Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2015, 09:32:07
Een ander opvallend iets vind ik het geluid dat alleen het element maakt als de versterker verder niets versterkt (op een andere ingang of uit). De hoge tonen en het ritme kan ik op mijn bank volgen, geinig!

Dat komt door de stugge ophanging van de DL103 cantilever en "ouderwetse" naaldvorm.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op april 12, 2015, 11:29:18
Hé Bas heb je mijn naaldweger en fouthoekmeter nog ;D
Helemaal vergeten! Ik ga het morgen of overmorgen op de post doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Is goed ;)
Volgens mij heb ik je 103 op 1.8 gezet dat mag best wat zwaarder aanbevolen 2.3 las ik ergens.
Zet hem eens op 2.1.
Misschien hoor je verschil :)
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op april 12, 2015, 12:54:48
Is goed ;)
Volgens mij heb ik je 103 op 1.8 gezet dat mag best wat zwaarder aanbevolen 2.3 las ik ergens.
Zet hem eens op 2.1.
Misschien hoor je verschil :)
Oh god... Ik weet niet of ik dat zelf ga doen hoor. Dinsdag komt Garmt even luisteren en dan kijk ik liever even mee hoe hij dat doet.
Gisteren ging het erg lekker met hockey, een stick is mij dus wel toevertrouwd. Maar dat kleine priegelwerk... :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Groovy op april 12, 2015, 12:54:48
Is goed ;)
Volgens mij heb ik je 103 op 1.8 gezet dat mag best wat zwaarder aanbevolen 2.3 las ik ergens.
Zet hem eens op 2.1.
Misschien hoor je verschil :)

heeft 2,5 gram nodig anders zwabbert die maar wat ongecontroleerd door de groef! >:(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Groovy

Ok,beetje spelen met de naalddruk binnen de marge kan ook.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

garmtz

Naalddruk, VTA/SRA en dwarsdrukcompensatie doe ik altijd op het gehoor, dus zal ik wel even meenemen in het bezoek Bas...

Testplaten geven overigens zelden het beste resultaat. Het gaat wat mij betreft nl. niet om het kunnen aftasten van extreme modulaties, het gaat om optimale muziekweergave... ;)

Robiwan

Citaat van: garmtz op april 12, 2015, 18:51:21
Naalddruk, VTA/SRA en dwarsdrukcompensatie doe ik altijd op het gehoor, dus zal ik wel even meenemen in het bezoek Bas...

Testplaten geven overigens zelden het beste resultaat. Het gaat wat mij betreft nl. niet om het kunnen aftasten van extreme modulaties, het gaat om optimale muziekweergave... ;)

klopt maar denon specificeert 2,5 gram +-0,3 g voor de DL103, dus als je op 1,8 gram zit is dat m.i. gewoon niet correct.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op april 12, 2015, 18:53:01
klopt maar denon specificeert 2,5 gram +-0,3 g voor de DL103, dus als je op 1,8 gram zit is dat m.i. gewoon niet correct.

Ik reageerde eerlijk gezegd niet op een post, het waren algemene opmerkingen. Het is inderdaad nooit goed om zo laag in het gewicht te zitten. Das eerder slecht dan goed voor de plaat en zeker niet geweldig voor de tracking. O.h.a. zal ik beginnen op de aanbevolen naalddruk en van daaruit verder werken. Probleem van beginnen met een afwijkende waarde, is dat de VTA dan automatisch ook verkeerd zal uitkomen.

Nog even een losse opmerking... :)  VTA wordt soms gebruikt als een soort 'toonregeling', maar er is maar echt 1 perfecte VTA. En die bepaal je niet door naar de tonale balans te luisteren.

Robiwan

Citaat van: garmtz op april 12, 2015, 18:59:10
Ik reageerde eerlijk gezegd niet op een post, het waren algemene opmerkingen. Het is inderdaad nooit goed om zo laag in het gewicht te zitten. Das eerder slecht dan goed voor de plaat en zeker niet geweldig voor de tracking. O.h.a. zal ik beginnen op de aanbevolen naalddruk en van daaruit verder werken. Probleem van beginnen met een afwijkende waarde, is dat de VTA dan automatisch ook verkeerd zal uitkomen.

Nog even een losse opmerking... :)  VTA wordt soms gebruikt als een soort 'toonregeling', maar er is maar echt 1 perfecte VTA. En die bepaal je niet door naar de tonale balans te luisteren.

ja maar die 1 perfecte VTA bestaat alleen voor die ene plaat, of al je platen die precies even dik zijn als die ene plaat :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op april 12, 2015, 19:32:27
ja maar die 1 perfecte VTA bestaat alleen voor die ene plaat, of al je platen die precies even dik zijn als die ene plaat :D

Dat is zeker waar... Maar als je weet welke plaat het beste gemiddelde geeft, dan maakt dat niet uit... ;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op april 12, 2015, 20:18:01
Dat is zeker waar... Maar als je weet welke plaat het beste gemiddelde geeft, dan maakt dat niet uit... ;)

'er is maar echt 1 perfecte VTA';
maar heb je het beste gemiddelde dan maakt het in eens niet meer uit?  :wacko:
Het gemiddelde geeft aan dat je bij benadering altijd fout zit: zet één been in ijswater en het andere been in kokend water. Gemiddeld sta je lekker, maar vraag het eens aan de beide benen....

garmtz

Zo bedoel ik het niet... Als je mijn eerdere post goed had gelezen en de context erbij, had je begrepen dat ik vaak zie dat mensen VTA als een 'toonregeling' gebruiken, dus de arm hoger zetten voor een pittiger geluidsbeeld en lager voor een relaxter geluid. Echter is het zo dat er PER PLAAT maar 1 correcte VTA is. Dus er is geen sprake van 'smaak' hier. Dat die VTA vervolgens varieert tussen albums lijkt mij evident.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op april 12, 2015, 22:10:09
Zo bedoel ik het niet... Als je mijn eerdere post goed had gelezen en de context erbij, had je begrepen dat ik vaak zie dat mensen VTA als een 'toonregeling' gebruiken, dus de arm hoger zetten voor een pittiger geluidsbeeld en lager voor een relaxter geluid. Echter is het zo dat er PER PLAAT maar 1 correcte VTA is. Dus er is geen sprake van 'smaak' hier. Dat die VTA vervolgens varieert tussen albums lijkt mij evident.

Als ik reageer kan er van verzekerd zijn dat ik je eerdere post inclusief context gelezen; of ik het begrijp is een ander verhaal.

Overigens voeg je nu een voorwaarde toe aan je argument: PER PLAAT.

Aan het geheel van de discussie heb ik de parameter SRA toegevoegd als één van de variabelen bij het afstellen van een arm op betreffende element.

Bas Akkerman

Tof!! Ik kwam thuis, stonden The Beatles op. Had Linda gewoon lekker een plaatje opgezet. :headbanging:
Nu meteen door gegaan met Bob Dylan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

holco

Mijn vrouw komt niet verder dan de radio   ::)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Robiwan

Citaat van: Groovy op april 13, 2015, 20:14:25
Leuk,samen genieten is dubbel genieten.

dat doen wij ook, maar ze mag van mij echt niet aan de DT komen, ben je gek echt niet :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Groovy

Mijn vrouw mag dat wel maar ze laat het liever aan mij over ;D
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bama


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ajbeefde

Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2015, 18:59:18
Tof!! Ik kwam thuis, stonden The Beatles op. Had Linda gewoon lekker een plaatje opgezet. :headbanging:
Nu meteen door gegaan met Bob Dylan.

Ook nog aan het schuifelen toegekomen?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI