Progressive DVDspeler?

Started by Dago, December 28, 2003, 13:13:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dago

Ik ben sinds kort in het bezit van een NEC LT240K projector. Aangesloten op de pc is de beeldkwaliteit haarscherp. In combinatie met mijn dvdspeler (samsung 935) is de scherpte echter heel wat minder. Ik heb het gevoel dat mijn HT heel wat beter kan, maar hoe?

De projector kan trouwens 720p aan, maar ik vind nergens een dvdspeler die 720p kan weergeven, tenzij over DVI, maar de projector heeft geen DVI ingang.

Iemand suggesties?

kermit

Hoi, Kijk maar naar de Yamakawa 880 dvi speler.
Die kan 720p over component.


J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je een goede beeldkwaliteit wilt die vergelijkbaar is met de PC wordt het wat moeilijk, de PC zelf is een redelijke scaler.
Kijk naar bv de Pioneer 868.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dago

Bedankt voor de tip maar die Pioneer is wel errug duur :) (ik ben nog student). Ik ga eens rondkijken of ik hem nergens tweedehands kan vastkrijgen.

Grindtegel

 ;D De 868 is nieuw al bijna nergens te verkrijgen (op voorraad bedoel ik dan). Denk niet dat ie al 2e hands te koop is.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Dago

Mmmm kan ik niets degelijk vastkrijgen voor max +- 600 euro?

westham

of je koopt mijn videoscaler? (lineverdubbelaar) zinwell briteview bls 2000. heeft ook 720p.
(component+dvi aansluiting)

Dago

Ben je zeker dat de pioneer 868 720p kan over zn component? Ik heb ergens gelezen dat dit niet zou werken.

En waar koop ik zo'n ding zo voordelig mogelijk?

bast

Hi,

heb ook een NEC LT24OK en is momenteel aangesloten aan de pc met een ASUS RADEON A9600SE video card (VGA connectie) en alsook aan een dvd speler ONKYO DV S555 (S-Video connectie).
En, ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit, zowel PC als DVD. Kan echter weinig verschil merken. Misschien toch iets stabieler over PC als over DVD.
Toch ga ik mijn dvd speler upgraden naar een onkyo DV SP502E (progressive scan) en connecteren via component.

Ik laat je weten wat het resultaat zal zijn. De upgrade is voorzien voor dit weekend...






Dago

Wow mijn berichtje was inmiddels net een jaar geleden, toch bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd naar het resultaat :)

bast

Het resultaat mag er zijn, mooiere kleuren, stabieler beeld, kortom prachtig resultaat.
Alleen ben ik niet zo tevreden van mijn dvd speler (Onkyo DV SP502E).
Hij blijft op verschillende dvd's hangen, vooral in de menu's. Alsook krijg ik geen sound op mijn optical digital output. Mijn coaxial digital output werkt wel.

Maar een upgrade naar progressive scan, en een component verbinding naar de projector is zeker aan te raden.

Welke dvd speler heb jij ondertussen op je NT 240K ?




Dago

de samsung 935

beeldkwaliteit erg matig in vergelijking met beeld van pc

René4u

#12
Is de Yamaha DVD-S550 geen optie?

Zie: http://www.yamaha-hifi.de/products.php?lang=h&country=NL&idcat1=1&idcat2=4&idcat3=4&idprod=1164&archivset=&newsset=

Kost op dit moment bij Correct 149,- euro
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.