Wifimedia introduceert als eerste ter wereld...Bluesound!

Gestart door Wifimedia, maart 27, 2013, 13:59:58

Vorige topic - Volgende topic

Wifimedia

Met trots kondigen wij de geboorte aan van het nieuwe merk Bluesound. Koppel uw CD speler af, zeg vaarwel tegen uw tuner. Hifi is niet verdwenen, alleen is het nu draadloos beschikbaar! Bluesound is de nieuwste digitale audio revolutie. Met een bijzonder innovatief design neemt het afscheid van de traditionele wijze waarop de Hifi industrie haar producten vorm geeft.

De kracht van Bluesound vind u in de eenvoud waarmee u van Hifi kunt genieten in het digitale tijdperk. Met een viertal producten kunt u snel de juiste keuze maken voor de wijze waarop u muziek wilt luisteren. Beschikt u al over een mooie installatie, dan is de Node een logische stap. Heeft u liever een systeem dat ook de opslag, het rippen en afspelen verzorgt? Dan is de Vault het product van uw keuze.

De PowerNode heeft met een ingebouwde versterker genoeg aan twee luidsprekers, maar u kunt ook kiezen voor de Pulse, het all-in-one systeem van Bluesound.

Bekijk alle informatie op onze website: http://www.wifimedia.eu/
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Roeru117

Hmmm, ik denk dat mijn Marantz een nieuw vriendje gaat krijgen  ;D Hopelijk gaan ze snel kennis maken.
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

evilniek

Ik vind t maar een lellijk ding eerlijk gezegd, waarom is die zo onnozel ontworpen? Past ook totaal niet in de meeste setups denk ik zo, maargoed, dont judge a book by it's cover.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

VlisChris

Dat een ontwerp niet je ding is kun je op meerdere manieren zeggen.
Dit is er natuurlijk 1 van ::)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ron_Z

Introductie is tweede Paasdag, wat voor dag is dat ook al weer..... 1 April?

evilniek

Oh, neem me niet kwalijk, het is maar een mening hoor.  :sigh:

CoSo

jeepee

Citaat van: Wifimedia op maart 27, 2013, 13:59:58
Met trots kondigen wij de geboorte aan van het nieuwe merk Bluesound. Koppel uw CD speler af, zeg vaarwel tegen uw tuner. Hifi is niet verdwenen, alleen is het nu draadloos beschikbaar! Bluesound is de nieuwste digitale audio revolutie. Met een bijzonder innovatief design neemt het afscheid van de traditionele wijze waarop de Hifi industrie haar producten vorm geeft.

De kracht van Bluesound vind u in de eenvoud waarmee u van Hifi kunt genieten in het digitale tijdperk. Met een viertal producten kunt u snel de juiste keuze maken voor de wijze waarop u muziek wilt luisteren. Beschikt u al over een mooie installatie, dan is de Node een logische stap. Heeft u liever een systeem dat ook de opslag, het rippen en afspelen verzorgt? Dan is de Vault het product van uw keuze.

De PowerNode heeft met een ingebouwde versterker genoeg aan twee luidsprekers, maar u kunt ook kiezen voor de Pulse, het all-in-one systeem van Bluesound.

Bekijk alle informatie op onze website: http://www.wifimedia.eu/

Ligt het nu aan mij of is het een beetje een onduidelijk verhaal wat dit is.
Is toch gewoon een streamer met optie ingebouwde versterker?
En ook helemaal geen verwijzing naar website fabrikant om eens na te lezen wat het allemaal inhoudt.

Nosferatu

Citaat van: jeepee op maart 27, 2013, 20:09:37
En ook helemaal geen verwijzing naar website fabrikant om eens na te lezen wat het allemaal inhoudt.
Een paar klikjes in google, bing of welke zoekmachine dan ook..... http://www.bluesound.com/  :angel:
Tja, de zoveelste streamer-totaal-oplossing, de markt word overspoeld lijkt het wel. Ben benieuwd wat er nog van over is in een jaar of 5.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart 27, 2013, 19:18:06
Ik deel je mening wel  ;)
Ik ook!

Citaat van: jeepee op maart 27, 2013, 20:09:37
Citaat van: Nosferatu op maart 27, 2013, 20:19:36
Een paar klikjes in google, bing of welke zoekmachine dan ook..... http://www.bluesound.com/  :angel:
Tja, de zoveelste streamer-totaal-oplossing, de markt word overspoeld lijkt het wel. Ben benieuwd wat er nog van over is in een jaar of 5.
Een beetje raar dat je dat via Google moet opzoeken natuurlijk, ik werd er namelijk ook niet wijzer van op de site van wifimedia en de aankondiging in dit topic. En idd de zoveelste totaal oplossing, maar het is een hot item en iedereen wil een graantje meepikken. Ben ook benieuwd wat er van over is over 5 jaar en blijf tot nu toe gewoon lekker met de SB spelen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Criterionlover

......  spoiling
T+A ; Sonos

Nosferatu

Citaat van: Madhouse op maart 27, 2013, 20:55:05
Ik ook!
Een beetje raar dat je dat via Google moet opzoeken natuurlijk, ik werd er namelijk ook niet wijzer van op de site van wifimedia en de aankondiging in dit topic. En idd de zoveelste totaal oplossing, maar het is een hot item en iedereen wil een graantje meepikken. Ben ook benieuwd wat er van over is over 5 jaar en blijf tot nu toe gewoon lekker met de SB spelen  ;D
Klopt, ben ik helemaal met je eens. Blijf voorlopig ook nog wel m'n Logitech Touch gebruiken. Moet alleen eens een goeie DAC achter maar daar ga ik binnenkort eens mee aan de slag.

Dit is de zoveelste all-in-one streamer. Misschien net zoals b.v. bij AC-Ryan en Mede8er mediaspelers een standaard OEM oplossing waar elke fabrikant z'n eigen draai aan kan geven ?
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

DoubleYou

Hoezo de "zoveelste all-in-one-streamer". Bestaat die dan? Ja oke, mijn Dune kan alles, maar voor muziek af te spelen is het een drama.
Een "dedicated" audio-player als de Sonos of Squeezebox veegt nog altijd de vloer met welke video-streamer dan ook, qua bediening, gebruiksgemak, gapless playback, indexeren op tags, zoekfunctie etc.
De Bluesound lijkt op het eerste gezicht serieuze competitie voor mijn Sonos, met een betere DAC en support voor HD audio. Ik ga deze player zeker wel even in de gaten houden!
Quad Elite CDP, Quad Elite Stereo, Quad 22L2, Sonos Connect, Dreambox DM500HD

johan d

Roeru117

Citaat van: johan d op maart 28, 2013, 07:34:39
Een sonos wel?

+1
of een squeezebox? (Buiten de transporter dan)

Hier heb je ten minste de keuze uit twee kleuren.  ;D Misschien vandaag even een bezoekje brengen...
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

Nosferatu

Citaat van: DoubleYou op maart 28, 2013, 05:38:43
Hoezo de "zoveelste all-in-one-streamer". Bestaat die dan? Ja oke, mijn Dune kan alles, maar voor muziek af te spelen is het een drama.
Een "dedicated" audio-player als de Sonos of Squeezebox veegt nog altijd de vloer met welke video-streamer dan ook, qua bediening, gebruiksgemak, gapless playback, indexeren op tags, zoekfunctie etc.
De Bluesound lijkt op het eerste gezicht serieuze competitie voor mijn Sonos, met een betere DAC en support voor HD audio. Ik ga deze player zeker wel even in de gaten houden!
In het media-speler-landschap zijn echt niet zoveel hardwarespelers. De meesten maken gebruik van een reference design van b.v. Realtek, bouwen daar een mooi kastje omheen en passen de software aan met een eigen 'jasje'. Voor puur geluidsweergave zijn dat nou niet echt de beste apparaten. (understatement ?  :D)

De laatste tijd zie je aardig wat audio streamers in de 'lagere' prijsklasse voorbijkomen (lees: niet-Linn prijs  ;) ) als je de diverse buitenlandse media in de gaten houd. Het zou mij dus niet echt verbazen dat daar een OEM producent achter zit. Is niet erg, kijk b.v. maar eens naar alle Oppo BD speler-klonen die er zijn.  ;) En wie weet wakkert al dat nieuwe streamer-geweld de interesse in betere geluidsweergave in de huiskamer weer wat aan.

vanzomereng

Meneer Wifi-media....

Deze nieuw Bluesound is wel met veel tamtam en geheimzinnigheid (door jullie) gelanceerd
en wij van het HT-forum, wel erg nieuwsgierig zijn geworden, wat er hier nu zo spectaculair aan is  :butbut:

Als forumsponsor kunt U nu uw toegevoegde waarde bewijzen, door er hiero 1 tijdelijk beschikbaar te stellen
zo dat wij deze kunnen rouleren, eventueel met meerdere forumleden samen een shoot-out kunnen organiseren,
kunnen testen, vergelijken en mooie reviews in full-color hier kunnen plaatsen.

Aangezien ik hier de beste reviews schrijf  :D en niet ver bij U vandaan woont,
kunt u contact met me opnemen om e.e.a. te regelen.

Bij voorbaat dank !

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

johan d

Citaat van: VANZOMERENG op maart 28, 2013, 11:36:29Als forumsponsor kunt U nu uw toegevoegde waarde bewijzen, door er hiero 1 tijdelijk beschikbaar te stellen
zo dat wij deze kunnen rouleren[/b]
:yawnee:

StefaanD

Vraag me af of deze even gemakkelijk als een Sonos in een draadloos netwerk te hangen is ? Zie op de bluesound site ivm WiFi en paswoord alleen WEP passeren en dus geen WPA of WPA-2  :crazy:

Wat technische specificaties betreft, blinkt de Bluesound site ook niet bepaald uit in uitgebreide informatie.

Nosferatu

Meer info: http://www.hifi.nl/artikel/20351/Bluesound-lanceert-hi-res-streaming-in-Rotterdamse-Euromast.html
T'is dus een aan NAD gelieerd bedrijf ? Slim: als het product mislukt in de markt heeft NAD er niet onder te lijden, is het wel een succes dan komt er vast een NAD versie in een ander jasje.  8)

Maar wil wel eens weten wat voor techniek er achter zit en hoe goed ze presteren. Even geduld dus. Mooi vind ik ze persoonlijk niet (een Olive ONE weer wel, die zou ik prominent zichtbaar in de kamer neerzetten) maar net als m'n SBT, bediening is draadloos dus stop maar ergens ver weg uit het zicht.  :D In ieder geval geen gedoe met gebrek aan aansluitingen zoals met de Olive ONE: http://www.youtube.com/watch?v=l-AwVqA-6hY bij 2:50.

Wifi setup: http://www.youtube.com/watch?v=8dUEd2rx34o
Niks over WEP/WPA/WPA-2 maar kan me niet voorstellen dat er alleen WEP word ondersteund.
/edit/ http://www.bluesound.com/support/faq en dan bij 'What is my Network Password ?'...... WEP.......

StefaanD

Had het ook in hun FAQ gezien, maar wilde je wel even laten zoeken   :D

Wifimedia is me te ver vanuit het verre West-Vlaanderen, maar zeker wel benieuwd naar meningen van mensen die deze gaan aanschouwen en vooral horen.

Nosferatu

Citaat van: StefaanD op maart 28, 2013, 12:58:53
Had het ook in hun FAQ gezien, maar wilde je wel even laten zoeken   :D
En bedankt mede-htforummer !  :devil: :D

Citaat van: StefaanD op maart 28, 2013, 12:58:53
Wifimedia is me te ver vanuit het verre West-Vlaanderen, maar zeker wel benieuwd naar meningen van mensen die deze gaan aanschouwen en vooral horen.
Er is de laatste tijd best veel gaande in de streaming markt. Ben wel benieuwd. Zou nu blind een Olive ONE kopen als deze leverbaar was maar dan alleen om de looks  :wub:. Zelf heb ik een SBT maar vind die analoog uit tegenvallen, kan niet meekomen met mijn multi-format speler. Kan een losse DAC eraan koppelen maar misschien net zo goed een nieuwe streamer nemen. Daardoor hou ik dit soort nieuwe apparaten in de gaten. ;D

Jeriko

Waarom hebben ze voor een optische digitale uitgang gekozen in plaats van een coaxiale?
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

evilniek

Citaat van: Nosferatu op maart 28, 2013, 13:20:08
Er is de laatste tijd best veel gaande in de streaming markt. Ben wel benieuwd. Zou nu blind een Olive ONE kopen als deze leverbaar was maar dan alleen om de looks  :wub:. Zelf heb ik een SBT maar vind die analoog uit tegenvallen, kan niet meekomen met mijn multi-format speler. Kan een losse DAC eraan koppelen maar misschien net zo goed een nieuwe streamer nemen. Daardoor hou ik dit soort nieuwe apparaten in de gaten. ;D

Genoeg ervaringen hier op het forum wat betreft een SBT + DAC, het zou goed kunnen dat een dedicated streamer niet eens zoveel beter is dan eerst genoemde combi. Lijkt me ook wel vrij logisch dat een SBT niet zo goed is als een multi-speler op analoog gebied.

machinist

Vind de powernode (€ 699,-) wel interessant, het desgin spreekt me ook wel aan. Lekker futuristisch.
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit systeem gehoord hebben.

Hopen dat het niet flopt. Van Simple Audio hoor je ook bijna niets meer...........bestaan zij nog ?