Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MegaJ

Citaat van: Atmoz op juni 25, 2013, 10:11:30
Klopt! Ik heb extra lange (Quick-Step Largo LPU1287 Vintage Eik Donker LHD) laminaat genomen zodat ik alleen maar hele horizontale rijen krijg. (en dus niet in verband hoef te werken)
Toen heb ik met een kleine kwast wat witte latexverf in de "V-groeven" van de laminaat  gedaan. En vervolgens met een natte doek de rest (op de platen zelf) weggeveegd zodat het alleen in de V-groeven zit. Dit geeft mijns inziens de muur net wat meer accent :)

Aan de zijkant zitten 2 (in dezelfde kleur) plinten richting de muur toe. Dit om de voorzetwant wat dikker/robuuster te laten ogen, en om de RGB verlichting niet zichtbaar te hebben als je van opzei kijkt. En als "finishing touch" zit er een mooi aluminium profiel op de hoeken. Deze combineert goed met de rand van m'n tv 8)

Met vr gr,

Atmoz

Haha, toch goed geraden dan. Heel mooi gedaan, mijn complimenten. Ook echt wel mijn smaak.  8)

Verder heb je mooie apparatuur. Sonos is ook mooi spul, bij mijn ouwen staat het hele huis er ook vol mee. Zp's verstopt in convector putten enzo zodat je alleen speakers ziet... Heb zelf alleen iets vergelijkbaars gebaseerd op Music player daemon en eigen app voor de iPhone (jailbreak), maar ik ga denk ik nog eens een Sonos connect scoren of een Zp als ik nog eens speakers in de tuin ga ophangen.

Veel succes met verder klussen en laat de foto's maar komen  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Atmoz

Citaat van: high-q op juni 25, 2013, 16:15:28
Had ik ook willen vragen. Dacht eerst dat het diy braided cat5 kabel was. Vroeg me af waar je de sleeving vandaan had,
maar het is dus kant en klare Kimber ;D

lol ;D
Heb trouwens wel nog sleeve liggen als je opzoek bent...
Hoeveel zoek je?


Citaat van: ProXius op juni 25, 2013, 18:47:24
Supervet zeg! Dat ik deze gemist heb.  :o Ben ook gek van al je gadgets altijd en totaal jaloers op je skilzz op dat gebied! ;)

Thanks voor je reactie, altijd leuk om zoiets te lezen!!! ;D
Ik ben op het moment (eigenlijk al enkele weken als het een beetje goed weer is) bezig in de tuin...
Daar wil ik ook allerlei leuke dingen gaan maken, maar mijn skilzz op dat gebied zijn ver te zoeken haha ;)
Hier bijvoorbeeld mijn "metsel-skillz"  :-X


Niet helemaal recht zoals gehoopt, en ook zeker niet vlak... (aan de voorzijde)
Maar d'r komen wel nog sierstrips tegenaan, dus dat helpt enigszins :)
Heb het muurtje eerder ook al moeten afbreken omdat ik de verkeerde zand had gebruikt...
Zo zie je maar weer: als je handig bent met 't ene, hoeft dat zeker niet te gelden voor 't andere :yawnee: ;D

Draadeinden doorslijpen (t.b.v. vlonder) lukt dan wel weer:


O0


Citaat
Prachtige stijl ook, 100% mijn smaak.  :pompom: :wub:

Wederom bedankt :pompom:


Citaat van: MegaJ op juni 25, 2013, 19:59:08
Haha, toch goed geraden dan. Heel mooi gedaan, mijn complimenten. Ook echt wel mijn smaak.  8)

Verder heb je mooie apparatuur. Sonos is ook mooi spul, bij mijn ouwen staat het hele huis er ook vol mee. Zp's verstopt in convector putten enzo zodat je alleen speakers ziet... Heb zelf alleen iets vergelijkbaars gebaseerd op Music player daemon en eigen app voor de iPhone (jailbreak), maar ik ga denk ik nog eens een Sonos connect scoren of een Zp als ik nog eens speakers in de tuin ga ophangen.

Bedankt!! En Sonos is inderdaad super om mee te werken. Makkelijk te installeren en bedienen. En over de kwaliteit ben ik ook absoluut te spreken! Hmzz, dat "Music player daemon" ken ik niet... Maar het klinkt als een softwarematig iets?! Of heb je daar ook apparatuur van? Speakers in de tuin in combinatie met een ZP120 komt hier ook. Maar eerst nog wat andere dingen in de tuin fixen ;D

Citaat
Veel succes met verder klussen en laat de foto's maar komen  ;D

Ik kwam deze nog op de pc tegen, is wat mooier dan die in de TS staat:



Thanks voor de reacties mensen, echt leuk om te lezen allemaal!

Groetjes/fijne avond,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Leuk dat je weer een topic bent gestart. Altijd erg onder de indruk geweest van je gadgets en domotica. En ook nu ben je er alweer mee begonnen. Kleuren van de LED-verlichting op afstand via een website kan niet anders dan door jou zijn bedacht. Ben benieuwd wat je nog meer gaat maken!

En je plannen voor een dedicated HT... :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rovinggecko

Mooie foto. Universele AB als volgende gadget?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz

Citaat van: HTip op juni 25, 2013, 22:58:49
Leuk dat je weer een topic bent gestart.

:) ... het werd ook weer eens tijd... er zijn ondertussen al veel te veel projecten "voorbij" gegaan die ik ook graag had willen laten zien. Erg jammer achteraf... Maarja dat krijg je door de drukte he. Geen "puf" meer om na het hobby'en ook nog alles hier bij te houden. Maar nu ga ik dat dus wel weer oppakken!

Citaat
Altijd erg onder de indruk geweest van je gadgets en domotica. En ook nu ben je er alweer mee begonnen. Kleuren van de LED-verlichting op afstand via een website kan niet anders dan door jou zijn bedacht. Ben benieuwd wat je nog meer gaat maken!

Haha, thanks. Leuk om te lezen!!


Citaat
En je plannen voor een dedicated HT... :headbanging:

Tja, dat komt over een paar maandjes ofzo. Eerst maar eens zomder (want dát wordt nu toch wel ECHT tijd he :nopompom:)


Citaat van: rovinggecko op juni 25, 2013, 23:22:22
Mooie foto. Universele AB als volgende gadget?

Tja, ik heb al een Philips Pronto RU970 (toen € 400,- voor betaald :wacko:) en een Logitech Harmony 1000. Beide nooit (of bijna nooit) gebruikt --> :devil:
Dus er nog eentje bij nemen lijkt me geen goede investering, lol :D

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MegaJ

#80
Citaat van: Atmoz op juni 25, 2013, 22:31:02
Bedankt!! En Sonos is inderdaad super om mee te werken. Makkelijk te installeren en bedienen. En over de kwaliteit ben ik ook absoluut te spreken! Hmzz, dat "Music player daemon" ken ik niet... Maar het klinkt als een softwarematig iets?! Of heb je daar ook apparatuur van? Speakers in de tuin in combinatie met een ZP120 komt hier ook. Maar eerst nog wat andere dingen in de tuin fixen ;D

Music player daemon is inderdaad een softwarematig iets, voor op unix en bsd gebaseerde systemen. In feite laat het je op afstand de geluidskaart in en uitschakelen in de pc. Ik heb zelf een NAS gebouwd (gewoon in een pc behuizing met standaard energiezuinige pc componenten), die draait op FreeBSD. Daar heb ik naast de RAID-Z (softwarematige RAID-5, alleen zonder sommige van de nadelen van RAID-5) configuratie en Samba (Windows file sharing voor unix) ook de Music player daemon op draaien. Dus op deze DIY NAS staan al mijn geluidsbestanden, die ook beschikbaar zijn voor de daemon. De daemon kan ik aansturen (stop, play, playlists maken etc. etc.) met een app die ik geschreven heb voor mijn iPhone. Geluidskaart in de NAS is via TOSlink verbonden met mijn UMC-200 die de D/A conversie doet. Aangezien ik de app nooit naar Apple heb gestuurd voor de Apple App Store heb ik er wel een jailbreak voor nodig op de iPhone om de app te installeren  ;D

Ik hoop dat je er nog wat van snapt, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je programmeur bent, dus dan zou je het wel moeten begrijpen schat ik in. Maar ik zit wel aan Sonos te denken om dat ik eigenlijk te lui ben om de app te onderhouden en dus een app zo uit de App store plukken lekker makkelijk is  :P Daarnaast zijn het mooie spullen en werkt het bij mijn ouwen erg goed. Maar ik geloof wel dat mijn huidige opstelling meer formaten ondersteunt zoals ook 24/96.

Succes in de tuin verder, wij hebben hier net de voortuin aangepakt maar dan wel alleen het sloop gedeelte. Iemand laten komen voor tegelen  :hehe:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Loondijke

Man man man. Wat een historie, verhaal en plannen nog zeg! En dan de apparatuur nog die je hebt staan. Echt geweldig om te lezen!

Je bent ook een bron van inspiratie want ik begin morgen ook aan mijn "dubbele wand"om mijn tv en apparatuur aan kwijt te kunnen  :bigsmile:
Hoe breed is die wand van jou ongeveer? En heb je een beetje een handige oplossing om achter die wand te komen?

Kudo's hoor! Gave plannen voor je ht ook trouwens. Gewoon voor erbij ook he  :pompom:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Atmoz

Citaat van: MegaJ op juni 27, 2013, 19:19:00
Music player daemon is inderdaad een softwarematig iets, voor op unix en bsd gebaseerde systemen. In feite laat het je op afstand de geluidskaart in en uitschakelen in de pc. Ik heb zelf een NAS gebouwd (gewoon in een pc behuizing met standaard energiezuinige pc componenten), die draait op FreeBSD. Daar heb ik naast de RAID-Z (softwarematige RAID-5, alleen zonder sommige van de nadelen van RAID-5) configuratie en Samba (Windows file sharing voor unix) ook de Music player daemon op draaien. Dus op deze DIY NAS staan al mijn geluidsbestanden, die ook beschikbaar zijn voor de daemon. De daemon kan ik aansturen (stop, play, playlists maken etc. etc.) met een app die ik geschreven heb voor mijn iPhone. Geluidskaart in de NAS is via TOSlink verbonden met mijn UMC-200 die de D/A conversie doet. Aangezien ik de app nooit naar Apple heb gestuurd voor de Apple App Store heb ik er wel een jailbreak voor nodig op de iPhone om de app te installeren  ;D

Dat klinkt mij als muziek in de oren ---> hier ook weer een érg hoog hobby-gehalte :worship: Ook leuk dat je zowel de hardware als software kant zelf onder handen hebt genomen! Mooi is dat he, als je je eigen Appjes voor zulke sjieke devices kunt maken. Ik heb zelf ontzettend veel plezier in het prutsen met m'n eigen Android apps. Alles "custom made" :pompom: Met iOS heb ik nog niet zo heel veel gedaan, maar lijkt me ook heel mooi om eens mee te beginnen. Ook interessant die zelfgebouwde NAS van je. Van dat RAID-Z had ik nog nooit gehoord, maar klinkt allemaal interessant en veelbelovend. Heb je ergens een topic waar je het over dit soort spul hebt? Of zit je daarvoor op andere forums? Mooie hobby in ieder geval!!

Citaat
Ik hoop dat je er nog wat van snapt, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je programmeur bent, dus dan zou je het wel moeten begrijpen schat ik in.

Je hebt 't ook erg goed/uitgebreid omschreven, dus het zal voor de meesten redelijk duidelijk zijn denk ik ;)


Citaat
Maar ik zit wel aan Sonos te denken om dat ik eigenlijk te lui ben om de app te onderhouden en dus een app zo uit de App store plukken lekker makkelijk is  :P Daarnaast zijn het mooie spullen en werkt het bij mijn ouwen erg goed.

Klopt, het werkt inderdaad _perfect_ (ik zou zo 1, 2, 3 even niets weten wat ik anders eraan zou willen!!) :) Ja oke, als ik mocht kiezen mocht de prijs wat omlaag :D
Voor een paar apparaten ben je toch al best wat duiten kwijt...


Dure hobby :devil:


Citaat
Maar ik geloof wel dat mijn huidige opstelling meer formaten ondersteunt zoals ook 24/96.

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Misschien is dit dan toch een punt wat beter kan...


Citaat
Succes in de tuin verder, wij hebben hier net de voortuin aangepakt maar dan wel alleen het sloop gedeelte. Iemand laten komen voor tegelen  :hehe:

Thanks. Tja tegelen doe (kan) ik ook niet zelf. Heb daar ook iemand voor laten komen. Voor de rest ben ik niet bang om iets zelf aan te pakken, maar sommige dingen moet je gewoon over laten aan anderen... Jij ook veel succes met knutselen enzo!!


Citaat van: Loonens op juni 28, 2013, 18:47:35
Man man man. Wat een historie, verhaal en plannen nog zeg! En dan de apparatuur nog die je hebt staan. Echt geweldig om te lezen!

Dankjewel Loonens :) Leuk om te lezen dat je/jullie het leuk vinden ;)


Citaat
Je bent ook een bron van inspiratie want ik begin morgen ook aan mijn "dubbele wand"om mijn tv en apparatuur aan kwijt te kunnen  :bigsmile:
Hoe breed is die wand van jou ongeveer?

Dat klinkt als een leuk project! Mijn wand is 1.75 mtr. Met die breedte heb je wel extra lange laminaat nodig, mocht je ook voor laminaat gaan...

Citaat
En heb je een beetje een handige oplossing om achter die wand te komen?

Ja. Ik heb een "deurtje" gemaakt om (makkelijk met 2 handen) achter de wand te komen:



Dat hele vlak binnen de rode stippellijn kan ik eruit halen. (die grote ronde kabeldoorvoer is dan het handvat).
En dat kleine ronde gaatje links is een 32mm buisdoorvoer naar het andere compartiment. Dat zit ook rechts.
Dus via die doorvoeren kunnen alle kabels van bron naar VV en EV. En mocht er nog een grote aanpassing nodig zijn in/achter de wand, dan kan altijd nog heel makkelijk de tv eraf worden gehaald. Daar zit nog een gat van +/- 60x40 cm achter. Op die manier kom ik altijd overal aan. (hij moet sowieso nog één keer helemaal open om de netwerkkabels aan te sluiten, en de RGB controller te installeren)

Citaat
Kudo's hoor! Gave plannen voor je ht ook trouwens. Gewoon voor erbij ook he  :pompom:

Thanks!! Jij heel veel succes met je plannen. Heb je ergens een topic of foto's zodat we kunnen kijken hoe 't ermee gaat?

-------------------------------------

Ik heb inmiddels de "voetjes" ;D voor m'n B&W's binnen.
Redelijk zwaar dat natuursteen... pffew
En niet echt krasvrij: bij het plaatsen van de spikes zijn er al enkele putjes in het steen gekomen...

Maar verder staat 't best wel goed, al zeg ik het zelf 8)




(beetje overbelichte foto, maar vond hem wel wat hebben eigenlijk)



Met deze "upgrade" komen ze mijns inziens nóg beter uit de verf. Wat een beesten zijn het toch O0
Echt genieten :pompom:

Groet, en fijne zondag allemaal,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Wow, ziet er erg strak uit zo! (Neem aan dat het qua geluid ook wel goed zit ;) )
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz

Citaat van: rovinggecko op juni 30, 2013, 12:44:40
Wow, ziet er erg strak uit zo! (Neem aan dat het qua geluid ook wel goed zit ;) )

Tja, geen idee eigenlijk. Het zou wel moeten als je iedereen zo hoort. (dat het met spikes altijd beter klinkt dan zonder)
Maarja, als ik eerlijk ben klonk het met de rubberen voetjes ook al erg goed. En nu klinkt het ook (nog altijd) erg goed :music:
Dus hoe "check" je zoiets he? ;D Misschien eerst maar eens wat meer gaan luisteren (ze staan er pas sinds gisteren op) en dan weer oordelen :D

De missie is in ieder geval geslaagd, want het klinkt sowieso niet slechter, en het ziet er wel beter uit :worship:

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Rustig genieten van het uitzicht, dan klinkt het ook beter!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymond187

Ziet er stuk beter uit als je het mij vraagt  :thumbs-up:

Je hoort het verschil pas als je erin gelooft ;)

Atmoz

Citaat van: rovinggecko op juni 30, 2013, 13:07:18
Rustig genieten van het uitzicht, dan klinkt het ook beter!

Zo is dat ook ;D


Citaat van: Raymond187 op juli  1, 2013, 07:55:36
Ziet er stuk beter uit als je het mij vraagt  :thumbs-up:

+1
eens!! :angel: :angel:


Citaat
Je hoort het verschil pas als je erin gelooft ;)

:music: :music:

Ik heb 't er van de week nog met m'n pa over gehad. Hij geloofde sowieso niet dat het beter zou klinken.
Maar ik heb toch zoiets van "tja, tja..."

WANT:

Als het niet uit zou maken dan zou er ook geen verschil zijn als je de speakers helemaal in beton zou gieten (flink dikke laag van een paar meter breed!) en alleen de voorkant (duh) waar de speakers + bassport zitten vrij laten. En daar heb ik dan weer mijn bedenkingen over... Ik denk namelijk dat het dan HEEL anders (c.q. niet) zou klinken!
Misschien een gekke vergelijking, maar ik hopelijk wel duidelijk :) (it's all about trillingen en klankkast....)

Misschien iemand die daar een goed antwoord op heeft?

Met vriendelijke groet,

Atmoz


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

Erg prachtig dat stukje marmer onder je speakers. Ben ik zelf ook nog een beetje naar aan het kijken, al komen de de 803D's dan wel erg hoog te staan. Misschien voor mijn gevoel iets te hoog.

Even op je vraag, je ontkoppelpunt is met spikes al weer meer gereduceerd dan met rubberen pootjes. Daarnaast is de overgebleven trilling (zover die er nog zijn) dan ook nog eens weg door de marmeren onder plaat. Anderzijds staan je speakers iets hoger, dus geluidsbeeld kan hierdoor ook wat wijzigen (zie ik niet als verbetering, maar als verandering).

Raymond187

ZIjn ze eigenlijk al ingespeeld ?

RonG


HTip

Die laatste foto zou niet misstaan in de catalogus van B&W. Prachtig gewoon! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Citaat van: WickedGame op juli  1, 2013, 08:17:40
Erg prachtig dat stukje marmer onder je speakers. Ben ik zelf ook nog een beetje naar aan het kijken, al komen de de 803D's dan wel erg hoog te staan. Misschien voor mijn gevoel iets te hoog.

Tja, ze komen inderdaad een stuk(je) hoger inderdaad. Is het een idee om eerst thuis te proberen? Dat je bijvoorbeeld enkele dag "uitprobeert" met een stoeptegel eronder ofzo...


Citaat
Even op je vraag, je ontkoppelpunt is met spikes al weer meer gereduceerd dan met rubberen pootjes. Daarnaast is de overgebleven trilling (zover die er nog zijn) dan ook nog eens weg door de marmeren onder plaat. Anderzijds staan je speakers iets hoger, dus geluidsbeeld kan hierdoor ook wat wijzigen (zie ik niet als verbetering, maar als verandering).

Klopt, dat heb ik wel gemerkt. Voor in het hoog merk je 't. Dat gaat (logisch natuurlijk) ook mee "omhoog" dus het komt anders bij je oren aan. En dat hoor ik wel.
Maar het wordt er niet slechter op. Ik heb 't idee dat het stiekem toch (met spikes dus, en ondanks de verhoging) iets beter klinkt. Maar dat kan natuurlijk ook omdat ik extra geniet van het uitzicht nu.... Hoe dan ook: genieten = genieten :inlove:


Citaat van: Raymond187 op juli  1, 2013, 08:24:07
Zijn ze eigenlijk al ingespeeld ?

Yes. Ze zijn 2e hands (uit Hifi zaak)
Toen ze hier uit de DOOS kwamen klonken ze al helemaal perfect :worship:


Citaat van: RonG op juli  1, 2013, 08:24:27
Gaaf man, erg mooi O0

Thanks :pompom:


Citaat van: HTip op juli  1, 2013, 08:35:19
Die laatste foto zou niet misstaan in de catalogus van B&W. Prachtig gewoon! :thumbs-up:

Hehe :happy: thanks voor het compliment Philip!!

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MegaJ

Citaat van: Atmoz op juni 30, 2013, 12:39:47
Dat klinkt mij als muziek in de oren ---> hier ook weer een érg hoog hobby-gehalte :worship: Ook leuk dat je zowel de hardware als software kant zelf onder handen hebt genomen! Mooi is dat he, als je je eigen Appjes voor zulke sjieke devices kunt maken. Ik heb zelf ontzettend veel plezier in het prutsen met m'n eigen Android apps. Alles "custom made" :pompom: Met iOS heb ik nog niet zo heel veel gedaan, maar lijkt me ook heel mooi om eens mee te beginnen. Ook interessant die zelfgebouwde NAS van je. Van dat RAID-Z had ik nog nooit gehoord, maar klinkt allemaal interessant en veelbelovend. Heb je ergens een topic waar je het over dit soort spul hebt? Of zit je daarvoor op andere forums? Mooie hobby in ieder geval!!

Appjes maken is inderdaad leuk, maar er gaat stiekem veel tijd in zitten. Programmeren voor iOS is niet echt ingewikkeld vind ik, ik had al kennis van C en C++ en dan is objective C wel te doen na het lezen van het een en ander. Heb o.a. de gratis ebook van Apple getiteld de Objective C programming language gelezen om bekend te worden met de syntax etc. Vervolgens beginning iOS development gelezen (ik dacht de iOS 4 versie zelfs nog destijds) en dan gaat het steeds makkelijker. Daarnaast nog wat mazzel dat er een library beschikbaar is in C voor het sturen van commando's naar de MPD en dan gaat het hard.

Ik moet eigenlijk eens een topic openen over mijn setje en dan kan ik wellicht ook uitweiden over de NAS of ik kan dat apart doen ergens, ik zal er eens over nadenken. Ik heb het in ieder geval ook niet op een ander forum staan. Het zou denk ik zeker interessant kunnen zijn voor anderen inderdaad. Het is volgens mij een stuk goedkoper dan een QNAP of iets dergelijks als je er meer dan 1 a 2 schijven in wilt en beter dan RAID 0 of 1. 2 jaar geleden heb ik um gebouwd voor in totaal zo'n 300 euro, dit was inclusief 3TB (harde schijven waren toen wel iets goedkoper dan nu, was voordat de prijzen omhoog gingen). Later nog een SSD toegevoegd als opstartschijf. Draai er nog een leuk scriptje op wat ik geschreven heb in BASH wat controleert of de NAS gebruikt wordt voor diverse toepassingen, zo niet dan schakelt ie zichzelf uit na 30 min. Met wake-on-lan kan ik de NAS weer inschakelen, via uiteraard een app op de iPhone  :bigsmile: en dat duurt dan ongeveer 1,5 min. ofzo schat ik. Maar bespaart wel weer stroom. Het lastige aan het hele verhaal is het configureren van FreeBSD en installeren van benodigde software, het is nou eenmaal geen Windows. Is voor mij toch ook een redelijke uitdaging geweest maar uiteraard onderdeel van de uitdaging en de tevredenheid achteraf!

Wat heb jij allemaal voor apps gemaakt?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

WimB

Erg mooi. Ook dat achterpaneel achter de TV. Heb ik ook over zitten denken, maar ben destijds maar voor de budget oplossing (verf) overgestapt.
Mooie set en een mooie kamer. Compliment.

HTip

Er is een hoop geschreven over koppelen en ontkoppelen. Punt is dat je moet proberen zoveel te dempen dat de speaker zelf niet meer beweegt. Dat lijkt makkelijk, maar is het absoluut niet, want je kunt nl. ook overdempen en dan gaat het weer te doods klinken. De kast speelt ook nog een rol in de klank.

Ik heb verschillende platen hier gehad en de zwaartse platen haalden de levendigheid uit het geluid. De lichtste daarentegen dempten de resonanties van de kast te weinig. Is wel leuk om mee te spelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Loondijke

#96
Citaat van: Atmoz op juni 30, 2013, 12:39:47
Dankjewel Loonens :) Leuk om te lezen dat je/jullie het leuk vinden ;)

Dat klinkt als een leuk project! Mijn wand is 1.75 mtr. Met die breedte heb je wel extra lange laminaat nodig, mocht je ook voor laminaat gaan...

Ja. Ik heb een "deurtje" gemaakt om (makkelijk met 2 handen) achter de wand te komen:



Dat hele vlak binnen de rode stippellijn kan ik eruit halen. (die grote ronde kabeldoorvoer is dan het handvat).
En dat kleine ronde gaatje links is een 32mm buisdoorvoer naar het andere compartiment. Dat zit ook rechts.
Dus via die doorvoeren kunnen alle kabels van bron naar VV en EV. En mocht er nog een grote aanpassing nodig zijn in/achter de wand, dan kan altijd nog heel makkelijk de tv eraf worden gehaald. Daar zit nog een gat van +/- 60x40 cm achter. Op die manier kom ik altijd overal aan. (hij moet sowieso nog één keer helemaal open om de netwerkkabels aan te sluiten, en de RGB controller te installeren)

Thanks!! Jij heel veel succes met je plannen. Heb je ergens een topic of foto's zodat we kunnen kijken hoe 't ermee gaat?


Dank je! Erg handig dat luikje van je! Ik denk dat ik het gat achter mijn tv gewoon groot maak, zodat ik daar wat ruimte heb om er eventueel achter zit.

Mijn topic kan je terugvinden op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133779.0


Mijn plaat is 160x160cm en 25mm dik. Ik ga eerst mijn tv ophangen met een beugel en daarna knal ik de plaat erop. even een vraag;

Die LED-strips achterop, kan je die op afstand bedienend kopen? Of maak je dit zelf (ben zelf namelijk niet zo technisch als jij).

Ik zat te denken aan balken van 50x100mm als houvast voor mijn plaat. Daar de plaat tegenaan met de laminaat erop. Dan zorg ik dat er kleine pinnen uitkomen (via metalen strips aan de achterkant) om zo mijn apparatuur de laten "zweven" zeg maar. Zo strak tegen de plaat moet dit wel een apart gezicht geven :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

MegaJ

@Loonens, heel wat van jouw vragen zijn al beantwoord in reactie #75.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Loondijke

Citaat van: MegaJ op juli  2, 2013, 13:52:45
@Loonens, heel wat van jouw vragen zijn al beantwoord in reactie #75.

Nummer 64 bedoel je? Je hebt idd gelijk. Zal even goed doorlezen en dan mijn post aanpassen :).

Thanks!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

W.Otter

heel goed over nagedacht allemaal en het zal zeker niet misstaan in een b&w catalogus!
wat voor laminaat heb je eigenlijk gebruikt? lijkt sprekend op mijn laminaat (quickstep largo)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF