Meertallige spellingscontrole mogelijk op iphone?

Started by Erik, June 24, 2013, 19:52:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Standaard staat die bij mij op Nederlands, maar soms moet ik engels typen en dan blijkt echt elk engels woord omgezet te zijn naar een nederlands woord wat er niks mee te maken heeft  :crazy:
Kun je weer opnieuw beginnen. Kun je misschien ergens instellen dat hij zowel NL als Engels moet accepteren?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

W

Bij settings, general, keyboards kun je 'keyboards' (dus talen) toevoegen. Vervolgens verschijnt er in je keyboard als je in een bericht of waar dan ook typt links naast de spatiebalk een wereldbolicoontje die de mogelijkheid geeft tussen talen te switchen

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Wel één nadeel gevonden, ik stel hem steeds in op Nederlands en hij springt heel willekeurig weer terug naar Engels soms 2 a 3 x per dag.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BJF

Weet je zeker dat dit vanzelf gebeurt? Raak je niet per ongeluk het wereldbolletje aan tijdens het typen? Heb diverse iDevices maar nooit dat probleem gehad namelijk.
NAD M10 V2
Elac FS247

MarkG

Wat BJF zegt... ik tik ook wel eens het knopje naast de spatie aan waardoor die van Nederlands op Engels springt of andersom.
Doet die niet vanzelf hoor :)
Set 1: Cambridge 740c | Unison Research Unico | Phonar Veritas P5.5 EdMa CAP+ | Set 2: MicroMega CD123 | MircroMega A80 | Phonar Critica

Erik

Nou als ik dat bolletje aanklik krijg ik eerst een menu te zien dan moet ik de bovenste aanklikken Nederlands (of onderste Engels) en dan pas selecteert hij.
Aan mijn iphone teksten te zien wil ik overigs best geloven dat ik vaak de verkeerde toets aanraak.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Dit topic ben je in ieder geval niet gestart op een iPhone. Anders had je geen meertallige spellingscontrole gehad. ;)


Overigens blijft die auto-correctie van iOS een pa*n in the *ss. Hij maakt er zeker net zo vaak een verkeerd woord van... :wacko:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

W

Bij mij switched die ook meteen tussen talen als ik de knop links naast de spatie indruk, menu komt tevoorschijn als je knop langere tijd ingedrukt houd.. Ik doe dit zelf soms ook per ongeluk. Menu is eigenlijknpas handig als je 3 of meer talen hebt ingesteld.