Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Graphtuner op juni 11, 2024, 11:22:27hoe komt het eigenlijk dat de nieuwste LP12 zo belachelijk veel duurder is dan vroeger? Zijn die dan ook belachelijk veel beter? Vind het zo moeilijk een "zicht" te krijgen in die speler... té veel upgrades met soms hele hoge prijzen enzo. Vaak wel prachtig met de juiste plint  :wub:

De LP12 bestaat al 50 jaar.... Dus wat is vroeger?

En ja, er is heel veel veranderd, dat is het mooie van een LP12. Je kan upgraden, geen must en alle LP12's zijn te upgraden naar de huidige specificaties.

Graphtuner

toen ik 6(of iets langer al) jaar geleden in de markt was voor een platenspeler toen had je een LP12 voor 4k ofzo als ik het mij goed herinner? Maar de nieuwprijs nu ligt vele malen hoger zag ik laatst op een website... dus vroeg ik me af of het over een totaal nieuw design (intern) ging of niet...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

bmateijsen

#977
Citaat van: Graphtuner op juni 13, 2024, 11:14:04toen ik 6(of iets langer al) jaar geleden in de markt was voor een platenspeler toen had je een LP12 voor 4k ofzo als ik het mij goed herinner? Maar de nieuwprijs nu ligt vele malen hoger zag ik laatst op een website... dus vroeg ik me af of het over een totaal nieuw design (intern) ging of niet...

De Majik LP12 is 4485 euro op dit moment (zie ook deze prijslijst)

Er zijn wel een aantal nieuwe producten bij de LP12 (Karousel, Arko, etc).

Graphtuner

dan zal ik me ergens vergist hebben denk ik... ik zag laatste op een site de LP12 als basis configuaratie staan voor 12k... snapte er niks van, zal niet correct geweest zijn dus  ;)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

ElpeeTwaalf

#979
Ik zat/zit eigenlijk met dezelfde dubio, kan net zo goed mijn huidige LP12 verkopen, wat bijbetalen en krijg daar een compleet nieuwe LP12 met garantie voor terug, met nieuwe Krane arm en met een element twv. €780 (Adikt MM).

De Majik schijnt ook al met een Karousel af fabriek te komen, dus eigenlijk ben ik goedkoper uit om een Majik LP12 te kopen dan mijn eigen LP12 verder te gaan upgraden...het enige is wat ik dan downgrade is dat ik de Hercules en Trampolin kwijt ben, daar de Majik zo te zien eigenlijk met een Basik synchroon-PSU komt en met een eigen 'solid base'.

Denk dat dit ook voor de meeste oude LP12's zal gelden, het is goedkoper om een geheel nieuwe te kopen dan te upgraden...of helemaal stoppen met LINN omdat het enkel blijft kriebelen :-{