Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Wat een knutselheld ben je toch ook!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: denoontje op maart 10, 2014, 22:21:46
top!

8)


Citaat van: sj0er-D op maart 10, 2014, 22:31:49
Haha dat zijn geen halve maatregelen!

Nee inderdaad, ik vond het ook best rigoureus, maargoed ik had dit idee al zo lang, dus ik kon het toch niet meer uit m'n hoofd praten >:D
En achteraf valt het misschien best mee allemaal... Als het klaar is denk ik misschien "was dát nu zo erg?" :angel: ---> NEXT! :headbanging:

Citaat
Maar creëer je hiermee nou een kamer met geïntegreerde badkamer?

Klopt. In de tekening die ik eerder postte zie je precies hoe het gaat worden. Hieronder nog een foto van de verhoging die ik in het bad gedeelte aan het maken ben.
Het muurtje links blijft staan, en het muurtje rechts gaat nog weg. (maar kan nu nog niet i.v.m. waterleidingen wat daar nog in liggen).
Uiteindelijk wordt het "natte gedeelte" mooi betegeld, en komt er een 2 persoonsbubbelbad in te staan :pompom: (met uitzicht op een Panasonic 55ST50 plasma)
Verder komt daar nog een klein wasbakje zodat ik makkelijk water kan pakken voor het slapen gaan.
Op diezelfde verdieping ga ik ook een urinoir maken zodat dat water weer makkelijk weg kan ;) (c.q. dat ik niet iedere keer de trap af hoef om te pissen :devil:)

Het natte gedeelte:



Citaat van: RalphH op maart 10, 2014, 22:34:23
Wat een knutselheld ben je toch ook!

Thanks :P
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sj0er-D

Aha! behoorlijke verandering :)

Heb je nog wel ergens een douche dan?

alexander2


Atmoz

Citaat van: sj0er-D op maart 11, 2014, 19:45:25
Aha! behoorlijke verandering :)

Dat kun je wel zeggen ja ;D

Citaat
Heb je nog wel ergens een douche dan?

Ja. Op de eerste verdieping zit de gewone/volledige badkamer met inloopdouche en ligbad zoals hier op de tekening te zien is:




Citaat van: alexander2 op maart 11, 2014, 20:38:51
Atmoz is onze



Lol O0 :D

In de keuken vinden tevens ook nog wat wijzigingen plaats...
Daar heb ik gisteren een nieuwe wand laten plaatsen omdat de "oude" (hout kleur) wand niet echt paste bij de vloer en de rest v/d inrichting. Er komt nu ook nog een smalle, staande kast voor in de woonkamer in deze kleur, en nog een keukenkastje. Op die manier past alles een beetje bij elkaar.

Het nieuwe wand-paneel tegen de keuken aan:


Vanavond komt de rest :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MegaJ

Oh relaxed je had twee badkamers?!
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Atmoz

Citaat van: MegaJ op maart 13, 2014, 14:37:18
Oh relaxed je had twee badkamers?!

Ja, maar die heb ik er beide (net zoals de keuken) niet laten in maken zodat ik zelf alles kon indelen/uitzoeken/plaaten :bigsmile:
Vandaar dus de mogelijkheid om dit nu zo op de bovenverdieping te maken ;)

Mvg,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

#282
Jou huis word ook kwadratisch masterlijker!  :headbanging: man! Ik wil ook een huis!  ;)

Citaat van: Atmoz op maart 10, 2014, 17:03:47
Ohja, dat kon inderdaad he; een Xbox360 controller voor de PC.
Of hoe zat dat nu precies? De PC controller werkte ook op de Xbox?


Ik heb een draadloze USB ontvanger waarmee mijn Xbox controller mee kan verbinden.

Citaat van: Atmoz op maart 13, 2014, 12:11:08

Het nieuwe wand-paneel tegen de keuken aan:



HÉ!  Een festo kist!  :clapping:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op maart 13, 2014, 16:28:33
Jou huis word ook kwadratisch masterlijker!

;D
Ik probeer er iets leuks van te maken zullen we maar zeggen... wie wilt dat niet trouwens he?! ;)

Citaat
:headbanging: man! Ik wil ook een huis!  ;)

:D Kan ik me goed voorstellen, ik had ook altijd die drang. In het begin naar een eigen studentenkamer, en erna naar een huis. Héérlijk een eigen stekkie :worship:
De ideeën reizen wel steeds meer te pan uit, dus ik moet voorzichtig aan doen dat ik niet ontplof dadelijk :angel:


Citaat
Ik heb een draadloze USB ontvanger waarmee mijn Xbox controller mee kan verbinden.

Ahja zo zat 't ook alweer!

Citaat
HÉ!  Een festo kist!  :clapping:

Helaas niet van mij :-[
Daar ben ik niet professioneel genoeg voor! (c.q. is me allemaal nét iets te duur om gewoon mee te hobby'en)
Ik heb 't meeste spul van Bosch Blauw, ook erg mooi materiaal :pompom: (het nodigt me steeds weer uit om ermee aan de slag te gaan, zulke mooie machines)

Van de week nog onderstaande 2 gekocht. Speciaal om de slaapkamer @ bovenverdieping + Home Theater te maken 8)



+



Hopelijk komt het vandaag of morgen aan. Meteen effe uittesten :pompom:

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

#284
Citaat van: Atmoz op maart 14, 2014, 11:48:51
:D Kan ik me goed voorstellen, ik had ook altijd die drang. In het begin naar een eigen studentenkamer, en erna naar een huis. Héérlijk een eigen stekkie :worship:


vet relaxed, ik ga weer even door sparen  ;)

Citaat van: Atmoz op maart 14, 2014, 11:48:51
;D

Helaas niet van mij :-[
Daar ben ik niet professioneel genoeg voor! (c.q. is me allemaal nét iets te duur om gewoon mee te hobby'en)
Ik heb 't meeste spul van Bosch Blauw, ook erg mooi materiaal :pompom: (het nodigt me steeds weer uit om ermee aan de slag te gaan, zulke mooie machines)

Van de week nog onderstaande 2 gekocht. Speciaal om de slaapkamer @ bovenverdieping + Home Theater te maken 8)



+



Hopelijk komt het vandaag of morgen aan. Meteen effe uittesten :pompom:


Ja, dat Festo-spul is echt te duur.
bij mij op school (meubelmakers opleiding) hebben ze overal dat spul, werkt echt heel fijn maar om er nu voor te betalen...  :baaa:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op maart 16, 2014, 11:18:37
vet relaxed, ik ga weer even door sparen  ;)

Ja, dat Festo-spul is echt te duur.
bij mij op school (meubelmakers opleiding) hebben ze overal dat spul, werkt echt heel fijn maar om er nu voor te betalen...  :baaa:

Dat gaat me als hobbyist inderdaad wat ver. Wel altijd sjiek om er even naar te kijken als ik 't ergens tegen kom.
Het ziet er zo "fisherprice-achtig" uit he :) en dan wel mega goed spul O0

't begint overigens goed op te schieten bij mij boven:





Zojuist ook het bubbelbad besteld + aanbetaald. Heerlijk om te zien dat het einde al enigszins in zicht komt :pompom: :pompom:


Er waren ook wat tegenslagen. Eentje daarvan was een vastzittende 25mm dikke betonboor:



't ding zat echt he-le-maal vast... met de boorhamer kreeg ik de boor er niet meer uit. Van een vriend had ik een andere boorhamer geleend, en ook daarmee ging het niet :o
Toen geprobeerd met een andere boor van bovenaf omlaag proberen te slaan. Ook niet gelukt: boor kapot.
Erna met een accuboormachine geprobeerd: uiteindelijk gelukt, maar wel accuboormachine kapot :sleepy: Begon eerst te roken en daarna letterlijk in 2e gespleten :nopompom:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Volgende keer met 2e boormachine dicht rondom de vastgeslagen boor beton gaan wegbreken, en dan het laatste restantje met een hamer wegslaan ofzo? Krijg je wel een lelijk gat in je plafond, maar dat zal voor jou met je handige handjes niet het grootste probleem zijn?
Dus gewoon puur het gat groter maken? Nu is het zo zonde dat je echt extra kosten hebt kunnen maken :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MegaJ

Normaal gesproken krijg je dit wel los als je er een paar flinke klappen met een hamer tegen geeft (zijwaarts). Is wel heel vervelend, waarschijnlijk vastgeslagen in de wapening.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

klaasje11

Citaat van: Atmoz op maart 21, 2014, 11:59:32
Er waren ook wat tegenslagen. Eentje daarvan was een vastzittende 25mm dikke betonboor:

't ding zat echt he-le-maal vast... met de boorhamer kreeg ik de boor er niet meer uit. Van een vriend had ik een andere boorhamer geleend, en ook daarmee ging het niet :o
Toen geprobeerd met een andere boor van bovenaf omlaag proberen te slaan. Ook niet gelukt: boor kapot.
Erna met een accuboormachine geprobeerd: uiteindelijk gelukt, maar wel accuboormachine kapot :sleepy: Begon eerst te roken en daarna letterlijk in 2e gespleten :nopompom:

Jemig! Da's balen!

R.I.P accuboormachine...  :-[
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Citaat van: Christiaan S op maart 22, 2014, 03:41:22
Volgende keer met 2e boormachine dicht rondom de vastgeslagen boor beton gaan wegbreken, en dan het laatste restantje met een hamer wegslaan ofzo? Krijg je wel een lelijk gat in je plafond, maar dat zal voor jou met je handige handjes niet het grootste probleem zijn?
Dus gewoon puur het gat groter maken? Nu is het zo zonde dat je echt extra kosten hebt kunnen maken :-\

Het is uiteindelijk gelukt :)
Weet even niet meer waardoor het nu precies gelukt is. Heb toen vanalles geprobeerd ;D Maar hij is er in ieder geval weer uit :clapping:

Citaat van: MegaJ op maart 23, 2014, 09:53:38
Normaal gesproken krijg je dit wel los als je er een paar flinke klappen met een hamer tegen geeft (zijwaarts). Is wel heel vervelend, waarschijnlijk vastgeslagen in de wapening.

Ja, zoiets zal het ook geweest zijn.
Zal ook wel door het "voorboren" gekomen zijn. Is schijnbaar nooit de bedoeling om dat in beton te doen.

Citaat van: klaasje11 op maart 27, 2014, 22:13:46
Jemig! Da's balen!

R.I.P accuboormachine...  :-[

Tja idd :-\
Maar wel weer een goede reden om een nieuwe te kopen :angel:



incl. L-boxx en 3x Li-Ion accu van 4AH :pompom: O0

======================================================

Even alvast een vraag over het Home Theater:

Zou ik wat moeten doen aan de akoestiek? De ruimte (5.40 meter x 3.00 meter x 2.60 meter hoog) is nogal "vierkantig" en dit zal natuurlijk niet ten goede komen voor het geluid.
Wat zou ik daaraan kunnen doen? Er komt hoogpolige vloerbedekking, en 2 banken, dus dat zal alvast goed helpen denk ik. Ook komt er 40cm rondom aan het plafond een verlaagd plafondje. (dus eigenlijk een koof aan de zijkanten van 40cm breed, en +/- 10cm hoog. En verder wil ik een podium maken.

Maar wat is er verder nog aan te doen? Ik zie steeds meer mensen met akoestische panelen, diffusers, absorbers, etc... Zou zoiets in mijn ruimte ook goed zijn?
En welke zou ik dan nemen? Dan kan ik die alvast maken O0

Heb hier echt een beetje hulp bij nodig, dus alvast bedankt voor het meedenken :worship: :worship:

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mrdj

 :popcorn:

Wauw Stephan, jij bent mijn nieuwe grote voorbeeld in de HT, Stereo en gadget wereld!
Wat een fenomenaal mooi huis en geweldig al die Sonos gadget's, ben van huis uit wel IT'er maar mij nog nooit gewaagd aan programmeren als ik jouw app zie begint het wel te kriebelen haha. Ik hou me voornamelijk bezig met Storage en dat kan ik thuis lekker gebruiken om m'n films en muziek neer te zetten :)

Kortom: ik ben diep onder de indruk en ga zeker wat van je ideeën  "lenen"

MegaJ

Misschien kan je een metingen doen met REW in je ruimte. Dan krijg je een idee van de problemen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

RalphH

 ^^

Meten is een goed begin en ik zou de akoestiek zeker meenemen in het beginstadium. Heb dit zelf, mede door onwetendheid, nagelaten en baal daar nu wel een beetje van.
Mijn persoonlijke ervaring is dat laag achteraf het lastigste aan te pakken is omdat dit qua volume nogal forse maatregelen vergt. Als je dus ergens bass-traps kan plaatsen, doe het dan vooraf. Laag bouwt zich vooral op in de hoeken (muur-muur muur-plafond muur-vloer) en gaat vanuit daar de boel verstoren, dus dat kan een goed begin zijn.

Galm in het hoog is achteraf nog vrij redelijk aan te pakken en vloerbedekking (met eventueel een ondervloer) zal daar ook nog wel wat goeds aan doen. Pas dus wel op dat je daar op voorhand weer niet teveel gaat overdempen.

Als je gaat meten, zou ik er wel weer voor proberen te zorgen dat de kamer qua meubilair al een beetje op orde is. Een bank of kastje kan de meting tov een kale ruimte al veranderen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Heel goed dat je over akoestiek nadenkt  :worship: Naar mijn mening het belangrijkste en vaak het meest onderschatte onderdeel van een goed geluid.

Ik heb met een verlaagd plafond met breedbandige absorptie een groot deel van mijn problemen opgelost. Samen met tapijt en een kleed had ik voldoende absorptie vanaf 250Hz. Zoals Ralph aangeeft is het onder controle krijgen van het laag het moeilijkst. En lukt niet zonder maatregelen zoals basstraps, in de vorm van cornertraps, tubes, lattenabsorbers, etc.

Je afmetingen kan je ingeven in de calculator van Bob Gold (http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm). Dan zie je dat je geen problemen hebt tussen 125 en 250 Hz. Tussen 85 en 125 Hz heb je een kleine issues. Echter onder de 85 Hz beginnen de "problemen". Dus je komt niet onder basstraps uit ;)

Als je een keer wil zien wat en hoe ik het aangepakt hebt ben je welkom. Zijn we al een hele tijd aan het plannen. Misschien is dit een goede reden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Citaat van: mrdj op mei 19, 2014, 15:38:23
:popcorn:

Wauw Stephan, jij bent mijn nieuwe grote voorbeeld in de HT, Stereo en gadget wereld!

Haha thanks, dat is leuk om te lezen! :pompom:

Citaat
Wat een fenomenaal mooi huis en geweldig al die Sonos gadget's, ben van huis uit wel IT'er maar mij nog nooit gewaagd aan programmeren als ik jouw app zie begint het wel te kriebelen haha. Ik hou me voornamelijk bezig met Storage en dat kan ik thuis lekker gebruiken om m'n films en muziek neer te zetten :)

Ik ken het... als IT'er gaat zoiets al snel kriebelen. Haha typisch :clapping: ik begrijp precies wat je bedoeld.
Die App maken was trouwens niet zo ontzettend moeilijk... kost alleen wat tijd en geduld ;) Maar zeker érg leuk om eens gedaan te hebben.
Ah, dus je hebt een leuke NAS thuis?! Wat heb je staan precies?


Citaat
Kortom: ik ben diep onder de indruk en ga zeker wat van je ideeën  "lenen"

Thanks O0 En nogmaals: leuk om te lezen!


Citaat van: MegaJ op mei 19, 2014, 16:27:44
Misschien kan je een metingen doen met REW in je ruimte. Dan krijg je een idee van de problemen.

Hmzzz, dat zegt me nu echt (nog) 0,0 "REW" :angel:
Maar eens in gaan verdiepen dan... Dankje!


Citaat van: RalphH op mei 19, 2014, 17:53:53
^^

Meten is een goed begin en ik zou de akoestiek zeker meenemen in het beginstadium. Heb dit zelf, mede door onwetendheid, nagelaten en baal daar nu wel een beetje van.
Mijn persoonlijke ervaring is dat laag achteraf het lastigste aan te pakken is omdat dit qua volume nogal forse maatregelen vergt. Als je dus ergens bass-traps kan plaatsen, doe het dan vooraf. Laag bouwt zich vooral op in de hoeken (muur-muur muur-plafond muur-vloer) en gaat vanuit daar de boel verstoren, dus dat kan een goed begin zijn.

Galm in het hoog is achteraf nog vrij redelijk aan te pakken en vloerbedekking (met eventueel een ondervloer) zal daar ook nog wel wat goeds aan doen. Pas dus wel op dat je daar op voorhand weer niet teveel gaat overdempen.

Als je gaat meten, zou ik er wel weer voor proberen te zorgen dat de kamer qua meubilair al een beetje op orde is. Een bank of kastje kan de meting tov een kale ruimte al veranderen.

Ah kijk aan, het wordt op deze manier al een stuk duidelijker. Thanks voor je heldere uitleg :worship:
Ik had gisteren inderdaad al iets gelezen over die "bass-traps". Misschien dus wel verstandig om ook daar zeker eens naar te kijken.
Het moet alleen niet teveel ruimte in beslag nemen allemaal... Het is al niet veel van ruimte, en ik wil er nog meer in zetten dan alleen "sound optimizers" :music: :D

Citaat van: HTip op mei 19, 2014, 18:58:22
Heel goed dat je over akoestiek nadenkt  :worship: Naar mijn mening het belangrijkste en vaak het meest onderschatte onderdeel van een goed geluid.

Tja, als ik heel eerlijk ben denk/dacht ik daar niet zo extreem over na. Maar het is dat deze ruimte zo klein is, dat ik dacht "hier zou het wat geluid betreft wel eens fout kunnen gaan".
Dus toch even wat in verdiepen. Goed om te lezen dat het een goede keuze was!

Citaat
Ik heb met een verlaagd plafond met breedbandige absorptie een groot deel van mijn problemen opgelost. Samen met tapijt en een kleed had ik voldoende absorptie vanaf 250Hz. Zoals Ralph aangeeft is het onder controle krijgen van het laag het moeilijkst. En lukt niet zonder maatregelen zoals basstraps, in de vorm van cornertraps, tubes, lattenabsorbers, etc.

Je afmetingen kan je ingeven in de calculator van Bob Gold (http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm). Dan zie je dat je geen problemen hebt tussen 125 en 250 Hz. Tussen 85 en 125 Hz heb je een kleine issues. Echter onder de 85 Hz beginnen de "problemen". Dus je komt niet onder basstraps uit ;)

Top! Ook hier bedacht voor de heldere uitleg. Ik ga de komende weken eens wat tijd vrijmaken voor deze materie. Erg interessant, dat vind ik het nu al :)

Citaat
Als je een keer wil zien wat en hoe ik het aangepakt hebt ben je welkom. Zijn we al een hele tijd aan het plannen. Misschien is dit een goede reden ;D

Ja klopt :-[ dat zijn we écht al lang aan het plannen. Maar aan de andere kant: ik loop niet weg, en jij vast ook niet met jou HT zit je gebakken, toch?! :colgate:

Nogmaals thanks allen!!!

Ohja, nog een andere vraag:
Zou een scherm van 2.50 meter breed "kunnen werken" in deze ruimte? Het past sowieso, maar het is niet de grootste ruimte natuurlijk.... dus wat is wijsheid?


Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Voor REW, check deze ff.
Hierin (in de beta) zit trouwens ook een room-mode calculator. Kun je aangeven waar je luisterplek is en je speakers/subwoofer(s) staan en dan genereert de applicatie ongeveer het frequentieverloop in de ruimte.

Wat het scherm betreft, 2,50 kan altijd natuurlijk :-), maar hoe ver zit je er vanaf?
Wij zitten hier zelf ongeveer 360cm van een 106" scherm (kijkbreedte 235cm) af. Veel dichterbij zou naar mijn idee wat teveel van het goeie worden.
Zorg ook dat je je zitplek niet te dicht tegen een achterwand zet, is niet zo lekker voor de laagweergave.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

#296
En niet vergeten dat er ook nog speakers moeten worden geplaatst. Tenzij die heel dicht tegen de zijwanden kunnen staan, kan dit problemen geven met in beeld staan. Het scherm kan natuurlijk ook akoestisch transparant zijn, maar dat wordt een prijzige optie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mrdj

Citaat van: Atmoz op mei 19, 2014, 21:56:00
Haha thanks, dat is leuk om te lezen! :pompom:

Ik ken het... als IT'er gaat zoiets al snel kriebelen. Haha typisch :clapping: ik begrijp precies wat je bedoeld.
Die App maken was trouwens niet zo ontzettend moeilijk... kost alleen wat tijd en geduld ;) Maar zeker érg leuk om eens gedaan te hebben.
Ah, dus je hebt een leuke NAS thuis?! Wat heb je staan precies?


Heb iets meer staan dan een NAS vind ik, mijn servertje regelt de DNS, DHCP, mail omgeving en web test omgeving staar er ook op. waar mijn server echter super relaxed in is is dat ik met RDP connect en daar direct bij mijn download tooltjes kan zoals spotnet (windows omgeving) Sabnzb, sickbeard en couchpotato. Als je hier meer over wil weten leg ik het graag een keer uit via DM.

Atmoz

#298
Citaat van: RalphH op mei 19, 2014, 22:14:07
Voor REW, check deze ff.
Hierin (in de beta) zit trouwens ook een room-mode calculator. Kun je aangeven waar je luisterplek is en je speakers/subwoofer(s) staan en dan genereert de applicatie ongeveer het frequentieverloop in de ruimte.

Thanks! Wow, veel leesvoer :) Ziet d'r érg interessant uit zeg. Weer wat erbij om mee te klooien/prutsen  :pompom:

Citaat
Wat het scherm betreft, 2,50 kan altijd natuurlijk :-), maar hoe ver zit je er vanaf?
Wij zitten hier zelf ongeveer 360cm van een 106" scherm (kijkbreedte 235cm) af. Veel dichterbij zou naar mijn idee wat teveel van het goeie worden.
Zorg ook dat je je zitplek niet te dicht tegen een achterwand zet, is niet zo lekker voor de laagweergave.

Tja, ik zou graag 2 rijen banken willen maken. (eerste rij op 25 cm hoge verhoging, 2e/achterste rij op 50cm verhoging) en dan zo veel mogelijk  gebruik maken van die 5.40 meter.
Dus het scherm echt helemaal tegen de voorwand aan, en de laatste bank bijna tegen de achterwand aan (wel inderdaad even rekening houden met rear-speakers).
Opzich lijkt een 2.50 scherm dan (wat zichtmaat / kijkafstand betreft) wel te kunnen denk ik. (al een heel klein beetje getest in de desbetreffende kamer)

Citaat van: HTip op mei 19, 2014, 22:41:27
En niet vergeten dat er ook nog speakers moeten worden geplaatst. Tenzij die heel dicht tegen de zijwanden kunnen staan, kan dit problemen geven met in beeld staan. Het scherm kan natuurlijk ook akoestisch transparant zijn, maar dat wordt een prijzige optie.

Ja, dat is dan wel weer een probleem. Ik had gedacht daarvoor een soort "speaker-wand" te maken. Dus speakers kopen (liefst met de kast/behuizing kapot en daardoor iets goedkoper) en dan die ombouwen (zelfde grote kast houden ongeveer). Dat mooi zwart maken, en dan zwart doek eroverheen zodat alles pitch-black is, en daartussenin dat scherm van 2.50 breed.


Citaat van: mrdj op mei 20, 2014, 00:51:53
Heb iets meer staan dan een NAS vind ik, mijn servertje regelt de DNS, DHCP, mail omgeving en web test omgeving staar er ook op. waar mijn server echter super relaxed in is is dat ik met RDP connect en daar direct bij mijn download tooltjes kan zoals spotnet (windows omgeving) Sabnzb, sickbeard en couchpotato. Als je hier meer over wil weten leg ik het graag een keer uit via DM.

Ah, klinkt zeer interessant zeg :worship: Ik heb zelf gewoon een NAS staan, maar als ik straks klaar ben met al dat verbouwen, dan ga ik zeker ook over bovenstaande dingen nadenken. Dit dan in combinatie met Home Automation via die server.

Over verbouwen gesproken:
Gisteren is de stukadoor langs geweest om de badkamer plafond en het verlaagde plafond in de nieuwe slaapkamer te doen...
(hoe sneller die klaar is, hoe sneller ik het HT kan gaan bouwen in de huidige slaapkamer) O0

Enkele PIC's van zijn werk:

slaapkamer






badkamer



Kan niet wachten om hier aan verder te gaan :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Syphon

Heel mooi! Vraaje, wat is die houtenconstructie op de grond op de eerste foto? Dacht eerst aan een systeemplafond ivm een beamer maar dat zal wel niet.