Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Het optimale op gegeven tijdstip en omstandigheden is al lastig zat. :yin-yang:
En het optimale is niet het maximale, dat gaat vaak ten koste van.......zo houd ik mijzelf voor.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 14:09:25
De Linn LP12 van Dynky is verkocht. Aan de ene kant een twijfel minder. Aan de andere kant zou ik soms wel wat impulsiever willen (kunnen) zijn. Het ligt niet in mijn karakter om zoiets "zomaar" te doen en financieel vond ik het niet verstandig. Maar niet nadenken en onverstandig zijn lijkt me soms best fijn.

Het zullen de laatste loodjes zijn van mijn werkloosheid dat ik nu een beetje somber. Geld is een noodzakelijk kwaad en meer dan eens zou ik eigenlijk alles achter me willen laten en gewoon de wijde wereld intrekken. En baal ik er soms van dat ik met mijn 35 jaar €1400,- verdien. En dat ik überhaupt betekenis geef aan geld. Ik moet niet klagen, ik weet het. Zou soms alleen willen dat ik wat zorgelozer dacht.

Zo, dat moest ik even kwijt. ;) Klagen is een teken van luxe, dat houd ik mezelf maar voor.

Ik heb ook nog steeds geen baan en wellicht zit de overeengekomen ontslagvergoeding per september er niet eens in omdat m'n vorige werkgever volgens de laatste geruchten nagenoeg failliet is :( En ik verdiende als ing. ook maar 1800 euro voor 32 uur. Daar heb ik dan g.......domme zoveel jaar voor gestudeerd >:( :D Helaas zit m'n karakter ook niet mee. Ben namelijk totaal niet ambitieus of die werktijger die ze graag zoeken :D

Maar verder heb ik/we niets te klagen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Actionhost

Citaat van: LPlover op augustus 19, 2013, 16:26:51
Ik heb ook nog steeds geen baan en wellicht zit de overeengekomen ontslagvergoeding per september er niet eens in omdat m'n vorige werkgever volgens de laatste geruchten nagenoeg failliet is :( En ik verdiende als ing. ook maar 1800 euro voor 32 uur. Daar heb ik dan g.......domme zoveel jaar voor gestudeerd >:( :D Helaas zit m'n karakter ook niet mee. Ben namelijk totaal niet ambitieus of die werktijger die ze graag zoeken :D

Maar verder heb ik/we niets te klagen.

We hebben dan toch wel over netto bedragen neem ik aan?

(erg off topic overigens....)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 19, 2013, 16:26:51
Ik heb ook nog steeds geen baan en wellicht zit de overeengekomen ontslagvergoeding per september er niet eens in omdat m'n vorige werkgever volgens de laatste geruchten nagenoeg failliet is :( En ik verdiende als ing. ook maar 1800 euro voor 32 uur. Daar heb ik dan g.......domme zoveel jaar voor gestudeerd >:( :D Helaas zit m'n karakter ook niet mee. Ben namelijk totaal niet ambitieus of die werktijger die ze graag zoeken :D

Maar verder heb ik/we niets te klagen.
Klote. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Na een paar dagen geleefd te hebben met een draaitafel op mijn set heb ik maar één woord:..Sjonge...

Echt zoveel meer detail dat ik nu hoor, ook al is het soms niet altijd even verfijnd. Die gelaagdheid en zo makkelijk dat het klinkt. Echt heel erg gaaf...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 21, 2013, 19:35:38
Hoe lang heb je die tafel te leen?
Totdat Tom voldoende middelen heeft om de Devialet en Marten Django aan te schaffen. :angel: Nee, hebben we het nog niet precies over gehad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 21, 2013, 20:36:12
Totdat Tom voldoende middelen heeft om de Devialet en Marten Django aan te schaffen. :angel: Nee, hebben we het nog niet precies over gehad.

In ieder geval de Devialet, die komt als eerste.
Luidsprekers er na, en dan ligt het er maar aan of ik die überhaupt nog heb als ik de Devialet kan kopen.

Kortom, ik heb er geen haast mee.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Met mijn manier van uitzoeken en de tijd die ik daar voor nodig heb, moet ik nog opschieten! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 27, 2013, 08:47:13
Vandaag de 1e werkdag bij je nieuwe werkgever Bas, succes :)
Dank je. Ik duim ook nog steeds voor jou.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 27, 2013, 12:10:23
Dank je. Ik duim ook nog steeds voor jou.

Ach binnen 5 jaar heb ik wel ander werk :D Naar de ontslagvergoeding kan ik waarschijnlijk fluiten, want gisteren brief gekregen dat werkgever een aanvraag faillissement heeft gedaan >:( :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 27, 2013, 14:04:08
Ach binnen 5 jaar heb ik wel ander werk :D Naar de ontslagvergoeding kan ik waarschijnlijk fluiten, want gisteren brief gekregen dat werkgever een aanvraag faillissement heeft gedaan >:( :(
Dat zei je al. Balen. :unhappy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 27, 2013, 17:28:32
Wat denk je hiervan Bas?

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/162260/Rega-P-9-platenspeler-incl.-PSU-high-end-power-supply.html
Dat zal vast goed zijn, maar ik ben nog lang niet toe aan aanschaf. Nu ik werk heb, zal de zoektocht ook wel even duren. Hoewel het werk én Sense Of Music allebei in Leiden zitten. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 27, 2013, 19:32:22
Dat zal vast goed zijn, maar ik ben nog lang niet toe aan aanschaf. Nu ik werk heb, zal de zoektocht ook wel even duren. Hoewel het werk én Sense Of Music allebei in Leiden zitten. ;D

Effe in de pauze bij Ronald muziekje luisteren :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Martin!!!

Citaat van: LPlover op augustus 27, 2013, 14:04:08
Ach binnen 5 jaar heb ik wel ander werk :D Naar de ontslagvergoeding kan ik waarschijnlijk fluiten, want gisteren brief gekregen dat werkgever een aanvraag faillissement heeft gedaan >:( :(

Dat is wel heel vervelend Robin  :devil:
mainly British stuff

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 27, 2013, 19:32:22
Dat zal vast goed zijn...

Dat klinkt een beetje denigrerend voor een van de beste draaitafels die er te krijgen is... ;)

Prijs is ook scherp, ik zou het wel weten...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op augustus 27, 2013, 21:45:36
Dat klinkt een beetje denigrerend voor een van de beste draaitafels die er te krijgen is... ;)

Prijs is ook scherp, ik zou het wel weten...
Dat was natuurlijk ook wel een beetje gekscherend bedoeld. Maar hoe goed ook, ik wil gewoon eerst veel meer horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 27, 2013, 22:10:44
Dat was natuurlijk ook wel een beetje gekscherend bedoeld. Maar hoe goed ook, ik wil gewoon eerst veel meer horen.

Tuurlijk, snap ik.  ;D

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op augustus 27, 2013, 22:57:20
Tuurlijk, snap ik.  ;D
Gelukkig. ;D

Nou, ik ben weer lekker bezig geweest. Haal ik de kap van de draaitafel, zit de kap vast. Geen probleem om hem er af te halen, er is ook niks kapot, maar ik heb de anti-skating verdraaid. :( Weer lekker handig van me en voel me nu echt lullig naar weust toe.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Zal even kijken of ik een foto heb waar je de anti-skatting waarde kan zien.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4