Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Arden op juli 27, 2013, 12:04:15
Dat mag ik hopen! Wij hebben daar de Acoustic-Signature WOW! Triple X en Storm, de Pluto 12A, de Dr. Feickert Woodpecker en Blackbird staan misschien neem ik zelfs onze eigen versie van de Garrard 401 nog wel mee (met Blumenhofer plinth, 12 inch Jelco en speciaal voor deze tafels gebouwd vdH Canary SE element), ik mag aannemen dat BB&G minimaal een WB en LP12 meenemen*, Wim van Kraanen zal zijn voorraad NA tafels denk ik wel opstellen, Hanze met de originele Thorens tafels, Number4 met de Michell tafels, HiHat met Acoustic-Solid, wie vergeet ik allemaal nog...

Tafels, tafels en nog eens tafels lijkt me zo, en laat ik dan nog maar niet beginnen over tonearmen, phonopre's en elementen!
Wat phonopre's betreft, wij delen nog een extra ruimte met Sonore AC, zij brengen buiten een nieuwe lijn electronica ook een nieuwe phonopre welke nog wel eens voor de nodige rumoer zal kunnen gaan zorgen!

Hetzelfde trouwens voor de Vinyl show van SoM, het verschil met de X-fi is dat er bij deze show eigenlijk een maximaal bugdet is gesteld (vandaar de toevoeging ''for everybody''), bij de X-fi blijft de SKY the Limit.

*Edit, Garmtz was me net voor met die info

Ik verheug me er nu al op ::)

Actionhost

Klinkt goed Arden!

Ik denk dat ik ook kom. Afstand is een minpuntje (140km) maar ik heb wel in 1 klap veel platenspelers (en DACS) gezien en gehoord die ik wil zien en horen!

En natuurlijk leuk om een aantal van jullie te ontmoeten.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2013, 10:56:28
Dus: VPI/AS/NA/HA/CA - Takumi - Fat Bob? Rega bij Lynch.

Bij sense of music kan je er wel een lang weekend van maken ;D
Haha, ik moest even lezen wat je bedoelde, maar inderdaad. En bij A10-Audio ook nog een Garrard.
Ik kan haast in elke zaak wel minstens een weekend vertoeven. Geen enkel probleem. Sterker ik moet mezelf altijd een schop voor de kont geven anders doen de winkeleigenaren het wel. ;D

Citaat van: Actionhost op juli 27, 2013, 11:32:27
Ga je nog naar de X-Fi in september? Zullen ook een hoop draaitafels staan die op je lijstje staan.
Ik denk het wel, dan heb ik net een keer geen sport. Tenminste, op de zondag niet.

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2013, 11:57:15
en de Vinyl for Everybody Show van sense of music in oktober
Heel misschien, maar ik denk het niet. Ik heb in die periode, je raadt het al, heel veel interlands en wedstrijden.

Citaat van: garmtz op juli 27, 2013, 12:03:30
Wij nemen naar de X-Fi zeer waarschijnlijk een LP12 en een WB Full Circle mee.
Cool!

Citaat van: Arden op juli 27, 2013, 12:04:15
Dat mag ik hopen! Wij hebben daar de Acoustic-Signature WOW! Triple X en Storm, de Pluto 12A, de Dr. Feickert Woodpecker en Blackbird staan misschien neem ik zelfs onze eigen versie van de Garrard 401 nog wel mee (met Blumenhofer plinth, 12 inch Jelco en speciaal voor deze tafels gebouwd vdH Canary SE element), ik mag aannemen dat BB&G minimaal een WB en LP12 meenemen*, Wim van Kraanen zal zijn voorraad NA tafels denk ik wel opstellen, Hanze met de originele Thorens tafels, Number4 met de Michell tafels, HiHat met Acoustic-Solid, wie vergeet ik allemaal nog...

Tafels, tafels en nog eens tafels lijkt me zo, en laat ik dan nog maar niet beginnen over tonearmen, phonopre's en elementen!
Wat phonopre's betreft, wij delen nog een extra ruimte met Sonore AC, zij brengen buiten een nieuwe lijn electronica ook een nieuwe phonopre welke nog wel eens voor de nodige rumoer zal kunnen gaan zorgen!

Hetzelfde trouwens voor de Vinyl show van SoM, het verschil met de X-fi is dat er bij deze show eigenlijk een maximaal bugdet is gesteld (vandaar de toevoeging ''for everybody''), bij de X-fi blijft de SKY the Limit.

*Edit, Garmtz was me net voor met die info
Ook cool! ;D :wub:

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2013, 12:23:17
Ik verheug me er nu al op ::)
Ik ook! Al moet ik zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik moet verwachten. Je hoort toch vaak dat het slecht luisteren is bij audioshows, dus ik zal er meer voor de lol naar toe gaan dan om echt kritisch te luisteren naar draaitafels. Vooral voor de sfeer en om er andere liefhebbers en forumleden te ontmoeten.

Citaat van: Actionhost op juli 27, 2013, 12:31:11
Klinkt goed Arden!

Ik denk dat ik ook kom. Afstand is een minpuntje (140km) maar ik heb wel in 1 klap veel platenspelers (en DACS) gezien en gehoord die ik wil zien en horen!

En natuurlijk leuk om een aantal van jullie te ontmoeten.
140 kilometer is toch geen probleem? Anderhalf uur rijden... Sorry, ik zal er over ophouden voordat ik weer begin te klagen. :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 12:46:36

Heel misschien, maar ik denk het niet. Ik heb in die periode, je raadt het al, heel veel interlands en wedstrijden.

140 kilometer is toch geen probleem? Anderhalf uur rijden... Sorry, ik zal er over ophouden voordat ik weer begin te klagen. :blush:

Wat doe je voor sport Bas?

Nee 140km valt idd wel mee ja! Geen showstopper!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 27, 2013, 13:18:58
Wat doe je voor sport Bas?

Nee 140km valt idd wel mee ja! Geen showstopper!
Rolstoelhockey en ijshockey, allebei ook in Nederlands Team. En dat kost best veel tijd, vooral in de weekenden. :( Ach, over tien jaar houdt dat ook op en kan ik nog meer gaan luisteren. Met oren die dan nog slechter zijn dan nu... Life's a bitch. Haha. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 13:25:04
Rolstoelhockey en ijshockey, allebei ook in Nederlands Team. En dat kost best veel tijd, vooral in de weekenden. :( Ach, over tien jaar houdt dat ook op en kan ik nog meer gaan luisteren. Met oren die dan nog slechter zijn dan nu... Life's a bitch. Haha. ;D

Gaaf hoor, en op hoog niveau ook!

Even snel gegoogled en zie artikel in AD!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 27, 2013, 13:34:46
Gaaf hoor, en op hoog niveau ook!

Even snel gegoogled en zie artikel in AD!
Yep, zo'n 5-6 keer per week aan het trainen (3x fitness, 2-3x sporttraining).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 15:21:37
Yep, zo'n 5-6 keer per week aan het trainen (3x fitness, 2-3x sporttraining).

zo he, ik loop alleen elke dag een paar keer met de hond :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op juli 27, 2013, 15:31:33
zo he, ik loop alleen elke dag een paar keer met de hond :D
Nou, dat is genoeg beweging hoor. Ik vind het leuk, maar het is ook wel een beetje veel. Dat besef ik me wel hoor. ;) Ik ben met sporten wellicht nog wel gekker dan met audio. :turn:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op juli 28, 2013, 16:58:11
Is dit niks voor je Bas :D



Alleen als het echt goud is en geen messing! :dry:

Ok, niet álle draaitafels vind ik mooi. :P Doet me denken aan een zaak in de Megastores (grote woonmall) die ook dat soortgelijke spullen verkocht. Geen draaitafels, maar van de kitscherige meubels. Oefff... ???
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op juli 28, 2013, 17:11:15
Alleen als het echt goud is en geen messing! :dry:

Ok, niet álle draaitafels vind ik mooi. :P Doet me denken aan een zaak in de Megastores (grote woonmall) die ook dat soortgelijke spullen verkocht. Geen draaitafels, maar van de kitscherige meubels. Oefff... ???

zal waarschijnlijk wel goed klinken! ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op juli 28, 2013, 17:38:29
zal waarschijnlijk wel goed klinken! ;)
Een mooi uiterlijk is geen garantie voor kwaliteit natuurlijk. Gelukkig? Helaas?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Bas, dat zijn toch typisch Haagse kitsch meubels?
Je weet wel, wit leer, kitscherig porselein, Anita kapsels.
Brr...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 28, 2013, 17:44:20
Bas, dat zijn toch typisch Haagse kitsch meubels?
Je weet wel, wit leer, kitscherig porselein, Anita kapsels.
Brr...
In een bepaald gedeelte van Den Haag wel ja... :crazy: :blink:
Ik ga je morgen echt even bellen weust...!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Haha dat is goed.
Ben tussen 15.00 en 18.00 iig niet thuis ivm sportschool.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 28, 2013, 19:41:36
Haha dat is goed.
Ben tussen 15.00 en 18.00 iig niet thuis ivm sportschool.
Prima, wordt het 's avonds. Lossen we elkaar, wat tijd betreft, lekker af met trainen trouwens... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Zo lang we gaan gemeenschappelijke dingen doen met bezwete lichamen vind ik het prima :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 28, 2013, 19:45:07
Zo lang we gaan gemeenschappelijke dingen doen met bezwete lichamen vind ik het prima :)
Zolang jij een typfout hebt gemaakt, vind ik het best! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op juli 28, 2013, 20:15:49
Zolang jij een typfout hebt gemaakt, vind ik het best! :laugh:

Lol!

Ik dacht net dat er iets moois aan het opbloeien was.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 28, 2013, 17:11:15
Alleen als het echt goud is en geen messing! :dry:

Ok, niet álle draaitafels vind ik mooi. :P Doet me denken aan een zaak in de Megastores (grote woonmall) die ook dat soortgelijke spullen verkocht. Geen draaitafels, maar van de kitscherige meubels. Oefff... ???

De absolute top van thorens. Eén keer gehoord en dat was een fantastische ervaring. Qua uitvoering/kleurstelling was dat met een soort groen industrieel kleurtje.

Zie de eerste links op de foto:



Laat me dan maar een beetje ordie zijn 8) ;D

Gr
Henk

Deleted Member 2

Ik kan er geen genoeg van krijgen:



Heerlijk met een trainingspak aan, gouden ketting met naamplaat om de pols en de iettewat oude mercedes voor de deur naar een Thorens Reference luisteren....

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Zo in het groen vind ik het nog wel wat hebben. Paar extra draaitafels er bij om af te kunnen wisselen... ;D
Wat ik zei, uiterlijk is voor mij in grote mate onbelangrijk in verhouding tot de geluidsweergave. Dus zo'n ruimte als hierboven, daar zeg ik ook geen nee tegen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten