Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Deleted member

Wat is de overweging geweest om voor een HTPC te gaan? Welke functionaliteit zoek je die niet in een mediaplayer te vinden is?
Stereo-fan for life!

RalphH

#1927
Citaat van: high-q op augustus 14, 2014, 15:20:44
*. OS op SSD (Windows/Linux waar jouw voorkeur ligt)
*. Content van je NAS trekken (films/series/muziek)
*. Eenmalig investeren in een mooie kast, is duurder maar dan heb je ook wat (mijne heb ik al 6 jaar)
*. Silent case/cpu fans (bijv. Noctua)
*. In eerste instantie mobo kiezen wat upgrade mogelijkheden biedt qua cpu (intel/amd, eigen voorkeur)
*. Integrated graphics/audio over hdmi zal voorlopig volstaan
*. XBMC installeren als HTPC GUI (lees xbmc wiki en fora) met een beetje effort is het eyecandy
*. Bediening via mini keyboard/muis combo a la DiNovo Mini of later via handheld device

Dit is de basis en moet lukken met jouw budget.

:thumbs-up:

Zoiets misschien - http://link.marktplaats.nl/m832776627

^^

Let er ff wel op dat je intergrated kaartje fatsoenlijk omgaat met de HD audio formaten en hardware decoding van je beeld (enkel ervaring met ATI en daar is alles vanaf de HD5xxx in orde).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz


Proficiat Ray :pompom:

En ik ben benieuwd naar je config. van je HTPC!!

Succes ermee in ieder geval O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Citaat van: high-q op augustus 14, 2014, 15:20:44
*. OS op SSD (Windows/Linux waar jouw voorkeur ligt)
*. Content van je NAS trekken (films/series/muziek)
*. Eenmalig investeren in een mooie kast, is duurder maar dan heb je ook wat (mijne heb ik al 6 jaar)
*. Silent case/cpu fans (bijv. Noctua)
*. In eerste instantie mobo kiezen wat upgrade mogelijkheden biedt qua cpu (intel/amd, eigen voorkeur)
*. Integrated graphics/audio over hdmi zal voorlopig volstaan
*. XBMC installeren als HTPC GUI (lees xbmc wiki en fora) met een beetje effort is het eyecandy
*. Bediening via mini keyboard/muis combo a la DiNovo Mini of later via handheld device

Dit is de basis en moet lukken met jouw budget.

:thumbs-up:

Zoiets misschien - http://link.marktplaats.nl/m832776627

Ik ben zelf fan boy van Intel ;)

Heb je een CPU i5 nodig of kan een goeie i3 ook? Socket 1150
Welke Chipset raad je aan?
Ik wil het liefst een aluminium kast. Deze zijn ook koeler. Uiteraard stille FAN's.
SSD...What else :) Crucial M500 120GB . Zit alleen OS+XBMC en paar andere Apps zoals MadVR enzo.
VGA kaart. Ik heb nog een GTX460 OC 1GB. Kan ik deze gebruiken? Deze is vrij stil. Deze gebruikt in load 270watt. Dus een voeding van 300w is dan te weinig.
MOBO ATX standaard?

Op TW paar spullekes gezocht.

Ik heb nog Kingston DDR3 2 x 2 GB RAM hier liggen
VGA GTX 460 oc 1 GB
Dan heb ik onderstaande nodig. Of mis ik nog wat.... Is de stock CPU koeler voldoende? Volgens mij is 1 FAN genoeg toch? Zo'n 120mm is ook lekker stil.

Raymond187

#1930
Een BR drive zou wel handig zijn :)

Deze kast vind ik wel mooier.
http://tweakers.net/pricewatch/248938/zalman-hd503/specificaties/
of deze. Lijkt me ook sterk dat je FAN's nodig hebt. De VGA heeft 2 FANs en de CPU een betere stillere FAN erop  :thumbs-up: SSD word niet warm.
http://tweakers.net/pricewatch/333767/silverstone-lascala-lc16b-m-usb-30/specificaties/

RalphH

Citaat van: Raymond187 op augustus 14, 2014, 23:05:23
Ik ben zelf fan boy van Intel ;)

Niemand is perfect ;D

Zou er idd wel een BR playertje inzetten.
Een passieve videokaart is wellicht een idee en dan 2 langzaam draaiende fans voor aan en afvoer/circulatie van frisse lucht (heb daar zelf potmetertjes opzitten)
Bij de stock cooler zit een koelstickertje, die fancy pasta gaat je verder weinig brengen. Hoe de geluidproductie van die dingen is tegenwoordig weet ik niet.

Zo'n dikke videokaart heb je waarschijnlijk niet nodig mits je niet wilt gamen. Weet niet hoe nvidia t met zijn decoding doet, maar bij ATI doen de kaartjes van €30 (en die kun je mooi passief koelen) het net zo goed als die van €500.
Waar madvr etc hun capaciteit vandaan halen weet ik dan weer niet. Als die t van de cpu pakken, is een tandje zwaarder wellicht de moeite.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

SSD zou ik voor een Samsung SSD gaan.

En je videokaart die je hebt liggen is leuk, maar volgens mij overkill en verstookt wel erg veel watt. En is volgens mij meer een gaming kaart. Daarnaast is die volgens mij ook nog eens actief gekoeld terwijl je het liefst een HTPC wil met videokaart die geen actieve koeling heeft. Dit om het geluidsniveau te drukken.

Zijn er geen goede mobo's met een videochip en goede audiochip aanboord?

Geheugen is DDR3 niet al zo'n beetje de standaard? (je merkt het al ook ik ben er al een tijdje uit :D)

Raymond187

Citaat van: RalphH op augustus 15, 2014, 08:57:09
Niemand is perfect ;D

Zou er idd wel een BR playertje inzetten.
Een passieve videokaart is wellicht een idee en dan 2 langzaam draaiende fans voor aan en afvoer/circulatie van frisse lucht (heb daar zelf potmetertjes opzitten)
Bij de stock cooler zit een koelstickertje, die fancy pasta gaat je verder weinig brengen. Hoe de geluidproductie van die dingen is tegenwoordig weet ik niet.

Zo'n dikke videokaart heb je waarschijnlijk niet nodig mits je niet wilt gamen. Weet niet hoe nvidia t met zijn decoding doet, maar bij ATI doen de kaartjes van €30 (en die kun je mooi passief koelen) het net zo goed als die van €500.
Waar madvr etc hun capaciteit vandaan halen weet ik dan weer niet. Als die t van de cpu pakken, is een tandje zwaarder wellicht de moeite.

Ik dacht zelf ook aan de pasieve VGA ivm stilte, maar hoe zit het dan met geluids overdracht? Gaat beeld en geluid gewoon via HDMI naar de Anthem en doet hij de rest? Dus geen geluid kwaliteit verlies?

Fancy pasta zit nog in me hoofd ivm in het verleden OCen  :headbanging:

Die langzaamdraaiende FANs met pot metertje sounds like a plan Stan  :thumbs-up:

Citaat van: WickedGame op augustus 15, 2014, 09:01:46
SSD zou ik voor een Samsung SSD gaan.

En je videokaart die je hebt liggen is leuk, maar volgens mij overkill en verstookt wel erg veel watt. En is volgens mij meer een gaming kaart. Daarnaast is die volgens mij ook nog eens actief gekoeld terwijl je het liefst een HTPC wil met videokaart die geen actieve koeling heeft. Dit om het geluidsniveau te drukken.

Zijn er geen goede mobo's met een videochip en goede audiochip aanboord?

Geheugen is DDR3 niet al zo'n beetje de standaard? (je merkt het al ook ik ben er al een tijdje uit :D)
Samsung en Crucial zijn beide erg betrouwbaar idd. Zal ook me eerste keus zijn en enige.

KLopt de GTX460 gebruikt 270watt wat ook weer warmte met zich mee brengt en geluid.

Ik heb een uitgebreide Topic op TW aangemaakt voor advies.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1601489

Idee van een pasieve VGA spreekt mij ook meer aan. Al ben ik wel zelf van de liever meer overhead in prestaties. Zolang ik maar geen verlies heb in beeld en geluid.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op augustus 15, 2014, 10:28:47
Samsung en Crucial zijn beide erg betrouwbaar idd. Zal ook me eerste keus zijn en enige.

KLopt de GTX460 gebruikt 270watt wat ook weer warmte met zich mee brengt en geluid.

Ik heb een uitgebreide Topic op TW aangemaakt voor advies.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1601489

Idee van een pasieve VGA spreekt mij ook meer aan. Al ben ik wel zelf van de liever meer overhead in prestaties. Zolang ik maar geen verlies heb in beeld en geluid.

Heb zelf erg goede ervaringen met de Samsung SSD's, dus vandaar mijn voorkeur. Wat betreft je vraag over HDMI, klopt mobo's sturen dit door. Nu komt alleen de eeuwige discussie, hoor je verschil ja/nee met de hardware als het digital word doorgezonden naar je MRX700?

Die videokaart blijf ik overkill vinden, nadelen zijn toch wel actief/fans (door stof uiteindelijk misschien wel rumoerig), verstook veel vermogen, en creert warmte. Allemaal punten die je naar mijn mening niet in een HTPC wilt hebben. Maar je praat over overhead? Waar zou je die overhead voor nodig hebben? Voor video/3d of 4K lijkt mij dat gaming kaarten nog steeds overkill zijn. Laat ik het anders zeggen, veel Intel videochips kunnen het al voor je realiseren (Intel HD5000 bijv. in de Intel NUC kit) :D

high-q

#1935
Citaat van: Raymond187 op augustus 14, 2014, 23:05:23
Ik ben zelf fan boy van Intel ;)

Heb je een CPU i5 nodig of kan een goeie i3 ook? Socket 1150
Welke Chipset raad je aan?
Ik wil het liefst een aluminium kast. Deze zijn ook koeler. Uiteraard stille FAN's.
SSD...What else :) Crucial M500 120GB . Zit alleen OS+XBMC en paar andere Apps zoals MadVR enzo.
VGA kaart. Ik heb nog een GTX460 OC 1GB. Kan ik deze gebruiken? Deze is vrij stil. Deze gebruikt in load 270watt. Dus een voeding van 300w is dan te weinig.
MOBO ATX standaard?

Op TW paar spullekes gezocht.

Ik heb nog Kingston DDR3 2 x 2 GB RAM hier liggen
VGA GTX 460 oc 1 GB
Dan heb ik onderstaande nodig. Of mis ik nog wat.... Is de stock CPU koeler voldoende? Volgens mij is 1 FAN genoeg toch? Zo'n 120mm is ook lekker stil.


Ik heb in het verleden zowel Intel als AMD gehad. Op de lange termijn was ik altijd meer tevreden over Intel, maar dat is persoonlijk. Een i3 is meer dan voldoende, tenzij je later aan de slag wilt gaan met mpc-hc + madvr en svp. Kan je nu alvast zeggen dat dat een duur experimentje gaat worden en dat je dat ervoor over moet hebben.  Ik heb hetzelfde moederbord met daarop een i7 3770k. Aan de ene kant voor eerder genoemde reden en aan de andere kant om er de komende x jaar geen geld meer aan uit te hoeven geven.

In mijn htpc zit een OCZ 60gb, ook al een jaar of 5. Qua capaciteit net iets te klein voor een dual boot systeem, maar met één OS lukt het prima. Mijn kast is ook van aluminium, kostte destijds wat maar vind hem nog steeds mooi. Geheugen is ok, meer heb je niet nodig voor htpc doeleinden.

Qua videokaart kan je prima je GTX460 gebruiken, deze is dan icm een i5 of i7 te gebruiken met MPC-HC, MadVR + SVP. Ben het wel eens met de opmerking over de geluidsproductie van de koeling en het verbruik, maar daar kom je met dit soort experimenten niet echt onder uit. Misschien is variabele fan speed een optie?

Waterkoeling gaat helemaal duur worden of je pakt alleen een closed loop voor alleen de CPU. Cpu lucht koeling zou ik voor noctua kiezen of iets waar daar op lijkt. De NH-D14 is een mooie, als die in je kast past qua hoogte. Coolpasta kan je altijd proberen als je gaat oc-en, soms kan het een graadje of 5 schelen.

Heb ik nu alles gehad?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: WickedGame op augustus 15, 2014, 10:37:52
Heb zelf erg goede ervaringen met de Samsung SSD's, dus vandaar mijn voorkeur. Wat betreft je vraag over HDMI, klopt mobo's sturen dit door. Nu komt alleen de eeuwige discussie, hoor je verschil ja/nee met de hardware als het digital word doorgezonden naar je MRX700?

Die videokaart blijf ik overkill vinden, nadelen zijn toch wel actief/fans (door stof uiteindelijk misschien wel rumoerig), verstook veel vermogen, en creert warmte. Allemaal punten die je naar mijn mening niet in een HTPC wilt hebben. Maar je praat over overhead? Waar zou je die overhead voor nodig hebben? Voor video/3d of 4K lijkt mij dat gaming kaarten nog steeds overkill zijn. Laat ik het anders zeggen, veel Intel videochips kunnen het al voor je realiseren (Intel HD5000 bijv. in de Intel NUC kit) :D
Ik ben geen audio purist, maar het moet wel goed klinken uiteraard. En daar komt bij dat ik gene apparatuur hebt waarbij je de details zult horen.

Citaat van: high-q op augustus 15, 2014, 10:39:15
Ik heb in het verleden zowel Intel als AMD gehad. Op de lange termijn was ik altijd meer tevreden over Intel, maar dat is persoonlijk. Een i3 is meer dan voldoende, tenzij je later aan de slag wilt gaan met mpc-hc + madvr en svp. Kan je nu alvast zeggen dat dat een duur experimentje gaat worden en dat je dat ervoor over moet hebben.  Ik heb hetzelfde moederbord met daarop een i7 3770k. Aan de ene kant voor eerder genoemde reden en aan de andere kant om er de komende x jaar geen geld meer aan uit te hoeven geven.

In mijn htpc zit een OCZ 60gb, ook al een jaar of 5. Qua capaciteit net iets te klein voor een dual boot systeem, maar met één OS lukt het prima. Mijn kast is ook van aluminium, kostte destijds wat maar vind hem nog steeds mooi. Geheugen is ok, meer heb je niet nodig voor htpc doeleinden.

Qua videokaart kan je prima je GTX460 gebruiken, deze is dan icm een i5 of i7 te gebruiken met MPC-HC, MadVR + SVP. Ben het wel eens met de opmerking over de geluidsproductie van de koeling en het verbruik, maar daar kom je met dit soort experimenten niet echt onder uit. Misschien is variabele fan speed een optie?

Waterkoeling gaat helemaal duur worden of je pakt alleen een closed loop voor alleen de CPU. Cpu lucht koeling zou ik voor noctua kiezen of iets waar daar op lijkt. De NH-D14 is een mooie, als die in je kast past qua hoogte. Coolpasta kan je altijd proberen als je gaat oc-en, soms kan het een graadje of 5 schelen.

Heb ik nu alles gehad?

De HTPC moet gewoon een goeie MP worden met beter beeld/geluid dan zo'n MP van 150euro . 1080p op een TV zonder stotterend beeld of artifacts.

EN geen gezeik met ISO of BDMV folders afspelen.

high-q

Dat moet op bovenstaande manier wel lukken. Qua warmte en geluidsproductie misschien een kwestie van trial & error. Je merkt op een gegeven moment vanzelf wel of het je stoort of niet. Anders gewoon je Anthem harder zetten ;d
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

WickedGame

Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, het heeft mij namelijk ook even aan het denken gezet. Blu-Ray speler die ik heb gebruik ik niet of nauwelijks. En de AppleTV draai ik wel veelvuldig, maar heeft zo zijn beperkingen (lees macbook aan, geen ondersteuning DTS-HD etc. etc.).

Dus een oplossing om beiden apparaten te vervangen door 1 oplossing is wel een erg goed idee. Zie het eigenlijk bij mijn ouders ook waar ik een MacMini als HTPC heb neergezet, en die kan al veel meer dan ik nu doe.

Raymond187

Door me enthousiasme heb ik wat simpels over het hoofd gezien  :blush:

Ik zet XBMC op me PC die boven staat. En hang die dan aan me TV en Anthem. Zit een CPU i5 760, 12GB RAM en de GTX460 in. Als dat totaal niet bevalt qua beeld dan moet ik wat anders verzinnen.

I'll keep you posted.

high-q

Die opstelling moet je een redelijk beeld geven van hoe het er uit moet gaan zien. Je kan eventueel ook al aan de slag met bediening via handheld. Even "Constellation" op je device installeren voor het bedienen van XBMC en "Mouse Pro" op je iPad/iPhone om van je handheld een keyboard/muis te maken. Eerst de gratis versies om het te proberen.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: high-q op augustus 15, 2014, 13:53:52
Die opstelling moet je een redelijk beeld geven van hoe het er uit moet gaan zien. Je kan eventueel ook al aan de slag met bediening via handheld. Even "Constellation" op je device installeren voor het bedienen van XBMC en "Mouse Pro" op je iPad/iPhone om van je handheld een keyboard/muis te maken. Eerst de gratis versies om het te proberen.
K thanks ga ik ook proberen.

Ook XBMC speelt een BDMV folder niet af. MOet de index file opstarten. Dat is wel jammer. Of moet ik iets instellen?

Ik heb hem op me PC geinstalleerd. Zat me vrij snel al te frustreren hahaha  :D :D Ik kon iets niet vinden...brake wiki van XBMC.
Vrij duidelijk dat de VGA kaart meer dan overhead bied. CPU doet ook niet veel.

Raymond187

Op de TV stottert het beeld als een malle  :-X beeld en geluid lopen niet meer synchroom.  :notify:

Oppo maar weer aangesloten. Nu ff breaking bad S3 kijken

RalphH

Clean install gedaan? Wellicht wat gare codecs die aan t f*cken zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Deleted member

#1944
Ik had eigelijk het idee dat MPCs tegenwoordig wat beter zouden zijn, maar als ik dit zo hoor is het nog steeds knutselwerk?

Een van de dingen die mij ooit naar een media player als bijvoorbeeld Dune heeft doen overgaan is dat ik bijna niet aan genieten toekwam met een MPC. Altijd was er wel iets... Dan weer geen subtitels, dan weer een formaat dat niet ondersteund werd, en na iedere update van codecs was het weer even een kruisje slaan... Hopend dat 'ie het nog deed...

Stabiliteit zou nu toch wel beter moeten zijn?
Stereo-fan for life!

high-q

Klinkt als slechts een kwestie van de config even goed doorlopen of als wat RalphH zegt alle bestaande codecs verwijderen en een clean install doen. Je screenshots zien er goed uit, pc opstelling is in orde en de laatste xbmc versie is stabiel genoeg om geen enkele van de genoemde issues te vertonen.

Kijk nog eens naar je video settings in xbmc en kijk of je geen conflict hebt met de instellingen van je msi kaart.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

En zet ook nog ff alle image enhancement van je videokaart uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

#1947
Citaat van: RalphH op augustus 15, 2014, 23:13:31
Clean install gedaan? Wellicht wat gare codecs die aan t f*cken zijn.
Clean install van wat? xbmc heb ik niet eerder gehad.

Laatste nVidia driver erop en die doe ik altijd clean install. Realtek audio driver had ik al verwijderd.

Ik had het eerst op de PC geprobeerd dat is een 24" 1080. En daar stotterde het beeld niet. In de huiskamer weer wel 47" TV.

Ik zal ff de enhanchements uitzetten dan. Codecs verwijderen....kan me niet herinneren die ooit erop gezet te hebben. Staan die bij control panel/software?

System setting van xbmc. Audio alleen aangepast en WASABI Anthem gekozen passtrough en default. Alle codecs aangezet DTS-HD enzo.

Alleen HW acceleration staat aan voor video.

Ik heb het idee dat het beeld pas ging stotteren toen ik hem had aangesloten op de Anthem DTS HD en TrueHD.

Bij control panel Nvidea ergens bij de properties kan je een test doen 5.1. Dan elke speaker die ruis. Soms hoor je uit de helft van de speakers niks.

De VGA kaart moet dat toch wel aankunnen..... :shaun:

Morgen weer ff verder. Als ik er morgen na een paar uur niet uitkom dan koop ik wel zo'n Dune HD.

xbmc Gotham heb ik erop gezet. Laatste stabiele versie.

RalphH

Bedoelde een clean install van de pc.

En rechtstreeks op de TV?
Heb je het HDMI signaal in de Anthem op passthrough staan voor beeld. Zodat ie er geen enhancements overheen mikt?
Wat doet ie met een DTS track?

GPU moet het zeker aan kunnen, ik ken enkel de ondersteuning voor geluid met deze kaarten niet. Enkel ervaring met ATI.

;D @ WASABI, yumyum ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Clean install van de piecieh?? Neuhhh er staat amper wat op.

Yup HDMI passdoor.

Ik heb alle settings op default gezet. En opnieuw begonnen. Doet het nu wel goed behalve 1 film Planes.

Geluid is wel minder goed dan de Oppo iig met de default settings.

OOk ben ik weer gaan meten met ARC. Ik heb de sub links voorin de kamer geplaatst. Dat kon voorheen niet vanwege de baby box. Nou links voor is helemaal een ramp . Een dip van 15DB :wacko: de sub 3 kanten op gedraaid.

Dus hij staat weer links achter waar hij een dip heeft van 3DB. Jammer, want op deze plek is er niks onder de 30hz op de luisterplek.

Citaat van: RalphH op augustus 17, 2014, 13:01:38
;D @ WASABI, yumyum ;D

Gisteren sushi gemaakt met me zwager. Die ken dat erg goed. Zat tot over me oren vol hahaha