Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Inmiddels heb ik de Okki Nokki van Dynky overgenomen. Hij staat nog bij Garmt (Dynky heeft hem in Hilversum afgeleverd) en die leent hem even van me. Maar over een aantal weken ga ik mijn platen wassen. :laugh:

In april ben ik een weekje vrij, dus voor dan wil ik weer wat luistersessies plannen. Vermoedelijk bij Rik Stoet en Sense of Music. En daarvoor nog wat tijd regelen om wat platen op te halen/te krijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2014, 17:31:39
Inmiddels heb ik de Okki Nokki van Dynky overgenomen. Hij staat nog bij Garmt (Dynky heeft hem in Hilversum afgeleverd) en die leent hem even van me. Maar over een aantal weken ga ik mijn platen wassen. :laugh:

In april ben ik een weekje vrij, dus voor dan wil ik weer wat luistersessies plannen. Vermoedelijk bij Rik Stoet en Sense of Music. En daarvoor nog wat tijd regelen om wat platen op te halen/te krijgen.

Ergens rond 2020 moet die draaitafel er bij jou staan :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bmateijsen

Dynky had hem in Zevenbergen afgegeven ;). Ik heb hem meegenomen naar Hilversum en Garmt richting Den Haag ;)

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2014, 17:31:39
Inmiddels heb ik de Okki Nokki van Dynky overgenomen. Hij staat nog bij Garmt (Dynky heeft hem in Hilversum afgeleverd) en die leent hem even van me. Maar over een aantal weken ga ik mijn platen wassen. :laugh:

In april ben ik een weekje vrij, dus voor dan wil ik weer wat luistersessies plannen. Vermoedelijk bij Rik Stoet en Sense of Music. En daarvoor nog wat tijd regelen om wat platen op te halen/te krijgen.

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2014, 17:40:22
Dynky had hem in Zevenbergen afgegeven ;). Ik heb hem meegenomen naar Hilversum en Garmt richting Den Haag ;)
:crazy: Dat wist ik niet... Nogmaals mijn dank, ook aan jou dan Bjorn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2014, 17:31:39
Inmiddels heb ik de Okki Nokki van Dynky overgenomen. Hij staat nog bij Garmt (Dynky heeft hem in Hilversum afgeleverd) en die leent hem even van me. Maar over een aantal weken ga ik mijn platen wassen. :laugh:


Succes ermee! Ik weet inmiddels uit ervaring dat dit ook best wel een aardig klusje is.  :dozingoff:
Weet je al wat voor vloeistof je gaat gebruiken of komt daar ook een topic over?  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op maart 24, 2014, 18:37:19
Succes ermee! Ik weet inmiddels uit ervaring dat dit ook best wel een aardig klusje is.  :dozingoff:
Weet je al wat voor vloeistof je gaat gebruiken of komt daar ook een topic over?  ;)
Ja, dat denk ik ook wel. Eerlijk gezegd denk ik dat ik het per keer ga doen, dus de lp's die ik op dat moment wil horen.

Nee, maar ik begrijp van Henk dat hij een goede mix heeft gevonden en ik sta open voor tips.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2014, 18:46:09
Ja, dat denk ik ook wel. Eerlijk gezegd denk ik dat ik het per keer ga doen, dus de lp's die ik op dat moment wil horen.

Nee, maar ik begrijp van Henk dat hij een goede mix heeft gevonden en ik sta open voor tips.

Verstandig. Zo doe ik het inderdaad ook. Zo'n leuk klusje is het nu ook weer niet.

Ik gebruik nu (nog) een mix van alcohol, gedestilleerd water en een druppel glansmiddel. Maar ik sta ook open voor betere alternatieven. Dus Henk....... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2014, 17:48:29
:crazy: Dat wist ik niet... Nogmaals mijn dank, ook aan jou dan Bjorn.

No problem! ;D. Het was makkelijk om mee te nemen ;).

Dirk

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2014, 17:40:22
Dynky had hem in Zevenbergen afgegeven ;). Ik heb hem meegenomen naar Hilversum en Garmt richting Den Haag ;)
'k had beter wel naar Hilversum gereden...of gewoon niet gaan kijken naar jullie collectie LP12'en  :inlove:     
ach, ik leer het ook nooit  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Citaat van: clockwork op maart 24, 2014, 18:54:31
Verstandig. Zo doe ik het inderdaad ook. Zo'n leuk klusje is het nu ook weer niet.

Ik gebruik nu (nog) een mix van alcohol, gedestilleerd water en een druppel glansmiddel. Maar ik sta ook open voor betere alternatieven. Dus Henk....... ;)
Hey, sorry ik was de wasserij straal vergeten  :-[  maar ik zie dat je nu voorzien bent?  :thumbs-up:

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op maart 24, 2014, 18:54:31
Verstandig. Zo doe ik het inderdaad ook. Zo'n leuk klusje is het nu ook weer niet.

Ik gebruik nu (nog) een mix van alcohol, gedestilleerd water en een druppel glansmiddel. Maar ik sta ook open voor betere alternatieven. Dus Henk....... ;)

Hier heb ik al eens e.e.a. beschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119416.50  Reply #60

Gr
Henk

clockwork

Citaat van: AbZ op maart 24, 2014, 19:45:57
Hey, sorry ik was de wasserij straal vergeten  :-[  maar ik zie dat je nu voorzien bent?  :thumbs-up:

Inderdaad. Sorry Abel. Ik nam aan dat ie niet meer beschikbaar was.  :blush:

Citaat van: Onder013 op maart 24, 2014, 19:49:00
Hier heb ik al eens e.e.a. beschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119416.50

Gr
Henk


Ga ik bestuderen. Dank Henk.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ

Citaat van: clockwork op maart 24, 2014, 19:50:47
Inderdaad. Sorry Abel. Ik nam aan dat ie niet meer beschikbaar was.  :blush:

Ga ik bestuderen. Dank Henk.
Maakt niet uit, was my bad.  Anyway veel plezier met wassen/met schone platen  :music:

AbZ

Overigens had ik van Dynky begrepen dat het gewoon in de afwasmachine kon
maar nu heeft ie zelf ook een sjieke wasser, waar geen servies in past...

Deleted Member 2

Inmiddels heb de resultaten verder kunnen verbeteren door intensiever te schrobben:
Vanuit de pols maak ik met de borstel een korte heen en weer gaande beweging waardoor de borstel veel vaker het oppervlak van de LP bewerkt.

De resultaten zijn hoorbaar beter geworden, met name als het gaat om gebruikte LP's.

Links- en rechtsom kunnen draaien is bij deze wijze van schrobben niet meer van belang. Wel werkt het prettiger als het toerental laag is: circa 5 tpm in plaats van de 18 toeren die normaal zijn voor bijvoorbeeld de OkkiNokki en de VPI.

Gr
Henk

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2014, 19:23:00
No problem! ;D. Het was makkelijk om mee te nemen ;).
Gelukkig. Garmt is er ook blij mee. ;)

Citaat van: Dynky op maart 24, 2014, 19:42:16
'k had beter wel naar Hilversum gereden...of gewoon niet gaan kijken naar jullie collectie LP12'en  :inlove:     
ach, ik leer het ook nooit  :D
Daarom ben ik ook wel voorzichtig met luisteren, zo verleidelijk om iets aan te schaffen...

Citaat van: Onder013 op maart 24, 2014, 19:49:00
Hier heb ik al eens e.e.a. beschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119416.50  Reply #60

Gr
Henk

Dank je!!

Citaat van: AbZ op maart 24, 2014, 19:55:43
Overigens had ik van Dynky begrepen dat het gewoon in de afwasmachine kon
maar nu heeft ie zelf ook een sjieke wasser, waar geen servies in past...
Let maar op, dat gaat mij best lukken! :devil:

Citaat van: Onder013 op maart 24, 2014, 20:12:47
Inmiddels heb de resultaten verder kunnen verbeteren door intensiever te schrobben:
Vanuit de pols maak ik met de borstel een draaiende beweging waardoor de borstel veel vaker het oppervlak van de LP bewerkt.

De resultaten zijn hoorbaar beter geworden, met name als het gaat om gebruikte LP's.

Links- en rechtsom kunnen draaien is bij deze wijze van schrobben niet meer van belang. Wel werkt het prettiger als het toerental laag is: circa 5 tpm in plaats van de 18 toeren die normaal zijn voor bijvoorbeeld de OkkiNokki en de VPI.

Gr
Henk
Binnenkort ga ik dat eens testen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 26, 2014, 21:43:59

Binnenkort ga ik dat eens testen.

Moet je nog wel even de OkkiNokki modificeren: laag toerental van het plateau ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 22:14:57
Moet je nog wel even de OkkiNokki modificeren: laag toerental van het plateau ;)
Dat laat ik dan eventueel doen. Lijkt me verstandiger.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

Citaat van: Bas Akkerman op maart 26, 2014, 21:43:59
Daarom ben ik ook wel voorzichtig met luisteren, zo verleidelijk om iets aan te schaffen...

Wil je wel iets aanschaffen....je bent al zo lang bezig! :DO0???

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: advr op maart 27, 2014, 12:16:36
Wil je wel iets aanschaffen....je bent al zo lang bezig! :DO0???

:D :D Ik schreef eerder al ergens rond 2020 als het zo doorgaat!

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: advr op maart 27, 2014, 12:16:36
Wil je wel iets aanschaffen....je bent al zo lang bezig! :DO0???
Heel erg graag! Zolang ik echter geen baanzekerheid heb, of dan tenminste meer dan nu, wil ik echter vooral ook sparen. Dat sparen gaat gewoon voor, al zou ik heel graag meer vaart achter mijn plannen zetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


AbZ

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 22:14:57
Citaat van: Bas Akkerman op maart 26, 2014, 21:43:59Binnenkort ga ik dat eens testen.
Moet je nog wel even de OkkiNokki modificeren: laag toerental van het plateau ;)
Geen draaitafel nodig om het resultaat te horen?

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 14:32:19
Moet je nog wel even de OkkiNokki modificeren: laag toerental van het plateau ;)
Geen draaitafel nodig om het resultaat te horen?

Er zijn meer draaitafels dan okkinokki's: symbiose creëren.....

AbZ

Citaat van: Onder013 op maart 27, 2014, 14:46:23
Er zijn meer draaitafels dan okkinokki's: symbiose creëren.....
Hoe minder je afwast, hoe meer symbiose  :pompom:

  :whatsthat:  maar vinyl beschimmelt toch niet?  Misschien moet je dat recept voor platenwasmiddel herzien.