KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

toetertje

Ik heb nu ook sinds een paar dagen een setje ls50 staan. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden,
ik mis wel erg veel details. Ik gebruik ze met subs, dus over het laag kan ik niet veel zeggen.

Trabuca

Voor het eerst dat ik dat hoor bij deze speakers. Wat is de setup en wat had je hiervoor?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Samro

Ik heb ze een week mogen testen, en vond het hoog mooi verfijnd klinken en ze geven een mooi breed stereobeeld, maar er miste wel veel aan op een of andere manier. De bas vond ik een opgepompte bas en niet echt prettig. Niet geprobeerd met een subwoofer.
Citaat van: toetertje op april 27, 2021, 10:22:32
Ik heb nu ook sinds een paar dagen een setje ls50 staan. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden,
ik mis wel erg veel details. Ik gebruik ze met subs, dus over het laag kan ik niet veel zeggen.

toetertje

Citaat van: Trabuca op april 27, 2021, 12:35:02
Voor het eerst dat ik dat hoor bij deze speakers. Wat is de setup en wat had je hiervoor?

Ik heb dat juist weer wel gelezen over deze speakers. Misschien ook de reden dat ze vaak weer zo
snel aangeboden worden op marktplaats. Het zijn geen slechte speakers, maar ik mis gewoon erg
veel details die ik bij andere speakers wel hoor. Bij slechtere opnames, blijven ze echter wel aardig goed klinken.
Vergelijken met de audiovector qr3 die hier ook staat, is natuurlijk ook niet eerlijk.

Marcel.B

Ik heb ze ook gehad maar ik vond ze juist met slechte opnames niet best klinken, met name Metallica het black album is niet om aan te horen op de LS50.

Heb nu de R3 en die klinken in MIJN oren een stuk beter.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

pameijer

#1080
Leuke vergelijking tussen de LS50 Wireless 2 en de Nubert nuPro X-4000 . Goede geluidskwaliteit in dit filmpje, en ik vraag me echt af hoe hij de geluidsovergangen tussen de 2 speakers zo naadloos heeft gemaakt. Eerlijk gezegd hoor ik amper verschil tussen de 2; je moet wel met een koptelefoon luisteren - het is een binaural review. Nubert heeft iets meer laagweergave en meer definitie in het laag, en zit ook wat dichter bij origineel denk ik.

Maar los van de speakers: reviews op deze manier zouden veel meer reviewers moeten doen!

https://www.youtube.com/v/fUz4ZJHtGoc
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

bva

Voor iedereen die overweegt de  LS50 Wireless 1 of 2 te kopen wil ik aanbevelen om ook eens te kijken/luisteren naar de LITTLE/ONE van Archidio Audio.
Een actieve luidspreker met Motional Feedback. Door de Motional Feedback is het laag uitstekend.

Ik heb een setje thuis staan en ze klinken in ieder geval veel beter dan KEF lsx en slaan geen slecht figuur in vergelijking met de Magico's welke ik ook thuis heb staan!

De prijs van een setje LITTLE/ONE 's is Euro 1000.

Zie ook de test op hifi.nl

Witalik

Citaat van: bva op mei 26, 2021, 18:09:17
Voor iedereen die overweegt de  LS50 Wireless 1 of 2 te kopen wil ik aanbevelen om ook eens te kijken/luisteren naar de LITTLE/ONE van Archidio Audio.
Een actieve luidspreker met Motional Feedback. Door de Motional Feedback is het laag uitstekend.

Ik heb een setje thuis staan en ze klinken in ieder geval veel beter dan KEF lsx en slaan geen slecht figuur in vergelijking met de Magico's welke ik ook thuis heb staan!

De prijs van een setje LITTLE/ONE 's is Euro 1000.

Zie ook de test op hifi.nl

Het oog wil ook wat :-) , dat is ook iets wat wel telt met de KEF's. (in mijn geval)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jahtari

#1083
Voor wie het interessant vindt, John Darko heeft een video gemaakt over de KC62 micro sub van kef in combinatie met de passieve en actieve LS50.

https://youtu.be/Y2Lc8oOinOY

Weet dat hij bijna geen ervaring heeft met subs en de uitleg dus heel erg basic is. Ook verknalt hij zich ergens met verschillende overgangsfrequenties.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

toetertje

Zijn er al ls50 gebruikers, die ervaringen hebben met de eq curve die wordt voorgesteld op Asr?

newsjunky

Heb vandaag mijn paartje Meta's binnengekregen. Zijn bedoelt voor mijn relax/ Fitness ruimte. Heb nog een oude Onkyo versterker uit eind jaren 80. Is dit wat te matchen met de Kefs?

Verstuurd vanaf mijn CPH2025 met Tapatalk


bramsat


Voor de prijs is de ls50 best goed....alleen een vergelijk met grotere zuilen dat verliezen ze natuurlijk.

Denk ook dat ze op de mrkt gebracht zijn zodat de man tevreden is en de vrouwelijke helft supertevreden. ;)

En inderdaad er staan er vele op mrktplts....maar ebay slaat alles,denk dat er heel veel verkocht zijn vermoed ik.

https://www.ebay.ca/sch/i.html?_nkw=ls%2050%20kef&norover=1&mkevt=1&mkrid=706-156598-889902-0&mkcid=2&keyword=ls%2050%20kef&crlp=_5557&MT_ID=&geo_id=&rlsatarget=kwd-82051546313507:loc-129&adpos=&device=c&mktype=&loc=2485&poi=&abcId=&cmpgn=392121904&sitelnk=&adgroupid=1312817927554272&network=o&matchtype=e&msclkid=e4fe65bea04911c27fe30568a096613c
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

newsjunky

Dat grotere zuilen altijd winnen gaat natuurlijk niet op. Van invloed is waar de speakers komen te staan. In kleinere ruimtes voldoet een monitor, eventueel aangevuld met een sub beter. Ik spreek uit ervaring [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn CPH2025 met Tapatalk


chansig

Bram en subs is geen goed huwelijk. Bram zegt dat dat door de subs komt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

Citaat van: newsjunky op juni 27, 2021, 07:46:12
Dat grotere zuilen altijd winnen gaat natuurlijk niet op. Van invloed is waar de speakers komen te staan. In kleinere ruimtes voldoet een monitor, eventueel aangevuld met een sub beter. Ik spreek uit ervaring [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn CPH2025 met Tapatalk

In kleine ruimte kan een ls50 voldoende zijn....mits goed geplaats...af te raden is sub....gaat meestal mis,vind ik :unsure:

Een kamer van pakweg 8x4 kun je eventueel een sub nemen van hetzefde merk dus ls50+KC62,is succes dan verzekerd?

neen. En dat is het probleem want de plaatsing van een sub is nog problematische als 2 stereo speakers.

De laatste sub sateliet set die erg goed klonk was de aktieve sub van canton met de bijbehorende satelieten ik dacht dat

ie plus B hete,perfecte combi!....totdat ik een muur van de keuken eruit sloopte,en ja toen was het mooie geluid over.

Als je weet dat een sub een verijking kan zijn,maar vaak ook een verschrikking,dan word je heel voorzichtig.

Maar om blind een sub aan te schaffen voor een kef ls50 dan raad ik dat af,wil je perse toch een sub pak dan de KC62 van

hetzelfde merk.

De laatste sub die ik had was een velodyne sp 1000 ultra en dat was huilen met de pet op ;)

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

noot87

Bijzonder dat je het plaatsen van 2 speakers lastiger vindt dan 1.

En als je een muur weghaalt, waarvan het gevolg is dat het geluid minder goed klinkt, dat je dan de sub de schuld geeft i.p.v. plaatsing, akoestiek, crossover en fase.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

bramsat

Citaat van: noot87 op juni 28, 2021, 00:03:47
Bijzonder dat je het plaatsen van 2 speakers lastiger vindt dan 1.

En als je een muur weghaalt, waarvan het gevolg is dat het geluid minder goed klinkt, dat je dan de sub de schuld geeft i.p.v. plaatsing, akoestiek, crossover en fase.

Dat staat er niet! er staat een sub plaatsen is nog problematische dan 2 speakers.En ik geef de sub geen schuld maar de

ruimte.En toen de muur weg was is er vanalles geprobeerd om deze sub te laten klinken.

Anderzijds is mijn ervaring ook dat een kef r7 geen sub nodig heeft....of de ruimte moet dermate groot zijn dat de r7

die niet vullen kan met zijn bas....zeg maar een ruimte vanaf 7 bij 15.

Alleen mocht dat zo zijn dan nam ik een speaker die groter is dan de r7 en die heeft kef ook in zijn program....toch?

Subs kunnen het beter doen bij kleine satelieten maar toch niet bij een r7? in een gewone  kamer?

Is dat wel het geval dan staan de r7's niet goed opgesteld kwa basweergave. :)



Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

noot87

Een sub plaatsen hoeft helemaal niet problematisch te zijn. Het is alleen wel handig dat je weet wat je doet.
Of een sub nodig is, is wat anders dan dat het iets toevoegt.

Misschien mis je het niet, maar in mijn geval vallen de R7's af rond de 25 hertz.
De sub voegt dat deel dan weer toe. Daarnaast heb ik in mijn dirac een aantal settings waarbij eigenlijk het enige verschil is dat de sub een paar db harder speelt onder de 50 hertz. Ik vind dat zelf vooral wat toevoegen bij films, of bepaalde muziek genres.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

bramsat


Zo te lezen is dat subje van kef een upgrade voor bezitters van de ls50 van kef.

https://hifi.nl/artikel/30138/Review-KEF-KC62.html
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

toetertje

Citaat van: bramsat op juni 28, 2021, 04:11:09
Dat staat er niet! er staat een sub plaatsen is nog problematische dan 2 speakers.En ik geef de sub geen schuld maar de

ruimte.En toen de muur weg was is er vanalles geprobeerd om deze sub te laten klinken.

Anderzijds is mijn ervaring ook dat een kef r7 geen sub nodig heeft....of de ruimte moet dermate groot zijn dat de r7

die niet vullen kan met zijn bas....zeg maar een ruimte vanaf 7 bij 15.

Alleen mocht dat zo zijn dan nam ik een speaker die groter is dan de r7 en die heeft kef ook in zijn program....toch?

Subs kunnen het beter doen bij kleine satelieten maar toch niet bij een r7? in een gewone  kamer?

Is dat wel het geval dan staan de r7's niet goed opgesteld kwa basweergave. :)

Dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Kennelijk heb je niet de kennis om een sub
goed te integreren. Zelf vind ik in een onbehandelde ruimte, een sub / monitor systeem vaak
veel beter klinken, dan een grote voerstaander. Dan wel bij voorkeur een sub met dsp.  ;)

bramsat

Citaat van: toetertje op juni 30, 2021, 11:04:08
Dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Kennelijk heb je niet de kennis om een sub
goed te integreren. Zelf vind ik in een onbehandelde ruimte, een sub / monitor systeem vaak
veel beter klinken, dan een grote voerstaander. Dan wel bij voorkeur een sub met dsp.  ;)

Tuurlijk mag je schrijven dat ik geen kennis heb van subs,en wat jij vind dat mag ook allemaal,alleen om de kef ls50

af te kraken omdat die samen met jouw sub ingewolkt klinkt dan ligt dat niet aan de kefs maar aan jouw sub.

en natuurlijk kun je jouw box rustig vergelijken met een kef ls50....kosten beide toch hetzelfde?

Om dan tussen neus en lippen te verkondigen dat jouw box geen partij is voor de ls50 is totaal misplaats...toch?

De tests op whatshifi leert mij anders daar krijgt de audiovector q3 4 sterren omdat deze box onderin het minder doet

lees ik....de ls50 krijgt 5 sterren en de beste koop....toch.

En toetertje,ik vind het een pre dat leden vermelden wat voor set ze bezitten,dan is het simpel voor mij om jouw beweringen

te onderzoeken of je stereo hebt of surround :confused:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Ach Bram...ik kan me nog je escapades met de Velodyne herinneren. Je stelligheid dat de grootste subs van hen niet in een kleine ruimte zou kunnen. En dat terwijl het op de website van Velodyne het allemaal zo fijn uitgelegd staat...toch volhouden. Dus ik deel de mening van toetertje wel dat het erop lijkt dat je enige kennis ontbeert in deze. In ieder geval in je uitspraken.

Hoe het thuis bij je klinkt/klonk al dan niet met sub...geen idee.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

Citaat van: chansig op juni 30, 2021, 13:36:51
Ach Bram...ik kan me nog je escapades met de Velodyne herinneren. Je stelligheid dat de grootste subs van hen niet in een kleine ruimte zou kunnen. En dat terwijl het op de website van Velodyne het allemaal zo fijn uitgelegd staat...toch volhouden. Dus ik deel de mening van toetertje wel dat het erop lijkt dat je enige kennis ontbeert in deze. In ieder geval in je uitspraken.

Hoe het thuis bij je klinkt/klonk al dan niet met sub...geen idee.

Gr. Hans

Ik volg jouw al jaaaaren toch? wanneer waren wij het ooit eens?.....precies.Staat mij nog goed voor de geest met die subs

van jouw in dat piepkleine kamertje met die 2 subs op oorhoogte....en twee op de grond.Hans jij slaat alles kwa sub :laugh:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Tsja....volgens mij gaat het niet om mij en mijn capriolen. Welke je inderdaad nooit hebt kunnen begrijpen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Gaat om de Kef LS50 en of daar wel of geen subwoofer bij kan/moet.