KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

sion

Citaat van: Melvinstr op februari  6, 2021, 10:25:18
Heeft Hegel ook eindversterkers dan, ik kan volgens mij alleen 'gewone' stereo versterkers vinden. En die kan ik niet combineren met mijn Denon?

Hegel heeft ook eindversterkers alleen zijn dat wel forse jongens en ook flink aan de prijs. De meeste Hegel integrated hebben ook een aparte HT-ingang die de pre-amp overslaat en rechtstreeks naar de eindtrappen gaat. Ik heb een Hegel H360 gehad, maar als je daarvoor gaat zie ik niet in waarom je niet ook de DAC en Pre-amp daarvan zou gebruiken. Beste versterker die ik ooit gehad heb. Ikzelf heb alleen wél focus op film, dus vandaar verkocht.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Pukz0r

Vorige week toch de LS50ers van de hand gedaan, was te benieuwd naar de meta's, deze dan ook maar gekocht  ;)

Bevindingen: 

-Finish is knap, heb ze in het wit en ben blij dat ze gekozen hebben voor een matte afwerking.
-Klankmatig vind ik ze klein tikkeltje meer laid back, ronder dan vorige serie in de positieve zin van het woord
-Bij juist bronmateriaal  (tidal masters)  zeeeer detailrijk.   Zeker met vocaal werk gewoonweg fantastisch
-Imagen fantastisch ( brede soundstage zowel horizontaal als verticaal )

Stuur ze aan met een nad t758 in combi met een SVS SB2000.
Denk niet dat ik komende jaren een upgrade voorzie.

bramsat


Het geeft nogal veel modellen en uitvoeringen van die ls 50,ik denk dat de vrouwvriendelijkheid van zo'n boxje

ook wel meespeelt in deze....toch?

https://www.whathifi.com/reviews/kef-ls50-wireless-ii
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

jahtari

Citaat van: Pukz0r op februari 17, 2021, 17:16:28
-Bij juist bronmateriaal  (tidal masters)  zeeeer detailrijk.   Zeker met vocaal werk gewoonweg fantastisch
-Imagen fantastisch ( brede soundstage zowel horizontaal als verticaal )

Doen ze dit zoveel beter dan de oude LS50?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Pukz0r

Moeilijk uit te leggen eigenlijk. Ik zou zeggen ga is testen.
Als ik ze zou AB-en valt me op dat de nieuwe meta me net wat meer doet dan de vorige serie. Vooral op lage volumes merk ik ook een verschil in dynamiek. 
Ze spelen nog wat ruimtelijker dan de eerste serie.  Grtz

sion

Citaat van: Pukz0r op februari 17, 2021, 17:16:28
Vorige week toch de LS50ers van de hand gedaan, was te benieuwd naar de meta's, deze dan ook maar gekocht  ;)

Bevindingen: 

-Finish is knap, heb ze in het wit en ben blij dat ze gekozen hebben voor een matte afwerking.
-Klankmatig vind ik ze klein tikkeltje meer laid back, ronder dan vorige serie in de positieve zin van het woord
-Bij juist bronmateriaal  (tidal masters)  zeeeer detailrijk.   Zeker met vocaal werk gewoonweg fantastisch
-Imagen fantastisch ( brede soundstage zowel horizontaal als verticaal )

Stuur ze aan met een nad t758 in combi met een SVS SB2000.
Denk niet dat ik komende jaren een upgrade voorzie.

Best knap dat je dat allemaal kan horen op een T758, terwijl die de slechts metende dac van alle apparaten op ASR heeft. Zelfs 16-bit kan je niet zonder vervorming luisteren op dit ding.
Enige goeie ingang is de 7.1 analog, die bypassed de interne dac.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Cantodea

Citaat van: sion op februari 19, 2021, 14:54:57
Best knap dat je dat allemaal kan horen op een T758, terwijl die de slechts metende dac van alle apparaten op ASR heeft. Zelfs 16-bit kan je niet zonder vervorming luisteren op dit ding.
Enige goeie ingang is de 7.1 analog, die bypassed de interne dac.

Dus u koopt apparatuur op basis van metingen? Ik ken de T758 niet, maar op basis van cijfertjes zou ik niet meteen zeggen dat ie slecht klinkt. Metingen kunnen een indicatie zijn, maar luisteren geeft toch de doorslag vind ik.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

sion

#1032
Citaat van: Cantodea op februari 19, 2021, 18:21:12
Dus u koopt apparatuur op basis van metingen? Ik ken de T758 niet, maar op basis van cijfertjes zou ik niet meteen zeggen dat ie slecht klinkt. Metingen kunnen een indicatie zijn, maar luisteren geeft toch de doorslag vind ik.

Dan zou ik in dit specifieke geval de cijfertjes toch maar bekijken, want die liegen er niet om. Het bewijs is - in dít geval - overweldigend. Gewoon slecht ontwerp.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

fasteddie

Citaat van: Major_Ton op februari  2, 2021, 15:22:28
De M3i heeft meer dan genoeg poep voor de LS50's. Of je het klankmatig een fijne match vindt is aan jou. Ik heb sinds begin december de Meta's staan en heb ze eerst met een 2x 25 Watt Wadia PowerDAC Mini aangestuurd en was daar zéér tevreden over. Ik heb ook nog een 170 Watt per kanaal Denon AVC A1SE staan en die moet het toch echt afleggen. Ondertussen stuur ik de Meta's aan met een 2x 40 Watt PrimaLuna Prologue Two buizenbak en daar ben ik heel blij mee. De LS50 Meta is gewoon een kleine speaker dus ze kunnen überhaupt niet veel vermogen aan. Dat ze veel vermogen nodig hebben is weer eens internet papagaai gedrag net zoals dat alles beter wordt met een Hegel...* Een versterker met een stabiele voeding daarentegen is zeker wél aan te raden en dan heb je aan 2x 50 Watt echt wel voldoende! Meer vermogen kan geen kwaad, maar het is geen vereiste zoals sommige doen laten overkomen.


*Niks mis met Hegel overigens, het is een mooi merk, maar het wordt een beetje teveel als de heilige graal in het land van versterkers gezien op het moment.

Toch weleens leuk om te horen dat de LS50 ook met buizen goed kan klinken....al dat gepraat dat er een "zware" versterker aan moet hangen.....

twani

Citaat van: fasteddie op februari 20, 2021, 08:24:18
Toch weleens leuk om te horen dat de LS50 ook met buizen goed kan klinken....al dat gepraat dat er een "zware" versterker aan moet hangen.....

Inderdaad😉. Met Dynaudio en Sonus Faber schreeuwt men datzelfde ook allemaal na...

Waarschijnlijk om de zoveelste aanschaf van een knetterdure versterker voor zichzelf te verantwoorden....

bramsat


Mijn broer draait de LS 50 met een philips AH 683....30 watt uit 1979 de versterker weegt wel 12 kilo!

Ik beluister mijn wharfedale's evo 4.4 hoofdzakelijk met de philips AH 386 vollversterker ±50 watt.

Philips AH serie totaal onderschat kwa sound. :music:

https://youtu.be/iS0lvJAi7UA
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Willi@m


Toch weleens leuk om te horen dat de LS50 ook met buizen goed kan klinken....al dat gepraat dat er een "zware" versterker aan moet hangen.....
[/quote]

Niet zozeer qua wattage maar meer qua opbouw en stroom. Buizen waardes zijn uiteraard niet te vergelijken met transistor. En idd ook om maar weer een zoektocht te verantwoorden...
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Cantodea

Citaat van: fasteddie op februari 20, 2021, 08:24:18
Toch weleens leuk om te horen dat de LS50 ook met buizen goed kan klinken....al dat gepraat dat er een "zware" versterker aan moet hangen.....

Het gaat hem niet om een "zware versterkers" lees watts, maar om een versterker die power kan leveren als het nodig is, die een voldoende zware voeding heeft. Dat kan dus evengoed een buizenontwerp zijn met 20 watt aan vermogen.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

Citaat van: fasteddie op februari 20, 2021, 08:24:18
Toch weleens leuk om te horen dat de LS50 ook met buizen goed kan klinken....al dat gepraat dat er een "zware" versterker aan moet hangen.....

Maar het feit dat Kef in de actieve versie zoveel power steekt heeft toch te denken.. en de nieuwe wireless II is nog krachtiger geworden.
Wat er ook van is, de KEF LS 50 Wireless is een dijk van een speaker en dit voor een wereldprijs. Je zal werkelijk al heel diep in je buidel moeten tasten om een vergelijkbaar niveau te bekomen met losse componenten en passieve speakers. Plaats er een tweetal actieve subs bij en je hebt een systeem die bijna onvergelijkbaar is en het hoeven echt geen dure subs te zijn. Ik zelf heb er twee kleine subs bij van XTZ met een 8" subwoofer, puur voor muziek. Ze zijn snel, gaan tot zo'n 25 Hz in room en vullen zo mooi de kefs aan.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

fasteddie

Citaat van: Cantodea op februari 20, 2021, 12:57:58
Het gaat hem niet om een "zware versterkers" lees watts, maar om een versterker die power kan leveren als het nodig is, die een voldoende zware voeding heeft. Dat kan dus evengoed een buizenontwerp zijn met 20 watt aan vermogen.

Dat bedoel ik ook....heb heel wat speakers aan de buizen gehad en klonken allemaal best. Maar de buizen wegen ook 30 kilo :tounge2:

Pukz0r

Citaat van: sion op februari 19, 2021, 19:32:33
Dan zou ik in dit specifieke geval de cijfertjes toch maar bekijken, want die liegen er niet om. Het bewijs is - in dít geval - overweldigend. Gewoon slecht ontwerp.
Ik koop ook alleen aan op basis van men gevoel en gehoor, is inderdaad subjectief. Heb ze eerst aangestuurd met een mooie ROTEL met interne als aparte dac plus een node2  ,echter  komt dit geenszins in de buurt wat Dirac voor mij betekent specifiek in mijn ruimte.   

Witalik

Heeft iemand de LS50 wireless 2 al staan ? Die heeft bijna het dubbele vermogen ten opzichte van de eerste versie ? Jammer dat deze dingen niet te beluisteren zijn thuis. Ben er wel benieuwd naar,.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Willi@m

Hallo. Nu ik mijn amp verkocht heb ben ik toch serieuzer aan 't rondkijken naar een vervanger. Lees over elk merk wel voor en nadelen. Nu word de Hegel de hemel in geprezen. Nu kan ik een demo kopen en de verkoper beweert dat die onverslaanbaar is. Ook heeft hij een Primare I15 staan voor demo prijs. Beide geen krachtpatsers maar goed gebouwd. Aangezien de LS50W 2 geen financiële optie is moet ik toch iets. Arcam heeft ook mijn interesse aangezien deze ook goede matches oplevert met Kef. Helaas geen optie om te luisteren op 't moment. Kan iemand nog iets zinnigs toevoegen aan de amp keuze...
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Ralf67

Kan je de combinatie Hegel met Kef beluisteren ?

sion

Om welke Hegel gaat het dan ? De Hegel röst of een H80/H90 lijkt me nog aan de lage kant. Ik
Zou minimaal voor een H160 gaan.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Willi@m

Citaat van: Ralf67 op maart 16, 2021, 18:35:25
Kan je de combinatie Hegel met Kef beluisteren ?

Ja en bij interesse ook thuis.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Willi@m

Citaat van: sion op maart 16, 2021, 19:53:19
Om welke Hegel gaat het dan ? De Hegel röst of een H80/H90 lijkt me nog aan de lage kant. Ik
Zou minimaal voor een H160 gaan.

H90, waar ik twijfel aan power schijnt deze goed te matchen.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

fasteddie

Citaat van: Willi@m op maart 16, 2021, 18:31:37
Hallo. Nu ik mijn amp verkocht heb ben ik toch serieuzer aan 't rondkijken naar een vervanger. Lees over elk merk wel voor en nadelen. Nu word de Hegel de hemel in geprezen. Nu kan ik een demo kopen en de verkoper beweert dat die onverslaanbaar is. Ook heeft hij een Primare I15 staan voor demo prijs. Beide geen krachtpatsers maar goed gebouwd. Aangezien de LS50W 2 geen financiële optie is moet ik toch iets. Arcam heeft ook mijn interesse aangezien deze ook goede matches oplevert met Kef. Helaas geen optie om te luisteren op 't moment. Kan iemand nog iets zinnigs toevoegen aan de amp keuze...

Eergisteren kunnen naar de kef ls50 meta in combinatie met naim en cambridge. De verdeler heeft ook hegel staan dus keuze genoeg. Het betreft tune inn in alkmaar. Goede zaak.
De kefjes vielen zeker niet tegen...indrukwekkend geluid uit deze maat. Naar mijn mening echt geen subwoofer noodzakelijk.
Met naim de beste match....Hegel niet beluisterd...

Willi@m

Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

jahtari

Citaat van: fasteddie op maart 17, 2021, 19:00:29
Eergisteren kunnen naar de kef ls50 meta in combinatie met naim en cambridge. De verdeler heeft ook hegel staan dus keuze genoeg. Het betreft tune inn in alkmaar. Goede zaak.
De kefjes vielen zeker niet tegen...indrukwekkend geluid uit deze maat. Naar mijn mening echt geen subwoofer noodzakelijk.
Met naim de beste match....Hegel niet beluisterd...
Je wil geen actieve versie vanwege platenspeler of zo?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub