Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Bensz op oktober 16, 2014, 21:48:25
Heb je in al je vergelijkingen ook eens een keer een digitale bron als CD en (highres) stream meegenomen?
Niet in alle vergelijkingen. Zo uit mijn hoofd heb ik dat twee keer gedaan waarbij de draaitafels die ik hoorde met gemak wat vanzelfsprekendheid en flow betreft de digitale bron versloegen. En dat is voor mij de meerwaarde van een draaitafel. Digitale bronnen kunnen schoner en stiller klinken, maar ook meer verstillend en haast bleek in vergelijking klinken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op juli 19, 2014, 23:13:56
Oudjes misschien niet jouw smaak maar dan ben je toch weer een ervaring rijker.
Garrard 301 Thorens 124  Lenco 88  en een Lenco l75 longbase.
Elementen  Ortofon spu gte.  AT 12s. Benz micro gold. Philips 401.
Overbodige info tja :wub:
Ik ben op de uitnodiging ingegaan om deze draaitafels eens bij hem te beluisteren. Ook nu weer ben ik erg benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Groovy op juli 19, 2014, 23:13:56
Oudjes misschien niet jouw smaak maar dan ben je toch weer een ervaring rijker.
Garrard 301 Thorens 124  Lenco 88  en een Lenco l75 longbase.
Elementen  Ortofon spu gte.  AT 12s. Benz micro gold. Philips 401.
Overbodige info tja :wub:

The GROOVY stuff!!! ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Groovy

Het is ook nooit weg om de oudjes te horen.
Nieuw of oud je kunt ze allemaal goed laten klinken.
Maar het is niets meer dan een indicatie.
Andere betere toonarm en dito element en het klinkt weer anders.
Mogelijkheden genoeg al naargelang het budged.
Mijn Garrard 301 sme 3009 Ortofon spu klinkt heel behoorlijk op de Rogers ls3/5 vind ik maar het kan altijd beter.

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

scrutinizer

#1879
Citaat van: Groovy op oktober 18, 2014, 13:19:10
Het is ook nooit weg om de oudjes te horen.
Nieuw of oud je kunt ze allemaal goed laten klinken.
Maar het is niets meer dan een indicatie.
Andere betere toonarm en dito element en het klinkt weer anders.
Mogelijkheden genoeg al naargelang het budged.
Mijn Garrard 301 sme 3009 Ortofon spu klinkt heel behoorlijk op de Rogers ls3/5 vind ik maar het kan altijd beter.

Mooie set up... De Ls3/5a is een marvel. :)

ik heb ook nog z'n vuiltje staan met 3012 en SPU gold

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

scrutinizer

#1881
Citaat van: Groovy op oktober 18, 2014, 14:07:54
Dank je.
Gebruik je hem ook of iets moderners.

Is al wel even geleden. ;D
ik heb net als jij wat meer contenders.....

heb een zwak voor mooie dingen ooit gemaakt.
Mijn dochter zegt: Mijn vader heeft een hobby... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op oktober 18, 2014, 13:19:10
Het is ook nooit weg om de oudjes te horen.
Nieuw of oud je kunt ze allemaal goed laten klinken.
Maar het is niets meer dan een indicatie.
Andere betere toonarm en dito element en het klinkt weer anders.
Mogelijkheden genoeg al naargelang het budged.
Mijn Garrard 301 sme 3009 Ortofon spu klinkt heel behoorlijk op de Rogers ls3/5 vind ik maar het kan altijd beter.
Dat blijft, het is altijd een indicatie. Maar daar heb ik inmiddels wel genoeg over geschreven. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Citaat van: Joris1971 op oktober 15, 2014, 08:52:38
Toch weer een LP12?

En wanneer ga je een keus maken Bas? Of blijft het bij luisteren alleen?
kijke kijke nie kopuh, Bas de nachtmerrie van iedere HiFi verkopert  :D

Badend in het zweet worden ze 's nachts wakker "Schat, ik droomde weer dat Bas langs kwam" ....
JBL PRX Power!

Bas Akkerman

#1886
Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:40:53
kijke kijke nie kopuh, Bas de nachtmerrie van iedere HiFi verkopert  :D
Die clowns lijken altijd zo vriendelijk... :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 18, 2014, 15:42:32
Die clowns lijken altijd zo vriendelijk... :devil:
waarom zet jij geen plaatje van een bruine clown neer trouwens? als ik je mening in het andere topic zo lees, zou je toch een zwarte clown moeten pikken ;)
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:40:53
kijke kijke nie kopuh, Bas de nachtmerrie van iedere HiFi verkopert  :D

Badend in het zweet worden ze 's nachts wakker "Schat, ik droomde weer dat Bas langs kwam" ....

Geweldig!!! :worship:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Sterker nog, degene die Bas een draaitafel laat afrekenen wordt "hifi salesman of the century"  ;D
JBL PRX Power!

Mr.M

 :clapping:
Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:43:49
waarom zet jij geen plaatje van een bruine clown neer trouwens? als ik je mening in het andere topic zo lees, zou je toch een zwarte clown moeten pikken ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

roeleken

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:57:34
Sterker nog, degene die Bas een draaitafel laat afrekenen wordt "hifi salesman of the century"  ;D
;D hoe Bas ooit aan een versterker en luidsprekers is geraakt......?  ::) en toch vind ik het amusant om te lezen. Will iets kopen in dezelfde prijsklasse.  Denk dat ik de wtl Amadeus eens ga beluisteren in gent
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Raphie

Ik bewonder ook z'n rust en geduld, ik ben veel meer opgevoed met een gevoel van urgentie, Ik wil iets, informeer mijzelf, hak knopen door en klaar.
JBL PRX Power!

Maro

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 18:05:29
Ik bewonder ook z'n rust en geduld, ik ben veel meer opgevoed met een gevoel van urgentie, Ik wil iets, informeer mijzelf, hak knopen door en klaar.

Moet je wel budget hebben natuurlijk.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:43:49
waarom zet jij geen plaatje van een bruine clown neer trouwens? als ik je mening in het andere topic zo lees, zou je toch een zwarte clown moeten pikken ;)
Die pik ik ook, maar dat is beter om in het betreffende topic te bespreken. ;)

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 15:57:34
Sterker nog, degene die Bas een draaitafel laat afrekenen wordt "hifi salesman of the century"  ;D
Alle winkeliers gaan daar bij in de leer denk ik! Workshop 'Hoe overtuig ik een 'BAS' (behoorlijk aarzelende snuiter)?

Citaat van: roeleken op oktober 18, 2014, 17:33:15
;D hoe Bas ooit aan een versterker en luidsprekers is geraakt......?  ::) en toch vind ik het amusant om te lezen. Will iets kopen in dezelfde prijsklasse.  Denk dat ik de wtl Amadeus eens ga beluisteren in gent
Daar ben ik ook benieuwd naar. Then again, waar niet naar...? ::) En op dezelfde manier als nu, op een gegeven moment wist ik wat ik wilde en was er de "klik".

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 18:05:29
Ik bewonder ook z'n rust en geduld, ik ben veel meer opgevoed met een gevoel van urgentie, Ik wil iets, informeer mijzelf, hak knopen door en klaar.

Die urgentie is er inderdaad helemaal niet. Maar ik houd nu wel enigszins vaart in mijn luisterbezoeken.

Citaat van: Maro op oktober 18, 2014, 18:16:13
Moet je wel budget hebben natuurlijk.  ;)
Dat zou een reden kunnen zijn. Maar eigenlijk ga ik altijd pas zoeken als ik het budget al gespaard heb. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Je rust bewonder ik echt Bas, ik word persoonlijk altijd heel erg onrustig van keuzes kunnen maken, heb liever altijd de kogel door de kerk en rust.
JBL PRX Power!

Bas Akkerman

#1896
Citaat van: Raphie op oktober 18, 2014, 20:18:22
Je rust bewonder ik echt Bas, ik word persoonlijk altijd heel erg onrustig van keuzes kunnen maken, heb liever altijd de kogel door de kerk en rust.
Dank je Raphie. Ik bewonder mensen zoals jij die er gewoon voor gaan en zien waar het schip strandt. Ik vind de reis die ik maak erg leuk, maar hoop ook wel dat de "klik" er komt. Zo subjectief als de pest, ik weet het. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 18, 2014, 21:16:11
Dank je Raphie. Ik bewonder mensen zoals jij die er gewoon voor gaan en zien waar het schip strandt. Ik vind de reis die ik maak erg leuk, maar hoop ook wel dat de "klik" er komt. Zo subjectief als de pest, ik weet het. ;D
Eigenlijk zijn wij een beetje zelfde bas , we genieten van de reis alleen anders om...

Jij beluisterd alles elders en als je niet bevalt loop je door naar het volgende  totdat je vind wat je zoekt,
Zo ben ik dus ook...als ik wat mooi wil beluister ik het en als niet bevalt ga ik door naar volgende,,,

Tis een hele leuke weg om je hobby te verkennen..
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

gelukkig heb ik ook rust met zoeken ik weet goed wat ik wil en daardoor vallen er al een aantal mogelijkheden af
ik wil over 2 jaar ook een nieuwe TT en ik blijf bij 3 merken hangen..

Bas Akkerman

#1899
Citaat van: maz op oktober 21, 2014, 00:46:21
Eigenlijk zijn wij een beetje zelfde bas , we genieten van de reis alleen anders om...

Jij beluisterd alles elders en als je niet bevalt loop je door naar het volgende  totdat je vind wat je zoekt,
Zo ben ik dus ook...als ik wat mooi wil beluister ik het en als niet bevalt ga ik door naar volgende,,,

Tis een hele leuke weg om je hobby te verkennen..
Inderdaad Maz, zoals iedereen steeds weer wat beters koopt. Jouw tempo is alleen iets hoger dan dat van mij. ;)

Citaat van: patsijb op oktober 27, 2014, 12:59:01
gelukkig heb ik ook rust met zoeken ik weet goed wat ik wil en daardoor vallen er al een aantal mogelijkheden af
ik wil over 2 jaar ook een nieuwe TT en ik blijf bij 3 merken hangen..

Ik vind het erg fijn die rust te hebben, dat houdt het zoeken leuk vind ik.
Tussen welke drie merken twijfel je?

Afgelopen weekend ben ik niet naar Groovy geweest door persoonlijke omstandigheden aan beide zijden. Het plan, nou ja dat van mij, is nu om eind november naar hem toe te gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten