Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

#1600
Leuk verslag  :thumbs-up:

Hier benne de meinuh .. wel ff tussendoor tijdens werk. Ben nogal drukjes O0

Verslagje van de M&G vrijdag 22 november.

Mijn m&g begon al op de donderdagavond. Het voer kopen en voorbereiden.

Had een dag vrij genomen voor deze M&G.

Vrijdagochtend mooi op tijd uit me bed. 06:30. De kleine man moest naar de oppas dus kon ik nog mooi even samen met hem zijn. Daarna wezen stofzuigen wat opruimen en daarna de vergeten boodschappen halen DOH!! (Raymond die zonder boodschappen lijstje boodschappen doen in geheid terug gaan om de vergeten spullen te halen :D ).

Eenmaal thuis ff lekker muziekje opgezet. En 15 minuten later stond Ralph voor de deur.

Ralph stond voor de deur met een doos heerlijke biertjes, tas met meet spullen en zijn telefoon nog in de auto. Ja hij kent ze prioriteiten :D

Biertjes in de koelkast.

Daarna even zitten ouwehoeren. Half uurtje later mooi tijd voor de lunch. Ik was van plan om verse ham/kaas croissants in de oven te bakken en gekookte eitjes. Ralph gaf aan dat hij dat wel lekker vind dus dat komt goed uit, want de andere optie was kattenbrokken :D :D hehehe. De eieren moeten perfect zijn dus ei geel hard van buiten en zacht van binnen.

Munch munch munch lunch erin.

Daarna de huiskamer in.

Muziekje erin. Wat van CDs van Chesky.

Ralph gaf aan dat hij thuis het hoog helderder en sprankler vind. Alleen het laag was hier duidelijk aanwezig. Ik had de sub wel aanstaan en gain op de sub stond op 25%.

Daarna stukjes film opgezet.

Mijn favo scene is de motor scene van TRON. Volume ging wel omhoog. Daarna die van THX voor surround.

Eerste reactie van Ralph....Sub staat mij wel te hard, rear DB kan beter en center.

Ff glaasje koud bier ingeschonken wat knabbels op tafel.

Dus Ralph met zijn DB meter op de2 luisterplekken gaan zitten. Test tone. En de center 1 DB lager. Rechter rear +1DB en linker rear -1DB. De sub -4DB.

Daarna weer luisteren en dat beviel beide een stuk beter. REW gaf ook aan dat met ARC aan dat hij de fronts op 90hz afkapt(loopt niet geleidelijk af maar stopt hem echt) en de sub het weer overneemt vanaf 80hz. Met ARC uit lopen de fronts wel door.  Dit is ook te zien op de ARC meeting alleen minder duidelijk. Galm valt reuze mee ondanks he teen huiskamer is, maar dat komt door de vrij grote stoffenbank.

Wat Ralph van het geluid vind mag hij zelf zeggen 

Rond 16:30 ging de bel weer en stond Wicked voor de deur met een lekkere fles proseco en de Logitec SB.

Wicked wilde eerst een glaasje fris so cola it is.

Ff kennis maken, want we kende elkaar alleen van het forum.

Ik moest ondertussen ff me kleine man ophalen bij de oppas.

Eenmaal terug had Wicked de SB al aangesloten. Wifi opgezocht...wat is je SSID Ray.... Piss off :D

Houston we have contact. Hij zag me muziek DIR. Meteen.

Wicked was de AB vergeten, maar boeie daar hebben we een App voor. Wicked via zijn telefoon een nummer opgezet. Daarna even de laptop erbij gepakt dan kan ik zelf even kijken hoe dat werkt. Nou spreekt voor zich en het werkte allemaal lekker vlot en zonder problemen. Ik wist meteen dit moet ik hebben!! Ideaal om een CD op te zetten je TV aan doen is gewoon kansloos natuurlijk.

Ondertussen was ik bezig met het avond eten. De boontjes en chineze kool.

Me zoon vermaakte zich weer prima en rond 17:45 is het echt etenstijd voor de kleine man. Vrouwlief moest een uurtje overwerken en daar kan hij niet op wachten. Dus wij gingen vast eten. Voer was zoals eerder vermeld. Rengdang, chineze kool in Thaise vis saus, boontjes in indo saus en witte rijst.

Ik geloof dat het eten wel was bevallen. Er werd 2 x opgeschept door de heren 

Daarna weer de huiskamer is.

Wicked kwam voor de Anthem dus wat wil je horen en proberen? Wicked wil stereo luisteren met alleen de fronts dus ik moest even zoeken in het menu hoe het zo in te stellen. Duurde 15 mijn. Hahaha opeens viel het kwartje ik moest gewoon even muziek profiel van ARC kiezen. Die staat ingesteld no sub en fronts op large . Wicked zette een CD die hij kent. Ging in  het midden zitten. Stukje muziek laten luisteren met ARC aan daarna uit. Met ARC uit en dan valt het meteen op dat het meteen wat rommeliger klinkt vooral het laag. Qua stereo sound vind hij de sound van de Anthem redelijk op die van Classe lijken.

Daarna stukjes film om de surround bubble te horen van de Anthem.

Ook hier kan Wicked zelf wat over zeggen als hij wilt.

Mijn "winst" van de m&g

Gezelligheid weer  top
Logitec SB wordt in december onder de boom geplaatst.
Oren van Ralph gaven aan even de DB gelijk zetten van de speakers met de DB meter was nodig. Geluid was meteen wat beter.
Biertjes en proseco zijn/waren lekker.

bvermeulen


Raymond187

Citaat van: WickedGame op november 25, 2013, 08:54:00
Ziet er goed uit!!

Citaat van: LuPo op november 25, 2013, 09:19:33
Wow je kun wel zien dat die gast het goed kan zeg. Ik zie soms wel eens tattoo's langs komen met van die bibberlijntjes..

Het is niet mijn ding maar het ziet er wel erg netjes uit! :thumbs-up:

Citaat van: bvermeulen op november 25, 2013, 10:01:15
Cool, dik geluid ook.

Thanks :)

lynch1979

Citaat van: Raymond187 op november 25, 2013, 08:37:47
Moguhh,

Moet nog wat knappe foto's maken, maar deze heeft de artiest op FB geplaatst.

Laatste sessie was precies 4 uur. Totaal geen last gehad. Normaal was ik op na een sessie en eenmaal thuis was ik vrij suf. Dit x nog vrolijk het huis houden doen  O0 ... noujah vrolijk stofzuigen en de vat opruimen is niet bepaald mijn hobby :P




Erg mooi en clean gezet......je houd het nogal lang vol met sessies van 4 uur, mijn max is tegenwoordig 3 uur (ook voor de portemonnee  :D


Raymond187

Dit was me laatste sessie en hij moest af!! Dus geen optie voor ene kortere sessie. Voordeel mijn huid bloed vrijwel niet en zet ook niet op. Dus hij kan vrij snel door gaan.

Het geld was al gereserveerd....maar 4 * 150e hakt er wel in  :blink: Ik heb/had mijn motor TK staan van de zomer en was de bedoeling dat ik van dat geld de tat zou betalen. EN nu staat de motor nog in de berging  :devil: dus afgelopen 3 maanden niet kunnen sparen voor me speakers  :nopompom: maar goed motor wordt wel verkocht in het voorjaar :)

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november 26, 2013, 08:50:24
Dit was me laatste sessie en hij moest af!! Dus geen optie voor ene kortere sessie. Voordeel mijn huid bloed vrijwel niet en zet ook niet op. Dus hij kan vrij snel door gaan.

Het geld was al gereserveerd....maar 4 * 150e hakt er wel in  :blink: Ik heb/had mijn motor TK staan van de zomer en was de bedoeling dat ik van dat geld de tat zou betalen. EN nu staat de motor nog in de berging  :devil: dus afgelopen 3 maanden niet kunnen sparen voor me speakers  :nopompom: maar goed motor wordt wel verkocht in het voorjaar :)

Kreeg je al de bibbers bij het woord  :tongue2:

Raymond187

hahha :D

Sparen voor een doel vind ik niet zo heel erg. En dit is niet zo heel veel 5K. >20k om de bank zou ik zeker niet doen. Dat is zonde. Beter investeren ;)

Raymond187

Net via forum lid een andere router gekocht. De Netgear 3300 die ik heb is schraal geworden. Verlies steeds i-net verbinding en als ik dan rechtstreeks op me modem aangesloten ben heb ik gewoon i-net.

Helaas 5 jaar dienst gehad.

55euro. Ach heb ik eindelijk 1GB LAN ipv 100MB :D Moet alleen een andere CAT5e kabel trekken. Huidige CAT6 die per pair shielded is geeft maar 100MB door.... vaag, maar een andere kabel gaf meteen 1GB door. Dus moet wel aan de huidige kabel liggen.

Alleen geduld tot vrijdag.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november 26, 2013, 21:41:42
Net via forum lid een andere router gekocht. De Netgear 3300 die ik heb is schraal geworden. Verlies steeds i-net verbinding en als ik dan rechtstreeks op me modem aangesloten ben heb ik gewoon i-net.

Helaas 5 jaar dienst gehad.

55euro. Ach heb ik eindelijk 1GB LAN ipv 100MB :D Moet alleen een andere CAT5e kabel trekken. Huidige CAT6 die per pair shielded is geeft maar 100MB door.... vaag, maar een andere kabel gaf meteen 1GB door. Dus moet wel aan de huidige kabel liggen.

Alleen geduld tot vrijdag.

Hmm het is vrijdag, nog geen reacties.... die zit nog op zijn oude :P Anders was je natuurlijk al heul!!! snel :D

Raymond187

:D

Net klaar met alles configureren.

Heb gewoon de nieuwe router zelfde IP gegeven als de oude. Scheelt weer met static IPs op de apparaten. Op de router gereserveerd en klaar. Zat alleen ff te pielen om OpenVPN werkend te krijgen....Port forwarding staat aan poort staat goed......keek over een vinkje heen DOH!! hehehe :D

Nou hopen dat deze het blijft doen voorlopig. Het is een D-link 855.

Zo filmpie kijken.

ALleen irritant dat ik een nieuwe CAT5e kabel moet trekken   :sneaky2:

RalphH

#1610
Zo...weer een week plat en ik bedenk me dat dit topic nog iets van me tegoed heeft..Een verslagje..

Eigenlijk kan ik hele kort zijn, 't was een topdagje, zeer gezellig, goede verzorging en nog wat muziek en film ook, wat wil je nog meer.
Maaaaaar, ik snap dat bovenstaande voor alle doorgewinterde lezers alhier, een beetje aan de karige kant is, dus vooruit... ;D.

Vrijdag een week geleden was het eindelijk tijd voor het al enige tijd op de kalender staande bezoekje aan Ray.
Dus bijtijds opgestaan en richting Noorden...owh wacht, nee, moest nog "even" langs Eindhoven. Daar kon ik dan eindelijk om 10:30 wegrijden. Dus, hoppakee, neus naar het Noorden, pinneke in en gaan.
Euh, nee, zo kan ik echt niet vertrekken. Had dan wel al wat meetspulletjes ingepakt, maar de inwendige mens wil ook wat, dus nog even een tussenstopje bij het Wijnhuis waar ze ook een forse lading biertjes hebben. 't Is bockbiertijd en daar stond dan ook genoeg van. Mandje volgeladen en eindelijk kon het gaspedaal ingedrukt worden.

Klein uurtje later kon ik het belletje in drukken van Casa Ray. De foto's had ik natuurlijk al gezien, maar in het echie is toch altijd beter. Mooie ruime leefkeuken en woonkamer, zeer relaxed, de set staat al lekker te spelen.

Zoals Ray al aangaf, heel de dag door is er weer redelijk wat bijgeklets, daar zijn we ook mee begonnen, paar muziekjes geluisterd en vervolgens was het tijd voor de lunch. Yumyum smek smak, croissants, hammetje, kaasje, eitje melkje, buikje vol, lekker.

Tijd om eens e.e.a. "kritisch"  ;D te beluisteren. Zoals al vaker gezegd, bij elke Tannoy set is het toch weer een wederhoren met bekend geluid. Verschilletjes zijn er altijd, maar het blijft een herkenbaar geluid.
Ook bij Ray is dit het geval. De set is mooi breed opgezet en dat leidt er toe dat de ruimte en speakers erg lekker ruimtelijk beeld neerzetten in stereo. Geluid komt in breedte diepte en hoogte goed los van de speakers en komt niet aanwijsbaar uit linker of rechter speaker, da's altijd lekker! Het hoog thuis vond ik inderdaad iets sprankelender, maar verder klinkt het heerlijk, snaaraanslagen komen erg lekker door bijvoorbeeld en ook het laag heeft lekker punch, iets wat ik thuis nogal mis door tegenwerking van de ruimte/akoestiek.

Hierna moet er ff geknald worden met een stukkie film, TRON zoals al aangegeven door Ray. Blijft een dikke film, staat erg hoog op mijn favo lijstje.
Lekkere surround bubbel, de wat meer ingedraaide rears doen hier goed werk. Enkel de sub staat wat te hard naar mijn smaak.
Nadat we alle speakers een keer hebben nagemeten en daarmee de sub ook een stuk zachter uit kwam, was het wat mij betreft een stuk beter. Meer in balans, minder overdadige/drukkende nagalm, stuk prettiger vol te houden op hoger volume. En nog steeds oehmpf uit de SVS :pompom:.

Biertje (Paulaner zwaar biertje als ik me niet vergis) ging ondertussen goed naar binnen,  knabbeltje erbij, helemaal prima.

Omdat ik toch de spulletjes ingeladen had, maar even een metinkje met REW. Progje binnengehaald en spulletjes vrij vlot aan de gang geslingerd. Nog even prutsen om geluid uit de anthem te krijgen via de front analoge ingangen, maar ook dat was te fixen.
Heb de metingen niet helemaal scherp meer, maar waren 2 dingen die opvielen:

- Vrij vroege afval in het laag, vanaf 30Hz al als ik me niet vergis. Da's net jammer, iets lager was leuk geweest, maar dit was de beste plek voor de sub begreep ik van Ray. Verder een bekend beeld van mijn eigen ruimte, ook daar kwam de sub linksachter het beste uit enkel wel met een vroege afval. Niet zomaar op te lossen zonder er een sub bij te zetten of akoestiek drastisch aan te pakken.
- Forse dip bij 50(?)80Hz. Na het uitschakelen van ARC is deze foetsie.
Verder doet ARC zeker ook wel een paar nette dingen in bijv het afvlakken van een paar pieken in het laag. Dit was ook goed te horen in de stereo sessie na het eten.

We zaten de meetinkjes nog even te analyseren toen Wicked voor de deur stond.

Even kennis gemaakt en al vlot ging het weer over audio, versterkers, speakers, het forum en ga zo maar door. Gezelli!
Intussen ging Ray zijn trots even ophalen, Wicked en ik hebben ons verder vermaakt met muziek en geouwehoer over al het bovenstaande.

DINNERTIIIIIIIME!!!
Wederom goed gezorgd, was erg lekker, groentjes, vleesje, carbs, aan alles was gedacht.

Terug naar de woonkamer en weer naar de Anthem luisteren. Wicked wil hier even goed naar luisteren ivm een te plannen surround receiver upgrade. De huidige is een beest, maar qua techniek een beetje achterhaald en dat begint jammer te worden.
Initieel stond de ingang waar de squeezebox op zat, nog op surround, maar dit was vlug verholpen. Lekker stereo, met ARC, zonder, ja, hij vlakt het laag lekker af, veel minder rommelig zo. Wicked klinkt tevreden.

Inmiddels loopt het tegen 20:30 en is het voor mij tijd om op huis aan te gaan. Zou een beetje bijtijds thuis zijn ;D, bijna gelukt haha.

Heren, het was gezellig!
Natuurlijk ook dank aan de vrouw des huizes voor de gastvrijheid, je hebt toch zomamaar weer vreemd volk aan je tafel zitten als je thuis komt van een drukke dag.

Tot de volgende keer!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Mooi verslagje weer  :clapping:


Meetingen met fronts en sub.

Meeting zonder ARC


Meeting met ARC


LuPo


frank2

Hoe is de stand van zaken mbt nieuwe speakers?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RalphH

Eerst sparen voor een nieuwe muis  ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: LuPo op november 30, 2013, 15:24:10
Leuk om te lezen mannen! :worship:
Thanks.

Citaat van: frank2 op december  3, 2013, 14:16:00
Hoe is de stand van zaken mbt nieuwe speakers?
Even geen tijd gehad om me verder in te lezen en/of afspraken te maken.

Citaat van: RalphH op december  3, 2013, 18:34:14
Eerst sparen voor een nieuwe muis  ;D ;D

Sparen gaat deze maand wat moeizamer  :sleep:

Paar dagen cursus gehad. Intergratie ITIL, BISL en ASL. Was een leuke cursus. En ik ga zeker best practises eruit halen en gebruiken  :thumbs-up:

RalphH

Citaat van: Raymond187 op december  4, 2013, 09:33:30
Paar dagen cursus gehad. Intergratie ITIL, BISL en ASL. Was een leuke cursus. En ik ga zeker best practises eruit halen en gebruiken  :thumbs-up:

Slimmig om die te combineren!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Was wel een race cursus. Normaal duurt die7 dgn  en wij deden het in 2 dgn  :wacko: Heb een hoop aantekeningen gemaakt. Moet deze wel even digitaliseren. Mijn handschrift is net niet encrypted  :blush:


WickedGame

ITIL en BISL in 1 cursus? Zie je ook niet zovaak, BISL is toch vaak meer toegespitst op functioneel beheer terwijl ITIL veel meer gericht is op technisch. Maar goed als jij (net als ik) zwerft tussen beiden kanten is het wel handig :)

Dus je weet nu helemaal op je een PID schrijft ;)  :laugh:

Raymond187

Gaat om de Integratie van alle 3 de modellen. In een proces heb je natuurlijk xx raakvlakken. En als je een nieuw bedrijfs proces schrijft kan het alle 3 de vlakken raken.

Ik moet een nieuwe SLA schrijven. Jaarplan voor 2014 nog. Ik heb budget gekregen voor een extra persoon in mijn team. En het is knetter druk  :pompom:

Ik verveel me voorlopig niet.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december  5, 2013, 08:38:29
Gaat om de Integratie van alle 3 de modellen. In een proces heb je natuurlijk xx raakvlakken. En als je een nieuw bedrijfs proces schrijft kan het alle 3 de vlakken raken.

Ik moet een nieuwe SLA schrijven. Jaarplan voor 2014 nog. Ik heb budget gekregen voor een extra persoon in mijn team. En het is knetter druk  :pompom:

Ik verveel me voorlopig niet.

Beter druk dan geen fluit te doen. Maar begrijp het dat je dan alle 3 de modellen gaat gebruiken. Uiteraard is er overlap, zit met een ITIL achtergrond nu vooral met mensen die BISL uitoefenen.

Raymond187

Nope ASL is zo goed als overbodig hier.  BiSL en ITIL kan ik best practises uit halen.

Veel is hier niet toe te passen. We zijn geen bank, overheids instelling.

Het maakt je bedrijsvoering ook star.

Raymond187

Ultieme sint cadeau is net binnen gekomen  :headbanging:

De trouwringen  :wub: met laser gravure aan binnen zijde.

Amor sempiternus naam + trouw datum

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december  5, 2013, 11:08:22
Ultieme sint cadeau is net binnen gekomen  :headbanging:

De trouwringen  :wub: met laser gravure aan binnen zijde.

Amor sempiternus naam + trouw datum

Weet je zeker dat de sint goed was? Denk die heeft setje revels binnen  :devil:





Nee, heel top man! :)

Raymond187

hahaha was maar waar :D maar dan wel de Studio O0 incl. EV en bekabeling  :angel: