Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Actionhost

Wie heeft de VPI Traveler al gehoord?

Vind je deze draaitafel een optie? Ik lees goede berichten.

In Amerika echt een stuk goedkoper (is ook een Amerikaans merk). Op Ebay al voor 1119 dollar voor de witte en 1179 voor de zwarte versie. In Nederland 1800 euro. Dat verschil is de moeite, zelfs met verzendkosten, BTW en invoerrechten.

En ik ben in de US eind augustus dus zou weer verzendkosten schelen.......hhhmmmm.

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

Op ebay kopen van de VPI Traveler:

(sorry Bas, niet de bedoeling om jouw topic te kapen, maar deze speler voor deze prijs kan voor jou ook interessant zijn natuurlijk....)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Interessant leesvoer:

http://www.high-endaudio.com/RC-Linn.html Een (kritische) beschouwing die interessant is omdat ingegaan wordt op de constructie en de meerwaarde van upgrade onderdelen van de LP12

http://www.high-endaudio.com/RC-Tables.html Een poging draaitafels te classificeren. Interessant door de overwegingen bij de classificatie

Gr
Henk

Actionhost

Ik kom in dit topic vaak de LP12 tegen. De basisspeler kost zo'n 3000 euro toch?

Heb me een beetje ingelezen, maar de LP12 heeft dus nogal een cultstatus inmiddels.

De beste speler voor z'n prijs? Ook zonder de fullblown toevoegingen?

Standaardversie geen 45 toeren?

(wat betreft uiterlijk niet mijn smaak overigens, maar dat is natuurlijk wat minder van belang)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz

Citaat van: Actionhost op juli 19, 2013, 13:17:59
Ik kom in dit topic vaak de LP12 tegen. De basisspeler kost zo'n 3000 euro toch?

Heb me een beetje ingelezen, maar de LP12 heeft dus nogal een cultstatus inmiddels.

De beste speler voor z'n prijs? Ook zonder de fullblown toevoegingen?

(wat betreft uiterlijk niet mijn smaak overigens, maar dat is natuurlijk wat minder van belang)

'Beste' is subjectief... Zelf beluisteren is de beste optie.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz


Actionhost

Erg interessant een LP12. Ben me net een uurtje of zo aan het inlezen, maar vind het nu al erg boeiende optie. Wat een mooie verhalen allemaal over het geluid van deze draaitafel.

Maar voor mij wordt de Majik al flink budget stretchen!

Jammer dat de 45 toeren in de basisversie lastig is. Toch?

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 19, 2013, 10:54:15
Op ebay kopen van de VPI Traveler:

(sorry Bas, niet de bedoeling om jouw topic te kapen, maar deze speler voor deze prijs kan voor jou ook interessant zijn natuurlijk....)
Geen punt. Als je wat verder in je zoektocht bent, en naar een paar draaitafels geluisterd hebt, is het misschien handiger als je een eigen topic aanmaakt. Anders heb je de kans dat onze verschillende(?) smaak ook verschillende adviezen oplevert en dat is wellicht niet zo handig. Maar inderdaad ook nu leer ik er van.

Als ik jou was, zou ik vooral gaan luisteren. Recensies in bladen of Internet zijn leuk, maar in mijn ervaring wijken ze teveel af van wat ik zelf hoor en zijn ze nooit toereikend.

Citaat van: Onder013 op juli 19, 2013, 12:55:34
Interessant leesvoer:

http://www.high-endaudio.com/RC-Linn.html Een (kritische) beschouwing die interessant is omdat ingegaan wordt op de constructie en de meerwaarde van upgrade onderdelen van de LP12

http://www.high-endaudio.com/RC-Tables.html Een poging draaitafels te classificeren. Interessant door de overwegingen bij de classificatie

Gr
Henk
Daar ga ik me eens over buigen. Dank je!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op juli 19, 2013, 14:03:25
Geen punt. Als je wat verder in je zoektocht bent, en naar een paar draaitafels geluisterd hebt, is het misschien handiger als je een eigen topic aanmaakt.

Ik had idd al een eigen topic!  ;D   (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134984.0)

Zal daar in verder gaan en hier reageren op postjes aangaande jouw zoektocht!

En ga zeker zelf luisteren. Naar de WoW maar ik denk ook naar de LP12! En nog een aantal anderen idd. Reviews zeggen idd wel iets maar zeker niet alles.

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz

Citaat van: Actionhost op juli 19, 2013, 13:54:05Jammer dat de 45 toeren in de basisversie lastig is. Toch?

Klopt. Maar hier hebben we een behoorlijk low-cost alternatief voor liggen: de Valhalla 33/45.

raindog

Citaat van: Onder013 op juli 19, 2013, 12:55:34
Interessant leesvoer:

http://www.high-endaudio.com/RC-Linn.html Een (kritische) beschouwing die interessant is omdat ingegaan wordt op de constructie en de meerwaarde van upgrade onderdelen van de LP12

http://www.high-endaudio.com/RC-Tables.html Een poging draaitafels te classificeren. Interessant door de overwegingen bij de classificatie

Gr
Henk

The more a 'reviewer' (or any fellow audiophile) is impressed with the Linn LP-12 in comparison to any of the finest turntables in the Reference Turntable File, the less credibility (with turntables) he or she deserves.

:-X meningen mogen verschillen maar dit is wel een heel arrogant mannetje..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 19, 2013, 14:07:10
Ik had idd al een eigen topic!  ;D   (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134984.0)

Zal daar in verder gaan en hier reageren op postjes aangaande jouw zoektocht!

En ga zeker zelf luisteren. Naar de WoW maar ik denk ook naar de LP12! En nog een aantal anderen idd. Reviews zeggen idd wel iets maar zeker niet alles.
Leuk! Ga ik jouw topic weer volgen. ;D

Citaat van: raindog op juli 19, 2013, 15:42:16
The more a 'reviewer' (or any fellow audiophile) is impressed with the Linn LP-12 in comparison to any of the finest turntables in the Reference Turntable File, the less credibility (with turntables) he or she deserves.

:-X meningen mogen verschillen maar dit is wel een heel arrogant mannetje..
Dat is duidelijke taal ja. Nou moet ik de site nog lezen, maar veel vertrouwen in een onafhankelijk stuk geeft het niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: raindog op juli 19, 2013, 15:42:16
The more a 'reviewer' (or any fellow audiophile) is impressed with the Linn LP-12 in comparison to any of the finest turntables in the Reference Turntable File, the less credibility (with turntables) he or she deserves.

:-X meningen mogen verschillen maar dit is wel een heel arrogant mannetje..

Het gaat mij niet om zijn mening of conclusies, maar om de onderliggende gegevens en theorieën.

raindog

Snap ik Henk, ik vind het ook wel interessant om te lezen, maar de toon die deze man aan slaat is beschamend. Ook leuk dat hij bereid is om vragen te beantwoorden, voor $10,- per antwoord  :wacko:

    'As of October 1, 2012, there is a minimum fee of $ 10 for me to answer a simple enquiry'
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Het is een beetje een belachelijke page, maar toch interessant om eens een andere mening te lezen...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op juli 19, 2013, 16:26:59
Het is een beetje een belachelijke page, maar toch interessant om eens een andere mening te lezen...

Ik vind overigens wel dat hij een punt heeft dat Linn eens met iets nieuws mag komen. Met de LP12 wordt al 43 jaar jaar gepreludeerd op een zelfde thema :angel:

Deleted Member 2

Citaat van: raindog op juli 19, 2013, 16:23:45
Ook leuk dat hij bereid is om vragen te beantwoorden, voor $10,- per antwoord  :wacko:

    'As of October 1, 2012, there is a minimum fee of $ 10 for me to answer a simple enquiry'

Goeie tip voor Garmt ;D. Een aanvulling op zijn verdienmodel 8)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


garmtz


Deleted Member 2

Een ervaring die wat kleur geeft aan het belang van een leverancier die alert reageert en een fabrikant die support levert en bereikbaar is:

Al een tijdje twijfel ik aan de vlakheid van het chassis van de Gyro. Op dat chassis is de montageplaat van de arm gemonteerd en vervolgens de baseplate met de arm. De montageplaat blijkt niet niet parallel te staan met het plateau en niet met het chassis. Na controle met een vlakke stalen lineaal blijkt het chassisdeel waar de montageplaat op staat niet in één lijn te staan met het chassis. Het geheel is dus niet vlak maar "hangt" circa 1,5mm naar beneden op het verste punt.
Lijkt mij dat dit niet binnen de tolerantie valt. Wat doe je in zo'n geval? Leverancier raadplegen of in tweede instantie de fabrikant. Beide zijn op vakantie en je krijgt dus geen contact. Als de leverancier (tevens importeur) weer terug is van vakantie geeft hij aan voor deze kwestie de leverancier te moeten raadplegen.

Hier komt voor mij het punt dat het toch wel heel erg prettig is om een leverancier te hebben die beschikbaar is om direct antwoord te geven en beschikt over expertise om oplossingen te creëren.
Of het prijsverschil indien je elders / via internet / in het buitenland je aankoop doet rechtvaardigt dat je met een lager niveau van service genoegen neemt, mag ieder voor zich beslissen.

Gr
Henk

AbZ

Lijkt een nette en begrijpelijke reactie voor iets dat noch acuut noch urgent is.

garmtz

Tja, is soms lastig in de vakantieperiode. Ik weet wel dat zowel de importeur als fabrikant normaal heel behulpzaam zijn. Kan me echter een bepaald ongeduld ook wel voorstellen. Zo ben ik ook... :)

Dirk

Citaat van: Onder013 op juli 19, 2013, 17:33:34
...
Als de leverancier (tevens importeur) weer terug is van vakantie geeft hij aan voor deze kwestie de leverancier te moeten raadplegen.
...
zo gaan we natuurlijk niet opschieten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea