advies "bromvrije" interlink/isoleren interlink

Gestart door Klipsch, maart 28, 2013, 10:10:47

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: Klipsch op april  3, 2013, 14:03:49
Indien ik een groundloop ga gebruiken heeft het dan zin eentje met XLR uitgangen te nemen en cinch in? (wellicht dat ik daarmee het verlies niveleer)
Wat bedoel jij met groundloop?  (normaal wil je dat niet)

XLR naar RCA is zinloos.  Andersom kan wel, met XLR-min aan RCA-ground.

Klipsch

http://www.bax-shop.nl/overige-rand-apparatuur/art-dti-ground-loop-isolator/product-details.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=googleshopping&gclid=CNubsMy-rrYCFUfMtAod0HIAiQ

Als ik deze zou gebruiken cinch erin en XLR eruit, maar ik vrees toch verlies of extra ruis, ook al belooft de advertentie vooruitgang.
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

AbZ

Ja dat kan wel, om een ground loop te voorkomen,
maar ben niet overtuigd dat dit idd het probleem was.
Anders zou die coax kabel het ook niet oplossen denk ik?

De betere DI-boxen zijn doorgaans duurder.

Klipsch

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 14:28:01
Ja dat kan wel, om een ground loop te voorkomen,
maar ben niet overtuigd dat dit idd het probleem was.
Anders zou die coax kabel het ook niet oplossen denk ik?

De betere DI-boxen zijn doorgaans duurder.

Zou een betere DI box een voordeel opleveren zodat ik de XLR ingangen kan gebruiken? Zou handig zijn als ik ff eentje zou kunnen testen, maar dan moet er nog een setje XLR bij.
LG 350 pk

Klipsch

LG 350 pk

AbZ

Je hebt een oplossing voor een probleem waarvan niet vaststaat dat het er is  :notify:

Klipsch

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 14:38:28
Je hebt een oplossing voor een probleem waarvan niet vaststaat dat het er is  :notify:

"Dat moet dan het gevolg zijn van een misverstand"
LG 350 pk

AbZ

Klipsch

Okay, ik ga dit doen: ik ga 'ns kijken of ik een andere gelijkwaardige interlink kan testen/lenen en is de brom weg, is ie weg, klaar is kees, zo niet ga ik verder experimenteren.

Ik hou jullie op de hoogte, overige info/suggesties is altijd welkom.
LG 350 pk

jossie

DI boxen zijn voor jou niet bruikbaar(!) Die zetten een ongebalanceerd signaal om naar een gebalanceerd signaal op microfoon nivo om een mengtafel in te gaan. Dat is niet hetzelfde als een isolatie trafo zoals de ART. Daar zitten overigens erg kleine trafo'tjes in. Als jij verschil hoort tussen je interlinks is dat geen goed idee.

Ik neem aan dat je een 'groundloop isolator' bedoeld? Als je de (eventuele) loop kunt doorbreken door bv een mantelfilter in de kabel TV heeft dat sterk de voorkeur. Ook een eventuele Loop via netwerk bekabeling is anders op te lossen.

Kun je niet 's een tekeningetje maken van je setup?  Dan kan ik je gericht de beste (goedkopere) oplossing geven.

Niettemin begrijp ik niet waarom je de coax kabels niet gewoon gebruikt? Daarmee was het probleem toch ook al weg? Klinken ze niet?  ::)

Omni !

AbZ

't Is niet dat het hier nodig is,
maar een DI-box kan toch ook op line level werken?

Citaat van: jossie op april  3, 2013, 16:34:20Klinken ze niet?  ::)
Niet sjiek genoeg  ;D

jossie

Citaat van: AbZ op april  3, 2013, 16:37:38
't Is niet dat het hier nodig is,
maar een DI-box kan toch ook op line level werken?
Niet sjiek genoeg  ;D

'n klassieke DI box transformeert relatief hoge spanning/hoge impedantie naar lage spanning/lage impedantie bedoeld voor een mengtafel mic ingang. Minimale verhouding windingen trafo 10:1 tot 20:1. Niet bedoelt voor deze toepassing.

Rane maakt voor deze toepassing de 'Balanced Buddy' maar die is relatief duur. Die is speciaal bedoeld om consumer cinch nivo te transformeren naar pro XLR nivo en vice versa.

Voor de helderheid; de spanningstransformatie is precies andersom (!)

Helaas houden de consumer fabrikanten zich lang niet altijd aan beide afgesproken nivo's. Laat staan aan de benodigde XLR pinning / aardingsschema's.

Heb je dit al gelezen (?)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.msg2311481#msg2311481
Omni !

AbZ

Ok ik snap wat je bedoelt.
Ja de XLR link ken ik.

Klipsch

Citaat van: jossie op april  3, 2013, 17:04:19
'n klassieke DI box transformeert relatief hoge spanning/hoge impedantie naar lage spanning/lage impedantie bedoeld voor een mengtafel mic ingang. Minimale verhouding windingen trafo 10:1 tot 20:1. Niet bedoelt voor deze toepassing.

Rane maakt voor deze toepassing de 'Balanced Buddy' maar die is relatief duur. Die is speciaal bedoeld om consumer cinch nivo te transformeren naar pro XLR nivo en vice versa.

Voor de helderheid; de spanningstransformatie is precies andersom (!)

Helaas houden de consumer fabrikanten zich lang niet altijd aan beide afgesproken nivo's. Laat staan aan de benodigde XLR pinning / aardingsschema's.

Heb je dit al gelezen (?)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.msg2311481#msg2311481

Weer wat erbij geleert !
LG 350 pk

Klipsch

Zo, ik heb een oehlbach RCA BEAT! (ja, klinkt een beetje opgefokt) voor 20 Euri gescoord en ga eens vanavond testen wat ie kan en of de brom weg is....wordt vervolgd......
LG 350 pk

Klipsch

en ja hoor, net aangesloten en geluisterd met een 20 Euro RCA-tje: brom is weg en zeer dynamische weergave.
LG 350 pk

jossie

Nou ja, we waren van de straat niet waar?  :D
Omni !

Kjelt

In ieder geval zou je met deze twee setjes kabels bij een dubbel blindtest WEL verschil kunnen horen  :D

AbZ

Citaat van: Klipsch op april  3, 2013, 08:42:40
Ja, ik zal die ground nog een keer goed moeten testen. Alhoewel mijn interlinks vrij stevig in de cinch's zijn geplugd.
:xmas:

Klipsch

:coffee:
Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 19:43:03
:xmas:

Ik vind deze smiley er wel een stuk humaner uitzien dan jouw avatar.
LG 350 pk

AbZ

Citaat van: Klipsch op april  6, 2013, 20:42:26
:coffee:
Ik vind deze smiley er wel een stuk humaner uitzien dan jouw avatar.
Ik had mijn kerstmuts niet bij me toen die foto gemaakt werd.

Klipsch

Citaat van: AbZ op april  7, 2013, 15:18:44
Ik had mijn kerstmuts niet bij me toen die foto gemaakt werd.

ohhhhh. vandaar de oorzaak van het misverstand, wat een "muts"" wel niet kan doen allemaal.  :D
LG 350 pk