Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

donaldk

Die bekende schelpen in het zwart zien staan bij Bower & Wilkins op ISE, dan had ie pas echt een grote TV gehad, die dingen zijn een flink stuk groter dan die boekenplankspeakers hier boven, LOL. Tegen een muurtje lijken schermen altijd wat kleiner, 65" LCD touchscreen leek dinsdag nauwelijks groter dan de 42" Panasonic Plasma die hier op het TV kastje staat.

Op ISE even gebabbeld met Mathew Brennesholtz (oud Philips USA LCoS projecter ontwikkelaar, o.a.). Boomlange vent verdween in het niets bij de '$1 million Dollar TV (at retail)' van SiliconCore Technologies. 268" diagonaal 4K geschaald naar rond de 5K om alle LED modules te voorzien van signaal. P(itch) 1.5mm. Ik heb met zijn cameraatje een plaatje van hem voor het scherm gemaakt, mooi met de strandhuisjes in primaire kleuren boven het witte zand, dus met 2000 Nits springt dat eruit, hij leek mij tegen de twee meter, dan nog is hij maar een kleine verschijning voor dat scherm.

Atmoz

Citaat van: RoGEK op februari  6, 2014, 20:50:30
Bekende speakers en stands !  :clapping:

Veel plezier ermee !

Thanks :worship: Gaat zeker lukken :pompom:


Citaat van: Christiaan S op februari  7, 2014, 03:32:53
De speakers leken me wat klein. Zeker als je bedenkt dat B&W meestal wat groter is voor mijn gevoel.

Ik ging eens in je sig kijken welke maat TV je hebt. Dat verklaart . . . alles?  :tongue2:

Lol, misschien is het perspectief hier beter op te zien:



8)

Citaat van: donaldk op februari  7, 2014, 05:13:01
Die bekende schelpen in het zwart zien staan bij Bower & Wilkins op ISE, dan had ie pas echt een grote TV gehad, die dingen zijn een flink stuk groter dan die boekenplankspeakers hier boven, LOL. Tegen een muurtje lijken schermen altijd wat kleiner, 65" LCD touchscreen leek dinsdag nauwelijks groter dan de 42" Panasonic Plasma die hier op het TV kastje staat.

Op ISE even gebabbeld met Mathew Brennesholtz (oud Philips USA LCoS projecter ontwikkelaar, o.a.). Boomlange vent verdween in het niets bij de '$1 million Dollar TV (at retail)' van SiliconCore Technologies. 268" diagonaal 4K geschaald naar rond de 5K om alle LED modules te voorzien van signaal. P(itch) 1.5mm. Ik heb met zijn cameraatje een plaatje van hem voor het scherm gemaakt, mooi met de strandhuisjes in primaire kleuren boven het witte zand, dus met 2000 Nits springt dat eruit, hij leek mij tegen de twee meter, dan nog is hij maar een kleine verschijning voor dat scherm.

Je bedoeld die Nautilus van B&W? Die zijn volgens mij inderdaad érg groot >:D
Maar ook weer iets té duur, vind je niet? ;)

een 268" TV gaat toch echt never-nooit-niet passen in wat voor huis dan ook, right?
Ik vraag me af waarom men zulke bakbeesten maakt... Wat voor doel heeft dat?
Voor in een bioscoop ofzo?

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Yoww Stephan,

Komt gij naar Awake festival 28 juni?

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op februari  7, 2014, 11:01:15
Yoww Stephan,

Komt gij naar Awake festival 28 juni?

Nee, daar heb ik nog geen plannen voor gemaakt.
Maar lijkt me wel érrug gaaf :)

Ben met oud & nieuw laatst wel naar Awakenings in Amsterdam geweest...

Over 1 weekje wel naar A State Of Trance in Utrecht, en in Maart naar Paul Kalkbrenner (ken je die? --> aanrader!!) in Brussel 8)
Ga je nog veel opstap dan? Zal toch wel meevallen, right?

Groetjes,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Neuhh ik ga nog amper naar feesten. Geen tijd en geen zin.

Maar awake fest gaan we met wat vrienden. Lekker op het gras zitten biertje en muziekie erbij  :thumbs-up:

Trance ben ik niet zo van. Techno weer wel  :pompom:

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op februari  7, 2014, 15:07:57
Neuhh ik ga nog amper naar feesten. Geen tijd en geen zin.

;D hier wordt 't langzamerhand ook iets minder, maar ik ben er ook weer niet vies van ::) :P
Zeker in de zomer (festivals) gaat het weer helemaal loos :devil:

Citaat
Maar awake fest gaan we met wat vrienden. Lekker op het gras zitten biertje en muziekie erbij  :thumbs-up:

Klinkt idd zeer relax O0

Citaat
Trance ben ik niet zo van. Techno weer wel  :pompom:

Ik neig ook (veel) meer naar Techno, maar af en toe wat Trance vind ik niet verkeerd :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Zie dat je de 65VT50 nog hebt...is voor jou doen alweer een oud beestje aka klassieker he. Als je die weg doet voor een duppie laat me ff weten :P
Heb je weer ruimte en kan je de PZ kopen  O0

of die nieuwe Sony die erg goed schijnt te zijn

Atmoz

#232
Citaat van: Raymond187 op februari  7, 2014, 16:04:39
Zie dat je de 65VT50 nog hebt...is voor jou doen alweer een oud beestje aka klassieker he. Als je die weg doet voor een duppie laat me ff weten :P
Heb je weer ruimte en kan je de PZ kopen  O0

of die nieuwe Sony die erg goed schijnt te zijn

Lol :clapping: :clapping: :clapping:
... 't is dat het vrijdag is  ;D :police:

Die gaat dus echt nooit meer het huis uit... Als hij binnenkort misschien uit de woonkamer gaat, dan beland die op de slaapkamer.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die gewoon zomaar hun woonkamer tv verkopen in plaats van deze zelf elders in het huis te gebruiken.
Zou je dat zelf wel doen?

Met SONY heb ik niet direct iets (wat betreft tv's, *met hun 4K projectoren echter wel* O0), heb écht veel liever Panasonic plasma. (zolang die nog te krijgen is, that is!)


Even over m'n HT (ook niet belangrijk gezien dit het HT-forum is...)

Zou een ruimte van 3x5.40 meter voldoende zijn voor een HT(tje)?
Ik ben sterk aan 't twijfelen om het HT op de eerste etage te maken..

Met vr gr,

Atmoz





Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

donaldk

Boardroom, TV Studio background (grovere LEDs geven altijd een hoofdpijnwekkend trillend moire effect, vooral funest voor mpeg compressie), mooie entree, footballplayer... Ding komt elk huis in, want het zijn modules. Je kunt ook voor FHD gaan, is slechts 130" diagonaal;-).

Hier Matthew's write up, scherm was zo bright dat zelfs met flits de sensor wat dichtkneep en hijzelf wat donker eruit komt zie ik nu op het grote plaatje.

http://www.display-central.com/free-news/display-daily/ise-2014-opens-spectacular-splashes/

MVG

Citaat van: Atmoz op februari  7, 2014, 18:20:55
Lol :clapping: :clapping: :clapping:


Even over m'n HT (ook niet belangrijk gezien dit het HT-forum is...)

Zou een ruimte van 3x5.40 meter voldoende zijn voor een HT(tje)?
Ik ben sterk aan 't twijfelen om het HT op de eerste etage te maken..

Met vr gr,

Atmoz

Dat is zeker voldoende! Als ik het kan in een ruimte van net geen 3 breed en net geen 4 lang dan lukt 3x5.40 zeker! Leuk man! Succes!

kermit

Citaat van: Atmoz op februari  7, 2014, 18:20:55
Lol :clapping: :clapping: :clapping:
... 't is dat het vrijdag is  ;D :police:

Die gaat dus echt nooit meer het huis uit... Als hij binnenkort misschien uit de woonkamer gaat, dan beland die op de slaapkamer.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die gewoon zomaar hun woonkamer tv verkopen in plaats van deze zelf elders in het huis te gebruiken.
Zou je dat zelf wel doen?

Met SONY heb ik niet direct iets (wat betreft tv's, *met hun 4K projectoren echter wel* O0), heb écht veel liever Panasonic plasma. (zolang die nog te krijgen is, that is!)


Even over m'n HT (ook niet belangrijk gezien dit het HT-forum is...)

Zou een ruimte van 3x5.40 meter voldoende zijn voor een HT(tje)?
Ik ben sterk aan 't twijfelen om het HT op de eerste etage te maken..

Met vr gr,

Atmoz

Dat is goed te doen! Ik heb ook een kleine HT.

klaasje11

Citaat van: Atmoz op februari  7, 2014, 18:20:55

Met SONY heb ik niet direct iets (wat betreft tv's, *met hun 4K projectoren echter wel* O0), heb écht veel liever Panasonic plasma. (zolang die nog te krijgen is, that is!)


Even over m'n HT (ook niet belangrijk gezien dit het HT-forum is...)

Zou een ruimte van 3x5.40 meter voldoende zijn voor een HT(tje)?
Ik ben sterk aan 't twijfelen om het HT op de eerste etage te maken..

Met vr gr,

Atmoz

Ik ben helemaal Sony fan, als ik mijn kamer wat op orde heb wil ik mijn set het liefst uitbreiden naar een Sony ES set  ::)

ik denk ook dat 3x5,40 'reicht' (zoals de Duitsers zo mooi kunnen zeggen)

zeer benieuwd!  :clapping:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

MechanicalAnimal

Zowat elke ruimte is geschikt te maken als HT....het ligt er alleen aan wat jij er allemaal in wilt proppen  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Atmoz

Citaat van: MVG op februari  7, 2014, 21:42:03
Dat is zeker voldoende! Als ik het kan in een ruimte van net geen 3 breed en net geen 4 lang dan lukt 3x5.40 zeker! Leuk man! Succes!

Is dat die van jou? Of welke bedoel je?
Ik ben eigenlijk opzoek naar wat voorbeelden zodat ik een idee krijg van een HT in zo'n kleinere ruimte...

Het fijne van deze ruimte (is mijn huidige slaapkamer) is dat deze nergens aan mijn buurman grenst.
Dus staat eigenlijk helemaal los. Wel zo fijn met een HT/subs enzo...


Citaat van: kermit op februari  7, 2014, 21:50:29
Dat is goed te doen! Ik heb ook een kleine HT.

Heb je daar een topic over? Dadelijk maar eens goed zoeken, ben alweer een tijdje niet meer echt aanwezig geweest hier...


Citaat van: klaasje11 op februari  8, 2014, 11:41:15
Ik ben helemaal Sony fan, als ik mijn kamer wat op orde heb wil ik mijn set het liefst uitbreiden naar een Sony ES set  ::)

ik denk ook dat 3x5,40 'reicht' (zoals de Duitsers zo mooi kunnen zeggen)

zeer benieuwd!  :clapping:

Hmzz, de "ES" lijn ken ik niet, zometeen maar eens op zoeken :)
[edit] meteen maar effe gedaan, is dat dat met dat hout? Ziet er wel apart uit in ieder geval :pompom:

reicht jah ;D ;D


Citaat van: MechanicalAnimal op februari  8, 2014, 11:43:50
Zowat elke ruimte is geschikt te maken als HT....het ligt er alleen aan wat jij er allemaal in wilt proppen  :D

Tja.... dat is 't hem nu juist: veel! O0

Ik heb altijd gedroomd over een HT, en dan met name een redelijk groot en luxe...
Nu woon ik in een redelijk huis (1 gewone en 4 ruime tot zeer ruime slaapkamers), maar nu blijven er toch nog te weinig kamers over om een dik HT neer te zetten :(
En vrienden van me zeggen dat 3x5.40 echt wel genoeg is, en in de lengte is dat natuurlijk ook zo, maar die 3 meter gaat misschien wat krap aanvoelen... alsof je in een tunnel zit ofzo?!

Ik ben dan ook opzoek naar tips/ideeën om een ruimte wat breder te laten lijken. Ik dacht zelf al aan wat horizontale strips/strepen/etc op de wand waar je naartoe kijkt. Dat oogt ook altijd wat breder toch?!

Als iemand nog goede foto's heeft van een dergelijke ruimte: feel free to post them here :) Thanks!!!!

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MechanicalAnimal

Citaat van: Atmoz op februari  8, 2014, 12:03:31
Ik ben dan ook opzoek naar tips/ideeën om een ruimte wat breder te laten lijken. Ik dacht zelf al aan wat horizontale strips/strepen/etc op de wand waar je naartoe kijkt. Dat oogt ook altijd wat breder toch?!

Yup....en niet alleen je muren, let ook even op hoe je de vloer doet, als dat bijv. laminaat wordt, let even op de richting waarin je legt.

Google is je vriend voor simpele voorbeelden
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

VlisChris

Ruimte breder laten lijken = ruimte korter laten lijken.
En omgekeerd. Wil je je ruimte breder laten lijken kun je je laminaat in de breedte leggen. Werkt uitstekend als manier om de lengte/breedte van je kamer te benadrukken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kermit

#241

Mijn ruimte  is ook 3meter breed! Gaat perfect hoor!

Atmoz

Citaat van: MechanicalAnimal op februari  8, 2014, 12:08:08
Yup....en niet alleen je muren, let ook even op hoe je de vloer doet, als dat bijv. laminaat wordt, let even op de richting waarin je legt.

Google is je vriend voor simpele voorbeelden

Thanks!
Tja, de vloer wordt hoogpolig tapijt, dus dat gaat niet werken.
Het komt er op neer dat ik een goed idee moet verzinnen voor de wanden...


Citaat van: Christiaan S op februari  8, 2014, 12:12:47
Ruimte breder laten lijken = ruimte korter laten lijken.
En omgekeerd. Wil je je ruimte breder laten lijken kun je je laminaat in de breedte leggen. Werkt uitstekend als manier om de lengte/breedte van je kamer te benadrukken.

Ja precies, dat had ik me ook al bedacht. Dus de korte kant (waar je naar kijkt + achter je) donkerder maken zodat het lijkt alsof die op je af komen, zodat het in de breedte "breder" lijkt.
Komt ook goed uit, aan de voorkant moet ook alles (behalve het scherm ;D) zwart zijn!


Citaat van: kermit op februari  8, 2014, 12:53:54
Mijn ruimte  is ook 3meter breed! Gaat perfect hoor!

Mooie, strakke ruimte! Het kan inderdaad dus wel  :o 8) Thanks, dat geeft me weer wat moed.

Ik heb zojuist de kleine B&W speaketjes + Pioneer stereo versterker + Marantz CD6003 CD-speler op de (tijdelijke) slaapkamer gezet.
Dat is tevens de ruimte waar straks dus het HT komt.

Heerlijk Supperclub (Lounge) in bed luisteren :pompom: :worship: Chille!!!

Hier een impressie:






Morgen maar eens de hele dag ervan gaan genieten :)

Fijn weekend iedereen!

Greetings,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


...ook hier maar even posten dan (foto's kijken blijft leuk, dat zie je wel aan de verhouding views/posts in dit topic ::))

Van de week 3 nieuwe eetkamertafellampen opgehangen, geeft meteen een betere sfeer (vind ik dan >:D)
Hierbij het resultaat:







Alles dimbaar met de App op m'n smartphone...

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MechanicalAnimal

Citaat van: Atmoz op februari  8, 2014, 15:01:20
Thanks!
Tja, de vloer wordt hoogpolig tapijt, dus dat gaat niet werken.
Het komt er op neer dat ik een goed idee moet verzinnen voor de wanden...

wist niet dat er tapijt kwam.....enne vloerbedekking kan ook streeppies hebben he  ;)

maar gave pics weer hoor, hulde man, ziet sehr gut aus jawohl!  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

RubenV.

Zeer mooi/strak/sfeervol interieur  :thumbs-up: Maar ik had van jou eerlijk gezegd ook niets anders verwacht  :P
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

ProXius

Blijft een geniale set, met een geniaal mooie inrichting en prachtige gadgets... Ik zou alles zo 1 op 1 willen overnemen 'Als ik later groot ben' ;)  :worship: :pompom:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Atmoz

Citaat van: MechanicalAnimal op februari 11, 2014, 12:41:44
wist niet dat er tapijt kwam.....enne vloerbedekking kan ook streeppies hebben he  ;)

Ja, das waar inderdaad :)
Maar er ligt al mooie vloerbedekking (nog geen jaar oud), dus ik wil eerst kijken of ik die niet gewoon kan houden.

Citaat
maar gave pics weer hoor, hulde man, ziet sehr gut aus jawohl!  :popcorn:

Thanks thanks  O0 O0


Citaat van: RubenV. op februari 11, 2014, 12:45:42
Zeer mooi/strak/sfeervol interieur  :thumbs-up: Maar ik had van jou eerlijk gezegd ook niets anders verwacht  :P

Haha, dankjewel voor dit compliment zeg :worship:  :)


Citaat van: ProXius op februari 11, 2014, 12:48:36
Blijft een geniale set, met een geniaal mooie inrichting en prachtige gadgets... Ik zou alles zo 1 op 1 willen overnemen 'Als ik later groot ben' ;)  :worship: :pompom:

:police: :angel: :D :D :D thanks!!!


Ik ben trouwens vol aan 't onderhandelen met mensen om mijn bovenverdieping aan te pakken.
Zelf heb ik het (helaas) te druk om alles zelf te doen, dus dan maar hulptroepen inschakelen he :)
Hier een muurtje weg, daar een muurtje erbij... uiteindelijk moet het helemaal goedkomen hoop ik dan toch...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

LED fetisch Steph  :tongue2:

Zeer netjes allemaal joh. goed voor elkaar  :worship:

Staan die LS kabels uit de muur nou zo omhoog?

WickedGame

Ziet er geweldig uit je set!

Je meubel is voor mij (ons) een voorbeeld wat we mogelijk gaan opvolgen in een nieuw huis. Nog audio wensen of dingen die je wil of gaat wijzigen? Of is het op een laag pitje