plaatsing Rega draaitafel

Gestart door Robiwan, januari 5, 2013, 09:05:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robiwan

Hallo,

Wat ik mij afvraag. Als je, zoals ik, maar beperkte ruimte hebt voor een draaitafel, kun je deze dan beter naast de speaker zetten (wel meer in de hoek dus waarschijnlijk een bass lift) of verder van de speaker af maar meer in het directe geluidveld (zoals te zien op de foto)? Een muurbeugel is voorlopig geen optie dat wil m'n vriendin niet, basta :D Ik heb plaatsing op de Ikea kast naast de draaitafel geprobeert maar dan klinkt het minder dan nu.

Mijn opstelling ziet er zo uit.

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KILLorBE

Ik denk dat ie zo het beste staat, naast de luidspreker staat ie in de hoek waar ie waarschijnlijk last van lage tonen heeft, en mogelijk ook last van het magnetisch veld van de luidspreker.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Robiwan

Citaat van: KILLorBE op januari  5, 2013, 09:20:23
Ik denk dat ie zo het beste staat, naast de luidspreker staat ie in de hoek waar ie waarschijnlijk last van lage tonen heeft, en mogelijk ook last van het magnetisch veld van de luidspreker.

last van magnetisch veld op ca. 70 cm afstand?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Je kan nog overwegen de ikea kast in de hoek te zetten en de set + rega als het ware op de plek van de kast. Of dat iets oplevert behalve werk...


Robiwan

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 09:56:01
Je kan nog overwegen de ikea kast in de hoek te zetten en de set + rega als het ware op de plek van de kast. Of dat iets oplevert behalve werk...

geen optie. eenheid is dan uit de kast volgens mn lief :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KILLorBE

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 09:29:11
last van magnetisch veld op ca. 70 cm afstand?
Op de foto lijkt de afstand korter, dan zal het wel meevallen.

Je kunt het proberen, maar ik heb geleerd dat je een draaitafel het beste vrij kunt zetten, en zeker niet in een hoek moet zetten.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Alco

Niet de goedkoopste optie, maar is het misschien een optie om een extra level Fraimlite te kopen.

Dan kun je de Rega daar bovenop zetten, en de gehele set naar behoeven wat meer in/uit de hoek plaatsen.
(zou visueel denk ik ook wel een mooie plaatje vormen!) :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Deleted Member 2

Citaat van: Alco op januari  5, 2013, 10:41:12
Niet de goedkoopste optie, maar is het misschien een optie om een extra level Fraimlite te kopen.

Dan kun je de Rega daar bovenop zetten, en de gehele set naar behoeven wat meer in/uit de hoek plaatsen.
(zou visueel denk ik ook wel een mooie plaatje vormen!) :)

Inderdaad een fraaie oplossing als de rega een beetje wil klinken op een stapeltje fraims (en als het door de ballotage commissie komt 8)

Robiwan

ik heb toch stiekem de Rega muurbeugel besteld :D Confrontatie dan maar aangaan. Gewoon ophangen en zeggen dat die vastgeplakt zit :D

Ik heb nu de Naim set op de plek van de draaitafel staan. de muurbeugel komt daar dan een stuk boven te hangen. Dan moet alleen de phonotrap in of op de Ikea kast. die muurbeugel is trouwens een stuk duurder geworden, van 130 naar 150 euro ???
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Een Rega muurbeugel is de beste oplossing. Zal zeker beter gaan klinken.

Robiwan

#10
even off topic. vind het leuk om dit met jullie te ventileren want het gaat immers om techniek en plezier::)

Ik heb mijn Hyundai I20 1.4 Dynamic laten chiptunen bij Vtune in Huizen. De auto bevalt best goed maar de motor is duidelijk afgesteld op zuinigheid en daardoor wat gezapig en zelfs wat lui. Op zich komt er maar 10 pk en 20 Nm bij (van 100 naar 110 pk en van 137 naar 158 Nm, het is een atmosferische motor zonder turbo), maar de motor is daardoor gewoon een stuk soepeler over het gehele toerenbereik. Even versnellen van 100 naar 130 km/uur, of in z'n 4 over een rotonde en zonder morren accelereren gaat veel makkelijker. Volgens de beste man is na ca. 300 a 400 km alles optimaal. Er is een kastje bijgeplaatst (achter de regelunit met aansluiting op kabelboom), een zogenaamde PiggyBack:D, die zorgt voor een beter inspuitmoment, gasklep bediening en nog veel meer. Kortom nu gewoon een veel fijnere motor. En wat fijn is de fabrieksgarantie blijft behouden. En als het niet bevalt krijg je binnen 10 dagen je geld terug. Wat mot dat koste? 250 euro. Wellicht een hoop geld maar ik stap nu met een brede grijns elke dag in de auto naar mn werk.

Ben net terug overigens. Zo heerlijk rustig op de A27, A12, A20, A4 en A15, dan is autorijden toch echt fijn!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Alco op januari  5, 2013, 10:41:12
Niet de goedkoopste optie, maar is het misschien een optie om een extra level Fraimlite te kopen.

Dan kun je de Rega daar bovenop zetten, en de gehele set naar behoeven wat meer in/uit de hoek plaatsen.
(zou visueel denk ik ook wel een mooie plaatje vormen!) :)

zo'n level is vrij gewichtig en daar houdt een Rega TT nu juist niet van. Licht en stijf. 450 euro vind ik ook veels te prijzig. Zal wel mooi staan dat weer wel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

KILLorBE

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 14:53:18
ik heb toch stiekem de Rega muurbeugel besteld :D Confrontatie dan maar aangaan. Gewoon ophangen en zeggen dat die vastgeplakt zit :D
Wat dacht jij, op die Rega muurbeugel kan ze toch zo goed als niks kwijt?
Als je een schap op zou hangen kom je thuis, draaitafel weg en staat er een beeld, kandelaar of iets dergelijks op de schap.
Vriendin (met tubetje superlijm in haar hand): Die zit ook vastgeplakt :D
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Robiwan

Citaat van: KILLorBE op januari  5, 2013, 15:22:56
Wat dacht jij, op die Rega muurbeugel kan ze toch zo goed als niks kwijt?
Als je een schap op zou hangen kom je thuis, draaitafel weg en staat er een beeld, kandelaar of iets dergelijks op de schap.
Vriendin (met tubetje superlijm in haar hand): Die zit ook vastgeplakt :D

:D :D :D

Ze gaat gelukkig een heel eind mee met die audio nonsens :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 14:53:18
Gewoon ophangen en zeggen dat die vastgeplakt zit :D

Pas maarop dat ze jou niet ophangt :wacko: :angel:

Robiwan

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 16:13:37
Pas maarop dat ze jou niet ophangt :wacko: :angel:

Zonet effe de draaitafel opgepakt en even op de gewenste hoogte boven de set voor de muur gehouden. Nee he, ga je weer gaten boren! Ja, heb een speciale muurbeugel besteld voor de draaitafel. Die ga ik daar ophangen en nergens anders meer. Hmmm nou vooruit dan en laat het de laatste keer zijn :D YES toch weer m'n zin.

Waar ik alleen wel bang voor ben, is dat zonder opvulling onder de pootjes de tafel van achter naar voren niet waterpas krijg. De muur is natuurlijk niet kaarsrecht. In het horizontale vlak geen probleem.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

MarcFR

Ook weer opgelost  ;D Maarre mooie speakers zeg  :wub:
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Deleted Member 2

ik neem aan dat het blad van de muurbeugel verstelbaar is?

Robiwan

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 16:50:19
ik neem aan dat het blad van de muurbeugel verstelbaar is?

nope. Tis deze beugel. Schaaltjes kun je niet verstellen. Nu is de vraag welk materiaal zou dan onder de voetjes moeten? Rubber, hout, metaal, papier?

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

roeleken

He mooi zo'n beugel, moet ik absoluut ook eens aanschaffen. Geen draaipootjes onder je platenspeler? Ik zou zeggen van die plakviltjes van de action, kun je blijven pielen tot het goed is en ze kosten niets en dempen goed.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

KILLorBE

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 15:33:49
:D :D :D

Ze gaat gelukkig een heel eind mee met die audio nonsens :D
Is toch geen nonsens :crazy:
Ik heb geen vriendin, maar die krijgt het zwaar als ze niet van techniek en audio/video houd....

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 16:24:43
Zonet effe de draaitafel opgepakt en even op de gewenste hoogte boven de set voor de muur gehouden. Nee he, ga je weer gaten boren! Ja, heb een speciale muurbeugel besteld voor de draaitafel. Die ga ik daar ophangen en nergens anders meer. Hmmm nou vooruit dan en laat het de laatste keer zijn :D YES toch weer m'n zin.

Waar ik alleen wel bang voor ben, is dat zonder opvulling onder de pootjes de tafel van achter naar voren niet waterpas krijg. De muur is natuurlijk niet kaarsrecht. In het horizontale vlak geen probleem.
Mazzelaar :D
Je kunt het op verschillende manieren oplossen:
1) Ringen achter de beugel, is lastig maar wel te doen (Plak ze eerst op de beugel en houd de beugel tegen de muur, zelf gebruik ik voor dergelijke zaken de pluggen hooguit 2x).
2) Keilbouten met 2 moeren, 1 om de keilbout vast te zetten, de ander om de beugel waterpas te stellen (Geen mooie oplossing, maar daar is misschien ook wel iets aan te doen).

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 17:23:05
Nu is de vraag welk materiaal zou dan onder de voetjes moeten? Rubber, hout, metaal, papier?
Platgeslagen bierdopjes, komt het geluid pas echt los ;)
Ik zou zeggen probeer wat je in huis hebt, stukjes van een oude binnenband, krant, roman van je vriendin, geld...

Vroeg me, zoals roeleken opperde, ook al af of je de pootjes niet kan verstellen, kan bij m'n Denon wel.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Robiwan

Citaat van: KILLorBE op januari  5, 2013, 17:58:55
Is toch geen nonsens :crazy:
Ik heb geen vriendin, maar die krijgt het zwaar als ze niet van techniek en audio/video houd....
Mazzelaar :D
Je kunt het op verschillende manieren oplossen:
1) Ringen achter de beugel, is lastig maar wel te doen (Plak ze eerst op de beugel en houd de beugel tegen de muur, zelf gebruik ik voor dergelijke zaken de pluggen hooguit 2x).
2) Keilbouten met 2 moeren, 1 om de keilbout vast te zetten, de ander om de beugel waterpas te stellen (Geen mooie oplossing, maar daar is misschien ook wel iets aan te doen).
Platgeslagen bierdopjes, komt het geluid pas echt los ;)
Ik zou zeggen probeer wat je in huis hebt, stukjes van een oude binnenband, krant, roman van je vriendin, geld...

Vroeg me, zoals roeleken opperde, ook al af of je de pootjes niet kan verstellen, kan bij m'n Denon wel.

nee, pootjes onder de Rega zijn niet instelbaar zonder ze te mollen :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 18:26:16
nee, pootjes onder de Rega zijn niet instelbaar zonder ze te mollen :D

Je ga me toch niet vertellen dat een serieuze draaitafel geleverd wordt zonder dat deze waterpas gezet kan worden?

Is het materiaal van die beugel voorzien van demping? het lijkt mij nogal een ringedingdong apparaat 8)

KILLorBE

Citaat van: LPlover op januari  5, 2013, 18:26:16
nee, pootjes onder de Rega zijn niet instelbaar zonder ze te mollen :D
Ach, heb je weer een excuus voor een upgrade :D

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 18:36:06
Je ga me toch niet vertellen dat een serieuze draaitafel geleverd wordt zonder dat deze waterpas gezet kan worden?
Ze verwachten dat mensen die een dergelijke draaitafel kopen hun eigen woning laten bouwen met muren die 100% vlak en verticaal zijn.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Gebruiker 003

Een Rega draaitafel hoort gewoon op zijn eigen muurbeugel te staan daar presteert hij het beste op.

Ik ga nogal eens op vakantie en heb uit ieder land wel muntjes over. Ik heb er een aantal in verschillende dikte die ik eronder leg. Overigens heb ik maar een enkel voetje waar zoiets nodig is.