hoe het beste upgraden?

Started by albert1971, December 28, 2003, 13:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

albert1971

hallo,

ik heb nu een Canton Movie 6-CX set. Hoewel ik onder de indruk ben van de prijs/kwaliteitverhouding wil ik toch een betere muziek weergave.

Ik kan de set nog inruilen voor een Canton Movie CD 1 tegen bijbetaling van 150 euro. De CD 1 heeft met name betere satelieten. De satelieten van de 6-cx hebben een bereik van 125hz-25khz en van de CD 1 een bereik van 70khz tot 25khz. Dit lijkt mij al een goede verbetering, aangezien ik mijn crossover op 100hz heb staan en nu dus een gat heb van 100hz tot 125hz. Daarnaast heeft de Cd 1 een zwaardere sub.

Ik zou eventueel ook 2 betere fronts kunnen kopen, bijvoorbeeld Canton Plus voor 150 euro. Deze hebben een bereik van 45hz-30khz, maar aangezien mijn sub alles overneemt beneden 100hz vraag ik mij af wat ik hier mee opschiet t.o.v. de hele set te vervangen door de CD 1.

graag jullie mening, groeten,
Albert

Johannes 19

Hallo,

Ik heb zelf de Canton CD 1 en deze klinkt erg goed, vooral bij films. Bij muziek klinken de boxen ook zeer aardig maar niet zo goed als 2 zuilen.
De speakers zijn voor het formaat best krachtig, en klinken zelfs op hoog volume nog vrij goed.
Ik heb zelf de Canton 6-CX nooit gehoord maar ik denk wel dat het voor 150 euro een goede upgrade is.
Ik zou voor 150 euro geen betere upgrade weten.
Receiver: Marantz SR5500
DVD: Panasonic S29
Speakers: B&W 603 s3, B&WLCR60S3, B&W 601S3
Subwoofer: SVS PB10ISD,  TV: Philips 55CM