SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Citaat van: frankp op juni 12, 2013, 19:07:01
Even ter info: de "banken" in de tekeningen zijn in het echt bioscoopstoelen. Heb er 5 waarmee ik een rij van 2 en een rij van 3 kan maken, maar ook een rij van 4. Dat is dan de bedoeling voor optie 2.
Zaken als een bar, koelkast, etc gaan er zeker niet komen. Het gaat om een dedicated HT en dat zal ook het enige zijn wat er in de ruimte komt.

Optie 2 voel ik ook wel wat voor met daarbij dus geld over om Thingman eens te laten komen.
Optie 3 is natuurlijk wel super, maar er moet dan wat geld naar de berging. Het idee van de nis voor AV rack is ook wel goed. Zal het eens in een tekening omzetten.

Iemand nog iets te zeggen over de kijkafstand bij optie 1?

Ahja, dom van me die stoelen, had ik wel al eens gezien.

Kijkafstand bij 1 is wat te dichtbij denk ik, die van 2 zou beter zijn. @MVG, help ff, hoe ver zit ik van ons scherm van (235cm kijkbreedte) af? Heb nu geen meetlint bij de hand :P. Veel dichterbij zou niet relaxed zijn denk ik.
Goeie tip van MVG om daar eens te gaan kijken. Sowieso wel verstandig om wat rond te neuzen. Je bent hier (Den Bosch) ook welkom natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Citaat van: RalphH op juni 12, 2013, 20:14:19
Ahja, dom van me die stoelen, had ik wel al eens gezien.

Kijkafstand bij 1 is wat te dichtbij denk ik, die van 2 zou beter zijn. @MVG, help ff, hoe ver zit ik van ons scherm van (235cm kijkbreedte) af? Heb nu geen meetlint bij de hand :P. Veel dichterbij zou niet relaxed zijn denk ik.
Goeie tip van MVG om daar eens te gaan kijken. Sowieso wel verstandig om wat rond te neuzen. Je bent hier (Den Bosch) ook welkom natuurlijk.

U vraagt, ik draai  :D jij zit 383 cm van je scherm af!  ;) een goede richtlijn is vind ik schermbeedte maal anderhalf is zitafstand. Bij mij zou dit uitkomen op 1.86 en dat heb ik afgerond naar 1,90 breedte. Toen Ralph hier was vond hij het een mooi formaat echter stond hij toen op 2 meter breedte. DIt kan ook prima, zeker met 2,35,1 materiaal maar 16:9 materiaal is dan net wat té, en mijn vriendin vind dit onrustig. Maar voor puur cinema beleving is het we gaaf, echter telt comfortabel kijken op lange duur

. Belangrijkst hierin is nog steeds wat je zelf prettig vind. Maar zoals gezegd, ik kan hier snel switchen tussen formaat en de stoel is ook zo naar voor geschoven zodat we op een zitafstand van 2,60 meter uitkomen..

frankp

De ingetekende grootte van het scherm is maar een wilde gok. Dat was eigenlijk vooral om te kijken of ik niet in de knel zou komen met de speakerplaatsing. De daadwerkelijke afmetingen van het scherm worden natuurlijk pas op het allerlaatst bepaald als de HT zo goed als af is.
Ik gebruik als richtlijn voor de grootte van het scherm uiteindelijk de THX adviezen wat betreft kijkhoek (iets van 36 graden) en natuurlijk wat ik (en vriendin) fijn vinden om naar te kijken.

Bedankt voor het aanbod MVG, ik wil daar zeker eens gebruik van maken. PM je binnenkort wel even.
Ik heb hier thuis trouwens wel de mogelijkheid om de zitafstand eens te proberen in de tijdelijke HT (slaapkamer). Van het weekend eens gaan proberen.

MVG

Dat is zeker handig om dat aan het eind te bepalen, ik had t idee dat je scherm misschien al had.
Die thx richtlijn zal ik ook eens naar kijken, ik zit namelijk zelf ook nog steeds in twijfel. Persoonlijk kan ik daar echt nogal in muggenziften..daarom hangt er ook nog geen scherm.

En het is inderdaad voor t grootste gedeelte persoonlijke voorkeur, en ook belangrijk wat je vriendin vindt!

Graag gedaan, als je langs wil komen om te kijken zie ik je pm wel verschijnen!

frankp


Cage

Als je voor optie 4 (geen bergruimte) gaat dan heb je ruimte genoeg om de binneste deur naar binnen te laten openen. Zo heb je toch de mogelijkheid voor een dubbele deur tegen inbraak en geluid.
Je zou dan zoals al eerder voorgesteld achter in de ruimte een kastenwand kunnen maken voor je AV rack en om nog spullen in op te slaan.
Je heb dan altijd nog de optie in de toekomst naar 7.1 te gaan bijv door back speakers in de kastenwand plaatsen of de kasten verwijderen als je later alsnog meer ruimte in je HT wil. Dat is een stuk eenvoudiger dan weer verbouwen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Cage

Overigens ziet je nieuwe optie 3 er ook goed uit hoor!
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

VlisChris

Behalve dat 70cm gewoon ronduit weinig is om een fiets in te kunnen plaatsen, wat wel de bedoeling is als ik het zo snel even lees?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

johan d

idd. Een berging van 0.7x1.4m.... dan beter geen, bespaart je ook extra muren, deuren,...

VlisChris

En dus geld dat je dan weer uit kunt geven aan een externe berging. Is misschien niet echt 100% wenselijk als je verwacht had een interne berging te plaatsen zonder die gevoelsmatige extra kosten, maar dit wordt hoogstwaarschijnlijk een echt "net niet" oplossing qua berging :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MVG

Die ruimte is er volgens mij, als ik het goed heb gelezen  :sigh: meer om een dubbele toegang te creëren tbv beveiliging toch?

Ik vind het in ieder geval een mooie optie!

johan d

Citaat van: MVG op juni 13, 2013, 11:45:37
Die ruimte is er volgens mij, als ik het goed heb gelezen  :sigh: meer om een dubbele toegang te creëren tbv beveiliging toch?
Kan je toch beter investeren in een degelijke "buiten"deur?

frankp

Beveiliging en geluidsisolatie. Wil geen overlast gaan veroorzaken in de buurt.

De berging in optie 3 op deze pagina is vooral handig voor wat kleine rommel, verfspul, potjes, etc. Daarnaast heb ik dan een makkelijk bereikbare ruimte waar al mijn verbindingen binnen komen (kabel van zonnepanelen naar huis, extra stroomgroep vanuit huis, utpkabel vanuit huis). Misschien dat ik er nog wel een kleine meterkast in hang.
In welke vorm optie 3 ook gaat komen, er zal dan altijd een "hoofd"berging buiten in de tuin worden geplaatst.

MVG

In dat geval lijkt mij optie 3 een prima keuze, inderdaad wat planken aan de muur voor kleine 'rommel' wellicht een opslag rek, planken, kast voor media. Dan is die 70 cm ruim genoeg.
Mooie plannen hoor!

HTip

Je nieuwe optie 3 vind ik best goed. Echter een deur naar buiten maken en toch goed isoleren is zeker mogelijk. Dat heeft Jean Sibelius ook gedaan. Nadeel van een buitendeur is wel dat deze ook glas moet hebben. Moeilijk keuze eigenlijk...

Met de kijkafstand moet je maar eens spelen met de calculator op projectorcentral.com.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rovinggecko

Zie geen ramen (begrijpelijk in een HT), neem aan dat je wel andere vormen van ventilatie mee neemt? Kan aardig warm worden zo denk ik en muffe HT is ook niet alles. Slaat het koper snel uit :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

frankp

Citaat van: HTip op juni 13, 2013, 17:32:54
Nadeel van een buitendeur is wel dat deze ook glas moet hebben.

Daarom dus ook eigenlijk geen optie. Denk dat de nieuwe optie 3 toch wel de beste is.

Citaat van: rovinggecko op juni 13, 2013, 19:50:52
Zie geen ramen (begrijpelijk in een HT), neem aan dat je wel andere vormen van ventilatie mee neemt?

Klopt, er komt een airco te hangen.

Aankomend weekend gaan we de beslissing nemen welke optie het gaat worden. Met een leuke belastingteruggave en nog een extraatje door een gewonnen rechtszaak denk ik dat het optie 3 gaat worden. Vriendin zei gisteren letterlijk: "je moet het in 1x goed doen".

BJF

Wellicht een domme vraag: waarom moet de buitendeur glas hebben?
NAD M10 V2
Elac FS247

frankp

Moet niet, maar er zijn nagenoeg geen buitendeuren te vinden (betaalbaar) zonder glas.

Oproepje:

Tuinhuisje gezocht!!!  :D
Hout/kunststof
Wie heeft er een te koop.

LittleNinja

Een klein adviesje.. koop niet zo'n pakket waarbij je heel het kreng plank voor plank in elkaar moet zetten! Er zijn genoeg partijen die een zeer net huisje hebben wat vooraf groot en deels gemonteerd is, zodat de plaatsing ( met wat eigen voorbereiding ) zo gepiept is en netjes afgewerkt achtergelaten wordt. Die bouwpakketjes ben je echt uren mee bezig en ben je veel aan het zoeken. Ook de afwerking laat vaak te wensen over.

Andere opmerking. Stel dat je het AV rack daar gaat plaatsen, zou het wellicht wenselijk zijn om er vanuit de berging achter te kunnen komen, zodat je veel makkelijker met de kabels aan de slag kunt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Jup, ben ook op zoek naar een prefab dingetje. Misschien ook wel een van kunststof, lekker onderhoudsvrij.

Er komt denk ik gewoon een los rack te staan die je dan makkelijk naar voren kan trekken/schuiven. Wil geen toegang maken
vanuit de "berging", aangezien je dan weer een verzwakking hebt mbt geluidslekken.

LittleNinja

Dat kan natuurlijk ook. Ik heb een paar analoge kabeltjes die minder stevig grijpen dan ik hoopte, dus als ik mijn speler een stuk naar voor haal, ben ik de helft van mijn connecties kwijt... :D

Citaat van: frankp op juni 14, 2013, 12:32:18
Er komt denk ik gewoon een los rack te staan die je dan makkelijk naar voren kan trekken/schuiven. Wil geen toegang maken
vanuit de "berging", aangezien je dan weer een verzwakking hebt mbt geluidslekken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

De keuze is gemaakt!
We gaan voor optie 3-2  ;D
Oftewel een berging plaatsen naast de garage en de garage (bijna) volledig als HT gebruiken. Afmetingen 4.5 x 4 mtr.

johan d


MVG

Citaat van: frankp op juni 17, 2013, 11:03:13
De keuze is gemaakt!
We gaan voor optie 3-2  ;D
Oftewel een berging plaatsen naast de garage en de garage (bijna) volledig als HT gebruiken. Afmetingen 4.5 x 4 mtr.

:headbanging: :pompom: heel goede keuze!  :D Ik kom ook bij jou graag eens kijken, als dat mag natuurlijk dan hè  ;)