Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 9, 2004, 09:58:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 589

BOUBOU

Citaat van: NielsLu op juni 12, 2005, 11:34:06
Bij ons in de buurt zit geen vanLeest  :-\ En om eerst 3 kwartier te gaan rijden naar Groningen voor een dvd...  ::)

Groetjes,

Niels

Je kunt ze ook bestellen via hun website, om ze vervolgens thuis te laten bezorgen.
Je betaald voor 3 dvd's 3.75 euro verzendkosten.
In totaal dus 33.75.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vampire

Citaat van: BOUBOU op juni 12, 2005, 16:49:17
Je kunt ze ook bestellen via hun website, om ze vervolgens thuis te laten bezorgen.
Je betaald voor 3 dvd's 3.75 euro verzendkosten.
In totaal dus 33.75.

MvGr. BOUBOU


Hé dat wist ik ook niet.. Zal ik ook maar is gaan proberen dan :)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Cognoscere

#152
Heb zelf een tientje ingevuld, dvd's vind ik [relatief] goedkoper dan cd's. Maar dvds kijk je ook minder vaak, behalve concert schijven natuurlijk.
Verkeerde topic ;D
10 euri zou best acceptabel zijn
DENON
QUADRAL
ELAC

wil

Ik koop dvd's vaak tweedehands op dit forum. Hoef ik me ook niet af te vragen wát ik wil hebben, dat bepaalt het aanbod wel en ik moet zeggen dat redelijk wat mensen een goede smaak hebben (of niet anders hielden ze die dvd's wel, of heb ík nu zo'n wansmaak?  :-X ;D).

Kopiëren vind ik helemaal niks. Eén keer gedaan omdat ik een geleende dvd niet kón zien wegens tijdgebrek. De kopie is aardig (geluid), maar de beeldkwaliteit is matig. En de dvd is zóóó leuk, die komt wel weer eens 2e hands hier langs en dan koop ik hem alsnog  ;)

CD´s idem dito. Die wil ik gewoon origineel hebben.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moondust

Ik vind dat DVDs die nieuw uitkomen niet meer zouden moeten kosten dan 10 euro. Aangezien dit nu niet het geval is wacht ik vaak een haf jaartje met een uitgave voordat ik um koop voor 10 a 11 euro. Geen early adopter hier dus! ;-)
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

citac

DVD`s huur ik eerst , wil ik ze na een tijdje weer bekijken ,dan weet ik dat het een goede film is en koop ik het.
Een voordeel is ,dat tegen die tijd de dvd fors in prijs is gezakt.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Muziekfreak

#156
IK ben tegen kopieeren van dvds. Nouja tegen ik bedoel de meeste hier hebben beamers lcd/crt enz
Als je een kopie erin duwt mi je veel kwaliteit tov een orgineel ik vind het doodzonde van je lampen enz ze te vernaggelen aan een kopie.

BIj de freerecordshop kun je voor een eurotje of 60 jezelf goed uitkuren!!  ;) NIets teveel dacht ik zo bv

Ik kocht laatst de COMPLETE box van matrix,waarvan deel 1 en deel 2 de speciale 2disc edities zijn. En dat voor 30euro!!! niets teveel dus

Jimmy Conway

Vind de huidige prijzen schappelijk. Altijd eventjes wachten met
nieuw gereleasde dvd's te kopen anders betaal je de hoofdprijs.

Vooral in de 3 voor 33 bak bij de FRS kan ik me nogal eens uitleven  :)

Groeten,
Jimmy C.

Muziekfreak


BOUBOU

Citaat van: Jimmy Conway op juli  9, 2005, 08:52:56

Vooral in de 3 voor 33 bak bij de FRS kan ik me nogal eens uitleven  :)

Groeten,
Jimmy C.

In de 3 voor 30 bak bij VanLeest is het helemaal feest  ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jimmy Conway

Citaat van: BOUBOU op juli  9, 2005, 14:47:07
In de 3 voor 30 bak bij VanLeest is het helemaal feest  ;)

Er is geen van Leest bij mij in de buurt...  :'(
Dan moet ik verder rijden, dus meer benzine, dan maar de FRS.

Moondust

#161
Indien je bij zowel VanLeest als de FRS via internet bestelt en betaalt met mobile2pay dan wordt het gratis thuisbezorgd. Ik maak van deze service al vele maanden dankbaar gebruik. Werkt perfect. Daarnaast gebruik ik voor mijn bestellingen bij de FRS altijd kortingsbonnen van 5 euro, te verkrijgen bij inschrijving op de site www.prijsjerijk.nl. Stomme idiote site, maar goed, ze leveren me de bonnen op en dat scheelt erg veel geld op de lange termijn (bij elke bestelling 5 euro).
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Jimmy Conway

Dat is nog eens slim zakendoen.

Ik ben overdag alleen nooit thuis en dat is vervelend met pakjes.
Moet ik weer naar het postkantoor en daar ben ik te lui voor.

Bestel wel eens een cd-tje bij hifi.nl, maar die knikkeren zo gewoon door
de brievenbus.

Verder vind ik het wel wat hebben om eindeloos in een bak met dvd's
te lopen graaien en je ziet nog eens wat anders dan een beeldscherm  :)

Groeten,
Jimmy C.

BOUBOU

Citaat van: Jimmy Conway op juli  9, 2005, 20:13:52

Ik ben overdag alleen nooit thuis en dat is vervelend met pakjes.
Moet ik weer naar het postkantoor en daar ben ik te lui voor.


Ik heb het zelfde probleem.
Ik laat daarom nagenoeg al mijn bestellingen op mijn werk bezorgen.  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jimmy Conway

Ook een idee.
Maar dan zien ze ook gelijk op het werk hoe koopziek je eigenlijk bent.  ;D

En dan willen ze zo nodig je dvd's weer eens lenen, en dan duurt het
weer 3 maanden voor je ze terug hebt. Met krassen.....

Groeten,
Jimmy C.

BOUBOU

Citaat van: Jimmy Conway op juli 10, 2005, 21:32:00
Ook een idee.
Maar dan zien ze ook gelijk op het werk hoe koopziek je eigenlijk bent.  ;D

En dan willen ze zo nodig je dvd's weer eens lenen, en dan duurt het
weer 3 maanden voor je ze terug hebt. Met krassen.....

Groeten,
Jimmy C.

Ik zeg gewoon dat het microsoft patches zijn voor al die beveiligingslekken  >:D ;D
De betreffende pakketjes maak ik natuurlijk nooit open in het bijzijn van mijn collega's  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jimmy Conway


tomh

ik zou zeggen 10 euro voor een standaard disc, deluxe mag wel 20 van mij kosten maar die koop ik toch niet ;p

JCL

Voor een fatsoenlijke 2 disk is 10 een prijs warvoor ik niet meer zal fikken. Maar het grote voordeel wat DVD had ten opzichte van de CD komt nu een beetje te vervallen. Je had altijd kwaliteitsverlies als je een DVD brande en bij een CD was die voor de volle 100% gelijk. Het voordeel is nu dat de DL schijfje snog duur zijn en vreselijk traag. Maar als je over een jaar of wat op 16 speed DL kan fikken en de schijfjes 50 cent kosten, wat nu zo is met DVD+R 4.7 GB dan hebben er wat mensen een serieus probleem!

BOUBOU

Citaat van: JCL op oktober 18, 2005, 14:10:46
Voor een fatsoenlijke 2 disk is 10 een prijs warvoor ik niet meer zal fikken. Maar het grote voordeel wat DVD had ten opzichte van de CD komt nu een beetje te vervallen. Je had altijd kwaliteitsverlies als je een DVD brande en bij een CD was die voor de volle 100% gelijk. Het voordeel is nu dat de DL schijfje snog duur zijn en vreselijk traag. Maar als je over een jaar of wat op 16 speed DL kan fikken en de schijfjes 50 cent kosten, wat nu zo is met DVD+R 4.7 GB dan hebben er wat mensen een serieus probleem!

Hoe is het tegenwoordig gesteld met de betrouwbaarheid van DL dvd's?
Ik hoor nog wel eens verhalen dat de dvd bij de layer change gaat haperen, en op een gegeven moment helemaal stopt met afspelen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

JCL

fatsoenlijke fikker (lees Plextor) en fatsoelijke media (Verbatim?) doen worderen.

Marcel_T.

Het enig juiste antwoord van de filmmaatschappijen?

DFW: 'Filmpakker' DVD's als antwoord op piraterij
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1976
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Lucase123

Citaat van: Christiaan Sauer op januari  9, 2004, 11:56:15
Het zijn ook de hele tijd dezelfde in dezelfde volgorde die reageren ;D.
Ik heb Ik ben tegen kopieeren gekozen. DVD's koop ik. Gekopieerde films komen er bij mij niet in. Heel simpel.
Ik heb welgeteld 1 gebrande cd in huis: een dvd met wat demotrailers van THX/DTS/DD en dan wat fragmenten van films met genoemde zaken. Maar je merkt gewoon dat het niet zoals het origineel is. En het haalt de beleving van een film gewoon onderuit "als je naar een kopie" kijkt. Dan is voor mij al een stuk van de lol eraf. Meteen een reden dat ik tegenwoordig praktisch al mijn cd's gewoon koop :)

haha,
eens kijken of jij het zou merken, als je een originele dvd,of een kopie ervan kunt onderscheiden.
weet wel zeker van niet, nog betere onzin dan kabel gedoe.

de bronnen zijn na en voor het branden volledig na te lopen of ze identiek aan elkaar zijn.
audio cd's geld het zelfde,goede kopie van origineel is niet herkenbaar,tenzij je op zo'n hoge snelheid brand dat je leesfoutjes kunt krijgen.
maar een originele dvd en kopie ervan gemaakt op bv 4x zal identiek zijn qua kwaliteit.

Moondust

Citaat van: Lucase123 op november 16, 2005, 17:22:17
haha,
eens kijken of jij het zou merken, als je een originele dvd,of een kopie ervan kunt onderscheiden.
weet wel zeker van niet, nog betere onzin dan kabel gedoe.

de bronnen zijn na en voor het branden volledig na te lopen of ze identiek aan elkaar zijn.
audio cd's geld het zelfde,goede kopie van origineel is niet herkenbaar,tenzij je op zo'n hoge snelheid brand dat je leesfoutjes kunt krijgen.
maar een originele dvd en kopie ervan gemaakt op bv 4x zal identiek zijn qua kwaliteit.

Wat is je bron?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

JCL

gezond verstand, als je een digitale reeks binaire code laat kopieren naar je HD (image) en daarna die fikt op CD-R dan krijg je dus precies dezelfde rij terug en is de kwaliteit hetzelfde. Bij DVDs kan dit alleen als er een DVD-DL wordt geschreven. Natuurlijk mogen er geen schrijf fouten optreden maar dan moet je ook fatsoenlijke medium (Verbatim) en brander (Plextor) gebruiken.