Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Deleted Member 2

Citaat van: advr op februari 21, 2014, 19:24:05
na een uurtje of 2 spelen merk je dat er zoveel in dat naaldje zit. pfffff :angel: :mellow: :music:

En landt dat naaldje in een schone groef?
Ik mag toch wel aannemen dat je een effectieve platenwasser hebt en gebruikt?

advr

Ik gebruik al jaren en jaren een Okki Nokki  werkt perfect, wel oordoppen in doen :D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Deleted Member 2

Citaat van: advr op februari 22, 2014, 10:07:08
wel oordoppen in doen :D

hahaha.
Dat is de reden dat ik de vacuümmotor in een aangrenzende kamer heb ondergebracht. Kan je tijdens het plaatjeswassen toch nog van een muziekje genieten.

advr

Die luxe heb ik niet maar er is mee te leven...

Robiwan

Citaat van: advr op februari 22, 2014, 10:07:08
Ik gebruik al jaren en jaren een Okki Nokki  werkt perfect, wel oordoppen in doen :D

:D :D Ik heb de 1e versie uit 2005 zonder veer in de afzuigarm. Dat is wel jammer omdat ik nu een beetje zit te kloten om de plaat helemaal droog te krijgen na 2 rotaties. Maar met wat beleid is dat prima te doen. Wel heb ik extra kit moeten aanbrengen achter de tuimelschakelaars omdat het daar lekker doorheen waaide tijdens afzuigen :D. Verder ging de draaischijf na een tijdje al los zitten :(

Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

advr

Die heb ik ook... waarschijnlijk heb ik de eerste in Nederland... er ging vanalles los in begin een afzuigen heeft altijd wel wat langer geduurd. In de zomer gaat het ook

advr

Beter dan in de winter. Toch doet hij het nog goed genoeg. Misschien komend jaar eens kijken naar een andere betaalbare...:D

Deleted Member 2

Voor de LP12 liefhebbers staat in het Duitse blad LP een test van de LP12 met het Kore subchassis.

garmtz

Citaat van: Onder013 op maart  8, 2014, 09:12:26
Voor de LP12 liefhebbers staat in het Duitse blad LP een test van de LP12 met het Kore subchassis.

Bedankt!

advr

Citaat van: Onder013 op maart  8, 2014, 09:12:26

weke maand dan... ik heb een abonnement op de LP maar een LP12 met Kore nog niet gezien.... ???

Deleted Member 2

Citaat van: advr op maart  8, 2014, 21:58:51
weke maand dan... ik heb een abonnement op de LP maar een LP12 met Kore nog niet gezien.... ???

april/mei 2014

advr

Oh die van 7 maart. Die is vandaag niet met de post gekomen. Ook met Ekos, Kandid? Zelfde als de mijne dan....O0

Deleted Member 2

Citaat van: advr op maart  9, 2014, 03:15:20
Oh die van 7 maart. Die is vandaag niet met de post gekomen. Ook met Ekos, Kandid? Zelfde als de mijne dan....O0

Wat ik zo zie en even snel uit de tekst kan halen is het een behoorlijk basic arm.
De aanduidingen die ik tegen kom zijn:
linn sondek lp12 op Akurate niveau
Klyde element
akito armpje
lingo (extern)
Kore
Kost zoals getest €7635,-
De conclusie zegt ook iets over de Keel.

advr

Da's jammer. Ik lees het volgende week wel. Dank in ieder geval.8)

Robiwan

Mijn LP12 heeft een zonnescherm :D

De radiator kan nu vanaf de middag uit als het buiten lekker zonnig is. Maar zonder het scherm en met de gordijnen open wordt de boel loeiwarm door direct zonlicht  :crazy: Dat lijkt me niet echt oke.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

garmtz

Ik heb het review van de Akurate LP12 voor wie die wil lezen--> pm je email adres.

marcush

Citaat van: LPlover op maart 24, 2014, 15:49:54
Mijn LP12 heeft een zonnescherm :D

Zonder de esthetische kwaliteiten van het scherm in twijfel te willen trekken en afbreuk te doen aan de reeds gedane arbeid: wellicht een idee voor een scherm in het wit ipv zwart?  Houdt minder warmte vast.

eddy135

Citaat van: marcush op maart 24, 2014, 19:18:02
Zonder de esthetische kwaliteiten van het scherm in twijfel te willen trekken en afbreuk te doen aan de reeds gedane arbeid: wellicht een idee voor een scherm in het wit ipv zwart?  Houdt minder warmte vast.
Was ook mijn eerste gedachte... :hmmm:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Citaat van: marcush op maart 24, 2014, 19:18:02

ja das waar, maar het gaat er meer om het directe zonlicht tegen te houden.

garmtz

Voor hen die ge-pmt hebben voor het review: pas donderdag op zijn vroegst kan ik het opsturen...

bmateijsen

Voor de LP12 liefhebbers, vergeet niet om je in te schrijven voor a.s. donderdagavond of donderdagavond 10 april!
http://www.beterbeeldengeluid.nl/shows/461-beter-beeld-a-geluid-viert-40-jaar-linn-sondek-lp12.

Voor a.s. donderdag hebben we nog een paar plaatsen en we verzorgen echt een leuke avond met Highland Park whisky proeverij!

Martin!!!

Helaas ben ik beide donderdagen verhinderd,  en de tweede donderdag is op 10 en niet op de 12e (das een zaterdag)  :colgate:.

Ik had graag van de gratis servicebeurt mogelijkheid gebruik gemaakt voor zover dat voor mijn LP12je al nodig zou zijn , had ik wel mooi meteen mijn arm lift kunnen laten vervangen  :dozingoff:

Succes mannen het worden vast twee mooie en leuke avonden.......
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op maart 26, 2014, 12:12:37
Helaas ben ik beide donderdagen verhinderd,  en de tweede donderdag is op 10 en niet op de 12e (das een zaterdag)  :colgate:.

Oeps.. dat is waar, 12 april hebben we ook Naim NAIT show ;D. Ik heb het hierboven aangepast. Maar jammer dat je niet kan komen!

CiteerIk had graag van de gratis servicebeurt mogelijkheid gebruik gemaakt voor zover dat voor mijn LP12je al nodig zou zijn , had ik wel mooi meteen mijn arm lift kunnen laten vervangen  :dozingoff:

Succes mannen het worden vast twee mooie en leuke avonden.......

Service heeft jouw tafel  nog niet nodig... ;). Maar arm-lift laten maken is wel fijn!