Het Devialet topic

Gestart door Deleted member, november 25, 2012, 13:04:47

Vorige topic - Volgende topic

HuubF

Citaat van: Kurt op oktober 28, 2024, 19:45:26Vraag is natuurlijk waar het dan verkeerd gelopen is? Hoe je 't draait of keert, die pizza dozen van Devialet (weet niet hoe die dingen heten), zijn echt wel een sterk staaltje technologie. Later hebben ze daar nog wat speaker matching technologie aan toegevoegd etc. Uiteindelijk allemaal vrij innovatieve concepten, en toch... Ik vind dit bizar. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik - als techneut - verschillende pogingen heb ondernomen om die dingen echt wel "leuk" te vinden klinken, maar telkens stapte ik op, alsof ik van een begrafenis kwam. Vrolijk werd je er niet van, ook al meten die dingen zo goed als perfect. Een ervaring waarmee ik nog altijd blijf mee worstelen.

Ik heb heel wat alles-in-een's gehoord en er is er maar 1 waarvan ik dacht dat ik die nog wel eens zou willen hebben: de Kii met subwoofer-stack. Wel met de duurste Naim streamer ervoor. Heel de rest vond ik weinig meeslepend klinken.

Als audiofiel vind je dat niet zo gek. Er zijn niet voor niets goede dacs op de wereld en die zitten zeker niet in zo'n doos. Wel kunnen ze scoren met timing, korte verbindingen, DSP en superieure luidsprekertechnologie. En toch kan dat niet het gevoel wegnemen dat je met een computer te maken hebt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)