Hét Raspberry Pi / RaspBMC topic

Gestart door CineSmurf, januari 16, 2013, 13:28:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skank1

Mmm dan heb je geen remote want die. Zt bij mij ook via usb
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

#126
Ja, het is woekeren met de USB-aansluitingen. Dat wordt dus een USB hub met voeding of je gebruikt de AB van je TV via HDMI-CEC (of een van de exotische benamingen die de TV-fabrikanten er aan hebben gegeven). Raspbmc ondersteunt HDMI-CEC.
Overigens heb ik er ook nog een Apple toetsenbord met ingebouwde ISB hub aan geprobeerd. Dat werkt helemaal niet als je er ook nog een muis aan hangt. Zowel niet rechtstreeks als in het toetsenbord. Dat Apple toetsenbord trekt dus gewoon te veel stroom.

skank1

Ik gebruik de harmony one als ab voor tv
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

Niet getest maar dat verhaal op het Raspbmc forum klinkt heel plausibel.

skank1

 Ik bedoelde een bd25 afspelen.. Test es transformers 3 bd25 ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

Weet je. Ik heb heb de Pi ook nog maar pas een week maar ik heb me redelijk goed voorbereid voordat ik hem kocht. Dat betekent Googlen en lezen en lezen. Dat kun jij toch ook? Niet lullig bedoeld maar de meeste vragen die jij stelt, zijn met handig Googlen heel makkelijk terug te vinden. Zo heb ik dat met je vraag over de Harmony ook gedaan. :) Ik heb zelf ook nog heel veel vragen maar ik denk dat ik zeker 90 procent zo kan oplossen en voor die overige 10 procent ga ik hier te rade.

skank1

ik heb me eigenlijk al rot gezocht of hij  nu wel of niet hd audio kan
Ik lees tegenstrijdige berichten
Google maar es, dan zal je zelf zien dat het moeilijk is een klaar antwoord te vinden
Idem of hij bd25 afspeelt
MKV alles wat je wil, maar geen woord over bd25
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


HAL

Citaat van: skank1 op mei 21, 2013, 07:30:19
ik heb me eigenlijk al rot gezocht of hij  nu wel of niet hd audio kan
Ik lees tegenstrijdige berichten
Google maar es, dan zal je zelf zien dat het moeilijk is een klaar antwoord te vinden
Idem of hij bd25 afspeelt
MKV alles wat je wil, maar geen woord over bd25

Je hebt gelijk. Het lijkt alsof er veel over gepost wordt maar je ziet vooral heel veel mensen de termen MKV en BD25/50 door elkaar gooien. Het gaat eigenlijk altijd over MKV. Ik zie trouwens ook dat je de weg naar het XBMC-forum hebt gevonden. Ben benieuwd!

skank1

Citaat van: HAL op mei 21, 2013, 07:53:19
Je hebt gelijk. Het lijkt alsof er veel over gepost wordt maar je ziet vooral heel veel mensen de termen MKV en BD25/50 door elkaar gooien. Het gaat eigenlijk altijd over MKV. Ik zie trouwens ook dat je de weg naar het XBMC-forum hebt gevonden. Ben benieuwd!

Mensen zeggen nogal snel "het gaat" zonder dat ze effectief getest hebben wat er eigenlijk bedoelt wordt...
Ook op het xbmc forum, is het nooit duidelijk welke test ze exact doen
De helft weet niet als ze bv dts zien, dat dit ook een dts-hd track kan zijn...
enz
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

Weer even getest met de HDMI-kabel rechtstreeks op de TV. Daarna de instellingen op 2.0 audio geprobeerd met en zonder ondersteuning van DTS en AC3. Maakt niks uit voor mij. BD50 speelt niet. BD25 wel.
De instelling passthrough kan ik niet vinden. Op mijn gewone XBMC op een computer heb ik die wel. Misschien is dat eigenlijk ook niet zo raar omdat de Pi maar 2 aansluitingen heeft voor geluid. HDMI en analoog. Of zeg ik nou iets raars?

Wat wel erg leuk is dat HDMI-CEC perfect werkt. Ik bedien de Pi dus met de AB van de TV. Super! Ik had dus helemaal geen USB-apparaten meer aangesloten op mijn Pi. Ik heb de indruk dat de Pi dat echt veel sneller van wordt.

skank1

HDMI rechtstreeks naar je tv, en op passthrough? Jij hebt ze niet helemaal :)
Passthrough gebruik je enkel als je versterker een decoder aan boord heeft
Vermits je nu zelfs de versterker niet gebruikt..

Probeer eens je pi via hdmi naar je 5.1 versterker aan te sluiten
en dan op passthrough zetten
Dan zou het wel moeten gaan ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

Dat weet ik ook wel. Maar ik heb geen versterker met hdmi. Dat mag iemand anders voor je testen.

skank1

Jan, Test eens xbian indien mogelijk aub

Blijkbaar is het mogelijk om zonder stottering af te spelen

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=165342&pid=1427690#pid1427690
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

#142
Zal ik doen. Ik heb nog een kaartje liggen. Maar daar gaat wel een paar dagen overheen. Beetje druk nu. Ik snap die gast op het XBMC forum trouwens niet helemaal. Die screendump is zo te zien inderdaad van een BD-rip, in BD-bestandsstructuur dus. Maar verderop heeft hij het ineens over BD-rips in MKV. Dat is toch weer wat anders.

skank1

Hij had 1 bd25 (die waarvan hij de info toont) de rest zijn mkvs bij hem
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HAL

Heb Xbian getest. Bij mij dezelfde resultaten als met Raspbmc. BD25 speelt prima. BD50 blijft bufferen.

HAL

En ook nog even Openelec geprobeerd. Dat ziet er iets beter uit. De Pi buffert niet maar hapert. Af en toe stopt hij dus en dan loopt hij weer verder. Ik heb even overgeklokt naar 800 MHz en dan is het weer een beetje beter. Hoger ben ik niet gegaan. Overal staat dat je best hoog kunt gaan maar dat is het me niet waard. Verder experimenten met Openelec lijkt dus de moeite te lonen. Ik blijf voorlopig bij Raspbmc want dat is net even gebruiksvriendelijke vind ik.

MegaJ

Citaat van: HAL op mei 27, 2013, 16:47:53
En ook nog even Openelec geprobeerd. Dat ziet er iets beter uit. De Pi buffert niet maar hapert. Af en toe stopt hij dus en dan loopt hij weer verder. Ik heb even overgeklokt naar 800 MHz en dan is het weer een beetje beter. Hoger ben ik niet gegaan. Overal staat dat je best hoog kunt gaan maar dat is het me niet waard. Verder experimenten met Openelec lijkt dus de moeite te lonen. Ik blijf voorlopig bij Raspbmc want dat is net even gebruiksvriendelijke vind ik.

Openelec is iets lastiger te installeren dan raspbmc. Maar het werkt bij mij veel stabieler. Met raspbmc wou het systeem soms niet meer opstarten en kon ik dat alleen fixen door opnieuw te installeren. Bij openelec geen problemen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Leukedingen

Goedemiddag, Ik ben sinds dit weekend de trotse bezitter van een Raspberry PI model B met raspbmc. Nu heb ik al veel aan de gang gekregen, maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar. De PI hangt aan een TP-Link router waar ook een harde schijf van 1,5 TB aan hangt. Deze is volledig aangemerkt als Mediaspeler. Als ik via XBMC de harde schijf wil benaderen kom ik niet verder dan de 1e 3 mappen. Dit is de Recycle Bin en 2 mappen gevuld met muziek. Wat ik ook doe (wat ik dan weet natuurlijk) ik krijg het niet voor elkaar om alle mappen te zien. Via een vaste PC kom ik wel bij alle mappen. Wat doe ik fout??? Ik lees het graag van een van u.. Gr. Bart

HAL

Is het iemand gelukt om draadloos over een 5GHz netwerk te gaan? Zo ja, welke stick gebruik je dan? En vermeld ook even welke XBMC variant je gebruikt. Dank!

macman72

Hallo,

ik stel me even kort voor macman72 linux gebruiker en open source enthousiast :clapping:
Ik heb mijn RbPi geinstaleerd Open Elec en dat ben ik aan het verkennen. Ik heb er sata harde schijf in een behuizing met eigen voeding via usb aangehangen die heb ik FAT32 geformateerd. Hij is 350 gb  maar mijn RbPi ziet alleen een ruimte van 2,6 gb....?

Moet ik anders formateren misschien of is er een optie in Open Elec die ik moet aan of uit zetten?

grtz,

Macman72