Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 14:58:46
Hoe minder je afwast, hoe meer symbiose  :pompom:

  :whatsthat:  maar vinyl beschimmelt toch niet?  Misschien moet je dat recept voor platenwasmiddel herzien.

Al eens met de juiste hulpmiddelen naar vinyl kunnen kijken?

advr

Citaat van: Bas Akkerman op maart 27, 2014, 14:07:19
Heel erg graag! Zolang ik echter geen baanzekerheid heb, of dan tenminste meer dan nu, wil ik echter vooral ook sparen. Dat sparen gaat gewoon voor, al zou ik heel graag meer vaart achter mijn plannen zetten.

Natuurlijk was het maar een grapje. Zekerheid van baan is zeker erg belangrijk!! :withstupid:
Heb je voor jezelf een beeld welke kant je op wilt? Een heavy weight of met subchassis of heb je daar nog geen keuze in gemaakt?
Hoe langer je wacht des te meer te besteden dus ook een voordeeltje.  :P

Overigens heb ik nooit het toerental van de Okki verlaagd. Hij draait nog steeds even langzaam zijn rondjes als toen ik hem 10 (?) jaar gelden kocht.  nr 52 heb ik.  :hehe:

Wanneer krijg je meer zekerheid?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

AbZ

Citaat van: Onder013 op maart 27, 2014, 16:54:11
Al eens met de juiste hulpmiddelen naar vinyl kunnen kijken?
Nope.  I prefer my blissful ignorance  :smile:

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 27, 2014, 14:16:56
Wellicht aan het sparen voor deze:
Nee, ik doe niet aan betaalde vrouwen. :crazy:

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 14:32:19
Moet je nog wel even de OkkiNokki modificeren: laag toerental van het plateau ;)
Geen draaitafel nodig om het resultaat te horen?
Die van een ander. Haha, het is een aparte volgorde, ik weet het.

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 14:58:46
Hoe minder je afwast, hoe meer symbiose  :pompom:
;D

Citaat van: Onder013 op maart 27, 2014, 16:54:11
Al eens met de juiste hulpmiddelen naar vinyl kunnen kijken?
Van dat soort foto's word ik altijd onpasselijk. Al die schimmels levensgroot afgebeeld... Wel indrukwekkend wat je ziet!

Citaat van: advr op maart 27, 2014, 17:16:25
Natuurlijk was het maar een grapje. Zekerheid van baan is zeker erg belangrijk!! :withstupid:
Heb je voor jezelf een beeld welke kant je op wilt? Een heavy weight of met subchassis of heb je daar nog geen keuze in gemaakt?
Hoe langer je wacht des te meer te besteden dus ook een voordeeltje.  :P

Overigens heb ik nooit het toerental van de Okki verlaagd. Hij draait nog steeds even langzaam zijn rondjes als toen ik hem 10 (?) jaar gelden kocht.  nr 52 heb ik.  :hehe:

Wanneer krijg je meer zekerheid?
Ik heb nog geen idee, vind het nog best lastig. Ik luister vooral veel en kies dan een bepaalde richting.

Wat baan betreft heb ik zeker geen zekerheid. Er gaan een hoop mensen uit, ik ben tijdelijk én ik werk via een speciaal project waardoor ik feitelijk buiten formatie zit en mijn afdeling dus dit jaar niet voor me hoeft te betalen. Nou, dan weet ik het wel en heb dat ook te horen gekregen. Wel vervelend, heb nog nooit een vast contract gehad.

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 18:43:11
Nope.  I prefer my blissful ignorance  :smile:
I prefer the eternal sunshine of my spotless mind. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik zit er toch sterk aan te denken voor maximaal €500,- een (tweedehands) draaitafel te kopen. Dat zal dan van mijn vakantiegeld worden. Het gaat, met wederom een onzekere tijd wat baan betreft in het vooruitzicht, gewoon nog erg lang duren voordat ik de "droomdraaitafel" kan aanschaffen.

Ik kan niet teveel verwachten natuurlijk. Maar zolang één en ander niet teveel uit de bocht schiet, ben ik al meer dan tevreden. Rega, Thorens, roept u maar... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

moet er in die 500€ ook een phonotrap zitten, of heb je die al in de set?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Citaat van: Dynky op maart 31, 2014, 07:10:17
moet er in die 500€ ook een phonotrap zitten, of heb je die al in de set?

Zit in de RA XS (MM en MC)...

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op maart 31, 2014, 08:45:08
Zit in de RA XS (MM en MC)...
Yep. Aangezien mijn set (en zeker ook de phonotrap van de XS) aan de warme kant is, kijk ik wel naar een draaitafel die dat minder heeft. Vooral het element speelt daar een belangrijke rol in, vermoed ik. Binnen de beperkingen van het budget uiteraard. De laatste maanden zijn er best wat draaitafels hier in de markt geweest, dus ik denk (hoop) dat er wel enigszins keus is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Nou, da's wel een moeilijke oefening voor je:  hoe doe ik niet moeilijk over een dt?  :D

Neem je toch lekker een Rega of ouwe Thorens, ben je iig audiofiel bezig.
Pro-Ject of ouwe Technics is je toch niet sjiek genoeg, gok ik.


Misschien helpt het om geen adviezen te vragen/geven?  :closedeyes:

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op maart 31, 2014, 09:15:34
Nou, da's wel een moeilijke oefening voor je:  hoe doe ik niet moeilijk over een dt?  :D

Neem je toch lekker een Rega of ouwe Thorens, ben je iig audiofiel bezig.
Pro-Ject of ouwe Technics is je toch niet sjiek genoeg, gok ik.


Misschien helpt het om geen adviezen te vragen/geven?  :closedeyes:
Dat is het voordeel van dit budget, weinig ruimte om moeilijk te doen. ;D

De Technics die ik van weust had geleend, vond ik een fijne draaitafel. Rega en Thorens zijn misschien wat swingender?

Ja, ik ga mijn eigen weg, maar adviezen krijg ik meer dan graag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Ik vind dat een prima (voorlopige) keuze Bas. Voor 500 euro is best al wat leuks tweedehands te koop. Je kan de komende jaren genieten van plaatjes draaien en altijd nog opwaarderen als je dat wil/kan.

Zelf zou ik met baanonzekerheid ook niet (te) veel uitgeven aan een platenspeler (of wat dan ook).


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op maart 31, 2014, 10:18:53
Ik vind dat een prima (voorlopige) keuze Bas. Voor 500 euro is best al wat leuks tweedehands te koop. Je kan de komende jaren genieten van plaatjes draaien en altijd nog opwaarderen als je dat wil/kan.

Zelf zou ik met baanzekerheid ook niet (te) veel uitgeven aan een platenspeler (of wat dan ook).
Precies. Het is natuurlijk ook wel een beetje idioot om steeds meer lp's te hebben, een platenwasser, maar geen draaitafel. Mis die vanzelfsprekende weergave van een draaitafel gewoon.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Een Technics is een prima optie voor die 500 euro.

Zelf heb ik een periode met een Pioneer PL550 gedraaid. Ook leuk. Met de Technics kan weinig verkeerd gaan en ook weinig kapot. Dus mogelijk de beste investering.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

weust

Zeker een 1200/1210 Mk2 is relatief eenvoudig ook nog wel te verbouwen.
Ik wil de mijne gaan verbouwen door de complete bekabeling te vervangen (140 USD) en de voeding in een externe behuizing te plaatsen.
Kan je uiteraard helpen als je wilt.

De mat heb ik al vervangen door een Achromat welke mij prima bevalt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op maart 31, 2014, 11:24:38
Een Technics is een prima optie voor die 500 euro.

Zelf heb ik een periode met een Pioneer PL550 gedraaid. Ook leuk. Met de Technics kan weinig verkeerd gaan en ook weinig kapot. Dus mogelijk de beste investering.

Gr Hans
Lijkt mij ook.

Citaat van: weust op maart 31, 2014, 14:37:29
Zeker een 1200/1210 Mk2 is relatief eenvoudig ook nog wel te verbouwen.
Ik wil de mijne gaan verbouwen door de complete bekabeling te vervangen (140 USD) en de voeding in een externe behuizing te plaatsen.
Kan je uiteraard helpen als je wilt.

De mat heb ik al vervangen door een Achromat welke mij prima bevalt.

Dank je voor je aanbieding Tom. Je bent stiekem nog best handig volgens mij.

Edit aanbieding=aanbod. Waar het hart vol van zit... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bokkes

Er stonden nog wat bezoekjes gepland in je wishlist.
Misschien eens luisteren naar de Takumi TT level2

Is een kwestie van iets door sparen  ;)

Gr. bokkes

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

weust

Welke platenspeler word tegenwoordig niet gepimpt met als doel deze beter te laten klinken?

Ik snap je punt, maar eigenlijk boeit het gewoon niet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: bokkes op maart 31, 2014, 17:07:32
Er stonden nog wat bezoekjes gepland in je wishlist.
Misschien eens luisteren naar de Takumi TT level2

Is een kwestie van iets door sparen  ;)

Gr. bokkes
Dat is een optie, zeker. Maar het nadeel is dat "iets doorsparen". Dan moet ik mezelf echt tegen gaan houden om niet "even dit en even dat" te upgraden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Heb je deze Audionote al eens overwogen? Dat lijkt me een mooie speler voor een nette prijs, en van een vertrouwd adres.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op maart 31, 2014, 20:57:27
Heb je deze Audionote al eens overwogen? Dat lijkt me een mooie speler voor een nette prijs, en van een vertrouwd adres.
Ja, zeker. Sinds vanochtend. ;D Stiekem ben ik wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de Tukami...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 31, 2014, 22:15:03
Ja, zeker. Sinds vanochtend. ;D Stiekem ben ik wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de Tukami...

Vraag LPLover als een vorige eigenaar. Is je budget een beetje op te rekken?

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 31, 2014, 22:53:18
Vraag LPLover als een vorige eigenaar. Is je budget een beetje op te rekken?
Dat is een goede Henk! Hij heeft nu ook een LP12, dus dan kan ik zijn ervaring een beetje inschatten.

Een budget is altijd op te rekken, maar daar wil ik echt voorzichtig mee zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Ik heb de Tukami vorig jaar gehoord in Engels en was zeer onder de indruk, zeker voor de prijs.

AbZ

Citaat van: PuNkEnStEiN op maart 31, 2014, 17:21:57
Da's toch gewoon een gepimpte Pro-Ject?
Klopt.  Als er niet teveel veranderd is heb je dus een prima dt voor weinig.