Dune HD Max buffer errors

Gestart door 2d0, januari 29, 2013, 13:57:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2d0

Allen,

Ik heb van tijd tot tijd last van freezes en bufferfouten op mijn Dune HD Max. De Dune HD Max is verbonden met een bedraad ethernet netwerk aan mijn synology NAS. Vooral bij het afspelen van full BR iso's krijg ik zowel in NFS en Samba freezes, maar ook niet bij alle iso's. In Samba zie ik dat er dan buffer fouten optreden.

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, maar het blijft van plaatsvinden bij een aantal blu ray iso's.
Kan iemand een inzicht geven welke buffer errors geeft? Is dat een interne buffer bij de speler? En is dat een video of audio buffer?

Robbo

#1
Ik heb dit ook met mijn NAS (QNAP TS259) icm Dune Base,  enkel bij ISO.   Gisteren bij Dredd bijvoorbeeld.

Volgens mij komt dit enkel voor bij high-bitrate (>40Mbps) scenes.  Want het happert maar af en toe.    Zet ik de ISO op de interne harddisk dan is het probleem afwezig.

Ik vermoed dat het ligt aan de overhead voor het uitpakken van de ISO in de Dune zelf.  Want zowel de QNAP als mijn Gb netwerk zijn meer dan snel genoeg.  En het probleem niet aanwezig bij BR in losse mappen, wat in mijn geval 99% van de gevallen is.






2d0

Mijn blurays staan overigens in mappen op de NAS en niet als iso bestand. Ik merk dat het bij mij vooral optreedt bij een wisseling van chapters. Tussen de chapters in is er geen probleem.