de ene versterker is de andere wèl!? Teac/MusicHall bijvoorbeeld

Gestart door Lightspeed, maart 13, 2013, 13:58:09

Vorige topic - Volgende topic

Lightspeed

Het lijkt allemaal op elkaar zou je kunnen stellen, soms is dat ook zo.
Dat diverse fabrikanten met elkaar samenwerken en/of (Chinese) fabrieken delen is wel bekend.
Nou heeft Music Hall [USA] banden met Creek [UK] en laatst las ik dat Onkyo dingen samen doet met Teac.
Maar nu vond ik toevallig een overeenkomst in versteker-ontwerp tussen de Teac AI-2000 en Music Hall A70.2, beide rond de €1500 te verkrijgen.

Teac
    en Music Hall

Opzich niks erg wel opmerkelijk dat Teac met zoiets komt in die prijsklasse, Onkyo heeft met zijn A-9070 een heel eigen ontwerp en Yamaha 1000/2000 serie ook. (dacht ik i.i.g.)

En voor die prijzen zijn andere versterkers van diverse UK makelij eigenlijk ook wel héél mooi/plattere kast/goed&beter!?  :unsure:  :smile:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

vanzomereng

Zo zijn er talloze voorbeelden...

Vaak fabrikaten/producten die uit chinese fabriken rollen en onder diverse labels/merken worden verkocht
Zo had ik een Dussun V6I gekocht voor ca. 800 euro, de europese pendant PERREAUX koste ca. 3x zo duur
en zag er, zowel binnen als buiten voor 98% gelijkwaardig uit, gelijk gewicht, gelijke specs !

Er valt niet uit te sluiten, dat er dedicated verschillen tussen de equivalenten zijn, c.q. specifieke wijzigen/verbeteren
op wens van de importeur!    Of deze mogelijke verschillen, merknaam, de service/dienstverlening die er acht staat,
vaak soms grote prijsverschillen rechtvaardigen, is een andere discussie !

Met name bij kabels, komt dit soort taferelen zeer veel voor, vaak 100% identiek, alleen andere logo erop,
soms een ander manteltje er om heen en klaar is kees

Bovenstaande komt niet alleen in de audio-bussiness voor  :notify:

Men neme een bekende merk parfum, vult dit nu echter af in een flesje met Harley Davidson er op
en verkoop dit bij de HD-dealers en dit spul waarbij de klant m.i.z. toch al veel te veel voor wordt betaald
gaat nog eens een per keer over de kop

We worden belazerd  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

road rebel

Altijd leuk dat soort berichten, kijk op zich is er niets mee, maar soms kan je inderdaad hele goedkope varianten vinden die zo goed als identiek zijn. Oplichting? Neen natuurlijk niet, de goedkopere variant is waarschijnlijk zonder distributie/ invoerder/dubieuze garantie/etc.

vanzomereng

Citaat van: road rebel op maart 13, 2013, 16:31:48
Altijd leuk dat soort berichten, kijk op zich is er niets mee, maar soms kan je inderdaad hele goedkope varianten vinden die zo goed als identiek zijn. Oplichting? Neen natuurlijk niet, de goedkopere variant is waarschijnlijk zonder distributie/ invoerder/dubieuze garantie/etc.

Marketing..... MOOI VAK  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vtuinen

Equipment check my avatar

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Lightspeed

Juist, maar de prijs was dan ook gelijk ruim het dubbele.  :sneaky:  :crazy:
Had Primare ook niet zoiets?
Iedergeval houd CambridgeAudio het nog netjes met 'real world prices'.
Alhoewel Oppo er zo wel bij vaart lijkt me, zeker die Chinese fabriek dan.

Ach.... de binnenkant van mijn VW is ook terug te vinden in diverse andere EU auto-fabrikanten.  ::)

Citaat van: road rebel op maart 13, 2013, 16:31:48
maar soms kan je inderdaad hele goedkope varianten vinden die zo goed als identiek zijn. Oplichting? Neen natuurlijk niet, de goedkopere variant is waarschijnlijk zonder distributie/ invoerder/dubieuze garantie/etc.
Dat is bij deze Teac nou niet echt 't geval, prijzen en distributie-gebied zijn gelijk en dat vind ik eigenlijk beetje raar voor zo'n grote Japanse fabrikant.
Nou delen Denon & Marantz ook wat van elkaars technieken, maar zelfs toen Onkyo hun BD808 uitbracht bleek het intern gewoon een Denon-cloon te zijn.
Maar dat is de gewoonste zaak bij bluray-spelers.  :-X  :hehe:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Duck Twacy

Citaat van: VANZOMERENG op maart 13, 2013, 16:07:58
Zo zijn er talloze voorbeelden...

Vaak fabrikaten/producten die uit chinese fabriken rollen en onder diverse labels/merken worden verkocht
Zo had ik een Dussun V6I gekocht voor ca. 800 euro, de europese pendant PERREAUX koste ca. 3x zo duur
en zag er, zowel binnen als buiten voor 98% gelijkwaardig uit, gelijk gewicht, gelijke specs !

Kleine correctie: PERREAUX is van Nieuw Zeeland.

Vermoedelijk bedoelde je RedRose

http://viver.home.xs4all.nl/chinese%20hi-end/dussun%20v6i.html

http://www.redrosemusic.com/affirmation.shtml

Ook niet europees overigens :)