Bij DofN: Analysis Audio Omega met Bacch Audiophile en ORC

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

Vorige topic - Volgende topic

SpaceJS

Citaat van: Huub-13 op mei  5, 2026, 21:01:08Setje IOM Metric 500 => 380 watt in 8 Ohm en 700 watt in 4 Ohm.
Minder dan 5.000 euro voor een setje, incl BTW.

als je die probeert zou ik niet de Bryston daarvoor weg doen.

Misschien is een tweedehands Mark and Levinson een idee als je meer stroom wil hebben.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

brt

En NAD purifi eindversterkers? Als je zo tevreden was over de M33 zou het niet onlogisch zijn. En power zat!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Spijkie

Als ik internet mag geloven zit t eerder in de mark levinson en krell hoek , versterkers die flinke dippen kunnen opvangen tot 2 ohm stabiel.

Ik vind de T+A HV serie ook wel een kanshebber dan.

Ik zie alleen bijnanergens specificaties tot 2 ohm. Behalve bij de dangustino a €35000 :devil:  :colgate:

Progression S350 Stereo Amplifier
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Peerless Monster

Lijkt mij niet zo heel moeilijk. Zijn genoeg versterkers waarvan je denkt dat het ze niet lukt en dan het lukt het fantastisch. En andersom.
En geloof me er is meer te koop dan dit soort merkjes...

Ik wil je wel een demo geven met een aantal versterkers? En die kosten niet de wereld...
Lijstje nu:
Audio GD Master 10
Audio GD Master 3
Rotel Michi rsb10
Usher / Treshhold R1.5
Classe CA-400 (net verkocht)

Allemaal versterkers tussen 1500 / 2000 euro.
Daar heb je bij ML of Krell niet zo veel voor. Geen zware eindtrapjes...

Even voor het idee. Ik heb Acoustats die dippen naar 0,5 ohm bij 10 Khz of Infinity RS1B. Ik weet waar ik over praat.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Spijkie

Citaat van: Peerless Monster op mei  6, 2026, 14:58:47Lijkt mij niet zo heel moeilijk. Zijn genoeg versterkers waarvan je denkt dat het ze niet lukt en dan het lukt het fantastisch. En andersom.
En geloof me er is meer te koop dan dit soort merkjes...

Ik wil je wel een demo geven met een aantal versterkers? En die kosten niet de wereld...
Lijstje nu:
Audio GD Master 10
Audio GD Master 3
Rotel Michi rsb10
Usher / Treshhold R1.5
Classe CA-400 (net verkocht)

Allemaal versterkers tussen 1500 / 2000 euro.
Daar heb je bij ML of Krell niet zo veel voor. Geen zware eindtrapjes...

Even voor het idee. Ik heb Acoustats die dippen naar 0,5 ohm bij 10 Khz of Infinity RS1B. Ik weet waar ik over praat.

Dan lijkt me dit een uitstekend begin !
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

minplus

Ik zeg maar niks, maar weet wel wat moois.. :D

Kon Fever Ray trouwens niet op hoog volume draaien. De sites doen moeilijk.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Contour

Heeft Audionet mogelijk iets intressants, ik hoor hier heel erg goede verhalen over...

holco

Ik kan wel beamen dat die Audio GD Master 3 zijn mannetje staat, niet alleen muzikaal, maar ook beren sterk tot 1ohm stabiel.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Peerless Monster

Citaat van: holco op mei  6, 2026, 19:46:45Ik kan wel beamen dat die Audio GD Master 3 zijn mannetje staat, niet alleen muzikaal, maar ook beren sterk tot 1ohm stabiel.

Zonder een krimp te geven.
Heb net met Tannoy DC200's verkocht. Phoah wat een muziek uit die 2 kleine doosjes. Controle door de master 10 (= geïntegreerde versie van de master 3).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

DofN

Bedankt voor de tips het meedenken en het aanbod. Ik heb het een beetje druk maar kom er later zeker op terug.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: minplus op mei  6, 2026, 17:49:15Ik zeg maar niks, maar weet wel wat moois.. :D

Kon Fever Ray trouwens niet op hoog volume draaien. De sites doen moeilijk.

De sites?
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Vik

Heb je wel eens gemeten op welk db niveau je luistert?

Citaat van: DofN op april 11, 2026, 16:04:04Bacch is op afstand door de leverancier opnieuw geconfigureerd, en ik hoor weer de magie van het geheel.

Ondertussen vond ik dat de Bryston 3B3 cubed misschien toch te snel clipt op heel hoge volumes. Ik zou de input gain op 29dB (ipv 23) kunnen zetten zodat hij wat gevoeliger wordt.

En dat zou kunnen werken omdat ik ook nog een paar dB headroom wegsnoep met de Bacch software. Zo moet mijn Anthem STR wel heel veel uitsturen.. Om dit te proberen moet ik opnieuw inmeten (15 minuten werk), en checken of het nog harder kan.. Maar eigenlijk is het zo wel goed. Op zowel lage als normale als hoge volumes klinkt alles heel gemakkelijk. Ik heb liever dat de Bryston even clipt (tot nu toe 2 keer gebeurd) dan dat ik mijn magnetostaten opblaas met een andere versterker die heel veel ampères levert. Het hoeft eigenlijk niet nog harder voor die paar keer per jaar dat het leuk is. Ook niet ivm de buren.

Wat overblijft zijn af en toe hoorbare hickups. Een betere hub (voor een cam voor headtracking, een HD met muziek, een babyface als onderdeel van de hardware configuratie) heeft al geholpen, maar ze zijn er nog steeds heel soms. Ik probeer nu te ontdekken waar dit (Mac mini) aan ligt. CPU, memory, Energy, Disk of Netwerk.. als ik dat weet, kan ik het oplossen. Maar ondertussen is het wel weer genieten van muziek.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

DofN

Citaat van: Vik op mei  9, 2026, 10:37:20Heb je wel eens gemeten op welk db niveau je luistert?

Dat is een goede vraag. Ik ga binnenkort eens meten. Ik was in de veronderstelling dat aangezien de analysis audio omega's geen krimp geven, ze nog wel een standje luider kunnen. Maar er is ook nog zoiets als thermisch overbelasten. Dan smelten mijn ribbons gewoon weg. Ik herinner dat me dat ook mijn initiële terughoudendheid was toen ik begon te denken over weer een andere EV.

DofN

Als ik het luid zet, dan rond de 80 dB met uitschieters naar 87dB. Het kan nog een tandje luider, maar dan loop ik het risico op clippen en dat wil ik voor zijn.

DofN

Ik zou het wel interessant vinden wat anderen meten op een volume zonder dat de hele bende begint te vervormen?

Contour

80-87 dB is toch niet zo enorm hard, wat is het rendement en hoe groot is je ruimte?

Edit: meet je A of C, ik ging uit van C, 87 dbA is wel zeer luid.

chansig

Als ik 87 dB doe dan is het voor mij hard zat. Kan nog harder. Maar zoals de ruimte nu is vind ik die 87 niet heel fijn.

Ik weet dat ik met de 8m's ooit tegen de 100 aan zat. Dat was bizar hard en er gebeurde niets als het gaat om rokende versterkers/speakers. Alleen bloedende oren.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Contour

Denk dat we wel moeten uitgaan van dezelfde schaal, A of C is nogal een groot verschil, in mijn PA tijd zaten we achterin de zaal vaak rond de 127 dBC,maar in A gemeten wat dat iets van 110db dacht ik, de C schaal neemt het laag veel meer mee in de meting.

chansig

Dus ergens begrijp ik de wens van DofN wel. Je wilt gewoon niet aan de limit van je versterker/speakers zitten.

Zeker niet als de ruimte meewerkt.

Ik denk dat 87 dB in een fijne/goede ruimte prima te verdragen is beter dan wanneer de ruimte mwah is.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

addesmo

Citaat van: DofN op mei 10, 2026, 16:33:56Ik zou het wel interessant vinden wat anderen meten op een volume zonder dat de hele bende begint te vervormen?

Even geprobeerd.
80 db/a is erg hard maar geen vervorming.
Voor mij is 70db/a al hard genoeg  ;)

chansig

Coax AQ Carbon

DofN

Bedankt voor de reacties. Ik heb het momenteel te druk om hier veel aandacht aan te besteden, en geniet ondertussen, op redelijk luide volumes, blijkbaar zonder mijn buren te storen, enorm van de muziek. De Bryston 3b3 cubed is echt heel goed. Bacch audiophile+ doet zijn ding. En Analysis Audio Omega LS icm subs en best extreme absorptie in de ruimte blijkbaar ook.

Is het zo dan toch goed? Ik denk het wel, maar ondertussen wil ik nog wel meer tijd nemen om te reageren op @Peerless Monster sympathieke aanbod om EV's te vergelijken! Dat klinkt eenvoudig, maar is het niet. Ook een andere EV moet opnieuw ingemeten worden ivm de volumes tussen subs en fronts. Kortom, geef me nog wat tijd.

Peerless Monster

Niet druk over maken. Als de tijd daar is, zien we wel wat ik heb staan. En kan ik daar wellicht gewoon in adviseren als je dat wil voor de wat zwaardere versterkers.

Lekker genieten van wat je hebt is het mooiste wat er is, dus waarom dan upgraden?

jossie

Citaat van: DofN op mei 21, 2026, 17:43:57Is het zo dan toch goed? Ik denk het wel, maar ondertussen wil ik nog wel meer tijd nemen om te reageren op @Peerless Monster sympathieke aanbod om EV's te vergelijken! Dat klinkt eenvoudig, maar is het niet. Ook een andere EV moet opnieuw ingemeten worden ivm de volumes tussen subs en fronts. Kortom, geef me nog wat tijd.

Als de fabrikanten de gain van de eindtrappen juist hebben opgegeven in de documentatie is dat op zich gewoon een rekensom en een eenvoudige aanpassing. Meten niet perse nodig als dat ingewikkeld is...
Omni !