15" TC-Sounds, T G Tempo, Ala Kharma, 12" JL/Hypex, 12 inch Rythmik !!

Gestart door mijkie, mei 1, 2013, 10:52:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijkie

Citaat van: dre73 op januari 10, 2015, 20:10:02
Ik ben benieuwd naar de metingen!

kan ik helaas niet veel van laten zien Dre, mijn Lyngdorf laat daar helaas geen grafiek oid van zien
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Citaat van: dre73 op januari 10, 2015, 20:14:56
Nou,dan moeten we je maar geloven. ::)  :D

dat hoeft niet ..... maar, ik ben zelf ook wel benieuwd naar een meting, wat daar uit komt en wat er evt. verbeterd zou kunnen/moeten  worden !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Sjaudio

Heb je met het huidig filter de lyngdorf al ingemeten? Of wacht je tot het aangepaste filter.

mijkie

ik ga morgen de Lyngdorf zijn werk laten doen, zo weer visite, geen optie dus  :(
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Ht-toedeboon

Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

Sjaudio


Citaat van: Ht-toedeboon op januari 10, 2015, 21:01:51
Jammer van die matte MDF afwerking  ;)

Voetjes zijn ook een beetje jammer ;) eigenlijk is het ook maar een beetje amateuristisch werk...

mijkie

Hallo, beetje mijn reststuk MDF high-end voetjes afzeiken .....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

diceman

Eens rustig doorgelezen maar een verdraaid mooi project  :worship: en twee gouden handjes  O0.
Zien er zie solide uit en benieuwd naar de eindresultaat.

Maar chapeau.

mijkie

mooi zijn ze zeker maar, of ik tevreden ben, NEE

zelfde maten aangehouden voor mid en tweeter, zelfde helling van de kast maar, na t luisteren is het schel .....

het enige wat vervangen is in het filter zijn de metaalfilm weerstanden door een paar nieuwe, bij "oude" waren de pootjes moe ....

En de interne bedrading is ook vervangen, misschien gewoon ff de tijd geven ?


:devil: :devil:
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

yorkie13

Je mist ook zeker een aardig stuk laag tov de Scan speak 10 inch woofers.

Je gaf aan dat de Seas ex22 in de gesloten kast tot 50 hz gingen ?

Wat kan de DSP hiermee ?

mijkie

Dat laag zit wel goed, ze zitten in een BR- kast die zijn werk imo goed doet en niet veel minder laag gaat als de SS in een gesloten, zijn alleen wel veel gevoeliger voor plaatsing !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Sjaudio

Gewoon filter opnieuw "laten" maken! Opnieuw laten meten door Tony. De basis moet goed zijn, daarna kan de lyngdorf er echt iets moois van maken. Aan de kast of drivers zal het echt niet liggen... 

mijkie

Citaat van: Sjaudio op januari 11, 2015, 17:14:48
Gewoon filter opnieuw "laten" maken! Opnieuw laten meten door Tony. De basis moet goed zijn, daarna kan de lyngdorf er echt iets moois van maken. Aan de kast of drivers zal het echt niet liggen...

dat zal wel een hoop centen kosten, eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn .....

ik had niet gedacht dat de subtiele verandering van baffle zo'n impact zou hebben ....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Sjaudio


Citaat van: mijkie op januari 11, 2015, 18:45:22
dat zal wel een hoop centen kosten, eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn .....

ik had niet gedacht dat de subtiele verandering van baffle zo'n impact zou hebben ....

Het is niet alleen de baffle, de scanspeak klinkt heel anders als de seas.. Het kan ook zijn dat dankzij "minder" of ander laag het mid overheersend / fel wordt.  Tot hoe hoog loopt die seas woofer nu door?

Denk dat je die zoiezo hoger kan laten doorlopen dan de Scanspeak woofer?

mijkie

en ja hoor, we hebben hier muziek  :headbanging: :headbanging: :headbanging:

een brakke RCA zorgde voor dat probleem ...... die zwerft nu in het zelfsorterende archief  ;D

ik moet nog wel een kleine aanpassing in de bracing van de laagkast maken, is nog net niet dood genoeg .....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *


kuiperik

Heb net de pagina's van de bouw van je nieuwe fronts doorgenomen. Wat een vakwerk dat je hier laat zien en wat een mooie vormgeving  O0 O0 O0

Ook nog eens niet zo makkelijk die schuine hoeken en dan ook nog eens achterover hellend! Ben maar zuinig op die 2 rechterhandjes  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

mijkie

dank je wel voor de complimenten, ik beschouw het handig zijn wel eens als vanzelfsprekend en dan kijk ik om mij heen en dan is dat vaak anders ....

stond vanavond nog even een steekas van mijn auto te wisselen, is dus niet alleen handig met hout  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

mijkie

ze gaan vandaag definitief dicht, ik ben er klaar mee......met testen  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

mijkie

 :wub:

en nu zijn ze naadloos  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

Citaat van: Spekkie99 op januari 25, 2015, 14:31:06
Prachtig en dan horen we nog eens hoe ze klinken!

thnx, ze klinken zoals ik dat graag hoor, snel, fris maar, niet schel  ;D, voldoende laag en nu na veel schuiven en meten met de Lyngdorf, heerlijk ruimtelijk !!

de 2de ligt ook op de operatietafel  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

DofN

Mooie luidsprekers heb je gemaakt!

En je hebt ook de TDAI 2170.. Overweeg jij ook nog de SDA2400?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

eigenlijk niet, ik ga eerst zelf een klasse-D in elkaar zetten met exact dezelfde looks als de TDAI ....

hou m natuurlijk wel in de gaten, een mooi ding is t zeker !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *