Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Bama op december  3, 2020, 16:58:54
Ik laat ze altijd aan staan, is nog handiger ;)
De Gaya's en Trinnov aan de boom gehangen, Ton?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bama

Jij vond het niet mooi klinken dus toen maar weg gedaan ;)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Geert (gvc)

Citaat van: doorofnight op december  3, 2020, 12:59:41De blauwe lijn is zonder subs (en een paar dB zachter) en met de interne DSP van de DD8c's (zonder RP), de oranje lijn is met subs, de DD8's zijn gedsp-d (onveranderd maar nu gecrossed op 80Hz) én RP staat aan.

Let op de schaalverdeling (stapjes van 5dB). Beide metingen zijn nagenoeg ideaal alhoewel de meting zonder subs een dipje laat zien bij 87dB. Ik denk dat die ook weg te krijgen is als ik er nog eens goed voor ga zitten (of als Martijn langskomt). Zoals je kan zien is de DD8c zonder subs echt full range. Voor de output hoef ik er geen subs bij. En alhoewel ik geen outputverschillen zie in de meting, heb ik mét subs toch een andere laagbeleving - of zou het verschil verklaard kunnen worden door de dip?
80Hz is bij moderne muziek de meest bepalende frequentie voor het laag. Aangezien precies daar het grootste verschil zitten tussen beide metingen (pakweg 5dB) is het niet verassend dat het laag anders klinkt. En ook op 60Hz heb je een aardig verschil, wat het probleem verder uitvergroot. Geen eerlijk vergelijk dus. Je zou op zijn minst dat 80Hz probleem met de D&D 8C's moeten bekijken.

Sowieso zou ik een speaker met zoveel capaciteit in het laag lager proberen te crossen, bvb op 50Hz. Dan doen je subs effectief enkel sub, en is het laag (die bewuste band rond de 80Hz) optimaal geïntegreerd met je hoofdspeakers. (Tenzij je natuurlijk dat 80Hz probleem niet opgelost krijgt omdat het plaatsgebonden is).
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

Bedankt voor de tips. Dat is het proberen waard.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#1355
Die dip rond 80 is een bekende : 1/4 golflengte destructieve interferentie.
Ga je lager crossen haal je die niet weg en dat laat je meting ook zien, blauw.

Ik nam echter aan dat de D&D daar geen last van hadden ivm cardoid gedrag.

Ik heb daar middels fase de zaak op orde gekregen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Geert (gvc)

Lager crossen is ook niet voorgesteld als oplossing voor die dip.

De D&D 8C is trouwens ook maar cardiode boven de 100Hz.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

katwax

Citaat van: gvc op december  3, 2020, 19:05:31
Lager crossen is ook niet voorgesteld als oplossing voor die dip.

De D&D 8C is trouwens ook maar cardiode boven de 100Hz.
Inderdaad, het is de Kii Three die dit doet vanaf 54hz
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Daarom ook mijn opmerking over de >100Hz. Ik heb de luidsprekers full range opnieuw ingemeten en afgesteld maar de dip bij 80Hz blijft.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Geert (gvc)

#1359
Dat is lastig. Aan de hand van de afmetingen van de kamer en de positie van de speakers en luisterpositie kan je berekenen wat de oorzaak van het probleem is. De vraag is echter of je er wat aan hebt. Als je weinig speelruimte hebt om de posities aan te passen of aanpassingen aan de akoestiek te doen (die effectief zijn bij lage frequenties) dan schiet je er niet veel mee op.

In dat geval is er wel de gerustellende gedachte dat je subs echt nodig zijn ;-)
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

De wand is klaar. Kabelmanagement volgt. En een lichtplan - al heb ik nog geen idee wat dat zal worden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

5061

Ziet er toch al chique uit, toppie proficiat.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Kwabbernoot

Fraai. Ik moet zeggen dat ik die platen aan de muur mooier vind dan ik aanvankelijk dacht toen je ze eerder postte.

Groeten...

Tabcam

Citaat van: doorofnight op januari  4, 2021, 21:11:00
De wand is klaar. Kabelmanagement volgt. En een lichtplan - al heb ik nog geen idee wat dat zal worden.
Mooi en sfeervol!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

#1364
Citaat van: 5061 op januari  4, 2021, 21:42:55
Ziet er toch al chique uit, toppie proficiat.

Dank je :)

Citaat van: TabCam op januari  4, 2021, 23:49:49
Mooi en sfeervol!

Vind ik zelf ook.

Citaat van: Kwabbernoot op januari  4, 2021, 23:00:55
Fraai. Ik moet zeggen dat ik die platen aan de muur mooier vind dan ik aanvankelijk dacht toen je ze eerder postte.

Groeten...

Het voelde ook wel als een gok. Deze 'ivoorkleurige' tegel heeft nog niemand tegen de muur geplakt, en ook niet in dit patroon. Ik moest vertrouwen op hun vakmanschap en mijn inschattingsvermogen. Met dit sombere weer is de wand ook mooi maar zit toch wel te wachten op de zon.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1365
Gehoormatig doet ie akoestisch wel wat (minder flutter als ik in mijn handen klap), heb net even een RT meting gedaan maar vind die lastig te interpreteren.

Met muziek hoor ik geen verschil voor- en na. Maar dat komt door de LS die in het midden en hoog niet afstralen op de wand achter de LS. In het laag doet deze geperste kurkwand natuurlijk helemaal niets. Bij andere LS zou hij misschien als een soort diffuser en minimale absorber kunnen werken.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DV79

Citaat van: doorofnight op januari  4, 2021, 21:11:00
De wand is klaar. Kabelmanagement volgt. En een lichtplan - al heb ik nog geen idee wat dat zal worden.

Mooie opstelling.

Misschien heb je het al ergens beschreven, maar welk meubel is dat?
Of is het custom made?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DofN

Dank je. Het meubel heet "tv meubel empire", maar is volgens mij niet meer nieuw te koop.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Citaat van: doorofnight op januari  5, 2021, 10:10:27
Gehoormatig doet ie akoestisch wel wat (minder flutter als ik in mijn handen klap), heb net even een RT meting gedaan maar vind die lastig te interpreteren.

Met muziek hoor ik geen verschil voor- en na. Maar dat komt door de LS die in het midden en hoog niet afstralen op de wand achter de LS. In het laag doet deze geperste kurkwand natuurlijk helemaal niets. Bij andere LS zou hij misschien als een soort diffuser en minimale absorber kunnen werken.
Ja dan had je eerder voor/boven de LS iets moeten doen, bewijst wel dat cardio echt zijn werk doet en minder last heeft van de ruimte :)
Voor het oog is het alvast een mooie wand en ik denk dat dit de voornaamste reden was dat je dit hebt gedaan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Klopt, dit is gedaan voor de mooi. Op de vloer ligt een zwaar wollen kleed, het plafond is afgespoten met een akoustische spuc.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

#1371
Citaat van: Marco66 op januari  5, 2021, 17:13:45
Netjes geworden  :clapping:

:)

Ze komen nog eens terug om een aantal tegels die door de onderlinge druk wat naar voren komen vast te zetten. Wat een donkere, duistere dag vandaag..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

#1372
Ik vind het echt heel stijlvol, prachtig patroon. Subtiel en toch aanwezig.
Ik zou het zo hier ook plaatsen.

Wel een duur grapje vrees ik?

Akoestische demping viel ook wat tegen dacht ik gelezen te hebben, maar dat is ook niet de reden begreep ik? EDIT: zie dat je dat hiervoor al beantwoord had.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Gebruik jij nog een Squeezebox Touch? Ik dacht dat jij overgestapt was op een NUC.

Groeten...

musfed

Ziet er strak uit zo, mooie wand.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's