Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Actionhost

Ik respecteer trouwens je geduld in je zoektocht! Ik weet nu al dat de mijne niet zo lang zal gaan duren....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Cyreg

Citaat van: Bas Akkerman op juli 22, 2013, 21:58:56
...Helemaal gelijk kun je een draaitafel nooit te krijgen. Toch kan je wel proberen om de verschillen zo klein mogelijk te maken...

Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat het al 'n toer wordt om 'nzelfde draaitafel met 'nzelfde arm en met 'nzelfde element, op dezelfde opstelplek en op dezelfde phonotrap, ook hetzelfde te laten klinken  :D

Het ligt er nl ook heel erg aan hoe vast-vaster-vastst je alle mechanische verbindingen maakt  :o
En...natuurlijk ook de goed-beter-betere afstelling vh element op de arm  ;)

Dus hoe vast gezet zijn: de pootjes onder de TT, het centrale lagerhuis, de vering, het armboard op TT, de arm op armboard, het element ad arm....etc, en dan nog even zo goed mogelijk het element afstellen  :devil:

Nou ja, blijft natuurlijk leuke hobby en voor mij veel leuker dan het "digispul"  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Citaat van: Cyreg op juli 23, 2013, 10:23:22
Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat het al 'n toer wordt om 'nzelfde draaitafel met 'nzelfde arm en met 'nzelfde element, op dezelfde opstelplek en op dezelfde phonotrap, ook hetzelfde te laten klinken  :D

Het ligt er nl ook heel erg aan hoe vast-vaster-vastst je alle mechanische verbindingen maakt  :o
En...natuurlijk ook de goed-beter-betere afstelling vh element op de arm  ;)

Dus hoe vast gezet zijn: de pootjes onder de TT, het centrale lagerhuis, de vering, het armboard op TT, de arm op armboard, het element ad arm....etc, en dan nog even zo goed mogelijk het element afstellen  :devil:

Nou ja, blijft natuurlijk leuke hobby en voor mij veel leuker dan het "digispul"  ;)
En niet te vergeten mijn eigen gemoedstoestand... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op juli 23, 2013, 10:43:33
En niet te vergeten mijn eigen gemoedstoestand... ;)

Eens!

Ik heb nu Chet Baker Sings in de cd-speler. En verdomd klinkt deze nou beter dan vorige week?  ;)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Citaat van: Actionhost op juli 23, 2013, 11:05:45
Eens!

Ik heb nu Chet Baker Sings in de cd-speler. En verdomd klinkt deze nou beter dan vorige week?  ;)

Uitzettingscoëfficiënten van ....... ;D

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Groovy

Transrotor leonardo met 3009 sme improved inclu mooi Denon element.
Voor e2800.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

S@m

Citaat van: Groovy op juli 25, 2013, 21:54:48
Transrotor leonardo met 3009 sme improved inclu mooi Denon element.
Voor e2800.

Mooie draaitafel en imo die 2800 ook meer dan waard, ware het niet dat ie voor 300 goedkoper wordt aangeboden!  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op juli 25, 2013, 21:54:48
Transrotor leonardo met 3009 sme improved inclu mooi Denon element.
Voor e2800.
Is dat een verkapte verkooppost of mag ik dat 'verkapte' weghalen? ;)

Citaat van: S@m op juli 26, 2013, 08:21:51
Mooie draaitafel en imo die 2800 ook meer dan waard, ware het niet dat ie voor 300 goedkoper wordt aangeboden!  ;)
Ah, inclusief prijsaanval.

Zit jullie maar een beetje te stangen hoor, heren. ;D Ik ben nog niet zo ver dat ik al ga aanschaffen, eerst oriënteren en geld besteden aan de akoestiek. Maar de tip als om te beluisteren, vind ik een fijne aanvulling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Verkapt  :o :D nee hoor.
Ik dacht misschien is het iets voor jouw.
De verkoper is geen bekende van mij,het bericht maag dus weg. ;)
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op juli 26, 2013, 19:12:24
Verkapt  :o :D nee hoor.
Ik dacht misschien is het iets voor jouw.
De verkoper is geen bekende van mij,het bericht maag dus weg. ;)
Nee joh, ik zat maar te plagen, dat bericht laat ik lekker staan. Wat ik al zei, ik ben nog niet zover dat ik tot koop overga. Daar heb ik nog veel te weinig voor gehoord.
Anders gevraagd, wat vind jij goed aan de combinatie die je noemde Groovy?

Citaat van: chansig op juli 26, 2013, 19:21:21
Was een grapje van Bas..

Gr Hans
Poging tot inderdaad. :)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 26, 2013, 22:37:31
Om de looks hoef je het niet te laten Bas!


Als ik het om de looks zou doen, zou mijn hele huis vol draaitafels staan. Ik vind ze bijna allemaal mooi! :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz


Bas Akkerman

Nou, dat is duidelijk heren. Ben ik blij dat het mooi moet klinken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 27, 2013, 10:30:15
Om de looks hoef je het niet te doen Bas!  ;D
Hahaha. ;D
Ik heb in eerste instantie weinig tot niets met het uiterlijk, daar ben ik wel een vreemde eend in.

Binnenkort maar weer eens contact opnemen met Arden. Ook nog een keer luisteren bij Garmt. Verder zou ik nog graag naar Sense Of Music gaan, Rik Stoet en Audio Selectief. Verder nog in augustus naar lynch. En met weust afspreken wanneer hij langs zou willen komen. Kortom: aan plannen geen gebrek. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 10:42:16
Hahaha. ;D
Ik heb in eerste instantie weinig tot niets met het uiterlijk, daar ben ik wel een vreemde eend in.

Binnenkort maar weer eens contact opnemen met Arden. Ook nog een keer luisteren bij Garmt. Verder zou ik nog graag naar Sense Of Music gaan, Rik Stoet en Audio Selectief. Verder nog in augustus naar lynch. En met weust afspreken wanneer hij langs zou willen komen. Kortom: aan plannen geen gebrek. ;)

Dus: VPI/AS/NA/HA/CA - Takumi - Fat Bob? Rega bij Lynch.

Bij sense of music kan je er wel een lang weekend van maken ;D

Actionhost

Ga je nog naar de X-Fi in september? Zullen ook een hoop draaitafels staan die op je lijstje staan.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2


garmtz

Wij nemen naar de X-Fi zeer waarschijnlijk een LP12 en een WB Full Circle mee.

Arden

Citaat van: Actionhost op juli 27, 2013, 11:32:27
Ga je nog naar de X-Fi in september? Zullen ook een hoop draaitafels staan die op je lijstje staan.

Dat mag ik hopen! Wij hebben daar de Acoustic-Signature WOW! Triple X en Storm, de Pluto 12A, de Dr. Feickert Woodpecker en Blackbird staan misschien neem ik zelfs onze eigen versie van de Garrard 401 nog wel mee (met Blumenhofer plinth, 12 inch Jelco en speciaal voor deze tafels gebouwd vdH Canary SE element), ik mag aannemen dat BB&G minimaal een WB en LP12 meenemen*, Wim van Kraanen zal zijn voorraad NA tafels denk ik wel opstellen, Hanze met de originele Thorens tafels, Number4 met de Michell tafels, HiHat met Acoustic-Solid, wie vergeet ik allemaal nog...

Tafels, tafels en nog eens tafels lijkt me zo, en laat ik dan nog maar niet beginnen over tonearmen, phonopre's en elementen!
Wat phonopre's betreft, wij delen nog een extra ruimte met Sonore AC, zij brengen buiten een nieuwe lijn electronica ook een nieuwe phonopre welke nog wel eens voor de nodige rumoer zal kunnen gaan zorgen!

Hetzelfde trouwens voor de Vinyl show van SoM, het verschil met de X-fi is dat er bij deze show eigenlijk een maximaal bugdet is gesteld (vandaar de toevoeging ''for everybody''), bij de X-fi blijft de SKY the Limit.

*Edit, Garmtz was me net voor met die info