gamepad kabel verlengen met 10m usb kabel. lukt dat?

Started by Shadowfox, November 8, 2012, 20:44:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Hoi

vandaag een logitech gamepad gekocht met snoer. die zou ik willen verlengen met een verlengkabel van 10m. Gaat dat lukken of niet?
zoja zou er dan ook op het einde een splitter op kunnen voor een 2e gamepad? Of heb je er een versterker tussen nodig?

Op de vraag waarom ik geen draadloze heb is omdat ik niet de gok wil nemen dat het niet zo ver bereik heeft. Is toch zn 6m met een bankstel er tussen.

alvast bedankt

John Wx

Quote from: Shadowfox on November  8, 2012, 20:44:29
Hoi

vandaag een logitech gamepad gekocht met snoer. die zou ik willen verlengen met een verlengkabel van 10m. Gaat dat lukken of niet?
zoja zou er dan ook op het einde een splitter op kunnen voor een 2e gamepad? Of heb je er een versterker tussen nodig?

Op de vraag waarom ik geen draadloze heb is omdat ik niet de gok wil nemen dat het niet zo ver bereik heeft. Is toch zn 6m met een bankstel er tussen.

alvast bedankt

Gaat niet werken een draadloze heeft gewoon bereik in een kamer zelfs een grote woonkamer daar zijn ze voor gemaakt (Logitech en dat soort merken)

2de gamepad gaat niet werken hij kan er maar met 1 omgaan op die usb lijn als het zou werken mits je een usb powered hub ertussen heb
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Etiennevh

Quote from: Shadowfox on November  8, 2012, 20:44:29
Hoi

vandaag een logitech gamepad gekocht met snoer. die zou ik willen verlengen met een verlengkabel van 10m. Gaat dat lukken of niet?
zoja zou er dan ook op het einde een splitter op kunnen voor een 2e gamepad? Of heb je er een versterker tussen nodig?

Op de vraag waarom ik geen draadloze heb is omdat ik niet de gok wil nemen dat het niet zo ver bereik heeft. Is toch zn 6m met een bankstel er tussen.

alvast bedankt
Maximale lengte van USB is 5 meter
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

John Wx

Quote from: Etiennevh on November  9, 2012, 10:53:37
Maximale lengte van USB is 5 meter

en dan een powered usb hub en nog eens 5 meter maar volgens mij is draadloos makkelijker gewoon


er zijn wel zelfbouwers die het kunnen om er continu 5 volt op te hebben over de gehele kabel ergens op een DIY forum
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KILLorBE

Zoals John al aangaf zijn er wel DIY projectjes, o.a. met CAT5 kabel, maar ik weet niet of dat goed werkt.

http://www.instructables.com/id/Usb-Dongles-for-USB-over-CAT5-connection/

http://techno-pro.blogspot.nl/2011/09/how-to-splice-usb-cable-with-utp-cable.html

Je had natuurlijk ook een draadloze kunnen nemen, als het bereik niet goed is gewoon de ontvanger verplaatsen met een verlengkabel.

Nadeel van draadloos vind ik de batterijen/accu, maar met eneloop batterijen en een goede lader is het ook niet zo'n probleem (eneloop batterijen behouden hun lading veel langer, na 1 jaar ~80%).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Josla

Zal toch wel gaan met een USB repeater, denk ik? Die zijn ook in 10 meter versies te krijgen :)