Diverse USB kabels review

Gestart door frank2, januari 25, 2013, 12:19:24

« vorige - volgende »

frank2

Ik zou met Ronald van C&D overleggen, ik weet niet wat je voor een set hebt en kabels klinken niet overal hetzelfde. Dus ik kan geen antwoord geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

drevox

Ah ok bedankt voor je reply. We zien het wel. Heb een metrum octave 2. Jij adviseerde toendertijd de Lapp kabel.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Midcall

Citaat van: drevox op december 27, 2014, 18:21:58
Ah ok bedankt voor je reply. We zien het wel. Heb een metrum octave 2. Jij adviseerde toendertijd de Lapp kabel.
Adviezen van Frank blijven volgen kan wellicht een dure, nogal onrustige hobby worden hoor  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

frank2

Citaat van: drevox op december 27, 2014, 18:21:58
Als je van een mooi vol mid houdt, een wokkelkabel van C&D, of als je van een strak geluid houdt een oem iego van C&D. Ik zou zeker het dunne verbinding kabeltje van de voeding naar dac vervangen die is slecht en geeft een digitaal randje. Ronald heeft een betere of gebruik een goede microfoon kabel hiervoor die is weer iets helderder.

NB de octave 2 is een geheel ipv de octave 1, dus de verbindingskabel is niet van toepassing
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

drevox

Frank PM. Leek me wat makkelijker.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

jeepee

Usb kabels worden nu ook vaak gebruikt als stroomvoorziening bij 5 volt, zoals bij veel Chinese dacjes en ook de WiiM streamers.
Ik heb nu 4 verschillende usb kabels eens geprobeerd en verschillen waren echt behoorlijk groot. Duidelijker dan indien de usb data kabel is van streaker naar dac.
Zijn hier mensen met ervaring usb als stroomvoorziening ?

Rob_Dingen

Citaat van: jeepee op januari  7, 2025, 01:03:23Usb kabels worden nu ook vaak gebruikt als stroomvoorziening bij 5 volt, zoals bij veel Chinese dacjes en ook de WiiM streamers.
Ik heb nu 4 verschillende usb kabels eens geprobeerd en verschillen waren echt behoorlijk groot. Duidelijker dan indien de usb data kabel is van streaker naar dac.
Zijn hier mensen met ervaring usb als stroomvoorziening ?
Nee maar daar kan ik me best iets van voorstellen.
De meeste data usb kabels zijn voor 300ma gemaakt wat uit een pc komt.
Dus als je door die dunne draadjes 1A of 2A door gaat duwen zal dat niet zo fijn zijn.
Misschien dat er het tegenwoordig wat meer stroom uit de USB van de PC komt maar voorheen niet.

Rob

Faxe

Ik gebruik voor op zolder een Topping D10s dac. Die krijgt zijn stroom via een USB kabel. Werkt prima en qua geluid ook goed. Ben alleen niet zo kritisch hoe het klinkt op zolder.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

morca

30 watt lader gedeeld door 5 volt. 6 ampere voor een 30 watt kabel moet zat kunnen.

Heb je ook afgeschermde usb getest?