JVC HD750 problemen met mijn lichtopbrengst

Gestart door Marcel W, mei 18, 2013, 00:12:19

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 21, 2013, 09:55:58
Zoals gevraagd heb je hem via een HTPC aangestuurd waar misschien een CMS calibratie in zit.
Anders moet je echt serieus aan je analyzer gaan twijfelen, heb vanochtend nog even mijn rapporten nagekeken en ook online en er is gewoon een ZEER constante afwijking van nagenoeg elke review die groen bv op een HUE fout aangeeft naar rechts (dus buiten de grafiek) en waar blauw ook enorm afloopt, ik heb er bv zowel met de oude als nieuwe analyzer (beide spectrum meters) geen enkele gemeten die onder de dE6 uitkwam op blauw en dE3 op groen.

Ik zeg niet dat sommige apparaten beter KUNNEN zijn, maar wat jij hier post zou me ernstig doen denken aan een analyzer fout OF het aansturen via een device met een CMS instelling, als het zou gaan om jouw machine tegen over 1 van mij ga ik de discussie niet aan, maar ik heb er ondertussen 6 gevonden van klanten die ik gedaan heb, en ongeveer 5 reviews online die ALLEMAAL exact dezelfde afwijkingen hebben.

Helemaal omdat je aangeeft "professioneel" met calibraties bezig te willen gaan zou ik eerst zorgen dat je je apparatuur op orde hebt, dus ik zou toch even met je leverancier contact opnemen, vooral met tristimulus meters kunnen er gewoon "flinke" fouten optreden bij CMS systemen omdat de units feitelijk daar niet helemaal geschikt voor zijn, vandaar ook dat de meeste professionele calibrateurs naast bv een C6 meter ook een spectrum meter hebben. 
Frank, ik calibreer met 2 verschillende Display Pro III units (geen OEM versies maar de door Chromapure gecalibreerde versies) om zeker te zijn dat er niet teveel afwijkingen in zitten. De bronnen die ik gebruik zijn een Oppo BDP-93 en PS3 met de officiele AVS709 disc patronen die speciaal zijn gemaakt voor onder andere de Chromapure software welke ik gebruik.

De discussie in dit topic voortzetten lijkt me weinig zinvol. Het kan en mag namelijk niet de bedoeling zijn dat we op deze manier het topic van Marcel W vervuilen omdat het helemaal niet meer over zijn vragen gaat. Mocht je toch verder openbaar willen discussieren over de calibratie van mijn meting dan svp even via PM of een nieuw topic openen.

J.A.F._Doorhof

Ik heb verder geen behoefte aan een vervolg, laat het gewoon even checken want er zit iets fout bij je ben ik bang.
Zoek zelf ook even naar reviews online dan zie je dat iedereen hetzelfde meet (inclusief ik), misschien weet je leverancier wat er mis gaat.
verder weer ontopic.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Marcel W

Nou, vandaag een poging gewaagd om hem open te maken en te kijken of er van binnen wat te zien / schoonmaken was. Dat viel dus tegen. Of mee, afhankelijk van hoe je het bekijkt....
De kap openen en de metalen binnenkap openen was al een behoorlijke klus (de plastic kap moet echt met wat gepast geweld worden opengebroken) maar als je dan vervolgens ziet hoe aan de binnenkant ook alles volledig dichtgewerkt is, daar is voor een leek echt geen beginnen aan om dat verder uit elkaar te halen.
Op het eerste gezicht in elk geval weinig tot geen vuil, stof of aanslag zichtbaar.

Ik denk dat ik hem maar voor een klein bedragje ga verkopen, misschien wil een hobbyist nog proberen of hij het wel voor elkaar krijgt (of natuurlijk wel de moeite wil nemen om hem bij JVC ter schoonmaak/reparatie aan te bieden, wellicht is er dan voor een redelijk bedrag toch nog wat moois van te maken).
Zal het binnenkort op de verkoopplek zetten.

m9

als je een volledig wit beeld projecteert is het dan ook echt wit?

kan zijn dat de lamp te weinig spanning krijgt en het dus een misschien eenvoudig op te lossen voedingsprobleem is, ik gis maar wat maar het zou zo maar kunnen.

Marcel W

Citaat van: m9 op mei 23, 2013, 16:08:06
als je een volledig wit beeld projecteert is het dan ook echt wit?

kan zijn dat de lamp te weinig spanning krijgt en het dus een misschien eenvoudig op te lossen voedingsprobleem is, ik gis maar wat maar het zou zo maar kunnen.
Eh ja, 100% wit is wel gewoon 100% wit. Alleen is het niet oogverblindend wit, maar wat doffer. Dus misschien is het inderdaad wat jij zegt. Als dat zo is, dan kan de toekomstige eigenaar misschien voor relatief weinig geld toch nog een leuke projector hebben. Ik heb namelijk al voor 99% besloten om toch toe te geven aan het upgrade virus. Komend weekend ga ik waarschijnlijk de knoop definitief doorhakken.

Kjelt

Lampspanning en stroom worden door de lampdriver heel goed in de gaten gehouden, als dat buiten de kaders valt dan schakelt deze uit en krijg je een einde levensduur lamp mededeling, dus dat zal hem niet wezen. Ik denk zelf eerder dat door het roken je rooklucht door het optische engine hebt geblazen en dat dit overal is gaan aankoeken. Dit zie je op de fotos niet want zit heel goed ingepakt.
Andere mogelijkheid is een fout in de optische engine, bv dat een filter iets schuin is gaan staan en veel licht binnen in weerkaatst.
Maar je kunt JVC altijd om een prijsopgave vragen, valt die mee kun je dat beter doen en daarna verkopen.

m9

als je bij het voedingsgedeelte kunt komen dan zou je kunnen kijken naar opgezwollen elco`s, ben je voor een paar centen klaar misschien en kun je aanzienlijk meer krijgen bij verkoop.

m9

had de post van kjelt gemist.

als een filter schuin is gaan staan heb je dan geen last van slechte kleuruniformiteit?

Marcel W

Citaat van: m9 op mei 23, 2013, 16:39:00
als je bij het voedingsgedeelte kunt komen dan zou je kunnen kijken naar opgezwollen elco`s, ben je voor een paar centen klaar misschien en kun je aanzienlijk meer krijgen bij verkoop.
Persoonlijk heb ik daar geen jota verstand van, maar ik denk dat ik inderdaad maar ga proberen om hem bij JVC ter reparatie aan te bieden. Zucht... het is allen zo'n gedoe, apparaat is van begin 2009 dus geen garantie meer, en omslachtig hoe je zo'n reparatie aan moet vragen en het apparaat ter plekke krijgen. Maar ja, als het uiteindelijk meevalt dan kan ik hem inderdaad voor een wat redelijkere prijs verkopen.

Kjelt

via je dealer aanbieden bij JVC zou toch wel lukken? Of zit die ook ver weg?

Marcel W

Citaat van: Kjelt op mei 23, 2013, 17:05:17
via je dealer aanbieden bij JVC zou toch wel lukken? Of zit die ook ver weg?
Ja, die zit nog een stuk verder weg. Dus dat zou eigenlijk alleen nog maar omslachtiger worden. Maar we zien wel, het zal uiteindelijk wel goed gaan komen.

apogeefreak

Tja ik denk dat het de lampbalast is. Als het een elco in de voeding was dan zou de rest ook niet functioneren. De lampbalast zit in het luchtkanaal en daarvoor moet hij echt heeeeeeelemaal uit elkaar. Is wel te doen voor een pro. Nieuwe balast zal een paar tientjes zijn en ik vind dat de reparatie kosten niet meer dan 200 mogen zijn maar dat is een gevoel.

Ben benieuwd. Als het allemaal niet lukt heb ik wel knutsel belangstelling zoals al gezegd. Dus laat het me dan even weten graag.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

simsalabim

Zou inderdaad een beetje coulance wel verwachten van JVC, 6000 uur voor zo een duur apperaat moet niet betekenen dat deze dan maar afgeschreven is, voor een tv is 6000 toch ook niet zo veel?
Maar ja, JVC heeft niet echt een hoge naam helaas op dit gebied (service).
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.