AudioQuest RJ/E Netwerkkabels demo bij BB&G Hilversum

Gestart door bmateijsen, juni 3, 2013, 14:22:07

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Aangezien er nogal wat discussie omtrent de AudioQuest netwerk kabels is ontstaan, zullen wij een demo doen, waarbij iedereen zelf kan beluisteren, maar ook kan bekijken wat deze netwerkkabels doen. Er zal een eerlijke vergelijking worden gedaan en indien gewenst op meerdere systemen.

Datum:
- Vrijdag 14 juni vanaf 13:00 uur
- Vrijdag 21 juni vanaf 13:00 uur

Of

- Donderdag 13 juni vanaf 19:00 uur

Aanmeldingen:
Vrijdag 14 juni:
Riwi
Kjelt

Vrijdag 21 juni:
G2SK

Donderdag 13 juni:
jvanhambelgium
YamahaRXV
RalphH
Martin!!!
Bas Akkerman
Riwi

Graag hoor ik of je wilt komen en welke dagen je voorkeur hebben.

Daarnaast is er ook mogelijkheid om de home-cinema te beluisteren/ beleven op deze dag.

Minimaal aantal bezoekers: 15

We horen het graag!

Met vriendelijke groet,

Jan, Garmt & Bjorn

Bas Akkerman

Leuk idee, mijn voorkeur gaat uit naar de 21e.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ArnoldV

Ik zou graag komen, maar door de weeks is eigenlijk geen optie.
Heel misschien dat de 21 zou lukken de 13e of 14e zijn helaas al bezet in mijn agenda.

jvanhambelgium

Citaat van: GS2K1 op juni  3, 2013, 16:24:32
Ik zou graag komen, maar door de weeks is eigenlijk geen optie.
Heel misschien dat de 21 zou lukken de 13e of 14e zijn helaas al bezet in mijn agenda.

Idem hier ... zelfs de 13e om 19u is erg krap om vanaf Antwerpen te vertrekken met alle files etc...
"een" zaterdag zou ideaal zijn, maar ik versta wel dat dit ook een "hoogdag" is voor de zaak natuurlijk...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

bmateijsen

Citaat van: jvanhambelgium op juni  3, 2013, 16:56:21

Idem hier ... zelfs de 13e om 19u is erg krap om vanaf Antwerpen te vertrekken met alle files etc...
"een" zaterdag zou ideaal zijn, maar ik versta wel dat dit ook een "hoogdag" is voor de zaak natuurlijk...

Meestal is het deuren open om die tijd en starten 30 minuten later...

Lazybird

Welke kabels kunnen beluisterd worden ?, ik heb de Vodka (via BB&G) en die doet zeker wat met het geluid.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

bmateijsen

Citaat van: Lazybird op juni  3, 2013, 18:53:03
Welke kabels kunnen beluisterd worden ?, ik heb de Vodka (via BB&G) en die doet zeker wat met het geluid.

Volgens mij hebben we bijna alles wel beschikbaar.... van Forest tot Diamond..... ;)

Eddye

Dat lijkt me een leuke vergelijking. Ik heb vaker gehoord dat dit verschil maakt. Ik kan donderdagavond. De vrijdagen weet ik zo niet, moet ik morgen even kijken of er iets te regelen is, maar die kans is klein.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kjelt

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op juni  3, 2013, 19:55:33
Riwi en ik komen de 14e  8)

Eerst inventarisen... het wordt 1 van de 3 dagen! Minimaal wel 15 personen!

Groet,

Bjorn

Eddye

Citaat van: bmateijsen op juni  3, 2013, 20:07:13
Eerst inventarisen... het wordt 1 van de 3 dagen! Minimaal wel 15 personen!

Groet,

Bjorn
flauw grapje, even weggehaald..
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Op dit moment zijn het aantal aanmeldingen nog beperkt.... Waar is nu iedereen die in het netwerkkabel topic zei dat ze een gecontroleerde test omgeving willen hebben en absoluut niet geloven in verschil hier tussen? ;D

dre73

helaas komen de datums komen helaas niet uit.

ben wel heel nieuwsgierig.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jvanhambelgium

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2013, 18:39:42
Op dit moment zijn het aantal aanmeldingen nog beperkt.... Waar is nu iedereen die in het netwerkkabel topic zei dat ze een gecontroleerde test omgeving willen hebben en absoluut niet geloven in verschil hier tussen? ;D

Tja, sommige mensen moeten echt wel werken in een regulier kantoor-ritme, dus shoot-outs houden om 13u op een weekdag ??!
Als je zo'n test/shootout op zaterdag zou doen heb je binnen het uur 15 man !

bmateijsen

Citaat van: jvanhambelgium op juni  5, 2013, 18:56:36
Tja, sommige mensen moeten echt wel werken in een regulier kantoor-ritme, dus shoot-outs houden om 13u op een weekdag ??!
Als je zo'n test/shootout op zaterdag zou doen heb je binnen het uur 15 man !

Er is toch ook een avond bij??

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Hoi Andre, was ook niet specifiek voor jou ;). Ik heb veel mensen in dat topic gezien die hard roepen dat het niet kan...
Vandaar ook de uitnodiging... zou het jammer vinden als mensen dan niet komen.

Groet,

Bjorn

dre73

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2013, 19:18:14
Hoi Andre, was ook niet specifiek voor jou

dat snap ik! :D

het is gewoon toeval dat alleen die avond niet kan in heel juni.

jvanhambelgium

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2013, 18:58:50
Er is toch ook een avond bij??

Allez, om een duidelijk statement te geven dat ik niet alleen kan
roepen mag je mij opschrijven voor de avondsessie.
Laat ons hopen dat er genoeg interesse is uiteindelijk...

YamahaRXV

Bjorn, als het Audioquest netwerkkabel ''event'' 13 Juni 19.00 u gaat plaatsvinden mag je mij er ook bij plaatsen  ;)
Mocht het op één van de andere dagen plaatsvinden dan ga ik kijken of ik wat kan regelen om toch aanwezig te kunnen zijn.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

katwax

Juni is slechte maand voor mij anders had ik graag nog is tot bij jullie gekomen, moet nog altijd naar jullie nieuwe ruimte komen kijken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

De 13e 's avonds moet mij wel lukken, ben wel benieuwd. Denoontje doet maar wel ff tijd maken hoor ;D

Zie je kans om een bufferingtestje op te zetten?:

Citaat van: RalphH op april 11, 2013, 20:37:11
Wellicht een interessante om te testen --> Speler zo instellen dat er een grote buffer is (waar mogelijk) en dan de netwerkkabel eruit trekken tijdens het afspelen van een nummer.
Als CAT5 CAT7 en zonder kabel dan hetzelfde klinken zorgt een minder afgeschermde/geaarde kabel blijkbaar voor een verstoring in de apparatuur (niet het signaal) zoals Kjelt aangeeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Citaat van: RalphH op juni  7, 2013, 16:41:16
De 13e 's avonds moet mij wel lukken, ben wel benieuwd. Denoontje doet maar wel ff tijd maken hoor ;D

Zie je kans om een bufferingtestje op te zetten?:

We hebben geen streamers waarop je de buffer apart kan instellen....

RalphH

Citaat van: bmateijsen op juni  7, 2013, 16:42:07
We hebben geen streamers waarop je de buffer apart kan instellen....

Heeft de streamer wel een beetje een buffer? 2 sec. is wat te weinig voor dit testje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Citaat van: RalphH op juni  7, 2013, 16:44:55
Heeft de streamer wel een beetje een buffer? 2 sec. is wat te weinig voor dit testje.

Zal niet veel meer zijn dan een paar seconden...