Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

advr

Wist eigenlijk niet dat er LP12's bestonden zonder stofkap. :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

Citaat van: Joris1971 op september 28, 2015, 13:27:09
Ik ga maar eens sparen voor een stofkap.. alhoewel ik het zonder stofkap mooier vind en makkelijker....
is ook veel mooier zonder.
als je zoals jij er nog geen hebt, zou ik een kap op maat laten maken (heb een goed adresje van Frank aka Lynch1979) die je er volledig over kan zetten, dus over de hele speler incl plint. (itt een kap die op de plint rust)
kost je imo even veel of zelfs minder en dan wordt je LP12 (nadat je ze weghaalt voor het spelen) niet zo ontsiert door de scharnieren & openstaande kap.
enig nadeel is dat je die kap dan wel ergens veilig kwijt moet...maar die afweging kan alleen jij maken of je dat handig vindt en of dat nadeel opweegt tegen een "cleane" LP12 als je hem gebruikt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

#777
Citaat van: Martin!!! op april  8, 2015, 12:34:05
Zekers....  :headbanging:

Met het plaatsen van een Aptitlig onder de voeding van de LP12 (Lingo) nam de levendigheid/drive ook nog eens enorm toe.


hoe kan dat nou enige invloed hebben, een voeding stuurt alleen maar een stroompje naar de draaitafel? Technisch niet te verklaren.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op oktober 24, 2015, 09:30:39
hoe kan dat nou enige invloed hebben, een voeding stuurt alleen maar een stroompje naar de draaitafel? Technisch niet te verklaren.

Heeft wel degelijk invloed... Ook het netsnoer...

advr



Citaat van: Dynky op september 28, 2015, 20:22:12
is ook veel mooier zonder.
als je zoals jij er nog geen hebt, zou ik een kap op maat laten maken (heb een goed adresje van Frank aka Lynch1979) die je er volledig over kan zetten, dus over de hele speler incl plint. (itt een kap die op de plint rust)
kost je imo even veel of zelfs minder en dan wordt je LP12 (nadat je ze weghaalt voor het spelen) niet zo ontsiert door de scharnieren & openstaande kap.
enig nadeel is dat je die kap dan wel ergens veilig kwijt moet...maar die afweging kan alleen jij maken of je dat handig vindt en of dat nadeel opweegt tegen een "cleane" LP12 als je hem gebruikt  ;)

De stofkap kun je er makkelijk los opleggen als je de scharnieren op de kap monteert. Het zorgt ervoor dat ie op zijn plaats blijft. Dat die ik al 15 jaar zo.

Zo'n kap er helemaal overheen is eigenlijk oerlelijk en ontsiert de LP12.[emoji4]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2015, 13:52:03
Heeft wel degelijk invloed... Ook het netsnoer...

de werking van een voeding verandert toch niet met een andere ondergrond?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op oktober 24, 2015, 15:39:51
de werking van een voeding verandert toch niet met een andere ondergrond?


Jawel hoor... Plaats je Flatcap maar eens op de grond i.p.v. in het rack.

Robiwan

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2015, 16:09:33

Jawel hoor... Plaats je Flatcap maar eens op de grond i.p.v. in het rack.

klopt klinkt meer "wollig" ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

eddy135

Citaat van: LPlover op oktober 24, 2015, 22:42:11
klopt klinkt meer "wollig" ;)
Gek, als ik 'm hier op de grond neerleg, klinkt het....
Tja, hoe zal ik 't zeggen... 'Linoleummig!' :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Citaat van: eddy135 op oktober 24, 2015, 23:43:41
Gek, als ik 'm hier op de grond neerleg, klinkt het....
Tja, hoe zal ik 't zeggen... 'Linoleummig!' :D

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KraaijCheck

Ik mag mezelf binnenkort ook LP12 bezitter noemen! Vorige week een mooie luistersessie gehad bij Jan van beter beeld en geluid. Hij gaat een mooie tafel voor mij opbouwen die ik hopelijk snel thuis mag aanschouwen. Ik heb eindelijk mijn droomtafel voor de rest van mijn leven. :clapping:

jpmoree

Citaat van: KraaijCheck op januari  1, 2016, 11:42:17
Ik mag mezelf binnenkort ook LP12 bezitter noemen! Vorige week een mooie luistersessie gehad bij Jan van beter beeld en geluid. Hij gaat een mooie tafel voor mij opbouwen die ik hopelijk snel thuis mag aanschouwen. Ik heb eindelijk mijn droomtafel voor de rest van mijn leven. :clapping:
Gefeliciteerd! Hoe is hij opgebouwd?

Robiwan

Citaat van: KraaijCheck op januari  1, 2016, 11:42:17
Ik mag mezelf binnenkort ook LP12 bezitter noemen! Vorige week een mooie luistersessie gehad bij Jan van beter beeld en geluid. Hij gaat een mooie tafel voor mij opbouwen die ik hopelijk snel thuis mag aanschouwen. Ik heb eindelijk mijn droomtafel voor de rest van mijn leven. :clapping:

dan moet je niet eeuwig blijven upgraden anders blijf je met onrust zitten! Gewoon een heel goede basis en klaar.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KraaijCheck


Citaat van: jpmoree op januari  1, 2016, 11:52:07
Gefeliciteerd! Hoe is hij opgebouwd?

Een Jelco SA250ST arm,
Een Linn Adikt element,
Een Cetech carbon sub-chassis,
Een Valhalla 33&45 rpm voeding,
Cirkus lager.

Robiwan

Citaat van: KraaijCheck op januari  1, 2016, 12:17:23
Een Jelco SA250ST arm,
Een Linn Adikt element,
Een Cetech carbon sub-chassis,
Een Valhalla 33&45 rpm voeding,
Cirkus lager.

oke dat ziet er prima uit! :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KraaijCheck


Citaat van: LPlover op januari  1, 2016, 12:26:06
oke dat ziet er prima uit! :)

Thanks! De mogelijlheid tot upgraden heeft natuurlijk voor en nadelen. Geweldig dat het kan maar het moet je er niet van weerhouden te genieten van hetgeen je hebt. Met wat ik nu krijg ga ik ontzettend genieten [emoji6]

Robiwan

Citaat van: KraaijCheck op januari  1, 2016, 12:30:22
Thanks! De mogelijlheid tot upgraden heeft natuurlijk voor en nadelen. Geweldig dat het kan maar het moet je er niet van weerhouden te genieten van hetgeen je hebt. Met wat ik nu krijg ga ik ontzettend genieten [emoji6]

en waarom geen linn akito arm?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Linnie

Inderdaad lekker gaan genieten van zo'n mooie draaitafel .

Robiwan

Citaat van: Linnie op januari  1, 2016, 12:31:49
Inderdaad lekker gaan genieten van zo'n mooie draaitafel .

jij hebt wel een paar flinke speakers staan :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Linnie

Citaat van: LPlover op januari  1, 2016, 12:34:52
jij hebt wel een paar flinke speakers staan :inlove:


Linn Akurate 242 , erg fijne speaker mits goed aangestuurd.

Robiwan

Citaat van: Linnie op januari  1, 2016, 12:41:09

Linn Akurate 242 , erg fijne speaker mits goed aangestuurd.

passief of actief aangestuurd?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KraaijCheck


Citaat van: LPlover op januari  1, 2016, 12:31:00
en waarom geen linn akito arm?

Omdat de muziekale meerwaarde tov de meerprijs er onvoldoende is.

Robiwan

Citaat van: KraaijCheck op januari  1, 2016, 12:45:05
Omdat de muziekale meerwaarde tov de meerprijs er onvoldoende is.

een gereviseerde akito 1 is te overwegen. De combinatie met de linn adikt is super.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KraaijCheck


Citaat van: LPlover op januari  1, 2016, 13:10:29
een gereviseerde akito 1 is te overwegen. De combinatie met de linn adikt is super.

Ik ga eerst maar eens van mijn huidige setup genieten als de LP12 klaar is! Maar bedankt voor de input [emoji6][emoji106]

Robiwan

Citaat van: KraaijCheck op januari  1, 2016, 13:12:13
Ik ga eerst maar eens van mijn huidige setup genieten als de LP12 klaar is! Maar bedankt voor de input [emoji6][emoji106]

:D :D je hebt helemaal gelijk geniet ervan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2