annuleren receiver

Gestart door Henk Risch, mei 24, 2013, 10:18:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Wx

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 14:35:54
Waarom?

Een koper kan zich toch bedenken.

Persoonlijk zou ik de verzendkosten op me nemen zowel verzending als retour.

ja klopt maar je neemt ook een beslissing met je volle verstand en dan in de avond denken toch maar niet terwijl je weet dat hij de volgende dag komt


dat heet niet overwogen


en als verkoper zou ik dan denken als ik zo hier het verhaal lees 30 dagen zijn 30 dagen
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: Erik op mei 24, 2013, 18:52:22
Klopt je ondertekening eigenlijk (nog) wel? Je hebt toch geen NAD T-757 v1 :D  die had je net teruggestuurd

zag ik ook al
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Joris1971

Citaat van: richard51 op mei 24, 2013, 10:35:13
Nog 1 vraag,Ben ik verplicht te zorgen voor de verzend kosten?

Gr,

Richard


Je zou miz wel een krent eerste klas zijn om de verzendkosten niet te willen betalen!

Henk Risch

Citaat van: edgnoj op mei 24, 2013, 19:44:45

Persoonlijk zou ik alle verzendkosten willen betalen (dus heen en weer), zodat de winkelier niet op hoeft op te draaien voor mijn stommiteiten. Maar nogmaals, wie ben ik ;)


Je wekt de suggestie dat ik stommiteiten heb uitgehaald?,als dat zo is waar baseer
je je mening dan op?Heb ik ergens de reden van annulering hier geplaatst dan?

Gr,

Richard

Henk Risch

Citaat van: John Wx op mei 24, 2013, 20:21:49
zou ook niet weten welke smoes ik zou moeten bedenken zo even snel

Je hoeft geen smoes verzinnen.

Bron Consumentenbond,

(quote)

De verkoper mag geen (administratie)kosten in rekening brengen voor het beƫindigen van de overeenkomst of andere eisen stellen. Hij mag bijvoorbeeld niet eisen dat je een goede reden moet noemen voor het terugsturen.

Gr,

Richard

Jeroen V

Citaat van: alexander2 op mei 24, 2013, 16:39:17
Van 'koop op afstand' is sprake als je een product koopt via internet, via een catalogus, via televisie, via de telefoon, een bestelbon of fax. Het gaat dus om situaties waarbij je geen persoonlijk contact hebt met de verkoper, zoals je dat wel hebt bij aankoop van een product in de winkel of aan de deur.

Wat hierboven staat is gedeeltelijk waar. Aankoop via de telefoon hoeft niet per definitie koop op afstand te zijn. Zie ook de volgende tekst op consuwijzer:

Citaat
Voorbeelden van geen koop op afstand
De volgende situaties vallen niet onder de regels van Koop op afstand:

U zoekt een bedrijf op in het telefoonboek en via de telefoon bestelt u iets bij dit bedrijf.

Heeft de TS de versterker bij de winkel zelf besteld, dan kan er dus een discussie ontstaan of dit wel onder de wet koop op afstand valt. Is er naar een telefoonnummer gebeld dat op de wegschop van het desbetreffende bedrijf staat dan is er geen discussie en valt het onder de wet koop op afstand.

Aangezien de TS de versterker al heeft betaald lijkt het erop dat de versterker direct in de webshop is betaald en dan valt de aanschaf ook onder de wet koop op afstand.

Henk Risch

Citaat van: Joris1971 op mei 24, 2013, 20:49:58

Je zou miz wel een krent eerste klas zijn om de verzendkosten niet te willen betalen!

Nogmaals,het gaat mijn in principe niet om de verzendkosten,ik kreeg niet eens
de kans mijn verhaal te doen ,de man gedroeg zich echt buitenproportioneel
vervelend,wou in principe dit netjes oplossen maar viel niet te praten,heb zelfs aan geboden
dan maar een andere receiver bij hem te bestellen die n.b. nog 200 e duurder was,dit alles
om elkaar tegemoet te komen,dit weigerde hij ook,dan houd het voor mij hier op,absoluut
geen enkele bereidheid tot compromis.In feite hoefde ik helemaal niks,ik had 7 dagen zicht
en heb ik gewoon het recht binnen die 7 dagen gewoon te annuleren dus ongeacht dit de volgende dag na bestelling is of na 6 dagen.

Gr,

Richard                                   

Henk Risch

Citaat van: Jeroen V op mei 24, 2013, 21:20:22
Wat hierboven staat is gedeeltelijk waar. Aankoop via de telefoon hoeft niet per definitie koop op afstand te zijn. Zie ook de volgende tekst op consuwijzer:

Heeft de TS de versterker bij de winkel zelf besteld, dan kan er dus een discussie ontstaan of dit wel onder de wet koop op afstand valt. Is er naar een telefoonnummer gebeld dat op de wegschop van het desbetreffende bedrijf staat dan is er geen discussie en valt het onder de wet koop op afstand.

Aangezien de TS de versterker al heeft betaald lijkt het erop dat de versterker direct in de webshop is betaald en dan valt de aanschaf ook onder de wet koop op afstand.

Zo is het.

Gr,

Richard

Henk Risch

#33
Citaat van: John Wx op mei 24, 2013, 20:24:02
ja klopt maar je neemt ook een beslissing met je volle verstand en dan in de avond denken toch maar niet terwijl je weet dat hij de volgende dag komt


dat heet niet overwogen


en als verkoper zou ik dan denken als ik zo hier het verhaal lees 30 dagen zijn 30 dagen

Doet er niet toe,ik heb als consument mijn rechten en plichten,van mijn recht maak
ik nu gebruik,ik heb deze regels en wetten niet ontwikkeld,deze zijn blijkbaar wel nodig
want er zijn idd wel veel misstanden,hoor je en lees je elke dag.overigens zijn er zat die
net als ik blij zijn met die zelfde bescherming getuigen de vele negatieve verhalen betreffende
aankopen en de gevolgen daarvan.

Gr,

Richard

Henk Risch

Citaat van: John Wx op mei 24, 2013, 20:24:02
ja klopt maar je neemt ook een beslissing met je volle verstand en dan in de avond denken toch maar niet terwijl je weet dat hij de volgende dag komt


dat heet niet overwogen


en als verkoper zou ik dan denken als ik zo hier het verhaal lees 30 dagen zijn 30 dagen

Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,mijn geduld is zeer rekbaar en zal hem dit gewoon alleen maar meer geld kosten,en zo niet dan iig zeer veel tijd en ergernis.Ik vind jou reactie trouwens wel erg voorbarig en
misplaatst,je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld.

Gr,

Richard

S@m

Citaat van: richard51 op mei 24, 2013, 21:45:31
Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,

Jij bent me er eentje.

Zelf aanspraak willen maken op je rechten en als de verkoper van zijn recht gebruik maakt om 30 dagen te wachten met terug betalen dan is ie aan de beurt. Stoere praat!

Henk Risch

Citaat van: S@m op mei 24, 2013, 22:02:12
Jij bent me er eentje.

Zelf aanspraak willen maken op je rechten en als de verkoper van zijn recht gebruik maakt om 30 dagen te wachten met terug betalen dan is ie aan de beurt. Stoere praat!

Lees eerst even,en kom dan met een fatsoenlijk antwoord.

Gr,

Richard

S@m

Ter informatie: ik heb alles van a t/m z gelezen en zie geen reden mijn reactie te nuanceren...


alexander2

Laten we het maar op een misverstand houden die ons allemaal kan overkomen.
Iedereen bestelt wel is wat en denkt later.....ai
Als het om serieuze bedragen gaat dan zou ik voor het annuleren eerst contact hebben opgenomen en UITERAARD de verzendkosten voor eigen rekening nemen.
Suk6 met de afwikkeling maar keep in mind de detaillist heeft het al niet zo makkelijk dus zit niet te wachten op buyer's remorse.

Joris1971

Citaat van: richard51 op mei 24, 2013, 21:23:39
Nogmaals,het gaat mijn in principe niet om de verzendkosten,ik kreeg niet eens
de kans mijn verhaal te doen ,de man gedroeg zich echt buitenproportioneel
vervelend,wou in principe dit netjes oplossen maar viel niet te praten,heb zelfs aan geboden
dan maar een andere receiver bij hem te bestellen die n.b. nog 200 e duurder was,dit alles
om elkaar tegemoet te komen,dit weigerde hij ook,dan houd het voor mij hier op,absoluut
geen enkele bereidheid tot compromis.In feite hoefde ik helemaal niks,ik had 7 dagen zicht
en heb ik gewoon het recht binnen die 7 dagen gewoon te annuleren dus ongeacht dit de volgende dag na bestelling is of na 6 dagen.

Gr,

Richard                                 

Ok, nu heb ik er meer begrip voor

abbcdcg

Citaat van: alexander2 op mei 24, 2013, 22:12:32
Laten we het maar op een misverstand houden die ons allemaal kan overkomen.

Klopt, ben ik ook met je eens. En ook ik heb het hele topic vanavond meegelezen. Wat Sam bedoelt, en anders ik wel: het zijn de noten die die muziek maken, en ik heb hier nog geen enkele noot gezien.... ;-)

John Wx

Citaat van: richard51 op mei 24, 2013, 21:45:31
Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,mijn geduld is zeer rekbaar en zal hem dit gewoon alleen maar meer geld kosten,en zo niet dan iig zeer veel tijd en ergernis.Ik vind jou reactie trouwens wel erg voorbarig en
misplaatst,je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld.

Gr,

Richard

Als ik niet weet wat er allemaal heeft gespeeld behalve dan wat jij hier neer zet ben je niet eerlijk als je het hele verhaal niet verteld.

En het is stoere praat om te zeggen "is hij gewoon aan de beurt" getuigd niet echt voor mij van enige vorm van fatsoen, zegt veel over jezelf vind ik.

Eigenlijk zou ik moeten zeggen veel succes met de afwikkeling maar ik hoop het niet  :popcorn:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Henk Risch

Citaat van: alexander2 op mei 24, 2013, 22:12:32
Laten we het maar op een misverstand houden die ons allemaal kan overkomen.
Iedereen bestelt wel is wat en denkt later.....ai
Als het om serieuze bedragen gaat dan zou ik voor het annuleren eerst contact hebben opgenomen en UITERAARD de verzendkosten voor eigen rekening nemen.
Suk6 met de afwikkeling maar keep in mind de detaillist heeft het al niet zo makkelijk dus zit niet te wachten op buyer's remorse.

nogmaals,

(Quote)

Nogmaals,het gaat mijn in principe niet om de verzendkosten,ik kreeg niet eens
de kans mijn verhaal te doen ,de man gedroeg zich echt buitenproportioneel
vervelend,wou in principe dit netjes oplossen maar viel niet te praten,heb zelfs aan geboden
dan maar een andere receiver bij hem te bestellen die n.b. nog 200 e duurder was,dit alles
om elkaar tegemoet te komen,dit weigerde hij ook,dan houd het voor mij hier op,absoluut
geen enkele bereidheid tot compromis.In feite hoefde ik helemaal niks,ik had 7 dagen zicht
en heb ik gewoon het recht binnen die 7 dagen gewoon te annuleren dus ongeacht dit de volgende dag na bestelling is of na 6 dagen.

Einde verhaal.

Gr,

Richard

Henk Risch

Wat heeft onderstaande nou met stoer gedrag te maken.


(Quote)

Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,mijn geduld is zeer rekbaar en zal hem dit gewoon alleen maar meer geld kosten,en zo niet dan iig zeer veel tijd en ergernis.Ik vind jou reactie trouwens wel erg voorbarig en
misplaatst,je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld.

Nahpets

Er kan een kink in de kabel komen. Je rechten zijn gebaseerd op terugsturen, jij hebt geannuleerd en de zending geweigerd. Juridisch is dat niet hetzelfde. Waardoor de terugbetalingsverplichting op losse schroeven komt te staan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

Citaat van: richard51 op mei 24, 2013, 22:40:01
Wat heeft onderstaande nou met stoer gedrag te maken.


(Quote)

Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,mijn geduld is zeer rekbaar en zal hem dit gewoon alleen maar meer geld kosten,en zo niet dan iig zeer veel tijd en ergernis.Ik vind jou reactie trouwens wel erg voorbarig en
misplaatst,je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld.

Je zegt daarna is hij aan de beurt ? wat wil je doen dan ! ik vind dat stoere praat net of je iets van plan bent.

En een topic openen en dan reacties krijgen en je verschuilen achter, je weet niet wat er heeft gespeeld dan moet je ook niet zeuren als je tegen gas krijgt en mensen dingen zelf gaan invullen als je niet het hele verhaal verteld.

Maar na 20 jaar verkoop en inkoop ervaring van bruin en grijsgoed herken ik de pappenheimers wel  :coffee:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: S@m op mei 24, 2013, 22:02:12
Jij bent me er eentje.

Zelf aanspraak willen maken op je rechten en als de verkoper van zijn recht gebruik maakt om 30 dagen te wachten met terug betalen dan is ie aan de beurt. Stoere praat!

:threadclosed:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Henk Risch

Citaat van: John Wx op mei 24, 2013, 22:46:47
Je zegt daarna is hij aan de beurt ? wat wil je doen dan ! ik vind dat stoere praat net of je iets van plan bent.

En een topic openen en dan reacties krijgen en je verschuilen achter, je weet niet wat er heeft gespeeld dan moet je ook niet zeuren als je tegen gas krijgt en mensen dingen zelf gaan invullen als je niet het hele verhaal verteld.

Maar na 20 jaar verkoop en inkoop ervaring van bruin en grijsgoed herken ik de pappenheimers wel  :coffee:

Wat suggereer je nou toch steeds met het woordje "stoer" en "iets van plan" wees is
duidelijk,dan kan ik mijn tenminste verdedigen,hier onder nogmaals het bewuste bericht van mij.
Wat staat er nou voor bijzonders dat je continu moet blijven hakken op onderstaand bericht.

Quote

Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,mijn geduld is zeer rekbaar en zal hem dit gewoon alleen maar meer geld kosten,en zo niet dan iig zeer veel tijd en ergernis.Ik vind jou reactie trouwens wel erg voorbarig en
misplaatst,je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld.


VlisChris

Lieve kijkbuiskindertjes,

Voor zover ik kan zien is het antwoord op de vraag uit de OP gegeven, en ik zie geen noodzaak dat mensen hier niet netjes met elkaar om kunnen gaan.
Ik wil jullie vragen om offtopic geneuzel (wat het wel is) hier te stoppen en ontopic te blijven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

John Wx

Citaat van: richard51 op mei 24, 2013, 23:15:31
Wat suggereer je nou toch steeds met het woordje "stoer" en "iets van plan" wees is
duidelijk,dan kan ik mijn tenminste verdedigen,hier onder nogmaals het bewuste bericht van mij.
Wat staat er nou voor bijzonders dat je continu moet blijven hakken op onderstaand bericht.

Quote

Overigens zit ik er echt niet mee als de verkoper mijn geld 30 dgn vasthoud,daarna is hij gewoon aan de beurt,mijn geduld is zeer rekbaar en zal hem dit gewoon alleen maar meer geld kosten,en zo niet dan iig zeer veel tijd en ergernis.Ik vind jou reactie trouwens wel erg voorbarig en
misplaatst,je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld.

Jij zet dit er bij "daarna is hij gewoon aan de beurt" en dat is iets suggereren, bij ons betekend "aan de beurt" hij heeft dan een probleem
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.