Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

#175
 ::)
Citaat van: PuNkEnStEiN op mei 13, 2013, 20:35:07
Vreemd dat deze problemen dan kennelijk niet in andere landen - zoals Duitsland, hèt draaitafelland bij uitstek - lijken te spelen, want daar gaat de import gewoon door en zijn de reviews uitermate lovend.  ???

Recensies zeggen echt niets hierover :-/..... Spreek ook uit eigen ervaring.

garmtz

Inderdaad eigen ervaring... Er was echt nogal wat mis met onze Funk... Wij zijn dealer geweest en er daarom mee gestopt. ALS hij het deed, klonk hij wel bijzonder. Ook de importeur is er mee gestopt om deze reden.

Eddye

Zonder het topic te kapen ben ik wel benieuwd naar het volgende:
Als ik de prijzen in zo zie die omgaan in de draaitafelwereld, is het het dan wel waard om een draaitafel van pak 'm beet 500 euro te kopen, of word je dan zwaar teleurgesteld?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Kan prima...bepaalde tafels zijn enorm gehyped en daar betaal je ook voor.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op mei 14, 2013, 08:07:43
Kan prima...bepaalde tafels zijn enorm gehyped en daar betaal je ook voor.

Gr Hans

Zoals welke?


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Je bent het niet met mee eens oid ? Dan mag je dat ook gewoon zeggen hoor.. :D

Ik was zelf erg gecharmeerd van een Techniks (ook gehyped) of mijn latere DT een Pioneer PL550 (vintage dus sowieso een hype).

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eddye

Citaat van: chansig op mei 14, 2013, 10:05:36
Je bent het niet met mee eens oid ? Dan mag je dat ook gewoon zeggen hoor.. :D
Nee hoor, ik heb echt 0 verstand van draaitafels (en van nog wel meer zaken).

Citaat
Ik was zelf erg gecharmeerd van een Techniks (ook gehyped) of mijn latere DT een Pioneer PL550 (vintage dus sowieso een hype).

Gr Hans
Je hebt zelf nu geen draaitafel?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Teveel gedoe en ik draaide het te weinig en kocht alleen voor het willen hebben van die specifieke plaat. Te dure hobby dus.

Maar jij hebt toch platen bij mij gekocht (volgens mij zelf 2 keer) ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eddye

Citaat van: chansig op mei 14, 2013, 10:46:51
Teveel gedoe en ik draaide het te weinig en kocht alleen voor het willen hebben van die specifieke plaat. Te dure hobby dus.

Maar jij hebt toch platen bij mij gekocht (volgens mij zelf 2 keer) ?

Gr Hans
Nee, dat kan niet, ik heb sinds 1987 ofzo geen draaitafel meer....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen:

Transrotor, Thorens (de nieuwe modellen, Funk, Clearaudio....

Groet,

Henk

Robiwan

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2013, 11:08:44
Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen:

Transrotor, Thorens (de nieuwe modellen, Funk, Clearaudio....

Groet,

Henk

Met als hoogtepunt de Michell Gyro ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Eddye

Het is niet mijn bedoeling geweest om overhypte draaitafels te benoemen, hoor. Ik wilde alleen weten of je met een klein budget ook een leuke draaitafel kan kopen. (voordat men alle merken en types afgaat)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robiwan

Citaat van: Eddye op mei 14, 2013, 11:18:46
Het is niet mijn bedoeling geweest om overhypte draaitafels te benoemen, hoor. Ik wilde alleen weten of je met een klein budget ook een leuke draaitafel kan kopen. (voordat men alle merken en types afgaat)

Tuurlijk, genoeg keus. Zelfs de Denon DP300F is een aardig ding.

http://www.denon-hifi.nl/nl/Product/Pages/Product-Detail.aspx?Catid=HiFiComponents&SubId=Turntables&ProductId=DP300F
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Nosferatu

Citaat van: Eddye op mei 14, 2013, 11:18:46
Het is niet mijn bedoeling geweest om overhypte draaitafels te benoemen, hoor. Ik wilde alleen weten of je met een klein budget ook een leuke draaitafel kan kopen. (voordat men alle merken en types afgaat)
Ja, geen probleem, zelfs de zgn. SuperOEM draaitafels uit China (verkocht als Reloop, Audio Technica, Lenco en nog veel meer merken) kan je met een paar tweaks prima laten presteren. Dan heb je Pro-Ject die leuke instaptafeltjes heeft die gewoon goed zijn. Nadeel van de meeste budget draaitafels is het element, doe er een betere in en de kwaliteit stijgt navenant.

Een leuke draaitafel hoeft, net als een goede CD speler, geen vermogen te kosten.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

provia_f

Of bijvoorbeeld een goede 2e hands Thorens. Eentje gereviseerd door Ronald van Eijk bijvoorbeeld. Heb je voor 350-450 euro een hele mooie draaitafel.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Deleted Member 2

Wellicht is het goed om nog even terug te grijpen naar de oorspronkelijke vraag van Bas:

Quote:
"Net als de Resolution Audio hoop ik op minstens dezelfde mate van vloeiendheid, drive, natuurlijkheid en vanzelfsprekendheid in een draaitafel te vinden. Vage termen, dat weet ik, maar het geeft een hint van wat ik zoek. Misschien is een combinatie van genoemde kenmerken binnen het budget wel helemaal niet haalbaar, misschien ook wel."

En daar bij nog opgemerkt dat binnen het budget van €3.500,- een complete draaitafel met phono pre aangeschaft kan worden en die voldoet aan de door Bas in de Quote gestelde criteria.

Groet,

Henk


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 14, 2013, 12:00:36
Wellicht is het goed om nog even terug te grijpen naar de oorspronkelijke vraag van Bas:

Quote:
"Net als de Resolution Audio hoop ik op minstens dezelfde mate van vloeiendheid, drive, natuurlijkheid en vanzelfsprekendheid in een draaitafel te vinden. Vage termen, dat weet ik, maar het geeft een hint van wat ik zoek. Misschien is een combinatie van genoemde kenmerken binnen het budget wel helemaal niet haalbaar, misschien ook wel."

En daar bij nog opgemerkt dat binnen het budget van €3.500,- een complete draaitafel met phono pre aangeschaft kan worden en die voldoet aan de door Bas in de Quote gestelde criteria.

Groet,

Henk
Dat lijkt me een prima plan!

Naast dat ik zo nu en dan eens moet gaan luisteren, naar draaitafels wel te verstaan. ;) Misschien bij jou Henk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ondanks dat mijn versterking niet super is (Pure Direct met de 3808 is nog steeds niet verkeerd, laat staan slecht) ben je bij mij ook welkom natuurlijk.
Al is het maar om een idee te krijgen van platen draaien.

Vergeet overigens niet, zal vast al eens gezegd zijn, dat platen niet goedkoop zijn.
Aanbiedingen enzo daar gelaten, zit je gauw op minimaal 20 Euro oplopend tot 60 Euro in sommige gevallen.
En dan echt niet perse dubbel LP voor de duurdere, die krijg je ook al bij goedkopere albums.
Geen idee hoe ze prijzen vaststellen voor een album.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4