beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

lapino

Heb vanmorgen (kindjes waren weer eens véél te vroeg wakker) projector af plafondbeugel gehaald en hem eens andersom opgesteld (dus rechtopstaan ipv omgekeerd op te hangen), en dan zit het verschil in helderheid rechtsboven ipv linksonder wat dus mijn stelling bewijst dat het iets met lamp en/of lens is en dat het niet aan doek kan liggen (wat sowieso al bizar zou zijn). Ik denk dat er gewoon een fout in het glas zit van de lens.

Probleem is uiteraard niet zo gigantisch, besef dat ook wel. Mijn vrouw zegt zelf dat ze er al moet op letten maar ben nogal perfectionist in zo een dingen.

Octaaf

Tot nu toe vooral passief meegelezen op dit forum, dus hierbij een eerste post. Ik heb zelf net de Benq w1080st gekocht (short throw versie van de w1070) en ook ik heb last van behoorlijke onscherpte aan de rechterkant van het beeld. Verder duurt het vaak erg lang voordat hij het hdmi-signaal oppakt (moet de mediaplayer of upc-box soms een paar keer aan- en uitzetten).

Vorige projector was een Epson TW3200 en die vond ik qua beeld toch een stukje beter. De Epson had mooiere kleuren out of the box, lensshift, betere afstandsbediening (met verlichting), maar de Epson had helaas geen 3D, een veel minder felle lamp en geen short throw (dus erg lange kabels in mijn geval) en is twee keer zo groot.

De Benq ga ik vanwege de genoemde problemen onder de bedenktermijn terugsturen naar de winkel en nog eens goed nadenken welke projector in deze prijsklasse wel geschikt is.

Tip voor de 3d brillen: die van Benq zijn erg duur, dus ik heb een Optoma ZD301 bril gekocht, werkt prima voor tweederde van de prijs.

MechanicalAnimal

Citaat van: Octaaf op december 20, 2013, 23:37:35
De Benq ga ik vanwege de genoemde problemen onder de bedenktermijn terugsturen naar de winkel en nog eens goed nadenken welke projector in deze prijsklasse wel geschikt is.

is de 5200 misschien iets voor jou? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136914.0
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Octaaf

Dank voor de tip! Iemand enig idee hoe het beeld van de Epson TW5200 is in vergelijking met de Epson TW3200?

Ik zal zonder short-throw alleen wel weer met lange kabels moeten gaan werken (circa 15 meter). Dat ging bij de TW3200 qua beeld op zich wel goed met voor beide kabels een hdmi-versterker in het midden, maar al die kabels/goten/kastjes vind ik eigenlijk geen gezicht in de woonkamer. Misschien toch maar het budget flink oprekken en voor een draadloze TW6100w gaan...

J.A.F._Doorhof

5200 is zonder meer de betere qua kleur en dynamiek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rovinggecko

Je kan ook een losse hdmi wireless kopen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

lapino

Ik denk eraan om als volgende projector een TW7200 te kopen ipv de Benq. Hoe zou deze zich verhouden tov de Benq?

konijntje

Die projector is natuurlijk een hele stap omhoog... Ook totaal andere prijsklasse (2000 vs 800euro).

Octaaf

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 23, 2013, 07:41:45
5200 is zonder meer de betere qua kleur en dynamiek.

En de weergave van zwart? Ik lees in een aantal buitenlandse reviews dat met name dit een zwak punt is van de TW5200 en een nadeel t.o.v. de Benq W1070. Ligt dit aan de instellingen die de reviewers hebben gebruikt? Bij de TW3200 vond ik de weergave van zwart prima, alleen in een volledig donkere kamer was zwart soms net iets te grijs.

J.A.F._Doorhof

ik vind de zwart weergave van de Epsons stukken beter dan van de BenQ, sorry :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lapino

zal het weten te zeggen, mijn benq is zo als zeker verkocht en ga dan tw7200 bestellen bij werner sie mooie deal voor me had. hoop enkel dat de epson goed overweg kan met mijn octava cat extenders en dat gaming niet al te veel slechter is,tov de benq dan toch.

Birdview

@lapino, ik had een tijdje terug wat foto's voor je gemaakt van het beeld van mijn W1070. Daar is echt geen verloop op te zien. Lukte eerst niet te uploaden, later was de SD kaart met de foto's gewist.

Raar van Benq de beamer terug te sturen en het duidelijk aangegeven probleem als "normaal" te bestempelen. Jouw foto was meer dan duidelijk. Zo breng je iemand die gaat zoeken naar info aan het twijfelen en verkoop je misschien minder. Valt me ook tegen van Coolblue dat ze niets laten horen, ik heb er al veel besteld (en opgehaald want vlakbij)

Toch zat ik deze zomer ook te twijfelen over aanschaf bij Coolblue, maar heb 'm toch bij Werner besteld. Dan betaal je wat meer dan bij een webshop, maar daarvoor hebben ze ook een callibratie uitgevoerd. Ik ging er vanuit dat als er problemen waren (b.v. dode pixels of andere storende zaken) dat ze dat dan zelf ook zouden zien. Bovendien hebben de speciaalzaken goede contacten met de vertegenwoordigers/leveranciers en is dat anders als je beamers, wasmachines, koffieautomaten etc. verkoopt.

Dit is mijn eerste beamer en ik wilde niet direct 2500 uitgeven omdat ik niet wist of het kijken naar een beamer zou bevallen. Ik ben echt meer dan tevreden dus laat m maar mooi even hangen zonder de behoefte te hebben aan een vervanger. Vooral de bron is belangrijk. Als je een goede Bluray hebt met 1080P of b.v. BBC HD is dat een wereld van verschil met sommige Nederlandse HD tv zenders.

Kan me voorstellen dat je er flauw van was na een keer opsturen en voor deze "oplossing" hebt gekozen. Ik zou me ook ergeren.

lapino

Hij is voor de tweede keer naar Benq, verwacht hem begin januari terug. Heb met benq support in usa gechat en die vonden het ook nogal duidelijk. Maar aan de andere kant heeft Werner me ook gezegd dat hij het al eens had gezien op een w1070 die hij moest calibreren. Zal wel zien wat het geeft.

Octaaf

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Benq. Binnen een dag gemeld aan de winkel waar ik hem had gekocht en zij hebben het probleem doorgeleid naar Benq. Omdat Benq na anderhalve week nog niet op het probleem had gereageerd, heb ik ervoor gekozen de beamer binnen de wettelijke bedenktermijn terug te sturen naar de winkel. Kennelijk levert Benq nogal wat defecte beamers uit en is de klantenservice waardeloos. In het verleden heb ik wel goede ervaringen gehad met de klantenservice van Epson, dus ik heb snel weer een Epson gekocht.

lapino

Ik wil ze nog even voordeel van de twijfel gunnen en hoop op een opgelost probleem begin januari. Zoniet, dan is het ook exit Benq hier, hoe fantastisch ik deze beamer ook vind.

ferry34

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 23, 2013, 18:02:56
ik vind de zwart weergave van de Epsons stukken beter dan van de BenQ, sorry :D

http://www.trustedreviews.com/epson-eh-tw5200_Projector_review_picture-quality_Page-2

Dat zijn deze testers niet met je eens.

http://www.trustedreviews.com/benq-w1080st_Projector_review_set-up-2d-picture-quality-and_Page-2

We hebben het over dezelfde prijsklasse natuurlijk  :satisfied:
Ik kom in januari s bij je langs en neem ik mn xbox mee  ;D

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Birdview

Een keer een vraag in dit topic: Via mijn Onkyo versterker loopt er een HDMI kabel naar de W1070. Diverse apparaten zijn via HDMI aangesloten op de Onkyo, waaronder een Mede8er mediaspeler. Bij het wisselen van bron gaat het beeld even op zwart, maar dat lijkt me nog logisch.
Als ik op de mede8er korte filmpjes kijk (die in één map staan) , gaat iedere keer na wisseling van een filmpje het beeld op zwart en verschijnt de melding: HDMI 1, signaal wordt gezocht, ingang detecteren.
Ik heb de ingang al vast gezet (HDMI 1) cec staat uit, automatisch ingang kiezen en dat soort instellingen ook allemaal uitgezet maar steeds komt de melding terug. Ligt dit aan de instellingen van de Benq, de Onkyo, de mede8er? Iemand die dit herkent?

Octaaf

Ik had ook continue problemen met het herkennen van het HDMI-signaal bij mijn W1080ST. Automatisch ingang kiezen werkte bij mij ook niet. Volgens verschillende Amerikaanse fora is dit vooral een bekend probleem bij eerdere firmware versies, dus misschien even terugsturen naar Benq om de firmware te laten updaten als je niet de laatste versie hebt?

lapino

Dat klopt wel. Heb de firmware van mijn Benq w1070 tijdje geleden ook geupgrade naar versie 1.06 en het detecteren van hdmi signaal was minstens 2x zo snel geworden. Geen idee of er al een nieuwe firmware bestaat voor de 1080. Die updaten is trouwens niet zo evident, maar wel info te vinden op internet indien je het zelf wil doen/riskeren.

Erik!

De W1070 is inmiddels al meer dan een jaar op de markt. Geeft hij nog steeds de meeste bang for the bucks? Of zijn er ondertussen kapers op de kust?
Beamer: Benq W1070
Audio: HTR-4069 met Harman Kardon boxenset
Beamerlift: Audipack plafondlift 2050,
Scherm: Optoma DE-9106EGA 106"

Octaaf

Citaat van: Erik! op januari  1, 2014, 15:18:32
De W1070 is inmiddels al meer dan een jaar op de markt. Geeft hij nog steeds de meeste bang for the bucks? Of zijn er ondertussen kapers op de kust?

Epson TW5200 en TW3200 lijken de voornaamste concurrenten van de Benq onder de 1000 euro. Als je geen 3d hoeft zou ik van deze drie altijd de TW3200 kopen. Voor 3D kun je beter doorsparen voor de Epson TW6100.

lapino

Vraag me wel af hoe de Epson TW7200 zich verhoudt tov de Benq? Zou dat echt een serieuze stap voorwaarts zijn op vlak van beeldkwaliteit en (ook) 3D (voor mij belangrijk).

Octaaf

Citaat van: lapino op januari  1, 2014, 16:25:03
Vraag me wel af hoe de Epson TW7200 zich verhoudt tov de Benq? Zou dat echt een serieuze stap voorwaarts zijn op vlak van beeldkwaliteit en (ook) 3D (voor mij belangrijk).

Ik heb de TW7200 ook bekeken, heeft een veel mooier beeld dan de Benq, maar een veel minder mooie prijs helaas ;)

lapino

Prijs is niet meteen de grote spelbreker, ik wil gewoon een projector die een gevoelig stap hogerop is tov de Benq maar ik wil zeker ook niet achteruitgaan op vlak van 3D performance en gamen via PS4, wat op de Benq wat mij betreft echt super is (maar de Epson is misschien even goed of zelfs beter?).

MechanicalAnimal

Dat zou je dan echt moeten gaan proberen, maar vlgns mij wil je wel heel erg veel voor, in dit geval, te klein budget. Je zult ergens een concessie zullen doen.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis