XBMC iemand die de DVR of tv functie al gebruikt ?

Gestart door Witalik, januari 19, 2013, 02:38:51

Vorige topic - Volgende topic

Witalik

Hey hallo,

Met de komst van de nieuwe versie XBMC wordt deze functie nog meer verbeterd geloof ik, is er al iemand die dit gebruikt? Je hebt hier toch een tv tuner kaart voor nodig in je HTPC en zijn er dan ook nederlandse kanalen te zien ? Of is het alleen bepaalde kanalen die via addons te verkrijgen zijn of iets dergelijks ?
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

marcel1970

Heb zelf openelec draaien en gebruik mijn dreambox (satelliet ontvanger)als tuner. Dus kan daar ook NL kanalen zien.
Voor TV kijken binnen xbmc moet je een addon enablen/installeren zoals bv VDR of Mythtv (of enigma2 in mijn geval) Dit zijn dus TV servers die buiten xbmc draaien.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Sjettepet

Hoe maak je de verbinding tussen OpenElec en de Dreambox?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

marcel1970

Citaat van: Sjettepet op januari 20, 2013, 11:53:14
Hoe maak je de verbinding tussen OpenElec en de Dreambox?

Je kunt bij settings TV enablen dan moet je een PVR plugin aanzetten. Bij mij stond de VU+ enigma2 plugin ertussen. Deze Configureren (ip van dreamox ed) dan laad hij de zenderlijst van je Dreambox en dan kun je kijken.
Andere optie is bij Video/add videos dan Browse "add network lokation" daar bij protocol voor tuxbox kiezen en ip van dreambox ingeven en evt gebruikersnaam en wachtwoord. (niet nodig bij openPLI)
Suc6
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

DisTreSs

Ik heb zelf de DVBViewer recording service draaien als backend zeg maar voor m'n DVB-S2 tuner kaarten.
Ik kan dan ook netjes gebruik maken van de PVR functie van XBMC maar vooralsnog raad ik het (met de DVBViewer recording service althans) af owv de trage zaptijden.

Je kan evengoed vanuit XBMC DVBViewer lanceren die zelf als client voor de recording service dient en die veel sneller zapt. Bij XBMC wordt er namelijk veel tijd verloren bij het tot stand brengen van de stream waarin hij zit te bufferen. XBMC ziet er natuurlijk wel een pak gelikter uit ;)