xbox games 480p yes maar dvdfilm 480I

Gestart door dvd-fan, januari 2, 2004, 15:15:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dvd-fan

Het games werkt nu progressive, maar een film is nog steeds 480i. Heeft iemand films wel progr?
Robin ??? ???
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Erik

Hoi de leden hier hebben nog geen glazen bol ;D
Vertel ook even wat je aan apparatuur hebt, welke PJ/TV, Xbox gehackt? hidef pack? Wat heb je zelf al gedaan om het werkend te krijgen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

DVD playback hoort volgens mij ook gewoon 480i te blijven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvd-fan

Gemodde xbox ,hd pack, proj sharp z91.
Ik dacht ook dat alleen games progressive waren, maar misschien dat er niews was zodat films ook 480p kunnen worden afgespeeld.
Robin
ps dit alleen maar tot mijn bestelde pioneer 868 speler er is.
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

zuidwester

De xbox speelt volgens mij keurig dvd's af in progressive met dvdx2 en de progressive patch voor dit prog......
Met mediacentre zelfs nog in hogere resoluties
Peter
ontferm U over ons

dvd-fan

hoe krijg ik die patch op mijn xbox en nog belangrijker, hoe krijg ik hem er weer af als ik op mijn gewone tv wil spelen? Moet ik dan elke keer switchen?
mvg Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

zuidwester

via een ftp verbinding als je een desktop als evolutionx gebruikt
Ik kan hier niet te verder op in gaan op dit forum..
bij http://www.xbox-scene.com/ staan genoeg tutorials
je zou dan de progressive en non progressive versie van dit prog. apart kunnen zetten (dus in totaal 2x) en degene opstarten die je op dat moment nodig hebt
werkt prima1 ik heb ook een beamer en tv waartussen ik nog weleens switch
Peter
ontferm U over ons

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Guardian

Als ik me xboxdash patch met de progressive patch (vond een patch hiervoor ergens) betekent dit dan dat me xbox films afspeelt in 480p? Kun je dit nog naar 720p of 1080i krijgen of moet je dan met andere proggies dvd's gaan kijken op je xbox??

En als dus die xboxdash gepatched is, stuurt ie dan continue een 480p uit (het menu zelf dus ook in 480p) of alleen als je de film erin stopt?
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

zuidwester

Je moet de Xbox omzetten naar een NTSC xbox(enigma switch prog.) Je krijgt dan een aantal videoopties erbij op je dashboard (daar waar je bij pal alleen tussen breedbeeld en letterbox kan kiezen) waaronder 480p, 720p, 1080i Je moet dan selecteren welke je aan wilt (kan) zetten en als het spel het ondersteund dan doet hij het in deze HD mode . De meeste spellen ondesteunen 480p (progressive) slechts een aantal 720p of 1080i
Je moet natuurlijk wel een HDpack hebben
Peter
ontferm U over ons

Guardian

Ja voor de games begrijp ik het maar hoe zit het met films (DVD)? daar ging mijn vraag over.
Met die patch moet ik als het goed is 480p krijgen met de standaard xboxdash voor films?
En ik vroeg me ook af of je dan 720p of 1080i uit de xbox kan krijgen met films??
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

zuidwester

CitaatEn ik vroeg me ook af of je dan 720p of 1080i uit de xbox kan krijgen met films??
Ja en Nee
Ja: Het kan met de Xbox mediacenter voor divx, svcd en andere kleine files vanaf de hd

Nee: Aangezien de bestanden van een DVD te groot zijn voor het fileformat van de xbox (max. 1 gb) kunnen ze met mediacenter niet van de hd af gespeelt worden

Ja: WEL stuk voor stuk vanaf de DVD in HD formaat met mediacenter maar dit is een beetje onhandig

CitaatAls ik me xboxdash patch met de progressive patch (vond een patch hiervoor ergens) betekent dit dan dat me xbox films afspeelt in 480p
Nee waarschijnlijk is dit prog specifiek voor ALLEEN de xboxdash
Voor de dvd player heb je dvdx2 (progressive) nodig en 480p is daarmee het maximum zover ik weet.

gewoon ook een beetje mee experimenteren (wel backup maken)
Peter
ontferm U over ons

bnx

Hier kun je met een hex-editor de XBE's aanpassen via xbox FTP:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=152822&st=0

heb het net in 1 min gedaan (wel backuppen eerst!!!)
HUISKAMER | Marantz SR8500  | 2x Mordaunt-Short Mezzo 8  | Genie 404 center |  2x Genie 402 surround | MS 409W subwoofer  |  Pana 55VT50 | Sennheiser HD515 |
BIOS-ZOLDER  |  Marantz SR7500  |  2x Mordaunt-Short 908i  |  905i center  |  2x 902i surround  |  Buttkickers |  Epson TW-2900