Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Actionhost

Dus vanaf de dealer (A10 waarschijnlijk) kan dus een andere arm op (bv) de WOW gemonteerd worden?

Ben wel benieuwd naar de meerprijs voor de diverse armen. Maar goed ben er binnenkort toch.

Alleen jammer dat je een upgrade-arm niet op de speler kan horen voor aankoop (de WOW zal alleen met de Rega 202 te beluisteren zijn)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Pjotr27

Citaat van: Actionhost op juli 17, 2013, 09:24:19
Dus vanaf de dealer (A10 waarschijnlijk) kan dus een andere arm op (bv) de WOW gemonteerd worden.

Ben wel benieuwd naar de meerprijs voor de diverse armen. Maar goed ben er binnenkort toch.

Alleen jammer dat je een upgrade-arm niet op de speler kan horen voor aankoop (de WOW zal alleen met de Rega 202 te beluisteren zijn)

Ik vraag me wel af wat de meerwaarde is tov de standaard arm, ik zou het geld denk ik eerder investeren in een losse phonotrap en (beter) element....
Zo slecht speelt die arm in de WOW nu ook weer niet, ga eerst maar eens luisteren!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted Member 2

Citaat van: Pjotr27 op juli 17, 2013, 09:33:31
Ik vraag me wel af wat de meerwaarde is tov de standaard arm, ik zou het geld denk ik eerder investeren in een losse phonotrap en (beter) element....
Zo slecht speelt die arm in de WOW nu ook weer niet, ga eerst maar eens luisteren!

de arm kan een element maken of breken

Pjotr27

Citaat van: Onder013 op juli 17, 2013, 09:48:43
de arm kan een element maken of breken

Zeker, dat onderschrijf ik helemaal, maar als je een nieuwe draaitafel met arm koopt zoek je een bijpassend element wat het in die arm goed doet en je klank is...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Citaat van: Pjotr27 op juli 17, 2013, 10:00:05
Zeker, dat onderschrijf ik helemaal, maar als je een nieuwe draaitafel met arm koopt zoek je een bijpassend element wat het in die arm goed doet en je klank is...

klopt. Alles hangt samen. Het is een systeem en zo moet je ook denken bij het combineren van de onderdelen inclusief de ondergrong waar de tafel geplaatst wordt.

Arden

Citaat van: Onder013 op juli 17, 2013, 09:48:43
de arm kan een element maken of breken

Dat geldt voor alle onderdelen, met als belangrijkste bijna de op- en inbouw!

Nog even over die arm mogelijkheden, Rega mount, maar wel de moderne variant, dus met die 3 schroef bevestiging. Daar heeft AS ook de perfecte VTA adjusters voor op de markt gebracht (van 0,5 tot 5,0 mm.). Ze zijn ook gewoon et andere Rega armen te bestellen, OEM Rega-varianten zul je er zelf of via een dealer op moeten (laten) zetten.

Voor de liefhebbers, de zojuist verschenen review van StereoPlay:

KLIKKERDEKLIK

Bottleneck in dit geval het elementje (hij is echt een veel beter element waard), maar dat mag de pret niet drukken!

Cyreg

Citaat van: Onder013 op juli 17, 2013, 09:48:43
de arm kan een element maken of breken

Als prijs evenredig met klankkwaliteit zou zijn  :D  mag je vlgns veel ingewijden  toch 'n betere klankkwaliteit verwachten als je 'n 300 euro element op 'n 700 euro arm plaatst ipv  'n 700 euro element op 'n 300 euro arm (RB202?).

En ook dan is de combinatie ook zeker afhankelijk van synergie en smaak  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Arden

Citaat van: Cyreg op juli 17, 2013, 10:09:45
Als prijs evenredig met klankkwaliteit zou zijn  :D  mag je vlgns veel ingewijden  toch 'n betere klankkwaliteit verwachten als je 'n 300 euro element op 'n 700 euro arm plaatst ipv  'n 700 euro element op 'n 300 euro arm (RB202?).

En ook dan is de combinatie ook zeker afhankelijk van synergie en smaak  ;)

Dat onderste is 100% correct, je eerste opmerking wil ik iets nuanceren. Zelf heb ik een vdH MC One in de WOW met RB 202 ingebouwd, dat speelt echt ongelooflijk goed! Hierbij wil ik wel opmerken dat de 202 voor het geld al gewoon echt goed is. Natuurlijk win je meer met een betere arm, dat wil alleen niet altijd zeggen dat die dan ook duurder moet zijn. Daarmee doel ik even niet op de 202, maar wil ik een ander voorbeeld schetsen:

Wanneer ik met vdH elementen in de weer ben, is de combinatie met een SME 309 simpelweg beter als met een IV of V. Ook een 12 inch Jelco geeft betere resultaten als de genoemde IV of V. Dat wil niet zeggen dat deze armen beter zijn, maar in de genoemde combinatie juist wel. Ga je met Lyra aan de gang, dan zijn de IV of V juist weer de betere kandidaten en gaat jouw stelling wel op.

Nu weet je ook gelijk wat de meerwaarde van een goede dealer kan moet zijn, deze kunnen je daar al een heel stuk mee op weg helpen!

Bas Akkerman

Ontzettend interessante onderwerpen! Ga zo door, ik leer er weer van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op juli 17, 2013, 00:02:36
Bijvoorbeeld, zoals deze...


Acoustic Signature Final Tool met Audiomods arm
Dat is wel een combinatie waar ik erg nieuwsgierig naar ben eigenlijk... Wel iets boven budget verwacht ik. :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Arden

Citaat van: Bas Akkerman op juli 17, 2013, 12:19:06
Dat is wel een combinatie waar ik erg nieuwsgierig naar ben eigenlijk... Wel iets boven budget verwacht ik. :satisfied:

Dat gaat heel erg meevallen... Het is een oud model (vervangen door de Storm). Hier heb ik nog een demo exemplaar van staan welke ooit nog eens naar een liefhebber zou  moeten (kwam standaard met Big Alpha motorsturing, die zit er dus ook bij)! Het armboard is uitschuifbaar, dus bruikbaar voor 9 tot 12 inch armen

Ga je dus prima binnen je budget redden. Je kunt deze ook prima thuis proberen, het is hier geen commercieel product meer. Mag je zelf kiezen via welke dealer.

Het upgrade pad bij AS is trouwens ook bijna onbegrenst, dus kun je je lol nog op!

Actionhost

Geef eens indicatie dan....prijs van de WOW met deze arm?

Update: ik zie nu dat het niet om de WOW gaat maar een andere Acoustic speler.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op juli 17, 2013, 12:44:38
Dat gaat heel erg meevallen... Het is een oud model (vervangen door de Storm). Hier heb ik nog een demo exemplaar van staan welke ooit nog eens naar een liefhebber zou  moeten (kwam standaard met Big Alpha motorsturing, die zit er dus ook bij)! Het armboard is uitschuifbaar, dus bruikbaar voor 9 tot 12 inch armen

Ga je dus prima binnen je budget redden. Je kunt deze ook prima thuis proberen, het is hier geen commercieel product meer. Mag je zelf kiezen via welke dealer.

Het upgrade pad bij AS is trouwens ook bijna onbegrenst, dus kun je je lol nog op!
Altijd fijn om te weten. Nou wil ik eerst op mijn gemakje luisteren (ook bij jullie half augustus). Niet dat ik de illusie heb alle draaitafels, toonarmen, en dergelijke te horen, maar een grondig onderzoek vind ik nooit verkeerd. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 17, 2013, 13:59:19
Geef eens indicatie dan....prijs van de WOW met deze arm?

Update: ik zie nu dat het niet om de WOW gaat maar een andere Acoustic speler.
Ik zou zeker ook eens gaan luisteren. Een prijs zegt iets over de te verwachten kwaliteiten, maar lang niet genoeg om echt een oordeel te vellen. En dat ga je ook doen, lees ik nu in een eerder bericht van je. :)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op juli 17, 2013, 14:07:45
Ik zou zeker ook eens gaan luisteren. Een prijs zegt iets over de te verwachten kwaliteiten, maar lang niet genoeg om echt een oordeel te vellen. En dat ga je ook doen, lees ik nu in een eerder bericht van je. :)

klopt! Ik denk volgende week. Ik heb jouw mening over de WOW gelezen. Niet slecht zo te lezen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op juli 17, 2013, 14:37:29
klopt! Ik denk volgende week. Ik heb jouw mening over de WOW gelezen. Niet slecht zo te lezen.
Ik vond het zeker niet slecht. Erg muzikaal, maar met name wat scheiding en definitie betreft kon het wel beter. Ik probeer maar te zeggen, smaak is heel bepalend. Ik hoor natuurlijk graag wat je er van vond.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Arden op juli 17, 2013, 10:05:52

KLIKKERDEKLIK


Leuke review om te lezen.

Wat doet dat "Betadig" precies? De toeren exact sturen of zo?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Arden

Citaat van: Actionhost op juli 17, 2013, 23:49:17
Leuke review om te lezen.

Wat doet dat "Betadig" precies? De toeren exact sturen of zo?

Da's idd de nieuwe motorsturing. Bij de Ascona (AlphaDig), de Barzetti (Small Alpha) en de WOW (BetaDig) zitten deze geintegreerd in het chassis.
De overige modellen hebben allemaal een losse motorsturing. Bij ieder model, en ja, dus ook bij de WOW, kun je dus het toerental regelen. De BetaDig is nieuw, en zal vanaf de WOW tot de Storm worden gaan gebruikt. De binnenkort verschijnende Challenger mk III en Storm mk II zullen deze ook geintegreerd gaan krijgen. De modellen daarboven de AlphaDig. Alle AS modellenen hebben ook een Tidorfolon onderhoudsvrij lager waar 10 jaar garantie op zit.

KijK anders hier maar even voor het overzicht:

ACOUSTIC SIGNATURE MODELLEN

Actionhost

#769
Citaat van: Arden op juli 18, 2013, 09:08:37
Da's idd de nieuwe motorsturing. Bij de Ascona (AlphaDig), de Barzetti (Small Alpha) en de WOW (BetaDig) zitten deze geintegreerd in het chassis.
De overige modellen hebben allemaal een losse motorsturing. Bij ieder model, en ja, dus ook bij de WOW, kun je dus het toerental regelen. De BetaDig is nieuw, en zal vanaf de WOW tot de Storm worden gaan gebruikt. De binnenkort verschijnende Challenger mk III en Storm mk II zullen deze ook geintegreerd gaan krijgen. De modellen daarboven de AlphaDig. Alle AS modellenen hebben ook een Tidorfolon onderhoudsvrij lager waar 10 jaar garantie op zit.

Regelt deze de motorsturing ook zodanig dat het toerental exact 33 1/3 of 45 toeren is? (ondanks pieken en dalen in stroomtoevoer)
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Arden

Citaat van: Actionhost op juli 18, 2013, 09:16:50
Regelt deze de motorsturing ook zodanig dat het toerental exact 33 1/3 of 45 toeren is? (ondanks pieken en dalen in stroomtoevoer)

Ja, hij vormt namelijk eerst om naar 24 Volt en heb je daar geen last van.

garmtz

Citaat van: Actionhost op juli 18, 2013, 09:16:50
Regelt deze de motorsturing ook zodanig dat het toerental exact 33 1/3 of 45 toeren is? (ondanks pieken en dalen in stroomtoevoer)

Dat hoort iedere motorsturing te doen naar mijn mening...

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

Ik wou heel doortastend vanmiddag de WOW gaan beluisteren bij A10 (ben toch wel erg nieuwsgierig). Maar krijg net te horen dat de DEMO er nu niet meer staat. Waarschijnlijk einde volgende week weer.....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 09:41:08
Dat hoort iedere motorsturing te doen naar mijn mening...

snaaraandrijver loopt altijd een fractie te snel of te langzaam. Alleen een hele dure SME 30... heeft een afwijking van 0,01%. Maar over het algemeen is een afwijking van hooguit 0,1% niet meteen hoorbaar.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2