Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Nosferatu

De Ortofon 2M Red is inderdaad de zwakste schakel in je leen-set Bas, een Blue presteert al een stuk beter (en de naald is 1:1 uitwisselbaar dus een relatief simpele upgrade voor Red-eigenaren). Een 2M Bronze is nog weer veel leuker maar ja, ik ben daarin bevooroordeeld.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

weust

Even voor de duidijkheid: ik heb de platenspeler (met standaard bijgeleverde Stanton element) eind jaren negentig na hard werken in de zomer gekocht omdat ik house platen kocht en draaide.
Deze platenspeler was toen mijn droom van een platenspeler omdat DJ's er mee draaiden.

Eind vorig jaar besloten om serieuzer met platen te gaan draaien (non-house zeg maar) en daarom een 2M Red gekocht. Met als reden dat ik niet al teveel geld wilde uitgeven, maar het iig een stuk beter moest kunnen doen dan de Stanton.

Over een paar jaar wil ik er een platenspeler bij kopen voor het serieuze werk.
Prioriteiten liggen tot die tijd op andere vlakken.
Houd er dus even rekening mee waarom ik deze platenspeler combinatie heb, voordat het meteen afgekraakt word en voordat mijn beweegredenen bekend zijn!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 10:58:31
Vies hoog komt door de RED, gewoon een gebrek aan verfijning. Ik snap dat nooit zo dat gezemel over het gebrek aan gebruiksgemak?
Wel zeer belangrijk is dat je altijd voorzichtig moet zijn met het opzetten van een plaat. Door een ongecontroleerde beweging kun je zo de arm van de plaat slaan met alle gevolgen van dien. Is mij een keer gebeurt met een Goldring 1.2 draaitafel ergens in 2005. De cantilever was gelijk naar z'n moer.
Het gebruiksgemak vind ik nu ook geen probleem hoor, maar wilde het wel zelf ervaren. Hoogstens is het jammer dat de kant zo snel afgelopen is, maar eigenlijk is dat juist een positief punt. ;)
Wat ik wel graag zou willen is dat ik onder de draaitafel kan rijden, dus die moet ofwel op een plank aan de muur of op een tafel waar ik onder kan rijden. De plaat op het plateau of er weer vanaf halen vind ik nu nog onnodig lastig, omdat ik niet over de draaitafel heen kan buigen.

Citaat van: Nosferatu op augustus 18, 2013, 11:28:28
De Ortofon 2M Red is inderdaad de zwakste schakel in je leen-set Bas, een Blue presteert al een stuk beter (en de naald is 1:1 uitwisselbaar dus een relatief simpele upgrade voor Red-eigenaren). Een 2M Bronze is nog weer veel leuker maar ja, ik ben daarin bevooroordeeld.  :angel:
Ongetwijfeld, maar ik ga er uiteraard niets aan veranderen. Voor mij is het gewoon om te testen hoe ik het gebruik en de weergave van een draaitafel vind en om op een rustige manier te kunnen bepalen wat ik anders of beter zou willen.

Citaat van: weust op augustus 18, 2013, 12:10:35
Even voor de duidijkheid: ik heb de platenspeler (met standaard bijgeleverde Stanton element) eind jaren negentig na hard werken in de zomer gekocht omdat ik house platen kocht en draaide.
Deze platenspeler was toen mijn droom van een platenspeler omdat DJ's er mee draaiden.

Eind vorig jaar besloten om serieuzer met platen te gaan draaien (non-house zeg maar) en daarom een 2M Red gekocht. Met als reden dat ik niet al teveel geld wilde uitgeven, maar het iig een stuk beter moest kunnen doen dan de Stanton.

Over een paar jaar wil ik er een platenspeler bij kopen voor het serieuze werk.
Prioriteiten liggen tot die tijd op andere vlakken.
Houd er dus even rekening mee waarom ik deze platenspeler combinatie heb, voordat het meteen afgekraakt word en voordat mijn beweegredenen bekend zijn!

Absoluut weust. Mijn kritiekpunten moet je ook in het groter geheel zien. Dus in perspectief tot wat ik al eerder heb gehoord en wat mijn smaak is. Zelfs de full blown versie van de Linn LP12 had zijn mindere punten, dus hecht alsjeblieft niet teveel waarde aan mijn "oordeel" over jouw draaitafel.

Nogmaals: voor mij is het gewoon het samenvatten en concreet maken van wat ik waardeer en wat voor mij beter zou mogen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nosferatu

Citaat van: weust op augustus 18, 2013, 12:10:35
Even voor de duidijkheid: ik heb de platenspeler (met standaard bijgeleverde Stanton element) eind jaren negentig na hard werken in de zomer gekocht omdat ik house platen kocht en draaide.
Deze platenspeler was toen mijn droom van een platenspeler omdat DJ's er mee draaiden.

Eind vorig jaar besloten om serieuzer met platen te gaan draaien (non-house zeg maar) en daarom een 2M Red gekocht. Met als reden dat ik niet al teveel geld wilde uitgeven, maar het iig een stuk beter moest kunnen doen dan de Stanton.

Over een paar jaar wil ik er een platenspeler bij kopen voor het serieuze werk.
Prioriteiten liggen tot die tijd op andere vlakken.
Houd er dus even rekening mee waarom ik deze platenspeler combinatie heb, voordat het meteen afgekraakt word en voordat mijn beweegredenen bekend zijn!
Die Technics is een prima deck, niks mis mee ! En een 2M Red is een prima element alleen kan dat veel beter. Maar vergeleken met de elementjes die je op de instap-spelers van de diverse merken ziet (en vele Technics look-alikes) is het zowieso een toppertje. Een goede keus voor een 'beter' element voor relatief weinig geld.

Je hoeft jouw keuze echt niet te verdedigen Weust, zo 'beroerd' is de door jouw uitgeleende speler niet. ;D Verder relatief simpel naar een hoger niveau te brengen zonder een vermogen uit te geven dus best wel toekomst-bestendig.  ;)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Robiwan

Citaat van: weust op augustus 18, 2013, 12:10:35
Even voor de duidijkheid: ik heb de platenspeler (met standaard bijgeleverde Stanton element) eind jaren negentig na hard werken in de zomer gekocht omdat ik house platen kocht en draaide.
Deze platenspeler was toen mijn droom van een platenspeler omdat DJ's er mee draaiden.

Eind vorig jaar besloten om serieuzer met platen te gaan draaien (non-house zeg maar) en daarom een 2M Red gekocht. Met als reden dat ik niet al teveel geld wilde uitgeven, maar het iig een stuk beter moest kunnen doen dan de Stanton.

Over een paar jaar wil ik er een platenspeler bij kopen voor het serieuze werk.
Prioriteiten liggen tot die tijd op andere vlakken.
Houd er dus even rekening mee waarom ik deze platenspeler combinatie heb, voordat het meteen afgekraakt word en voordat mijn beweegredenen bekend zijn!

ho ho dat doe ik helemaal niet. Met de technics valt prima te leven en het is een extreem degelijke speler.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

raindog

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 12:36:48
Het gebruiksgemak vind ik nu ook geen probleem hoor, maar wilde het wel zelf ervaren. Hoogstens is het jammer dat de kant zo snel afgelopen is, maar eigenlijk is dat juist een positief punt. ;)

Dat heb ik ook. Met gewone LP's gaat het nog wel maar die albums die over twee LP's verdeeld zijn, die vermijd ik meestal wanneer ik in een luie bui ben. Phoe, moet je om de 10-15 minuten opstaan... :blush:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op augustus 18, 2013, 15:39:56
Dat heb ik ook. Met gewone LP's gaat het nog wel maar die albums die over twee LP's verdeeld zijn, die vermijd ik meestal wanneer ik in een luie bui ben. Phoe, moet je om de 10-15 minuten opstaan... :blush:
Och, ik vind het eigenlijk niet erg. Nou zal ik vooral lp luisteren als ik echt geconcentreerd wil luisteren, anders zal ik toch sneller streamen. Dan is het meer achtergrondbehang. Hoewel ik daarmee de kwaliteiten van mijn set en streaming in het bijzonder wel een beetje tekort doe. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Yep, hier ook zo. Bij actief luisteren doe ik vooral plaatjes draaien. Wanneer ik moe ben en op de bank even wil relaxen, en wegdrijven op de muziek, dan gaat dit doorgaans via de streamer.

Met de aanschaf van muziek selecteer ik daar tegenwoordig ook op. Intensieve muziek koop ik op LP, wegdrijfmuziek op CD of download.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op augustus 18, 2013, 16:13:51
Yep, hier ook zo. Bij actief luisteren doe ik vooral plaatjes draaien. Wanneer ik moe ben en op de bank even wil relaxen, en wegdrijven op de muziek, dan gaat dit doorgaans via de streamer.

Met de aanschaf van muziek selecteer ik daar tegenwoordig ook op. Intensieve muziek koop ik op LP, wegdrijfmuziek op CD of download.
Grappig, de aanschaf van de muziek is net zo hier, al wil ik op beide media nog wel eens een gokje wagen. Nou moet ik wel zeggen dat dat nog tricky kan worden. Soms klinkt iets beter op cd, niet altijd beter op lp dus. Voor mij gaat het dan vooral om muziek waar iets "unieks" mee is. Zoals stemweergave die ik erg belangrijk vind of juist een bepaalde flow. Dat kan middels lp bijzonder fraai zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

De Linn LP12 van Dynky is verkocht. Aan de ene kant een twijfel minder. Aan de andere kant zou ik soms wel wat impulsiever willen (kunnen) zijn. Het ligt niet in mijn karakter om zoiets "zomaar" te doen en financieel vond ik het niet verstandig. Maar niet nadenken en onverstandig zijn lijkt me soms best fijn.

Het zullen de laatste loodjes zijn van mijn werkloosheid dat ik nu een beetje somber. Geld is een noodzakelijk kwaad en meer dan eens zou ik eigenlijk alles achter me willen laten en gewoon de wijde wereld intrekken. En baal ik er soms van dat ik met mijn 35 jaar €1400,- verdien. En dat ik überhaupt betekenis geef aan geld. Ik moet niet klagen, ik weet het. Zou soms alleen willen dat ik wat zorgelozer dacht.

Zo, dat moest ik even kwijt. ;) Klagen is een teken van luxe, dat houd ik mezelf maar voor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Je had er geen buil aan gevallen, maar het was ook niet de laatste platenspeler op aarde. ;D  :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 14:09:25
De Linn LP12 van Dynky is verkocht. Aan de ene kant een twijfel minder. Aan de andere kant zou ik soms wel wat impulsiever willen (kunnen) zijn. Het ligt niet in mijn karakter om zoiets "zomaar" te doen en financieel vond ik het niet verstandig. Maar niet nadenken en onverstandig zijn lijkt me soms best fijn.

Ik dacht dat de LP12 niet helemaal het geluid geeft wat jij wilt? Waarom vind je het dan jammer dat je 'm niet hebt gekocht?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Hipster op augustus 19, 2013, 14:13:38
Je had er geen buil aan gevallen, maar het was ook niet de laatste platenspeler op aarde. ;D  :thumbs-up:
Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 14:26:43
Ik dacht dat de LP12 niet helemaal het geluid geeft wat jij wilt? Waarom vind je het dan jammer dat je 'm niet hebt gekocht?
Het is natuurlijk ook maar een draaitafel. Meer het gevoel dat ik soms meer moeite moet doen voor dingen dan anderen. En dat is een gevoel, geen feit of zo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 14:09:25
De Linn LP12 van Dynky is verkocht. Aan de ene kant een twijfel minder. Aan de andere kant zou ik soms wel wat impulsiever willen (kunnen) zijn. Het ligt niet in mijn karakter om zoiets "zomaar" te doen en financieel vond ik het niet verstandig. Maar niet nadenken en onverstandig zijn lijkt me soms best fijn.

Het zullen de laatste loodjes zijn van mijn werkloosheid dat ik nu een beetje somber. Geld is een noodzakelijk kwaad en meer dan eens zou ik eigenlijk alles achter me willen laten en gewoon de wijde wereld intrekken. En baal ik er soms van dat ik met mijn 35 jaar €1400,- verdien. En dat ik überhaupt betekenis geef aan geld. Ik moet niet klagen, ik weet het. Zou soms alleen willen dat ik wat zorgelozer dacht.

Zo, dat moest ik even kwijt. ;) Klagen is een teken van luxe, dat houd ik mezelf maar voor.

Klagen lucht af en toe op....gewoon doen  ;)

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 14:29:36
Het is natuurlijk ook maar een draaitafel. Meer het gevoel dat ik soms meer moeite moet doen voor dingen dan anderen. En dat is een gevoel, geen feit of zo.
Dan zou ik willen teruggeven dat je de lat ook lager kan leggen. Bijvoorbeeld beginnen bij een instap Pro-ject of Rega. Als je over die bedragen praat kan je makkelijker een keer impulsief doen, en ook die tafels zijn (wat ik begrijp) goed te upgraden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op augustus 19, 2013, 14:30:27
Klagen lucht af en toe op....gewoon doen  ;)
Ik denk dat we wel een beetje in het zelfde schuitje zitten Frank. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 14:31:55
Dan zou ik willen teruggeven dat je de lat ook lager kan leggen. Bijvoorbeeld beginnen bij een instap Pro-ject of Rega. Als je over die bedragen praat kan je makkelijker een keer impulsief doen, en ook die tafels zijn (wat ik begrijp) goed te upgraden.
Je hebt helemaal gelijk. Maar daar kwam mijn eerste gedeelte van mijn bericht ook op terecht. Zou soms ook minder willen nadenken en gewoon doen. Perfectionistje dat ik ben. :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 14:33:59
Perfectionistje dat ik ben. :hehe:
Met laatjes van een dressoir die niet open kunnen ;)

Waarmee ik bedoel te zeggen dat ook perfectionisme zijn grenzen kent. Ik ken meerdere "perfectionisten", maar allen zijn alleen perfectionistisch in de dingen waar ze dat ook in willen zijn.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 14:09:25
. Geld is een noodzakelijk kwaad en meer dan eens zou ik eigenlijk alles achter me willen laten en gewoon de wijde wereld intrekken. En baal ik er soms van dat ik met mijn 35 jaar €1400,- verdien.

Voor 40 uur per week? Dat is idd niet erg veel. Knap dat je er dan toch nog zo'n dure hobby op kan nahouden  :clapping:

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 14:37:18
Met laatjes van een dressoir die niet open kunnen ;)

Waarmee ik bedoel te zeggen dat ook perfectionisme zijn grenzen kent. Ik ken meerdere "perfectionisten", maar allen zijn alleen perfectionistisch in de dingen waar ze dat ook in willen zijn.
Ben ik het wel mee eens, ik kan me echt op iets richten en daar dan de volle aandacht aan schenken. Voor al het andere ben ik dan blind en die dingen boeien me dan ook helemaal niet. Maar jij gelooft niet in perfectionisme als ik je goed begrijp?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2013, 15:07:51
Ben ik het wel mee eens, ik kan me echt op iets richten en daar dan de volle aandacht aan schenken. Voor al het andere ben ik dan blind en die dingen boeien me dan ook helemaal niet. Maar jij gelooft niet in perfectionisme als ik je goed begrijp?
Pfff, Ik zeg "nee". Ik kan je volledig volgen door ergens je volle aandacht aan te schenken, ergens helemaal in te duiken, alles op een rij te zetten en goed uit te voeren. Toch merk ik dat er altijd iets is wat het net niet perfect maakt, en vaak zijn dat zaken waar je zelf geen invloed op hebt.
Neem deze hobby bijvoorbeeld, je kan er 100euro aan uitgeven of 100000, de opname klinkt niet zoals het gespeeld is. Of dat nou aan je apparatuur ligt, of aan het feit dat je een verkoudheid hebt opgelopen.

Ik geloof wel in het streven naar perfectie.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 15:20:15
Pfff, Ik zeg "nee". Ik kan je volledig volgen door ergens je volle aandacht aan te schenken, ergens helemaal in te duiken, alles op een rij te zetten en goed uit te voeren. Toch merk ik dat er altijd iets is wat het net niet perfect maakt, en vaak zijn dat zaken waar je zelf geen invloed op hebt.
Neem deze hobby bijvoorbeeld, je kan er 100euro aan uitgeven of 100000, de opname klinkt niet zoals het gespeeld is. Of dat nou aan je apparatuur ligt, of aan het feit dat je een verkoudheid hebt opgelopen.

Ik geloof wel in het streven naar perfectie.
Perfectionisme is voor mij het streven naar perfectie en daar heel ver, soms te ver in gaan. Perfectie ook daadwerkelijk bereiken is natuurlijk onmogelijk en dat maakt het lastig. Dus het streven ja, het ook bereiken nee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Maar het streven naar perfectionisme kost ook een hoop energie....bij mij dan  ;D

Ik merk wel dat ik mij prettiger voel nu ik het minder doe, het is bereiken ervan is vaak onhaalbaar dus waarom er dan wel naar streven.