Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Atmoz

Citaat van: Crownfire op maart 13, 2016, 22:02:58
Ziet er gaaf uit man. Mooie foto's ook trouwens. Lekker genieten :). Vten beetje tevreden mee?

Thanks! Inderdaad lekker genieten :)

De PCH Vten...Uhmm nog niet zo super veel tijd voor gehad eerlijk gezegd.
Wel heb ik gemerkt dat niet álle 4K materiaal afspeelt, maar dat komt misschien bij een volgende update ofzo. Komt goed, het is sowieso een leuk apparaatje!

Gr.,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

Van een voor- eindcombinatie naar de PM11S3, erg nice!

Al vraag ik mij af of je niet toch met de 803Di een voor- eind combo meer eruit haalt dan met een geintegreerde. Nu nog een NA11 erbij en je set is compleet ;)

Overigens die REL nodig? Want ook daarin vind ik persoonlijk de 803 al meer dan voldoende laag weergeven. Afgezien dat het natuurlijk wel erg mooi is in dat hoogglans wit.  ;D

LuPo


Atmoz

Citaat van: WickedGame op maart 14, 2016, 09:04:32
Van een voor- eindcombinatie naar de PM11S3, erg nice!

Thanks!
Vind de PM11s3 ook écht een prachtig apparaat.
Ben super tevreden over het geluid O0

Citaat
Al vraag ik mij af of je niet toch met de 803Di een voor- eind combo meer eruit haalt dan met een geintegreerde. Nu nog een NA11 erbij en je set is compleet ;)

Tja, die voor/eind combi had wel 'watt'  :D meer vermogen, maar de Marantz stuurt de 803Di's ook perfect aan! Heb nog niet gemerkt dat er te weinig vermogen is.
(bij de Rotel eindversterker was er gewoon te veel --> 2x380watt)

Citaat
Overigens die REL nodig? Want ook daarin vind ik persoonlijk de 803 al meer dan voldoende laag weergeven. Afgezien dat het natuurlijk wel erg mooi is in dat hoogglans wit.  ;D

Ja. Nodig! Is mooi toch ;D ;D ;D

Maarh, even serieus. Ondanks de "grootheid" van de B&W's voegt de REL er toch nog redelijk wat aan toe.
Het klinkt bij een Bluray concertje nét even wat "meer". Heerlijk knallen af en toe :headbanging:

Vond de REL eerst (tijdens reviews lezen/kijken) niet zo mooi, maar ben er uiteindelijk helemaal verliefd op geworden. Wat een prachtige sub :wub:


Citaat van: LuPo op maart 14, 2016, 09:13:30
Mooie set man! :worship:

Thanks! O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Maikel_audionerd

Prachtige set met bijzonder mooie componenten. Ik heb niet zoveel met B&W maar deze speakers zien er toch wel heel erg bijzonder uit zeg, mooi op de gevoelige plaat vastgelegd ook  :worship:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raafie

Wat een gaaf spul heb jij toch!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Teejoo

Past de versterker niet bovenop de speler? Zal toch best warm worden op deze manier?

HTip

Ik liep een beetje achter, dus gefeli met deze fantastische en ondergewaardeerde versterker! Marantz maakt zijn slogan "Music Matters" hiermee helemaal waar. Ook een groot voordeel van deze versterker is dat die helemaal niet warm wordt. Zelfs met draaien op behoorlijk vermogen en hij blijft gewoon lauw. Dus de speler bovenop kan geen kwaad.

Nog steeds tevreden met je nieuwe geluid?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MechanicalAnimal

Citaat van: Atmoz op februari 13, 2016, 10:00:27

Het is een Marantz PM11s3 geworden O0



Staat hier nu op de achtergrond te draaien, heerlijk geluidje :pompom:


Top!  :worship: Ik heb hem ook  :pompom:

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

cine(d)rama



Mooie vorderingen en upgrades weer  :pompom:.

Zoals altijd weer goed bezig   8)

Gr André.
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Atmoz


Zo! >:D
Dit topic maar weer eens uit het stof vandaan halen...
Er staan wat veranderingen aan te komen wat mijn HT betreft 8)

Ik moet er weer een beetje inkomen, dus straks zal ik weer heel wat vragen hebben. Een goed moment om het topic opnieuw leven in te blazen!


Citaat van: Maikel_audionerd op maart 20, 2016, 17:40:11
Prachtige set met bijzonder mooie componenten. Ik heb niet zoveel met B&W maar deze speakers zien er toch wel heel erg bijzonder uit zeg, mooi op de gevoelige plaat vastgelegd ook  :worship:

Thanks voor de leuke woorden :)


Citaat van: Raafie op maart 24, 2016, 18:50:06
Wat een gaaf spul heb jij toch!

Dankjewel O0


Citaat van: Teejoo op maart 27, 2016, 13:39:59
Past de versterker niet bovenop de speler? Zal toch best warm worden op deze manier?

Nee, de speler is een stuk minder diep. Dat is opzich geen ramp, want de versterker wordt nooit echt super warm.


Citaat van: HTip op september 20, 2016, 09:42:30
Ik liep een beetje achter, dus gefeli met deze fantastische en ondergewaardeerde versterker! Marantz maakt zijn slogan "Music Matters" hiermee helemaal waar. Ook een groot voordeel van deze versterker is dat die helemaal niet warm wordt. Zelfs met draaien op behoorlijk vermogen en hij blijft gewoon lauw. Dus de speler bovenop kan geen kwaad.

Precies dit dus :)

Citaat
Nog steeds tevreden met je nieuwe geluid?

Jep, heel tevreden. Het klinkt iedere keer (nog steeds) fantastisch! (dat is wat betreft de set in de woonkamer he ;))

In het HT vind ik soms dat het geluid wat harder/beter/anders kan. Ik heb nog niet kunnen achterhalen waar dat aan ligt, want bij bijvoorbeeld een concert van Adele klonk een tijd terug wel geweldig. Nog maar eens goed dingen uittesten binnenkort dus.


Citaat van: MechanicalAnimal op september 20, 2016, 10:32:53
Top!  :worship: Ik heb hem ook  :pompom:

Cool :pompom:


Citaat van: cine(d)rama op september 21, 2016, 09:09:39

Mooie vorderingen en upgrades weer  :pompom:.

Zo zie je maar weer dat ik eigenlijk (veel) vaker moet posten, want inmiddels komen er dus weer nieuwe upgrades :angel:

Citaat
Zoals altijd weer goed bezig   8)

Gr André.

Thanks :worship:




Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cine(d)rama

Ah kan niet wachten  ;D

Zal zeker weer mooi worden !

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Kjelt

#1037
Je geeft nu antwoord op posts van anderhalf jaar geleden  :D
Ik zie dat je je VW500 verkoopt wat ga je er voor in de plaats hangen?
Ik lees het volgend jaar wel  ;) ;D

skyfox

Ik ben ook wel benieuwd naar je plannen! Sowieso naar de vervanger voor je VW500, maar ook wat je evt nog meer gaat doen. Leuke vooruitzichten in ieder geval!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Atmoz

#1039
Citaat van: cine(d)rama op oktober  5, 2017, 15:03:22
Ah kan niet wachten  ;D

Hehe :D
Kom je ook weer eens kijken als ik weer een M&G organiseer?

Citaat
Zal zeker weer mooi worden !

Gr André

Dank voor het vertrouwen André!


Citaat van: Kjelt op oktober  5, 2017, 22:42:30
Je geeft nu antwoord op posts van anderhalf jaar geleden  :D
Ik zie dat je je VW500 verkoopt wat ga je er voor in de plaats hangen?
Ik lees het volgend jaar wel  ;) ;D

Lol :P
Ja is erg he... Veeeeeel te lang niet hier geweest en/of gepost. (Komt door drukte, m'n liefde voor audio/video is echt niet weg hoor ;))

Er komt voor in de plaats een SONY VW360 :pompom:
Deze gaat aangestuurd worden door een SONY X1000 UHD BD-player!

Vandaag bij Werner van Home@the Movies besteld :headbanging:

Het wachten is aangebroken.......


[edit]

Citaat van: skyfox op oktober  5, 2017, 22:48:25
Ik ben ook wel benieuwd naar je plannen! Sowieso naar de vervanger voor je VW500, maar ook wat je evt nog meer gaat doen. Leuke vooruitzichten in ieder geval!

Wat ik zeker ook ga doen is iets met het geluid. Maar omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken is dat lastig. Het klinkt heel goed, ik wil het alleen soms wat harder hebben... Misschien zijn die B&W front speakers te klein?!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt

#1040
Gefeliciteerd, dat is echt een hele mooie projector  :thumbs-up:
Hoe groot is je scherm, kan dat niet zo snel terug vinden, ik ben erg benieuwd hoe deze zich verhoudt tov de initieel duurdere VW500.

Atmoz

Citaat van: Kjelt op oktober  5, 2017, 22:55:07
Gefeliciteerd, dat is echt een hele mooie projector  :thumbs-up:

Dankje!
Ik denk/hoop het ook inderdaad O0

Citaat
Hoe groot is je scherm, kan dat niet zo snel terug vinden, ik ben erg benieuwd hoe deze zich verhoudt tov de initieel duurdere VW500.

Het scherm is 2.60m breed. (dus diagonaal iets van 3m ofzo)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

#1042
En het virus breidt zich uit...😷  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: papaleo op oktober  6, 2017, 07:11:15
En het virus breidt zich uit...😷  :clapping:

JIJ! :devil: bent de aanstichter :D

Was gisteren helemaal hyper voor en nadat ik hem besteld had hahaha héérlijk :wub:

Ben zeeeeer benieuwd straks 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik van Voorst (in memoriam)

#1044
Van harte hoor...Leuk.

TOYS FOR BOYS  O0

Het forum maakt elkaar hyper...en ik zou ook niet anders willen
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MechanicalAnimal

Citaat van: Atmoz op oktober  5, 2017, 22:52:10
Ja is erg he... Veeeeeel te lang niet hier geweest en/of gepost. (Komt door drukte, m'n liefde voor audio/video is echt niet weg hoor ;))


Het Anti-Makita-Fanboy offensief ziet je niet graag van de Bosch-blauwe barricaden verdwijnen hoor  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

skyfox

Congrats!!! Dat zijn een hele mooie beamer en speler!

Qua geluid, wat bedoel je met harder? Meer decibellen, een strakkere sound, iets anders? Als het om volume gaat, wat houdt je tegen? Vervorming, je versterker gaat niet verder, je ruimte resoneert teveel?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Atmoz

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  6, 2017, 09:10:34
Van harte hoor...Leuk.

Dankje Erik. Jij ook proficiat met jou mooie aanschaf! :pompom:

Citaat
TOYS FOR BOYS  O0

Eigenlijk precies hetzelfde als die andere hobby welke wij delen toch 8)

Citaat
Het forum maakt elkaar hyper...en ik zou ook niet anders willen

Oh zeker, ik ook niet hoor.
M'n vriendin (en soms ook vrienden) denk ik wel. Daar krijg ik geregeld van te horen dat ik echt effe rustig moet zijn :clapping:


Citaat van: MechanicalAnimal op oktober  6, 2017, 09:40:55
Het Anti-Makita-Fanboy offensief ziet je niet graag van de Bosch-blauwe barricaden verdwijnen hoor  :D

Haha ;D Maak je maar geen zorgen, ook die hobby zit in m'n hart en nieren. Zal veel moeten gebeuren wil ik daarmee stoppen :angel:


Citaat van: skyfox op oktober  6, 2017, 12:08:42
Congrats!!! Dat zijn een hele mooie beamer en speler!

Dankjewel.

Citaat
Qua geluid, wat bedoel je met harder? Meer decibellen, een strakkere sound, iets anders? Als het om volume gaat, wat houdt je tegen? Vervorming, je versterker gaat niet verder, je ruimte resoneert teveel?

Tja, dat zijn eigenlijk wel goede vragen. Als je me dat nu zo vraagt weet ik daar niet eens het antwoord op.
Het is dan ook wel weer een hele tijd geleden dat ik in het HT iets gekeken/geluisterd heb, dus binnenkort ga ik dat eerst maar weer eens goed doen.

Wat ik volgens mij wel had is het probleem dat bij iedere demo, game of film (en ook bij ieder afspeelapparaat misschien wel zelfs) het geluid anders was (vooral wat volume betreft).
Dus dan moest ik de receiver weer bijstellen, dan de amp voor de subs, en dan nog de extra stereoversterker voor de voorste 2 Atmos speakers. Best wel een (vervelend) gedoe als je dat iedere keer (letterlijk bij ieder film dus) moet doen. Ik hoop daar in de toekomst iets op te vinden. Maar misschien is dat probleem nu vanzelf (grotendeels) opgelost als ik overstap naar één bron voor films, namelijk die Sony X1000.

En nu bedenk ik me ook dat als ik de andere apparaten: Xbox One (over paar weken Xbox One X), PlayStation 4, tv-decoder en HTPC allemaal op een aparte HDMI-ingang van de receiver zet, dat ik dan misschien per ingang het audio gedeelte kan regelen. Dus per bron aparte instellingen, weet iemand of dat mogelijk is? (het betreft een Marantz SR7009).

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

broodro0ster

Citaat van: Atmoz op oktober  6, 2017, 13:11:29

Wat ik volgens mij wel had is het probleem dat bij iedere demo, game of film (en ook bij ieder afspeelapparaat misschien wel zelfs) het geluid anders was (vooral wat volume betreft).
Dus dan moest ik de receiver weer bijstellen, dan de amp voor de subs, en dan nog de extra stereoversterker voor de voorste 2 Atmos speakers. Best wel een (vervelend) gedoe als je dat iedere keer (letterlijk bij ieder film dus) moet doen. Ik hoop daar in de toekomst iets op te vinden. Maar misschien is dat probleem nu vanzelf (grotendeels) opgelost als ik overstap naar één bron voor films, namelijk die Sony X1000.

En nu bedenk ik me ook dat als ik de andere apparaten: Xbox One (over paar weken Xbox One X), PlayStation 4, tv-decoder en HTPC allemaal op een aparte HDMI-ingang van de receiver zet, dat ik dan misschien per ingang het audio gedeelte kan regelen. Dus per bron aparte instellingen, weet iemand of dat mogelijk is? (het betreft een Marantz SR7009).

Dat snap ik niet goed. Waarom ga je met al die gains knoeien als je 1 grote volume knop hebt op de receiver/processor? :D
Ik heb hier ook een extra amp voor mijn atmos speakers, maar dat volume van m'n atmos spekers gaat gewoon mee met de hoofdspeakers als ik het hoofd volume aanpas. Ik moet 1 keer gains goed zetten (Audyssey doet dit grotendeels) en dan staat alles goed. Tzelfde voor de subs.
Of zijn de extra amp/subs niet met de receiver verbonden?

In ieder geval veel plezier met de VW360. Ik heb hem 2 weken geleden gezien en dat is een pareltje! Dat zou ook mij keuze zijn moest ik nu upgraden.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Raymond187

Gaaf speelgoed Stef  :pompom:

Revel studio voor in de HT :inlove: