Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 9, 2004, 09:58:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 589

Raphie

Ik download en speel iso's direct streaming af via de PC ;D ik brand dus niet
Wel vind ik DVD rips over het algemeen beroerde kwaliteit vergeleken met het orgineel (zelfs de dual layer 4.7GB ISO images) als je geen verschil ziet, toch maar eens naar specsavers dan.... ::) ::)
Daarnaast veel films via de schotel (vaak al eerder dan dat ze in de videotheek liggen) de films die overblijven voor potentiele aanschaf moeten dus echt de "blijvertjes" zijn. Anders geef ik er geen geld meer aan uit.

JBL PRX Power!

JCL

Het verschil tussen DVD9 en gecomprimeerde DVD5 is wel zichbaar, echter niet heel erg, geen €20 ;) misschien dat het op een beamer beter te zien is.

Nelisje

In principe download ik alle films, vind ik een film van dermate hoge kwaliteit en heb ik een gekke bui dan koop ik ze. Zo houd ik de Kwaliteit van mijn gekochte DVD collectie hoog  O0

Heb er niet zoveel:
Band of Brothers blikken limited...
Matrix 1 special edition
Depeche Mode Devotional
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Jackie Brown
Kill Bill deel 1 special edition (2 moet nog eens gebeuren)
Queen Greatest Video Hits 1 (gratis bij me hoofdtelefoon :)).
Bravo 2 zero (niet de beste film, wel indrukwekkend verhaal)
Mission Impossible: 2
Theo Maassen: TM4 (een mens moet ook lachen)
Underworld: Everything Everything
Swordfish
Ronin
Saving Private Ryan

Vandaag binnen:
Heat special edition
Fight Club special edition

In bestelling:
Sin City special edition

Vind dat ik stiekem Hollywood genoeg sponsor ;) Al zullen zij anders beweren als ze in mijn gedownloade film collectie kijken :P

boneheadxxl

Ik vind dat een film maximaal 10 euro mag kosten.

Ik DL ook regelmatig films, en brand er maar weinig. De meeste kijk ik een keer en gooi ik dan van de harddisk.
Het huren van Films vond ik een mooie optie, maar de meeste videotheken hebben tientallen expemplaren van de kaskrakers, maar een andere goede film is lastig te vinden. De videotheek bij mij in de buurt (toch nog 5 kilometer rijden) hebben dus weinig aanbod

Van DL vind ik het prettig om gewoon de inhoud te lezen en dan kijken of het wat is. Het komt dus voor dat ik een film halverwege uit heb gezet omdat er gewoon niet naar te kijken was. Daar heb ik dan ook geen moeite me. 

Ik ben een grote voorstander van legaal films downloaden via een abonnement. Men betaalt bijvoorbeeld 15-25 euro per maand en kan dan onbeperkt films downloaden per maand, die een jaar of ouder zijn.
Voor nieuwe films zou een restrictie kunnen zijn van drie per maand, dan nog eens afhankelijk is van het soort abonnement. Dan verdwijnt ook de noodzaak tot branden. Waarom zou iemand brandden als de film altijd toegankelijk is.
Maar dit willen de filmaatschappijen niet. Zij vechten liever tegen iedere internetgebruiker dan er mee in zee gaan. Itunes heeft bewezen dat mensen willen betalen voor content als de prijs maar in verhouding is met de waarde van het product.

Tenslotte hekel ik het graaigedrag van de platen en filmmaatschappijen. Ik heb de discussie gevolgd over de serie ' the wonder years' die dus waarschijnlijk niet op DVD verschijnt omdat er veel muziek in gebruikt wordt (dit maakte de serie juist zo mooi) en ze niet tot een overeenkomst kunnen komen met de rechthebbende. 
de rechthebbende willen allemaal het onderste uit de kan hebben, en blokkeren dan de totstandkoming van de DVD's. Ze laten hun muziek liever op de plank liggen dan deze te leveren aan een pracht-serie, zodat veel mensen dit nog een keer kunnen terugzien. Muziek is gechreven door mensen voor mensen en ik ben het helemaal eens dat er ook voor betaalt  moet worden, maar als het ingezet wordt om zoveel mogelijk geld ergens uit te persen dan heb ik geen moeite om deze industie een stok tussen de spaken te steken. 


Moondust

Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

ijsje

10 euro voor klassieke versie
15 euro voor een deluxe versie (of basis icm audiocd)

guitarman

nou, ik ben tegenwoordig van de single disc versies. Ik heb geloof ik ooit 1x z'on bonus dvd in de gleuf geschoven, maar wat een zinloze toestand is dat zeg... Het gaat mij dus om de film

Ik had ooit 10 euro ingevuld als bedrag, maar dat wordt lager. voor 6 euro is het een no brainer, tik ik er zo 10 af. 7.50, naaaah, ik wacht nog even..... een 10tje, dan moet ik hem heel graag willen (echt heel graag). Boven het tientje: no chance, dan wachten we nog maar een jaartje.

Achterlijk gedoe, zo'n hoop geld voor een dvd die je 9/10 maar 1 keer ziet.

Btw, downloaden heb ik even gedaan, maar ik vind het teveel gedoe.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Mike Philippens

Citaat van: boneheadxxl op augustus  3, 2006, 14:05:27
Ik vind dat een film maximaal 10 euro mag kosten.
Dat kosten ze ook. Je moet alleen geduld hebben. Nieuwe releases zijn duurder, maar na een poosje komen ze vanzelf in de ballenbak bij Bart S. terecht. Ik geef vrijwel nooit meer uit dan €10-15. Ik haal ook regelmatig uit het buitenland. Bij Play.com was ZooTV van U2 toch nog €5 goedkoper (incl.porto) dan bij Vanessa. Toch weer een halve DVD... Voor speciale uitgaven maak ik graag een uitzondering, maar als je handig inkoopt lukt ook dat wel. Ik had de 4disc LOTR voor $35/deel uit Canada. Nu koop je ze in Nederland inmiddels ook voor dat bedrag, maar het is dan ook alweer 2 jaar geleden dat ze uitkwamen.
CitaatIk ben een grote voorstander van legaal films downloaden via een abonnement. Men betaalt bijvoorbeeld 15-25 euro per maand en kan dan onbeperkt films downloaden per maand, die een jaar of ouder zijn.
Er is ook Film 1 voor ongeveer dat bedrag. Heb je nog nieuwere films ook (+/- gelijk met new releases in de videotheek). En wie heeft er inmiddels nog geen Mediacenter of HD recorder om dat op te nemen?
CitaatItunes heeft bewezen dat mensen willen betalen voor content als de prijs maar in verhouding is met de waarde van het product.
En torrentsites bewijzen dat mensen ook graag freeloaden.
CitaatTenslotte hekel ik het graaigedrag van de platen en filmmaatschappijen.
Dat is geen goede reden om te stelen. Blijkbaar kopen de consumenten het toch wel. Zoals ik al eerder aangaf kun je met een beetje slim inkoopbeleid voor redelijke prijzen aan films komen. Film 1 is niet eens zo gek duur als je van films houdt en vaak nieuwe films huurt in de videotheek.

Begrijp me goed, ik download ook. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon diefstal blijft, ook al is het door een of andere kronkel in de wet legaal. Zat mensen die met allerlei excuses gewoon alles downloaden wat los en vast zit en nooit kopen. Dan ben je gewoon een ordinaire dief. Films download ik niet omdat ik daar geen zin in heb. Muziek download ik wel eens, maar ik koop ook nog zat. En aangezien ik toch wel zo'n 300CD's heb en >250DVD's vind ik dat ik zo af en toe wel eens een deuntje mag downloaden. Klopt juridisch geen bal van natuurlijk en het blijft diefstal. Maar ik ben er tenminste eerlijk over. Ik klaag niet dat het te duur is, ik koop het dan gewoon niet. Ik vind een plasmascherm ook veel te duur. Maar dat geeft me ook niet het recht om er een uit de winkel mee te nemen (die verdienen toch genoeg).

Nou ja...whatever...ieder zijn meug...

JCL

Kopieren is géén stelen, dat is wel z'n domme vergelijking. Je neemt niks mee van een ander. Je moet het zien als een fiets of auto, die je compleet nabouwt en vervolgens de auto / fiets niet koopt. Dan heb je alle rechten op het ontwerp geschonden maar je hebt niks gestolen. Diefstal is niet het juiste woord.

Mike Philippens

Citaat van: JCL op november 28, 2006, 12:29:09
Kopieren is géén stelen, dat is wel z'n domme vergelijking. Je neemt niks mee van een ander. Je moet het zien als een fiets of auto, die je compleet nabouwt en vervolgens de auto / fiets niet koopt. Dan heb je alle rechten op het ontwerp geschonden maar je hebt niks gestolen. Diefstal is niet het juiste woord.
Sorry, maar iets pakken waar je voor zou moeten betalen is stelen. Een taxirit of mijn werkster niet betalen betekent ook niet dat er iets fysieks weg is, en toch is het diefstal.

Diefstal, hoe naar het ook klinkt om voor dief uitgemaakt te worden, is naar mijn mening wél het juiste woord. Het is natuurlijk een geruststellende gedachte dat de muzikant nog gewoon muziek kan maken nadat jij zijn album heeft gestolen, maar dat maakt het er niet minder om.

Maar ok....jij zegt het...wat is het dan wél? Lenen?

JCL

Inbreuk maken op auteursrecht dat is het. Daar wordt je ook voor vervolgt en natuurlijk nooit voor diefstal.

Mike Philippens

Citaat van: JCL op november 28, 2006, 13:45:44
Inbreuk maken op auteursrecht dat is het. Daar wordt je ook voor vervolgt en natuurlijk nooit voor diefstal.
Juridisch is het idd inbreuk op auteursrecht. Maar ik hoop dat je het ermee eens bent dat je iets wegneemt waarvoor eigenlijk betaald moet worden. Het is een dooddoener, maar daarom niet minder waar, maar als iedereen alleen maar download...(moet ik het afmaken?).

Niet dat ze nou zo zielig zijn, maar Lasr Ullrich van Metallica bijvoorbeeld heeft het allemaal heel duidelijk gezegd indertijd: live concerten mag je mee doen wat je wilt (ze zijn immers groot geworden door het tape-circuit) en je kunt voor $10 MP3tjes downloaden van een live concert. Daarna mag je ermee doen wat je wilt. Maar hun CD's moet je wat hem betreft gewoon kopen. Zij hebben immers een kleine $1miljoen gestoken in de opnames en willen dat natuurlijk (+winst uiteraard) terugzien. Dát is dus het stukje dat je steelt. En kom niet aan met dat ze al rijk genoeg zijn en genoeg geld hebben om de staatsschuld van een of andere bananenrepubliek af te lossen, want daar gaat het niet over. Als het zo ging, hoefde ik ook niet meer voor mijn benzine te betalen. Shell verdient toch al genoeg?

JCL

Opzich ben ik het daar ook wel mee eens. Het is wel grappig dat je juist dit voorbeeld noemt. Met een beetje tour verdien je als (wereld) artiest meer dan met al je CD's bij elkaar. De platenmaatschappij wil daar graag op verdienen, dat is bij de concerten minder / niet. Wat mij vooral stoort is dat er zo verschikkelijk veel geld wordt gevraagd voor een album. Een album is al snel duurder dan een DVD, dat is toch ergens raar? Een DVD is een combinatie van beeld en geluid, een CD is alleen geluid (even héél zwart wit gesteld). Waarom zou die laatste dan duurder zijn? Ik heb zelf ook wel wat orginele muziek, vooral van U2 omdat ik daar echt fan van ben, dan is het gewoon leuk om de dingen orgineel te hebben. Muziek DVD's koop ik nagenoeg altijd orgineel, die mag ik graag zien.

Mike Philippens

Citaat van: JCL op november 28, 2006, 18:37:56
Een album is al snel duurder dan een DVD, dat is toch ergens raar? Een DVD is een combinatie van beeld en geluid, een CD is alleen geluid (even héél zwart wit gesteld). Waarom zou die laatste dan duurder zijn?
Het ligt volgens mij voornamelijk aan Nederland. Ooit een onderzoeksrapport gelezen over vermeende prijsafspraken in Nederland. Ze durfden heel duidelijk de conclusie niet te trekken, en voerden aan dat er winkels zijn die van tijd tot tijd goedkoper zijn. Het is duidelijk dat er in Nederland veel extra wordt verdient (Vanessa & man) om duistere redenen. De prijzen zijn wel gedaald, maar in het buitenland ook. Ooit kocht ik DVD's in Australië en kocht bv Gladiator voor €20, terwijl ie hier €40 was. Let wel: ik heb dus exact dezelfde release als in Nederland: regio 2+4 en Nederlandse ondertitels. Ik denk dat het vertalen van het hoesje niet zo duur is. Ook kan ik me niet voorstellen dat hogere kosten in Nederland ervoor zorgen dat een DVD 2x zo duur is. Ook Cd's heb ik wel eens uit het buitenland laten komen omdat het goedkoper was. Play.com heeft hele leuke prijzen soms. Dus vandaar dat ik niet zo vaak meer in Nederland koop. Niet de platenmaatschappijen, maar de distributeurs vullen hun zakken. Op een of andere manier is alles gewoon duurder hier. En daarnaast castreren ze DVD's ook nog eens; hoe vaak heb je niet een DVD met DTS in de VS en hier gewoon 5.1 of soms zelfs dat niet eens (komt helaas voor).

Dus daarom: ik koop uit de aanbieding of koop uit het buitenland. Ik bouw geen collectie op van downloads. Wat ik wél doe, en dat mag gewoon, is een kopietje maken van een DVD die ik huur. Kan ik 'm nog een keer zien. Als het een film is die ik in de categorie 'erg bijzonder' plaats, koop ik 'm gewoon.

JCL

Citaat van: Mike Philippens op november 28, 2006, 21:48:38
Dus daarom: ik koop uit de aanbieding of koop uit het buitenland. Ik bouw geen collectie op van downloads. Wat ik wél doe, en dat mag gewoon, is een kopietje maken van een DVD die ik huur. Kan ik 'm nog een keer zien. Als het een film is die ik in de categorie 'erg bijzonder' plaats, koop ik 'm gewoon.

Dat is ook ongeveer mijn redenatie. Vroeger wel redelijk wat van inet gehaald maar zeker 80% van wat ik het gecopieerd komt van de videotheek.

gobbya

 :D   Kopen heb ik nooit echt veel gedaan eigenlijk. Alleen echt speciale dingen. Wel gedownload zo nu en dan. Ondertitelingkje zoeken > burnen>in de alleslezer knallen en voila.

Nu ik echter een lcdtv en binnenkort een beamer tot mijn beschikking heb denk ik er toch aan om wat selectiever te worden en dan overga op alleen kopen. Dan zal ik waarschijnlijk niet meer dan 17.50 euro  voor een "losse" dvd, en 35 tot 40 euro voor special versions/multi willen gaan uitgeven.

Hoop dat de HDdvd/BR versies niet veeeel duurder gaan worden. Zoja moet ik me toch eens serieus gaan verdiepen in nieuwsgroepen en een sticker/print studio voor de hoesjes ed ROFL

grtz jeff  O0
Versterker : Pioneer XV DV55 5.1
DVD: Samsung P244
Console: Xbox360, Ps2
PC: Dell 8300 P4 3.0Ghz HT,1,5G,Radeon 9800XT. Tv: LG 37LZ55,Upc Digitalbox. PJ: Hitachi TX300

Tcb-Basemam

Ik heb ondanks dat ik veelvuldig in nieuwsgroepen download toch €15.- ingevuld.
Downloaden doe ik vaak om te kijken of het inderdaad datgene is wat ik ervan verwacht, als dat zo is koop ik de dvd.
Meest van alles zullen dit concert dvd's zijn maar ook de films die je als "ht-nut" eigenlijk in huis moet hebben, LOTR, Nemo, Monsters & Co. enz, enz.
T.V.:                  Philips     37pf9830
DVD-Speler:         Denon     DVD 3930

Reciever:        Denon AVR 4306
Frontspreakers:    Magnat   Vintage 760
Rearspeakers:      Magnat   Vintage 720
Centerspeaker:     Dali   Blue

Akosoft

Gelegenheid maakt de dief........

Men doet er echt alles aan om een kopietje draaien zo snel en goedkoop mogelijk te maken....

Het heeft volgens mij niet zo veel met de prijs van een dvd te maken maar met het feit dat men kan kopieren...

Tja, en waarom die ongelijke release data in zowel de bios als op dvd? Geen wonder dat je een uitweg zoekt om de film eerder te krijgen!

Men kweekt aan de ene kant de behoefte en aan de andere kant de mogelijkheid.......  :P


Metro2005

#218
Ik geef maximaal 10 euro uit aan een DVD. liever 7,50.
Ik koop dan ook alleen dvd's die in de aanbieding zijn of al iets ouder zijn.
Meer vind ik gewoon te duur, en dat geldt voor audio cd's al helemaal. Daar vind ik 7,50 echt het maximum.

Zeker als je ziet wat voor een kwaliteit een hoop cd's hebben tegenwoordig .Dat is echt huilen met de pet op. Boekjes zijn ook allang niet meer standaard. kortom je betaald een hoop en je krijgt weinig.

DVD's en films koop ik eigenlijk alleen maar tenzij zo'n film weer nergens te krijgen is, dan download ik hem.
Zelfde geldt voor muziekcd's. Sommige cd's zijn gewoon nauwelijks in de winkel te vinden, ik heb een paar jaar geleden kennisgemaakt met een band via MP3's, alleen... nergens cd's van te vinden! niet online, niet in de winkels. Pas na anderhalf jaar had bol.com ze ineens, dus gelijk een hoop albums besteld.

Tja je moet natuurlijk wel KUNNEN kopen...  ;D




Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

Dirtyharry71

verleden weekend 2 DVD's gekocht
wat ik ni dikwijls doe
King Kong voor 6,99 en Dawn of the Dead voor 8,99
vind ik schappelijke prijzen
'k w8 wel eerst tot ze afgeprijsd worden
de nieuwe ga ik huren

sr7000

De duurste dvd die ik heb kostte 9 euro geloof ik. Ik koop eigenlijk alleen dvd's als ik zeker weet dat ik ze vaker ga bekijken. Gemiddeld bedrag voor een dvd is momenteel iets van 6 euro bij mij geloof ik.

scanspeakman

#221
Bij deze maar even mijn bijdrage aan deze discussie. Op zich ben ik best bereid te betalen voor films. Ergens tussen de 5 en 15 euro is een prima prijs. Aangezien de meeste dvd's hier binnen vallen koop ik dus zo alles. Die enkele nieuwe films die iets duurder is vlak na het uitkomen neem ik voor lief.

Er is alleen 1 ding waar ik mij groen en geel aan erger met legale gekochte dvd's en dat is alle anti-piracy rommel voordat de film begint. Hallooooo.....ik heb de film gekocht dus waarom word ik dan lastig gevallen met troep van BREIN, BAF, PIRATERIJ IS DIEFSTAL etc etc. Ik heb die film toch verdomme LEGAAL gekocht. En het mooitste is dat je dat niet kan skippen op een dvd-speler. Het paradoxale is dat als je een films ILLEGAAL download je daar verdomme geen last van hebt.

Nu heb ik van ellende op mijn pc (die ik op dit moment nog gebruik om DVD's af te spelen) maar AnyDVD geinstalleerd (wordt geloof ik door sommige fabrikanten als illegaal gezien). Niet om iets te kopieren maar GEWOON OM LEGALE FILMS AF TE SPELEN op een manier die ik verwacht van een DVD en niet met die onzin geconfronteerd te worden.

Scanspeakman. 

Its The Dude

Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

Den Tas

Citaat van: scanspeakman op augustus 20, 2007, 10:40:15

Er is alleen 1 ding waar ik mij groen en geel aan erger met legale gekochte dvd's en dat is alle anti-piracy rommel voordat de film begint. Hallooooo.....ik heb de film gekocht dus waarom word ik dan lastig gevallen met troep van BREIN, BAF, PIRATERIJ IS DIEFSTAL etc etc. Ik heb die film toch verdomme LEGAAL gekocht. En het mooitste is dat je dat niet kan skippen op een dvd-speler. Het paradoxale is dat als je een films ILLEGAAL download je daar verdomme geen last van hebt.
 

De meeste films kan je gewoon skippen tot het dvd menu hoor...! ::)
Ik heb ook hier en daar een film bij waar het niet mee kan, maar met de meeste gaat het wel(is mijn ervaring). ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Moondust

Na jaren braaf dvd's kopen (wel vaak aanbieding en zelden gloednieuw) ben ik sinds enkele weken overgestapt op HD-materiaal dat ik download via nieuwsgroepen en de beschikbare torrentsites. Mijn HTPC geeft beeld en geluid digitaal door aan mijn HT-set en dat levert een veel scherper plaatje en vaak beter geluid (full bitrate DTS) op. Op deze wijze kan ik ongelimiteerd filmkijken zonder dat me dat iets kost. Als ik de film echt de moeite waard vind om meedere keren te zien, dan ben ik bereid de HD-versie te kopen zodra de spelers zowel HDDVD als BluRay kunnen lezen en betaalbaar zijn (50-100 euro). Dvd's kopen doe ik nauwelijks meer, ik heb geen zin te investeren in achterhaalde techniek.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R