Het Devialet topic

Gestart door Deleted member, november 25, 2012, 13:04:47

« vorige - volgende »

Kerkhoffd

Is al jaren stil. Devialet begon ooit met goed klinkende audio, maar sinds het bedrijf geen aandacht meer besteedt aan de Expert range, en eigenlijk enkel nog lifestyle producten ontwikkelt, gaan ze ook niet meer naar München.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

Er zou blijkbaar een nieuwe Devialet Expert Pro 250 komen rond Oktober 2024. Wait & see. Dat zou dan de hoogste in de serie worden want de D1000 is recent gestopt blijkbaar.
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Nahpets

Het lijkt er op dat Devialet in financiële problemen zit.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kerkhoffd

Las ik ook. En ze kondigen morgen iets 'nieuws' aan. Kreeg een e-mail waarin cryptisch wordt verwezen naar wat lijkt op een nieuwe productlancering op de 24e.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Nahpets

Een productlancering voor een (extreem) luxe product, en tegelijkertijd onrust over de financiële situatie zijn echt killing voor de verkoopkansen.

I love everybody!
some I love to avoid,

Kerkhoffd

Kerkhoffd

Lancering van de Devialet Astra, de opvolger van de Expert serie:

Devialet Astra

Nahpets

16.000€ en 20.000€ voor een versterker.

Van een bedrijf met geruchten over omvallen.

Dat gaat vast storm lopen.
I love everybody!
some I love to avoid,

Kerkhoffd

Lijkt me ook niet. Prijs ook verdubbeld sinds de vorige Expert serie. Vermogen lager en geen AES/EBU ingang meer.

Wel 30% korting als je al een Devialet Expert hebt en deze inruilt. Denk dat ik deze maar even oversla. 😂

Nahpets

Zou denk ik toch jammer zijn. Ik heb geen enkele Devialet gehoord, maar wel eens bij stilgestaan, vormgeving enzo.
I love everybody!
some I love to avoid,

Xander32

Devialet heb ik nu een aantal keren aan het werk gehoord; jaren terug, op B&W 805 D. Dat zal één van hun eerste versies geweest zijn. Dat klonk prima, maar niet heel bijzonder (ik ben geen B&W fan). En recent op ls van Crystal Cable en dat was wonderschoon 🥰 Een andere goede kennis heeft ook een Devialet, op Dynaudio Confidence 20 - die luistersessie/ visite zit nog in het vat.

Zonde wanneer dit merk/ wanneer er weer een merk weg gaat vallen. Verarming.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Nahpets op oktober 24, 2024, 22:14:49Zou denk ik toch jammer zijn. Ik heb geen enkele Devialet gehoord, maar wel eens bij stilgestaan, vormgeving enzo.

Jaren geleden heb ik al mijn gear weggedaan (en een jaar geluisterd naar iets goedkoops) omdat er speakers uit zouden komen waarin alles zat: de Devialet Phantom.

Toen ze eindelijk leverbaar waren heb ik er echt serieus naar geluisterd. Het was inderdaad spectaculair, maar al na een kwartiertje trad steeds de verveling in. Geen ziel, geen beleving. En omdat alles er in zit valt er niets te tweaken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Music First TVC, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kurt

"Geen ziel, en geen beleving" is wat er mij is bijgebleven bij zowat alle luistersessie van Devialet materiaal.

Kerkhoffd

Phantom en Expert serie zijn niet vergelijkbaar qua beleving. Match met de juiste luidsprekers is belangrijk, en zelfs de bron die je gebruikt (ik ben geen fan van de Devialet streamer (software) maakt verschil. Jammer dat Devialet zo de lifestylerichting is opgegaan. Ben bang dat ze zichzelf met dit soort prijzen uit de markt gaan prijzen.

Kurt

Ziekte van de tijd zeker? Meer en meer zie ik dat bij bepaalde merken, de kost de lading niet meer dekt imo. Zo nu ook Marantz met hun 14/15k Purifi versteker bv.

HuubF

Citaat van: Kurt op oktober 25, 2024, 12:08:02Ziekte van de tijd zeker? Meer en meer zie ik dat bij bepaalde merken, de kost de lading niet meer dekt imo. Zo nu ook Marantz met hun 14/15k Purifi versteker bv.

Ja en alle nieuwe spullen van Naim.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Music First TVC, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kurt

scoc

En wie bedenkt het ... de nieuwe Devialet Expert Astra heeft digitale ingangen met voor usb enkel een usb-c aansluiting! Als je een beetje serieus bent in de audio wereld dan weet je dat bijna alle streamers met usb out de gewone usb a/b aansluting heeft.

Maar nee, Devialet wou weer even extra cool doen ... laten we een usb-c only aansluiting op onze nieuwe versterkers zetten en tonen hoe modern wij wel zijn  :crazy:

Aan een hdmi aansluiting hebben ze dan weer niet gedacht.

De ingebouwde streamer van de Devialet Expert Pro is gemakkelijk te overtreffen met een externe streamer (bvb Aurender N150 klinkt al vele malen beter ... via een standaard usb a/b aansluiting).

Er zijn usb verloopstekkers ... maar daar wil je toch niet aan beginnen met zo'n dure set.
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Citaat van: Kerkhoffd op oktober 24, 2024, 21:02:51Lijkt me ook niet. Prijs ook verdubbeld sinds de vorige Expert serie. Vermogen lager en geen AES/EBU ingang meer.

Wel 30% korting als je al een Devialet Expert hebt en deze inruilt. Denk dat ik deze maar even oversla. 😂

Deze Astra (niet de Opel) heeft de specs van de vorige Expert Pro 250 niet de 220. Maw, prijs is dan bijna hetzelfde gebleven (voordien 15000€).

Nahpets

Wtf?? Het verschil tussen de twee versies van de Astra versterker is de kleur? En 4000€ natuurlijk.

I love everybody!
some I love to avoid,

Kerkhoffd

Citaat van: scoc op oktober 27, 2024, 20:50:38Deze Astra (niet de Opel) heeft de specs van de vorige Expert Pro 250 niet de 220. Maw, prijs is dan bijna hetzelfde gebleven (voordien 15000€).

Kun je aardig over twisten. De Expert dual mono 400 of 440 kostten destijds nieuw €15.000, hadden meer aansluitmogelijkheden en meer vermogen. De Expert 250 had in de praktijk meer in huis dan 250 watt, anders had de Expert 250 dual mono geen 1000 watt in 4 Ohm kunnen leveren.

De Astra stereo levert 300 watt en in dubbel mono uitvoering 600 watt in 4 Ohm. Dat is toch amper dezelfde spec te noemen.

Het grootste nadeel vind ik echter de beperking om met uitsluitend cinch aan te sluiten. Er lijkt geen mogelijkheid meer om een AES/EBU verbinding te maken. Een eventuele verbetering in geluidskwaliteit ten opzichte van de 440 Expert Pro of de 250 danwel de 1000 Expert Pro moet zich nog maar bewijzen.

scoc

Op de Devialet site zijn nu zelfs alle eerdere Expert Pro produkten verdwenen. Ook in hun chat groepen wordt vermeld dat de Expert Pro nog wel ondersteuning krijgt ivm herstelling maar daar stopt het.

Maw, hun versterkers zijn nu gereduceerd tot 1 x model .. de Astra aan 16.000 euro.

En daarnaast 10 verschillende combinatie van wireless speakers.

Wat is er toch gebeurd met dit eerder zo innovatieve merk ?!

HuubF

Citaat van: scoc op oktober 28, 2024, 16:30:18Op de Devialet site zijn nu zelfs alle eerdere Expert Pro produkten verdwenen. Ook in hun chat groepen wordt vermeld dat de Expert Pro nog wel ondersteuning krijgt ivm herstelling maar daar stopt het.

Maw, hun versterkers zijn nu gereduceerd tot 1 x model .. de Astra aan 16.000 euro.

En daarnaast 10 verschillende combinatie van wireless speakers.

Wat is er toch gebeurd met dit eerder zo innovatieve merk ?!

Het Engelse merk AVI Laboratory is ooit ook gestopt met het bouwen van hun WhatHifi 5-sterren versterkers omdat ze heilig geloofden in hun powered speakers. Ik denk niet dat ze nog bestaan.

Dura

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2024, 09:21:17Jaren geleden heb ik al mijn gear weggedaan (en een jaar geluisterd naar iets goedkoops) omdat er speakers uit zouden komen waarin alles zat: de Devialet Phantom.

Toen ze eindelijk leverbaar waren heb ik er echt serieus naar geluisterd. Het was inderdaad spectaculair, maar al na een kwartiertje trad steeds de verveling in. Geen ziel, geen beleving. En omdat alles er in zit valt er niets te tweaken.

Zoiets had ik ook met die Phantom. Bij de aankondiging had ik echt het idee dat dat een totale vernieuwing zou worden, een herdefiniëring van het begrip hifi tegen een alleszins redelijke prijs, ik stond ook al in de startblokken om alles de deur uit te doen en mijn spaarvarken aan te spreken, tot de eerste ervaringen (niet reviews, maar verhalen van mensen zoals jij) binnenkwamen. Ik ben niet eens meer gaan luisteren, het was zo overduidelijk niet wat ik ervan gehoopt had.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kurt

Vraag is natuurlijk waar het dan verkeerd gelopen is? Hoe je 't draait of keert, die pizza dozen van Devialet (weet niet hoe die dingen heten), zijn echt wel een sterk staaltje technologie. Later hebben ze daar nog wat speaker matching technologie aan toegevoegd etc. Uiteindelijk allemaal vrij innovatieve concepten, en toch... Ik vind dit bizar. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik - als techneut - verschillende pogingen heb ondernomen om die dingen echt wel "leuk" te vinden klinken, maar telkens stapte ik op, alsof ik van een begrafenis kwam. Vrolijk werd je er niet van, ook al meten die dingen zo goed als perfect. Een ervaring waarmee ik nog altijd blijf mee worstelen.