Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Oh, je kan er ook een maken met passive radiator. Zit er dan een beetje tussenin.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joske007

Citaat van: Atmoz op augustus 14, 2014, 16:43:02
Stel ik neem een 12" versie, kan ik dan mijn REL Q200E voor "erbij" nemen? (dat was volgens mij een goed idee, right?)
Thanks voor de hulp :worship:
Je mag ook altijd je Rel eens naast mijn gesloten SVS SB13 zetten om het een en ander zelf eens te ervaren, doen we lekker nog eens een 2de M&G  :coffee:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Atmoz

#402
Citaat van: rovinggecko op augustus 14, 2014, 20:42:26
Tja, we kunnen natuurlijk de theorie nazoeken :) maar praktisch:
Poort = film
Gesloten = muziek.

Toppie :worship:

Is een  SVS PB12-NSD iets?
De ruimte is 3 x 5.40 meter (2.60 hoog)


Citaat van: rovinggecko op augustus 14, 2014, 20:44:07
Oh, je kan er ook een maken met passive radiator. Zit er dan een beetje tussenin.

Hmzzz... tja, laat ik maar "normaal" doen en gewoon een geporte nemen :bigsmile:


[edit]

Citaat van: Joske007 op augustus 14, 2014, 20:46:55
Je mag ook altijd je Rel eens naast mijn gesloten SVS SB13 zetten om het een en ander zelf eens te ervaren, doen we lekker nog eens een 2de M&G  :coffee:

:pompom:
Ik ben érg bang dat jou SVS gehakt maakt van mijn REL'etje ::)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Joske007

Citaat van: Atmoz op augustus 14, 2014, 20:47:02
Ik ben érg bang dat jou SVS gehakt maakt van mijn REL'etje ::)
Het gaat hier dan, puur om de ervaring tussen gesloten, open en een 2de sub in eenzelfde ruimte, hé  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Atmoz

Citaat van: Joske007 op augustus 14, 2014, 20:50:48
Het gaat hier dan, puur om de ervaring tussen gesloten, open en een 2de sub in eenzelfde ruimte, hé  ;)

Ahzo ;D ;D
Ja, lijkt me zeker leuk om eens te testen :headbanging:

Ook zou ik wel eens zo'n hevige SVS in mijn HT willen testen...
Misschien is dat het wel helemaal O0

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Je gaat binnenkort dus van start in je ht?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

W.Otter

Altijd genieten als je weer aan het klussen bent geweest! heel erg mooi, helemaal mijn smaak.
wederom al gezegd maar dan nog maar een keer: inspirerend!

eigenlijk alles wat je aanpakt met verlichting en afwerking is helemaal top.
nog meer projecten op de loer? ;)

chapeau :worship:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

luke2009

Het ziet er allemaal erg strak uit  :worship:

Staaled

#408
Citaat van: Joske007 op augustus 14, 2014, 19:52:39
Was dit nu net niet andersom?  ;)
Nope.
Gesloten valt af met 12 dB/Oct.  Gepoort 24.
( onder poort tune produceert deze eigenlijk alleen vervorming aangezien de druk van luchtkolom/kast wegvalt. Driver beweegt dan los en das niet best)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Overigens valt in de keuze film poort, muziek gesloten ook de omvang van de ruimte mee te nemen.
Ported heeft nu eenmaal wat meer output en vult de grotere ruimtes wat makkelijker.
Wil je dat met een gesloten sub halen kom je bij de krachtigere,betere en ook duurdere subs uit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Atmoz

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 14, 2014, 21:36:48
Je gaat binnenkort dus van start in je ht?

Jazeker, zodra het boven (nieuwe slaapkamer op de bovenste verdieping) klaar is gaat 't allemaal beginnen.
Het begint op te schieten, dus hoop in september een start te kunnen maken. Aaaahhhh kriebels :wub:
Zie onderaan deze post voor de vorderingen van de nieuwe slaapkamer ;)


Citaat van: W.Otter op augustus 14, 2014, 22:17:34
Altijd genieten als je weer aan het klussen bent geweest! heel erg mooi, helemaal mijn smaak.
wederom al gezegd maar dan nog maar een keer: inspirerend!

Thanks voor het compliment :worship: Erg leuk om te lezen!!

Citaat
eigenlijk alles wat je aanpakt met verlichting en afwerking is helemaal top.
nog meer projecten op de loer? ;)

chapeau :worship:

:pompom:
Tja, het hele HT dus, en verder onder in de woonkamer nog wat dingetjes, maar die komen vanzelf wel voorbij hier.
Het grootste project op dit moment (en de afgelopen maanden) is in ieder geval de bovenverdieping... (zie dus hieronder)

Citaat van: luke2009 op augustus 14, 2014, 22:31:03
Het ziet er allemaal erg strak uit  :worship:

Thanks O0

Citaat van: Staaled op augustus 14, 2014, 22:41:16
Nope.
Gesloten valt af met 12 dB/Oct.  Gepoort 24.
(onder poort tune produceert deze eigenlijk alleen vervorming aangezien de druk van luchtkolom/kast wegvalt. Driver beweegt dan los en das niet best)

+

Citaat van: Staaled op augustus 14, 2014, 22:52:06
Overigens valt in de keuze film poort, muziek gesloten ook de omvang van de ruimte mee te nemen.
Ported heeft nu eenmaal wat meer output en vult de grotere ruimtes wat makkelijker.
Wil je dat met een gesloten sub halen kom je bij de krachtigere,betere en ook duurdere subs uit.

Hmzz, dus de échte voorkeur gaat uit naar een GROTE, ZWARE en DURE gelosten sub? Dan heb je alle voordelen op een rij?!



==============================================================================

Voordat ik dus aan het HT kan gaan beginnen (huidige slaapkamer = HT ruimte) moet ik dus eerst de nieuwe slaapkamer (één etage hoger) afmaken.
Hierbij enkele vorderingen die wellicht ook wel het showen waard zijn:

Ik heb een glazen wand laten plaatsen i.p.v. de muur tussen kamer en trapgat. Daardoor "oogt" e.e.a. wat groter. Hierdoor had ik ook de mogelijkheid om een zogenaamde "Vertical Garden" te plaatsen. Deze heb ik enkele weken dus ook gemaakt:

Frame/achtergrond:




Plantjes bij IKEA gehaald:


Nog meer planten: (heg-elementen)


Begonnen met de wand te beplanten:


Bijna klaar: (alleen nog rand-afwerking)







De glaswand + de Vertival Garden op hun plek:



De hele glaswand (grootste gedeelte is 2.60 meter x 1.20 meter) boven krijgen was nog een hele klus :angel:

Daarvoor had ik vorige week een hoogwerker gehuurd:


Gaatje voor airco aan het boren:

(best hoog in zo'n bakkie op 10 meter kan ik je vertellen :nopompom: ::))

Maargoed, uiteindelijk stond ook de airco op 't dak:


En ook in de slaapkamer:

(moet nog worden afgewerkt met een net koofje, etc...)

Tevens ook van deze gelegenheid gebruik gemaakt om het bad naar boven te brengen:


Bad door 't raam naar binnen. Gaat net... :clapping:


Verder nog wat verlichting voor de "Vertical Garden" geïnstalleerd:




En nog een overzichtfoto:

(ik ben inmiddels al wat verder, maar daar heb ik op 't moment even geen foto's van)

Wat er nog moet gebeuren:

- SONOS + B&W inbouwspeakers in het verlaagd plafond bouwen
- LED spots in het plafond bouwen
- sterrenhemel boven bed + bad afmaken  (gaatjes doorboren)
- RGB LED-strip in rand van verlaagd plafond aansluiten
- vloerbedekking uitzoeken + laten leggen
- TV ophangen (weet iemand een goede beugel voor een 55" plasma, die ook 90 graden kan draaien en NIET doorhangt?)
- Kastje maken onder tv, met daarin koelkastje verwerkt
- bubbelbad op de plaats zetten + aansluiten
- nog best wat dingen afwerken (verven, steenstrip muurtje tot boven afmaken, electra, etc...)
- bed naar boven

en erna..... it's HT time O0

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

Echt mijn bek valt keer op keer open van verbazing hoe je alles aanpakt, en hoe secuur je bezig bent!  :pompom:

Dit topic is voor mij echt een inspiratiebron voor latere projecten. Eerst maar eens zelf verhuizen  ;D

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Joske007

Blijft toch mooi kijken naar al dat mooi dat hier verzet wordt, knap hoor  :clapping:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

't Is allemaal inderdaad weer heel mooi en speciaal. Chapeau chapeau!

Citaat van: Atmoz op augustus 15, 2014, 10:16:09
Hmzz, dus de échte voorkeur gaat uit naar een GROTE, ZWARE en DURE gelosten sub? Dan heb je alle voordelen op een rij?!

Persoonlijk zou ik eerder voor 2 minder dure middenklassers gaan.
Met 1 sub is het erg lastig om zonder een 100% optimaal aangepaste akoestiek (en zelfs dan...), een evenwichtig laag op de luisterplek te verkrijgen.
Meerdere subs is wat afstelwerk, maar goed geplaatst en netjes geintegreerd, kun je een heel mooi resultaat krijgen.

Onze ruimte is qua akoestiek in laagweergave echt een drama. Dit heb ik zonder EQ en met 2 subs, toch vrij aardig onder controle gekregen. Haal ik er 1 sub uit, dan blijft er onder de 30 of tussen 30 en 60, niets over. En dat heeft niets met de kwaliteit van de subs te maken, maar puur met de ruimte. De 2 subs vullen elkaar nu aan.

Alvorens de knoop door te hakken --> Probeer je ruimte zoveel mogelijk af te bouwen en daarna...is meten, weten  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rovinggecko

Wow, da's serieuze handvaardigheid en creativiteit!

Met die skills zou ik serieus overwegen zelf de sub(s) te maken. Technisch niet ingewikkeld en mooie kans eea maximaal in het interieur te integreren.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

nog meer eyecandy?  :D man man man dat gaat hard, en mooi! ben weer benieuwd. nu geniet ik in alle stilte verder, heel veel succes!
ben benieuwd hoe een HT a la Atmoz er uit gaat zien  :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MechanicalAnimal

ken jij nou straks vanuit dat bubbelbad van je VW500 genieten joh?  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

MegaJ

Echt cool die vertical garden. Maar even een hele praktische vraag, hoe doe je dat met water geven? Dan ligt je hele trapgat toch vol met water?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Atmoz

Citaat van: WickedGame op augustus 15, 2014, 10:19:48
Echt mijn bek valt keer op keer open van verbazing hoe je alles aanpakt, en hoe secuur je bezig bent!  :pompom:

Dit topic is voor mij echt een inspiratiebron voor latere projecten. Eerst maar eens zelf verhuizen  ;D

Hihi thanks!! :worship: :laugh:


Citaat van: Kamidioblitz op augustus 15, 2014, 10:51:49
Wauw!! Waanzinnig gaaf.

Danke danke O0


Citaat van: Joske007 op augustus 15, 2014, 10:52:09
Blijft toch mooi kijken naar al dat mooi dat hier verzet wordt, knap hoor  :clapping:

:pompom: ;D


Citaat van: RalphH op augustus 15, 2014, 10:57:33
't Is allemaal inderdaad weer heel mooi en speciaal. Chapeau chapeau!

Thanks!! :D :D


Citaat
Persoonlijk zou ik eerder voor 2 minder dure middenklassers gaan.
Met 1 sub is het erg lastig om zonder een 100% optimaal aangepaste akoestiek (en zelfs dan...), een evenwichtig laag op de luisterplek te verkrijgen.
Meerdere subs is wat afstelwerk, maar goed geplaatst en netjes geintegreerd, kun je een heel mooi resultaat krijgen.

Onze ruimte is qua akoestiek in laagweergave echt een drama. Dit heb ik zonder EQ en met 2 subs, toch vrij aardig onder controle gekregen. Haal ik er 1 sub uit, dan blijft er onder de 30 of tussen 30 en 60, niets over. En dat heeft niets met de kwaliteit van de subs te maken, maar puur met de ruimte. De 2 subs vullen elkaar nu aan.

Alvorens de knoop door te hakken --> Probeer je ruimte zoveel mogelijk af te bouwen en daarna...is meten, weten  ;)

Thanks! Dat is weer helder van je :worship: Soms kan ik gewoon niet wachten om toch al iets voor het HT te kopen (zie die VW500 :angel:) dus goed dat je me even verteld om beter te wachten hiermee ;D


Citaat van: rovinggecko op augustus 15, 2014, 11:16:59
Wow, da's serieuze handvaardigheid en creativiteit!

Met die skills zou ik serieus overwegen zelf de sub(s) te maken. Technisch niet ingewikkeld en mooie kans eea maximaal in het interieur te integreren.

Ook een goede tip!! Dankjewel. Ik ga er eens over nadenken.
Alleen zijn die SVS subs ook allemaal zo moooooi he :D :headbanging:


Citaat van: W.Otter op augustus 15, 2014, 12:22:03
nog meer eyecandy?  :D man man man dat gaat hard, en mooi! ben weer benieuwd. nu geniet ik in alle stilte verder, heel veel succes!
ben benieuwd hoe een HT a la Atmoz er uit gaat zien  :popcorn:

Thanks!! ;D Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe 't gaat worden....

Citaat van: MechanicalAnimal op augustus 15, 2014, 12:34:13
ken jij nou straks vanuit dat bubbelbad van je VW500 genieten joh?  :popcorn:

Haha, neeeee... Vanuit het bubbelbad kijk ik naar m'n Panasonic 55ST50 plasma tv O0
De VW500 komt in het HT, het bad staat in m'n slaapkamer.

Citaat van: RZeemering op augustus 15, 2014, 13:18:50
:clapping: :headbanging: :popcorn:

;D

Citaat van: MegaJ op augustus 15, 2014, 13:19:58
Echt cool die vertical garden. Maar even een hele praktische vraag, hoe doe je dat met water geven? Dan ligt je hele trapgat toch vol met water?

Thanks!
Uuuuhmmmmm... hoe moet ik dat zeggen? :devil: :devil: :devil:
het zijn nep-planten :P

hihihihi
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

Citaat van: Atmoz op augustus 15, 2014, 10:16:09

Hmzz, dus de échte voorkeur gaat uit naar een GROTE, ZWARE en DURE gelosten sub? Dan heb je alle voordelen op een rij?!


Gesloten groot betekent een grote driver. De kast is in verhouding compact.
Je ruimte is niet overdreven groot en mijn opmerking was dan ook meer algemeen bedoeld.

Citaat van: RalphH op augustus 15, 2014, 10:57:33
't Is allemaal inderdaad weer heel mooi en speciaal. Chapeau chapeau!

Persoonlijk zou ik eerder voor 2 minder dure middenklassers gaan.
Met 1 sub is het erg lastig om zonder een 100% optimaal aangepaste akoestiek (en zelfs dan...), een evenwichtig laag op de luisterplek te verkrijgen.
Meerdere subs is wat afstelwerk, maar goed geplaatst en netjes geintegreerd, kun je een heel mooi resultaat krijgen.

Onze ruimte is qua akoestiek in laagweergave echt een drama. Dit heb ik zonder EQ en met 2 subs, toch vrij aardig onder controle gekregen. Haal ik er 1 sub uit, dan blijft er onder de 30 of tussen 30 en 60, niets over. En dat heeft niets met de kwaliteit van de subs te maken, maar puur met de ruimte. De 2 subs vullen elkaar nu aan.

Alvorens de knoop door te hakken --> Probeer je ruimte zoveel mogelijk af te bouwen en daarna...is meten, weten  ;)

Twee subs zijn idd verre te prefereren boven een enkele.
Gezien de skills van Atmoz , :worship:, zou zelfbouw met twee mooie drivers en dan gesloten voor de hand liggen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

cine(d)rama

Goed bezich weer  ;) .
Ziet er goed uit .

Jij hebt echt gouden handjes  ::).

En nu snel aan de gang met je HT  ;D .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

MegaJ

#423
Citaat van: Atmoz op augustus 15, 2014, 13:37:22
Uuuuhmmmmm... hoe moet ik dat zeggen? :devil: :devil: :devil:
het zijn nep-planten :P

hihihihi

Haha, die gedachte was wel bij me op gekomen, alleen al die planten op de ikea website zijn volgens mij wel echt dus toen ging ik twijfelen  :laugh: Maar misschien zijn ze allemaal wel nep, ik ken het assortiment van Ikea niet goed genoeg (gelukkig)  :hehe:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

michel69

Citaat van: Atmoz op augustus 15, 2014, 10:16:09
Jazeker, zodra het boven (nieuwe slaapkamer op de bovenste verdieping) klaar is gaat 't allemaal beginnen.
Het begint op te schieten, dus hoop in september een start te kunnen maken. Aaaahhhh kriebels :wub:
Zie onderaan deze post voor de vorderingen van de nieuwe slaapkamer ;)


Thanks voor het compliment :worship: Erg leuk om te lezen!!

:pompom:
Tja, het hele HT dus, en verder onder in de woonkamer nog wat dingetjes, maar die komen vanzelf wel voorbij hier.
Het grootste project op dit moment (en de afgelopen maanden) is in ieder geval de bovenverdieping... (zie dus hieronder)

Thanks O0

+

Hmzz, dus de échte voorkeur gaat uit naar een GROTE, ZWARE en DURE gelosten sub? Dan heb je alle voordelen op een rij?!



==============================================================================

Voordat ik dus aan het HT kan gaan beginnen (huidige slaapkamer = HT ruimte) moet ik dus eerst de nieuwe slaapkamer (één etage hoger) afmaken.
Hierbij enkele vorderingen die wellicht ook wel het showen waard zijn:

Ik heb een glazen wand laten plaatsen i.p.v. de muur tussen kamer en trapgat. Daardoor "oogt" e.e.a. wat groter. Hierdoor had ik ook de mogelijkheid om een zogenaamde "Vertical Garden" te plaatsen. Deze heb ik enkele weken dus ook gemaakt:

Frame/achtergrond:




Plantjes bij IKEA gehaald:


Nog meer planten: (heg-elementen)


Begonnen met de wand te beplanten:


Bijna klaar: (alleen nog rand-afwerking)







De glaswand + de Vertival Garden op hun plek:



De hele glaswand (grootste gedeelte is 2.60 meter x 1.20 meter) boven krijgen was nog een hele klus :angel:

Daarvoor had ik vorige week een hoogwerker gehuurd:


Gaatje voor airco aan het boren:

(best hoog in zo'n bakkie op 10 meter kan ik je vertellen :nopompom: ::))

Maargoed, uiteindelijk stond ook de airco op 't dak:


En ook in de slaapkamer:

(moet nog worden afgewerkt met een net koofje, etc...)

Tevens ook van deze gelegenheid gebruik gemaakt om het bad naar boven te brengen:


Bad door 't raam naar binnen. Gaat net... :clapping:


Verder nog wat verlichting voor de "Vertical Garden" geïnstalleerd:




En nog een overzichtfoto:

(ik ben inmiddels al wat verder, maar daar heb ik op 't moment even geen foto's van)

Wat er nog moet gebeuren:

- SONOS + B&W inbouwspeakers in het verlaagd plafond bouwen
- LED spots in het plafond bouwen
- sterrenhemel boven bed + bad afmaken  (gaatjes doorboren)
- RGB LED-strip in rand van verlaagd plafond aansluiten
- vloerbedekking uitzoeken + laten leggen
- TV ophangen (weet iemand een goede beugel voor een 55" plasma, die ook 90 graden kan draaien en NIET doorhangt?)
- Kastje maken onder tv, met daarin koelkastje verwerkt
- bubbelbad op de plaats zetten + aansluiten
- nog best wat dingen afwerken (verven, steenstrip muurtje tot boven afmaken, electra, etc...)
- bed naar boven

en erna..... it's HT time O0

Niet alleen de uitvoering is om sprakeloos van te zijn....maar echt hoe je dit allemaal elke keer bedenkt....tja geen woorden voor eigenlijk....dus maar een simpele :worship: :clapping:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x