Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Snap even niet waarom de dac niet te omzeilen zou zijn. Als je de streamer analoog aansluit, heb je toch niets met de dac van de receiver te maken? Of gaat t signaal dan eerst door een analog digital converter en dan weer naar een dac? :S
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: RalphH op december 19, 2013, 09:20:47
Snap even niet waarom de dac niet te omzeilen zou zijn. Als je de streamer analoog aansluit, heb je toch niets met de dac van de receiver te maken? Of gaat t signaal dan eerst door een analog digital converter en dan weer naar een dac? :S

We zeggen het verkeerd denk ik, de DAC is te omzeilen. Alleen de bewerkingen blijven... er is geen modus die direct naar de uitvoer gaat.

Raymond187

Waarom zou je de DAC van de Anthem omzeilen? Heb je een betere DAC?

SACD wordt hier ook op de Oppo afgespeeld en 00111 gaan via de HDMI naar de Anthem. Wordt dus ondersteund.

Ik begreep van Bjorn dat ook analoge signalen in de anthem opgezet worden....

yorkie13

#1653
Ik speel nu eigenlijk ook al muziek op die manier af.
Idd PCM 2.0 via een coax digitale kabel van Wadia naar MRX300.

Ik heb ook andere monitors sinds enkele weken.

Nu had ik net een nummer van Kyteman opstaan, en het leek of er vervormi g in zat en een ruis.

Skip naar volgende nummer van zelfde cd , en zat dus in het nummer.

Muziek klinkt nu gewoon losser met de Anthem tov de Onkyo.

Maar  ik zit nog in de gewennings periode  :D

frank2

Citaat van: RalphH op december 19, 2013, 09:20:47
Snap even niet waarom de dac niet te omzeilen zou zijn. Als je de streamer analoog aansluit, heb je toch niets met de dac van de receiver te maken? Of gaat t signaal dan eerst door een analog digital converter en dan weer naar een dac? :S

alle signalen worden naar digitaal omgezet, via de DAC v.d. anthem en weer analoog gemaakt.
Bij de X10 serie schijn je 'm wel te kunnen omzeilen, al moet ik zeggen dat de DAC behoorlijk goed is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: frank2 op december 19, 2013, 09:31:41
alle signalen worden naar digitaal omgezet, via de DAC v.d. anthem en weer analoog gemaakt.
Bij de X10 serie schijn je 'm wel te kunnen omzeilen, al moet ik zeggen dat de DAC behoorlijk goed is.

Toch snap ik RalphH wel, want waarom zou je een analoog signaal alsnog digitaal maken om vervolgens weer analoog te maken. Als ik het even goed begrijp  :-X

RalphH

Citaat van: WickedGame op december 19, 2013, 09:35:55
Toch snap ik RalphH wel, want waarom zou je een analoog signaal alsnog digitaal maken om vervolgens weer analoog te maken. Als ik het even goed begrijp  :-X

Hmja, daar kan ik ook even niet in komen. Iedereen wil zo kort/schoon mogelijke lijntjes naar output, de meest fancy kabels en filters om dit te bewerkstelligen en dan gaat er een extra conversie overheen. Dat vind ik persoonlijk "bijzonder". Zou dan in iedergeval de Direct stand verwachten waar Ralf naar op zoek is.

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2013, 09:25:22
Waarom zou je de DAC van de Anthem omzeilen? Heb je een betere DAC?

Als je een high end streamer van €2000,- euro gebruikt (en die zijn er genoeg) dan hebben die doorgaans ook een analoge uitvoer en dus een eigen DAC die je naar mijn idee dan ook wilt gebruiken, anders kun je net zo goed een goedkoop streamertje gebruiken, want de streamer is dan enkel maar een dititaal uitvoerapparaatje geworden.

Maar wellicht bekijk ik het wat te simpel hoor ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: RalphH op december 19, 2013, 10:04:34

Als je een high end streamer van €2000,- euro gebruikt (en die zijn er genoeg) dan hebben die doorgaans ook een analoge uitvoer en dus een eigen DAC die je naar mijn idee dan ook wilt gebruiken, anders kun je net zo goed een goedkoop streamertje gebruiken, want de streamer is dan enkel maar een dititaal uitvoerapparaatje geworden.

Maar wellicht bekijk ik het wat te simpel hoor ;D

Wel even interessant dat je dit aanhaalt. Aangezien mijn vader ook de MRX710 op het oog heeft en die streamt met een PS Audio PWD MKII. Nou niet echt de lulligste streamer  ;D

Ik ga eens de manual lezen van de MRX710 of die een pure direct modus kent.

RalphH

Lijkt me idd wel het checken waard.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: RalphH op december 19, 2013, 10:18:07
Lijkt me idd wel het checken waard.

Heb even gekeken en er is in de MRX710 een optie wat heet Process Analog Audio Input, welke je op "No" kan zetten waardoor er geen digitale conversie en signal processing plaats vind in de MRX710. Een soort van Pure Direct dus op de analoge kant.

yorkie13

kijk een Pure audio direct balletje aan het rollen  8)

Misschien zit hier wel de beperking van een Anthem, hoe goed de interne DAC ook mag wezen.

RalphH

Citaat van: WickedGame op december 19, 2013, 10:23:03
Heb even gekeken en er is in de MRX710 een optie wat heet Process Analog Audio Input, welke je op "No" kan zetten waardoor er geen digitale conversie en signal processing plaats vind in de MRX710. Een soort van Pure Direct dus op de analoge kant.

Kijk, positief!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frank2

De interne DAC is vlgs. 2 testers beter dan de M1 click. Om een idee te geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

yorkie13

de interne dac is zeker goed, maar het heeft dus weinig zin om een externe dac te gebruiken.

Luister nu een paar dagen muziek PCM2.0 en ben hier best content mee.

De MRX300, 500 en 700 zijn op dit punt met dezelfde DAC uitgerust ?

Dus een upgrade zou een mooie 5 kanaals eindversterker zijn in mijn geval.

Nu alleen ARC nog aan de praat krijgen  :devil:

Nog geen Sweex in de brievenbus.

Raymond187

Is er een programma om een een AVCHD folder of BDMW om te zetten naar MKV?

evilniek

Citaat van: RA SUBS op december 19, 2013, 11:58:03
de interne dac is zeker goed, maar het heeft dus weinig zin om een externe dac te gebruiken.

Luister nu een paar dagen muziek PCM2.0 en ben hier best content mee.

De MRX300, 500 en 700 zijn op dit punt met dezelfde DAC uitgerust ?

Dus een upgrade zou een mooie 5 kanaals eindversterker zijn in mijn geval.

Nu alleen ARC nog aan de praat krijgen  :devil:

Nog geen Sweex in de brievenbus.

Ja, zo ziet mijn setup er ook uit, MRX-300 + 5 kanaals EV. DAC's zijn hetzelfde ja. Ik heb ook een Audioengine W3 aangesloten, is ook een simpele dac, zit wel een verschil in niet perse beter of slechter, maar wel een iets ander klankkarakter. Maargoed, gebruik ik alleen voor geluidsoverdracht van de PC naar MRX, heeft verder geen prioriteit. Digitaal is denk ik het mooist bij de MRX, en het meest praktisch natuurlijk. Dus ja, een externe DAC vind ik persoonlijk niet nodig, verder gebruik ik ARC in zowel stereo als multi-channel.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: evilniek op december 19, 2013, 12:25:59
Ja, zo ziet mijn setup er ook uit, MRX-300 + 5 kanaals EV. DAC's zijn hetzelfde ja. Ik heb ook een Audioengine W3 aangesloten, is ook een simpele dac, zit wel een verschil in niet perse beter of slechter, maar wel een iets ander klankkarakter. Maargoed, gebruik ik alleen voor geluidsoverdracht van de PC naar MRX, heeft verder geen prioriteit. Digitaal is denk ik het mooist bij de MRX, en het meest praktisch natuurlijk. Dus ja, een externe DAC vind ik persoonlijk niet nodig, verder gebruik ik ARC in zowel stereo als multi-channel.

welke audio streamer gebruik je? Ik weet nu uit ervaring dat een mediaplayer geen voldoende kwaliteit bied tov HDD via anthem via de usb. Een dvd speler is beter maar nog niet zo goed, dus een audio speler/streamer diewel net zo goed is.  Ik ben daar naar op zoek, ben niet tevreden over de Anthem, HDD rechtstreeks via usb, dit werkt niet altijd goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

ThxFrank. Dat programatje heb ik ergens staan. Ga ik installeren en kijken hoe of wat.

Heb een probleempje. Ik kan geen BR films meer kijken vanaf me NAS die in AVCHD/BDMV folders staan  :nopompom:

frank2

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2013, 12:51:31
ThxFrank. Dat programatje heb ik ergens staan. Ga ik installeren en kijken hoe of wat.

Heb een probleempje. Ik kan geen BR films meer kijken vanaf me NAS die in AVCHD/BDMV folders staan  :nopompom:

Boxee Box, 65 euro, speelt alles klakkeloos af, ik heb nergens problemen mee met dat ding.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Citaat van: frank2 op december 19, 2013, 12:51:06
welke audio streamer gebruik je? Ik weet nu uit ervaring dat een mediaplayer geen voldoende kwaliteit bied tov HDD via anthem via de usb. Een dvd speler is beter maar nog niet zo goed, dus een audio speler/streamer diewel net zo goed is.  Ik ben daar naar op zoek, ben niet tevreden over de Anthem, HDD rechtstreeks via usb, dit werkt niet altijd goed.

Ik gebruik een SqueezeboxTouch, bestanden staan op een NAS.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raymond187

De SBT van Maro heeft al flink staan werken.

Ik had LMS al alles laten inscannen dus het was bijna plug and play. Alleen even aangeven wifi of wired. Uiteraard wired. Voor nu even de Logitec App op de HTC, iPad en iPhones. Dan kan ik iig de basis handelingen uitvoeren. De vrouw even uitgelegd en ondertussen paar radio stations in de favorieten geplaatst.

Ben even gaan zitten met de telefoon HTC one s. Mhahhh door de folder scrollen is niks met dit scherm. Ipad maar ff vast houden.... bbbrrr eng spul dat apple gebeuren je hoort gewoon een eng kidner stemmetje hold me hold me go sit in the train and show me to the world. Show me you have me hold it high in the sky and play loud music. Hug me me hug me.

hehehe shut UP. Ik druk alleen op je knopjes  :devil:

Besturen gaat soepel en de App reageert vlot.

Radio prima kwaliteit.

Muziek van de NAS. Het is even scrollen als je 1700 albums hebt staan. Gelukkig is dit wel op volgorde en niet zoals de Oppo een analfabeet  :blush: Kwaliteit is helemaal prima. Ik hoor geen verschil tussen het streamen via de SBT of via de Oppo.

Ik ben helemaal blij en nee hij ligt niet onder de boom hij staat in de kast. Niet meer de TV aan om een CD te luisteren of i-net radio.


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 20, 2013, 08:55:46
De SBT van Maro heeft al flink staan werken.

Ik had LMS al alles laten inscannen dus het was bijna plug and play. Alleen even aangeven wifi of wired. Uiteraard wired. Voor nu even de Logitec App op de HTC, iPad en iPhones. Dan kan ik iig de basis handelingen uitvoeren. De vrouw even uitgelegd en ondertussen paar radio stations in de favorieten geplaatst.

Ben even gaan zitten met de telefoon HTC one s. Mhahhh door de folder scrollen is niks met dit scherm. Ipad maar ff vast houden.... bbbrrr eng spul dat apple gebeuren je hoort gewoon een eng kidner stemmetje hold me hold me go sit in the train and show me to the world. Show me you have me hold it high in the sky and play loud music. Hug me me hug me.

hehehe shut UP. Ik druk alleen op je knopjes  :devil:

Besturen gaat soepel en de App reageert vlot.

Radio prima kwaliteit.

Muziek van de NAS. Het is even scrollen als je 1700 albums hebt staan. Gelukkig is dit wel op volgorde en niet zoals de Oppo een analfabeet  :blush: Kwaliteit is helemaal prima. Ik hoor geen verschil tussen het streamen via de SBT of via de Oppo.

Ik ben helemaal blij en nee hij ligt niet onder de boom hij staat in de kast. Niet meer de TV aan om een CD te luisteren of i-net radio.

M.a.w. de M&G was een schot in de roos en u is helemaal tevreden met uw vervroegde kerstgift. Helaas nu dus geen cadeautje onder de christmas tree voor meneer Ray! :D


Raymond187

Van de M&G had ik verwacht dat het gezellig zou zijn. En dat was het. Alles meer is meegenomen toch :)

Zo'n great gramma lijkt me nog wel wat. Alleen zijn die 2e hands niet te vinden.

Maro

Goed te lezen dat ie goed bevalt. Ik probeer de SBT al een tijd lang weg te stoppen in de kast maar kan het klokje niet missen (de kinderen ook niet) en vind het skippen met de AB (van de Integra) ook altijd wel handig. Hoef je niet meteen de iPad aan te slingeren om een nummer verder te skippen ed. Ik zou zeker de Squeezepad app en iPeng ook installeren. Die werken mooier en prettiger dan de Logitech app zelf. Kwa geluid icm bedieningsgemak valt er mits je de digitale uitgang gebruikt niet veel meer te winnen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -