Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lynch1979

Citaat van: Onder013 op april  4, 2014, 11:20:23
Vergeet de Takumi niet......

Ik ben het hier volkomen mee eens, dan heb je een nieuwe speler en zeker een speler die voor veel luisterplezier gaat zorgen.

Joris1971

De Linn basic die Bjorn opperde lijkt mij een zeer goede keus.

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op april  4, 2014, 12:04:00
Uiteraard! Maar het is zo'n algemeen statement wat tegenstrijdig is met mijn eigen ervaring ;). Ik vraag mij dan af, hoe komt dit?

Hij geeft wel aan dat het berust op de LP12's die hij heeft gehoord en de eigenschappen van componenten in zijn set. Zijn ervaring en opvatting. Ervaringen kunnen immers nog wel eens niet gelijkluidend zijn.
Verder kan alleen Bas er iets over zeggen.

Overigens is ook een Linn zodanig in te stellen dat deze meer dynamisch en minder "donker", zoals bas het typeert gaat klinken. Of je een Linn zou moeten kopen als je deze meer dynamische en neutrale sound wilt, is een geheel andere kwestie.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Pjotr

Citaat van: Onder013 op april  4, 2014, 11:20:23
Vergeet de Takumi niet......
Helemaal mee eens! Mijn schoonvader heeft deze gekocht en klinkt echt fantastisch!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

garmtz

Ik vind zelf mijn LP12 helemaal niet zo warm klinken en mijn vriendin vroeg ik het gisteren en die vond dat ook niet. Weet dus niet goed waar dat vandaan komt... Wel is het zo dat het standaard subchassis de tafel in het laag wat 'wollig' kan laten klinken (ik stoor me daar overigens nooit aan), maar met een Kore of Keel los je dat enorm op. Belangrijker dan dat (en ongeacht de configuratie) is naar mijn mening dat zelfs een Majik LP12 al een enorme speelvreugde en dynamiek heeft en gewoon MUZIEK speelt. Ik ben dus stomweg niet bezig met de 'klank' en moet zelfs heel goed nadenken of ik die sowieso wel zou kunnen definiëren.

Bas heeft slechts 1 draaitafel in zijn eigen set gehoord, dus ik denk dat hij eigenschappen aan die ervaring verbind die niet hoeven te kloppen. Zo vind ik de phono trap van de XS gewoon neutraal, niet warm...

Pas als je meerdere ervaringen hebt en die in een bekende context hebt kunnen opdoen, kun je echt wat zeggen over die variabele 'DUT' (Device Under Test).

Bas Akkerman

Even een kleine pauze op mijn werk... :sarcasm:

Ik zal Rik Stoet eens polsen of het mogelijk is een Tukami in mijn eigen set te horen. En eenzelfde vraag bij Garmt en Bjorn neerleggen. Aannames zijn namelijk leuk, maar inderdaad gevaarlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Geen probleem! Kom graag langs met de Basik en/of Audio Note...

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 16:30:43
Even een kleine pauze op mijn werk... :sarcasm:

Ik zal Rik Stoet eens polsen of het mogelijk is een Tukami in mijn eigen set te horen. En eenzelfde vraag bij Garmt en Bjorn neerleggen...

Een shootout! Leuk... :hehe:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op april  4, 2014, 16:52:22
Geen probleem! Kom graag langs met de Basik en/of Audio Note...
Tof! Dat is er al één eh twee. :smile:

Citaat van: eddy135 op april  4, 2014, 17:01:37
Een shootout! Leuk... :hehe:
Zelfs met een budget rond de €500,- krijg ik dat voor elkaar... :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 17:15:03
Tof! Dat is er al één eh twee. :smile:
Zelfs met een budget rond de €500,- krijg ik dat voor elkaar... :crazy:

Moet er eigenlijk een speler bij van je top-budget; kan je gelijk ervaren of de verschillen wel zo groot zijn... :-X
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

lynch1979

Als je nog geduld hebt tot eind mei neem ik mijn Rega RP10 wel mee  ;)

brtram

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 17:15:03

Zelfs met een budget rond de €500,- krijg ik dat voor elkaar... :crazy:

Volgende uitdaging, een shootout rond een Dual van EUR 50,-   :D

eddy135

Citaat van: brtram op april  4, 2014, 17:55:39
Volgende uitdaging, een shootout rond een Dual van EUR 50,-   :D

Mooi, neem ik een Philips 312 mee... :hmmm:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

PuNkEnStEiN

Citaat van: LPlover op april  4, 2014, 12:10:29
Qua plezier en gemak waarschijnlijk niet maar voor het overige waarschijnlijk wel  ;)
Volgens mij gaat het bij muziek toch om die eerste?  :blink:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op april  4, 2014, 17:36:11
Hoeveel ruimte heb je eigenlijk, Bas?  ;D
Financieel of fysiek? ;D

Ik moet vast nog wel iets van een tafeltje of iets dergelijks hebben. 1 op de huidige kast en drie op dat tafeltje. Zoiets. Of gewoon één draaitafel per keer op de huidige kast.

Citaat van: lynch1979 op april  4, 2014, 17:41:21
Als je nog geduld hebt tot eind mei neem ik mijn Rega RP10 wel mee  ;)
In mei wil ik ook aan gaan schaffen, dan heb ik ook pas mijn vakantiegeld. Dus ja. ;D

Citaat van: brtram op april  4, 2014, 17:55:39
Volgende uitdaging, een shootout rond een Dual van EUR 50,-   :D
Haha met interlinks van 2 euro. Cool!

Citaat van: eddy135 op april  4, 2014, 18:02:32
Mooi, neem ik een Philips 312 mee... :hmmm:
Wordt nog gezellig zo... ;D

Citaat van: PuNkEnStEiN op april  4, 2014, 18:16:23
Volgens mij gaat het bij muziek toch om die eerste?  :blink:
Beslist! Ik heb het geld er voor over om de weergave net wat beter te krijgen. Maar om één en ander in perspectief te plaatsen: afgelopen jaar heb ik een veelvoud van mijn huidige budget voor een draaitafel aan muziek uitgegeven. :colgate:

Citaat van: Actionhost op april  4, 2014, 18:28:07
Nog plaats voor een WOW?
Fysiek wederom wel, maar ik denk dat dat prijstechnisch niet erg dicht bij mijn budget komt. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Bedoelde fysiek idd...

Maar misschien kan iemand een behangtafel meenemen, alles op een rijtje haha.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Citaat van: garmtz op april  4, 2014, 13:34:26
Ik vind zelf mijn LP12 helemaal niet zo warm klinken en mijn vriendin vroeg ik het gisteren en die vond dat ook niet. Weet dus niet goed waar dat vandaan komt...

Bas vond hem warm klinken...volgens mij niet heel warm. Ws heb je dan ook gelijk het antwoord te pakken waar het vandaan komt. ;)

Ik ben voor een goedkope instapper en dan lekker door sparen voor je ultieme DT.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Een hogere prijs geeft geen garantie voor een beter geluid, maar ik denk dat de prijs bij (de betere) draaitafels
meer verschil kan maken dan bij cd-spelers, dacs, en amps.  Mechanische kwaliteit is duurder dan electronica. 
Niettemin verstandig om simpel te beginnen.  Als het 'gewoon' werkt heb je al 95% van het plezier binnen.

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op april  4, 2014, 19:07:25
Bedoelde fysiek idd...

Maar misschien kan iemand een behangtafel meenemen, alles op een rijtje haha.
Die behangtafel moet dan wel op spikes hè? Nog iemand een idee wat voor spikes en wat voor behangtafel? :laugh:

Ik heb hier nog een wat lage IKEA-kast, een Expedit-achtig iets. Kunnen wel een aantal draaitafels op.

Citaat van: chansig op april  4, 2014, 19:09:16
Bas vond hem warm klinken...volgens mij niet heel warm. Ws heb je dan ook gelijk het antwoord te pakken waar het vandaan komt. ;)

Ik ben voor een goedkope instapper en dan lekker door sparen voor je ultieme DT.

Gr Hans
Precies. Woorden zijn soms heel definitief en ongenuanceerd terwijl het gehoorde vaak heel klein is in het groter geheel.
Goedkoop is een relatief begrip, maar dat is wel mijn idee. Mis het plaatjes draaien gewoon.

Citaat van: AbZ op april  4, 2014, 19:18:55
Een hogere prijs geeft geen garantie voor een beter geluid, maar ik denk dat de prijs bij (de betere) draaitafels
meer verschil kan maken dan bij cd-spelers, dacs, en amps.  Mechanische kwaliteit is duurder dan electronica. 
Niettemin verstandig om simpel te beginnen.  Als het 'gewoon' werkt heb je al 95% van het plezier binnen.
Daar zou je zeker wel gelijk in kunnen hebben!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2014, 16:36:55Daar zou je zeker wel gelijk in kunnen hebben!
Daar zou je best eens niets mee kunnen zeggen?